Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Demján: a művészetekre nincs szükség!

2011. május 03. - Harun al Rasid

hogy ehhez Orbán másik pulikutyája, a Makovecz mit fog szólni?

hogy ehhez Orbán másik pulikutyája, a Makovecz mit fog szólni?

Demján Sándor a Miskolci Egyetem diplomaosztó ünnepségén tartott beszédében úgy fogalmazott: jelenleg nem még több művészre van szüksége ennek az országnak, hanem dolgozó, termelő emberekre. Ő maga betiltaná a művészeti szakköröket azokban az iskolákban, ahol nincs legalább kétszer annyi technikai szakkör.

Ha Balzac élne, elismerően csettintene: újabb vérbően hülye gazdag ember az Emberi Színjátékban! Sőt, akár a főhős a százegyedik kötethez!

Milyen társadalom az, amelyik ilyen embereknek beleszólást enged az ország életének alakításába? Milyen felsőoktatási intézmény, amelyik szó nélkül eltűri, hogy ilyen rövidlátóan buta vélemény elhangozhassék egy akármilyen ember szájából a legfontosabb éves rendezvényén? Vajon mit adott cserébe az egyetemnek Demján úr, hogy vezérszónok lehessen? Hol a határ? Meddig meghatározó, hogy kinek mennyi pénze van? Kultúrpolitikusaink vajon hogyan reagálnak? Netán befogják a szájukat, mert Demján az “anyagilag meghatározó” elit egyik vezéralakja? Folytatják azt, amit szocialista-liberális kormányaink elkezdtek? Csak a technika, csak a műszaki “műveltség” az, amely jobbá teszi a világot? Demján úrnak persze hogy nincs szüksége művészekre, legfeljebb a plázái tervezéséhez, díszítéséhez, ahhoz, hogy az emberek egyáltalán odamenjenek vásárolni. Demján úr csak azt sajnálja, hogy ezekért a dolgokért fizetni kell, mert ezek az ingyenélők nem hoznak létre tömegtermelést, ami hozza a hasznot… Persze a formatervezők, dizájnerek munkája is teljesen felesleges, hiszen a tömeg hülye, ha eléggé be van reklámozva, a rém ronda árut is megveszi… Csak ne kellenének a reklámokhoz is azok az ingyenélő művészek!

Demján úrnak ajánlom szíves figyelmébe az Ember tragédiáját és benne Michelangelo széklábait – bár nem hiszem, hogy látta vagy olvasta, hiszen ennek amúgy semmi köze a technikához!

Ha ebből nem lesz botrány, Magyarországnak tényleg nem kell a művészet.

Az íróknak, művészeknek komolyan el kell gondolkodniuk, hogy netán ne költözzenek el mondjuk Írországba, ahol adómentes az írói, művészi tevékenység. Ugyanis ők, az írek, tudnak valamit, amit Demján úr és a többiek nem. Mert lehet egy pénzembernek szava, hatalma, amíg él, de ha nem köthető hozzá (a pénzéhez!) legalább egy jelentős műalkotás létrejötte, halála után egy évvel a kutya nem emlékszik rá!

De nem kell feltétlenül nyomot hagyni a világban – amíg élünk, éljünk gazdagon a termelő emberekből! Éljen és virágozzék Demjánia!

Földvári György

művész, író, nem-termelő ember

 


 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr398309270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11692 2011.05.03. 19:00:09

Valaki azt is megkérdezte, hogy minek a könyvtár!? Minden fenn van a net-en... Gyártsunk bilit...

14742 2011.05.03. 19:05:22

Érthető. Piatnik sem volt művész, csak kártyát gyártott...

178873 2011.05.03. 19:22:07

Kedves Rasid! Másként látjuk. Demján úr nemhogy a Tragédiát olvasta, hanem A Buddenbrook-házat is. Tudja, hogy egy gazdag polgári család akkor kezd tönkremenni, amikor a kultúra előtérbe kerül. Szóval csak védeni akar minket. Sőt filmes műveltsége is van - Andy a művészeti tanácsadója (nem Warholra gondoltam). És a Mefisztóból is megjegyezte azt az egy mondatot, hogy: Ha azt a szót hallom, kultúra, kibiztosítom a revolverem.

