Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Csontvázat örökölt a Fidesz!

2012. február 04. - Harun al Rasid

főzhetnek csontlevest!

főzhetnek csontlevest!

A nemzet megmentője, a nagy antropológus, péntek reggel szokásos néphülyítő hablatyában azt találta mondani, hogy „csontváz szerűen örökölték meg a nemzeti légitársaságot”!

Megszoktuk már, hogy hazánk egyetlen géniusza képzavarral küzd fogalmazványaiban, de ez azért az öröklésrend jelen ismerete szerint még annál is több. Én pl. még nem örököltem csontvázat, mi több, olyasvalakit sem ismerek, aki örökölt volna. A ma Magyarországon fellelhető csontvázak 99%-a, szerintem, az őket megillető helyen, a cintermekben nyugszik. Jó, elismerem, vannak ismeretlen helyen nyugvók is, de bizton állíthatom, azok örökléséért se sokan tülekednek.

De haladjunk. A kis golyófejű birodalmi nyomozó, aki már számtalan csontvázat vélt felfedezni, amik, ha nem dőltek ki a szekrényből – affenébe, ez jobb, mint E.A. Poe, állami szekrényekben állami csontvázak várják, hogy valaki kinyissa a szekrényajtót! – hát ő bátran kidöntötte. Az, hogy rendszerint kiderült, azok, bizony, bemutató céljára készült, műanyag csontvázak, már nem az ő hibája.

Viszont ezzel a MALÉV-csontvázzal van egy kis gond. Először is, a hivatkozásban benne van, hogy NEMZETI!  Hánemámánhogyhát! Aminek a nevében benne van, hogy nemzeti, az csakis örök érték lehet, valahogy úgy, mint a NER, meg a NAV és a többi! Mijafranc az, hogy csak úgy hagyják megszűnni? Hát eddig kétszer vásárolták vissza! Most meg a sajátunkként megy pocsékba? Persze, meg lehet érteni. Ha nagy népnemzeti hevületből vásárolták vissza, dicséretes, de nem gazdaságos. Ha gazdasági okból, akkor valami nagyon dilettáns elgondolás alapján történt. Ismerek olyan céget, amelyik azért vásárolt meg egy másikat, ami totál veszteséges volt évek óta, hogy legyen hova eldugnia a pénzt. Megy ez állami szinten is.

Ha valaki most vissza akarna mutogatni arra a csúnya EU döntésre, hogy vissza kell fizetnie a nagyon nemzeti légitársaságnak ennyi-mennyi milliárd forintot és tkp. ez az oka a MALÉV bedőlésének, annak azt tudom mondani, nyugodjon le, vegyen mély lélegzetet és számoljon tízig, hátha segít.

Ugyanis teljesen mind1, mikor, melyik kormány alatt követték el mind a finanszírozást, mind a visszavásárlást. A költségvetési bizottságban, biza, ott ültek mindkét részről, sőt, nekem úgy sejlik, annak elnöke a mindenkori ellenzékből választtatott.

Most meg a nemzet gyámola csontvázról beszél.  Fura egy ízlése van, azt meg kell hagyni.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr688309654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ejmiakő 2012.02.04. 10:45:56

Az világos, hogy téged a nemzetre hivatkozás mindenhol zsigerböl zavar. Jó, hogy ezt ki is fejted, így el se kell magyarázni az olvasóknak.

34417 2012.02.04. 11:00:41

[ejmiakő](#1326192) ha lehet, ne keverd ide a nemzet fogalmát. az nem egyenlő a 2/3 piros-fehér-zöld átnevezési mániájával. attól, hogy nemzetinek hívják, nem lesz jobb. a nemzeti színházról, a nemzet síugrósáncáról meg ne is beszéljünk:-) a ringen a futam előtt kb. két óráig volt fenn az egyik konténeren a felirat, hogy AVH - pedig csak a vámosok tevékenykedtek ott - azután lóhalálában leszedték, viszont nem írták ki utána, hogy NAV. szóval, ennek fussál még 1x neki. a post lényegéhez, szokás szerint, nincs hozzáfűzni valód. nem tudod beilleszteni az uzsoradiktatúrát? ejnye már, gyengülsz...

34417 2012.02.04. 11:17:00

verecke, pontosan tudod, hogy nem jutsz át a tűzfalon, de továbbra is nyomod a sértő, rágalmazó szöveged. sebaj. jól jön az még, amikor jellemedet kell bemutatni a bíróságon. mert ugye tudod, ami késik, az nem múlik? (tájékozatlan olvasóimnak: verecke - aki most éppen pepe12 - nálam tiltólistán van, de csak acsarkodik. sejtésem szerint rágalmazási ügyében a következő tárgyalás február folyamán meglesz. majd beszámolok)

13118 2012.02.04. 12:32:03

sok országban nemzeti a légitársaság, holott magánkézben van. pl. Air Canada, Alitalia, Japan Airlines stb.

259612 2012.02.04. 14:39:37

putty putty putty :))))

34417 2012.02.04. 15:47:05

[Hmmmm](#1326256) hogy neked is csak ennyi jön le az egészből, az azért meglep.

ras 2012.02.04. 18:57:17

3-ra Csak vigyázz, ne remegjen a kezed!

114634 2012.02.04. 20:31:45

Rasid! Verecke megérkezett? Nem tudsz szabadulni tőle? Most épp "Zseniális." a nickje! Ritka zavart elméjű pasi! :-)) Rasid! Visszamutogatni sokkal könnyebb, mint beismerni, h ők is legalább annyira benne vannak / voltak!!

11256 2012.02.04. 23:35:59

Akinek van egy kis ideje, érdemes elolvasnia az ún. Fehér Könyvet (Fellegi, 2011. november: http://www.kormany.hu/download/a/a8/60000/Feh%C3%A9r%20K%C3%B6nyv%20a%20Mal%C3%A9v%20%C3%B6r%C3%B6ks%C3%A9g%C3%A9r%C5%91l.pdf ), amely szintén - szokás szerint - mindent az előző kormány(ok)ra ken. Ezzel kapcsolatban megjegyzendő, hogy Oszkó vasárnapra ígérte, hogy blogjában elmondja a Malév-sztorit. Fellegiék mindenesetre még mindenképpen megőrzendőnek nevezték a Malévet, a konklúzió: "Változatlanul kiemelt kormányzati cél, hogy Magyarországon működjön egy Budapest központú nemzeti légitársaság, amely biztosítja a nemzetgazdasági és stratégiai érdekek érvényesülését." Úgy tűnik, Fellegi után is ez maradt a kormány álláspontja, mert ha jól tudom, csak január végén nyilvánították stratégiai vállalatnak a Malévet, viszont csütörtökön már ki is nyírták. (Guinness-rekord: a világ legrövidebb életű stratégiai vállalata.) Különben 5-höz: szerintem félreértettél valamit, mert Hmmmm jól mondta: nemzeti lehet egy magántulajdonban lévő részvénytársaság is, és szerintem a legfejlettebb országokban sehol nem is állami a cég (talán csak a volt szocialista országokban) - ahol állami tulajdonban volt is, az elmúlt években privatizálták, és most a konszolidáció van folyamatban (felvásárlások). A hirtelen és előkészítetlen döntés mellett - 3700 utas ragadt külföldön és csak a jó ég tudja, milyen károkat okoztak, átmenet nélkül egy csomó magyar cégnek - még ez az, ami elképesztő a Malév megszüntetésében: a Malév egy zsugorodó, de fix piacot mondhatott magáénak, tehát - lehet, hogy nem vagy egyáltalán nem kedvező feltételekkel - igenis eladható lett volna, az pedig azonnali állami bevétel (államadósság csökkentése), így azonban folyamatos lesz a pénzkiáramlás az országból (csak nem a profit, hanem a folyó kiadások vonalán: egy karitatív segélyakció magyar adományát is már csak más országok gépein tudjuk elküldeni! Túszmentésről meg szó se lehet - bár mondjuk, ez a legkevesebb.)

34417 2012.02.05. 09:16:52

[evianna](#1326568) a "nemzeti" jelzőt pontosan azért használtam, mert az elnevezés nem segít semmin, lásd a felhozott példákat. megette a fene, ha már magyaráznom kell, hogy nem ez volt a post lényege. legalább tőled kaptunk valami háttér információt, köszönet érte!

34417 2012.02.05. 09:19:48

8. raptor 2012. 02. 04. 20:31 mint látod, igen magas színvonalú, komoly tudásról tanúskodó hozzászólással tisztelt meg minket:-)
süti beállítások módosítása