12635 2011.05.03. 19:27:52

Beszólt a Skála kópé? Milyen ember az, aki több pénzt kártyázik el egy éjszaka pókeren, mint másnak tíz évi fizetése? Mit keres egy műszaki egyetem diplomaosztóján, főleg ilyen dumával? Osztja az észt csak mert meggazdagodott mások hátán, ügyeskedve? Aztán meg mi köze a friss műszaki diplomák kiosztásának pont éppen a nem kell több művész kitételhez... (bár lehetnek köztük "szakmájukat majd művészi" szinten űzők) Nem kell a művészet? Hová lesz szépség nélkül a világ? Pókerezni muszáj, tudom nincs közünk hozzá, de miért kell világgá kürtölni, miért hír? "dolgozó, termelő emberekre van szükség", hol dolgozzanak kedves miszter Skála, póker kópé?

34417 2011.05.03. 19:30:33

3. solide 2011. 05. 03. 19:22 skálásnak zseniális volt, pénzcsinálónak is, de miért akar politika és politikuscsináló is lenni?

34417 2011.05.03. 19:32:52

4. gordius 2011. 05. 03. 19:27 hát a tri gránit építkezésein! bár, az a hír járja, hogy demján is szlovákia felé kacsintgat, itthon valamiért még így sem jut nagy állami beruházáshoz, plázával meg már dunát lehet rekeszteni, annyi van.

12392 2011.05.03. 20:10:14

A nagy háborgásban a sulyok (nem a Mária) el lett itt vetve. A derék Skála kópé, ahogy szokott butaságot beszélt és azt is rosszul fogalmazta. Derék kádári káder, mint a cimborája a 2/3-os! Azonban azt rögzítenem kell, hogy ebben a kérdésben át vagyunk esve a lónak az másik oldalára. Elképesztő mennyiségben (mondom mennyiségben) képzünk „művészeket” az adófizetők pénzéből és elképesztő mennyiségben élnek meg „művészként” az adófizetők pénzéből. Nem a művészetpártolókéból, hanem az adófizetőkéből. A minőségről meg jobb nem beszélni. Ha már Madách, itt nem Michelangelo-k, még csak nem is Pátzaik vagy Vargák faragnak széklábat, hanem harmadrangú széklábfaragók tetszelegnek (s közben igen jól megélnek) Michelangelo-t fitymálgatva!

114634 2011.05.03. 20:19:52

3. solide Szűzanyám! Még egy ember, akinek küldetés-tudata van! Még egy ember, aki meg akar minket védeni! Mibe fog ez nekünk "fájni"??

12635 2011.05.03. 20:29:31

Gyuri, még ha sokan is vannak, a művészetet nem lehet betiltani...

189336 2011.05.03. 20:35:10

Nem csak Madách jutott az eszembe, hanem a 451 Fahrenheit is. Kezdek tanulni.

114634 2011.05.03. 20:35:31

9. gordius Te csak azt hiszed!! A 2/3 arra is kapott felhatalmazást!!

12392 2011.05.03. 20:47:58

9: Vigyázz nem ezt mondtam: nem a művészettel hanem az ezzel szélhámoskodókkal van a gond!:

13149 2011.05.03. 21:14:12

Nem értelek benneteket. Művészetre valóban nincs szükség. Mégis volt, van és lesz.

12635 2011.05.03. 21:27:21

12-re, tudom, csak fokoztam...

34417 2011.05.03. 21:46:12

10. Nyirfacukor 2011. 05. 03. 20:35 ott talán még nem tartunk, de igény, az van rá:(

180524 2011.05.03. 22:07:04

A lottó külhoni meghonosításához uszkve 30 millit fölvenni, az is művészet, nemde?

193936 2011.05.03. 22:47:39

Rasid! Hát miért ebből lenne botrány?

13156 2011.05.03. 23:55:51

Azért ekkora baromságot nem néztem ki a Demjánból. Nincs kizárva, hogy aki egy iskolai művészeti szakkörbe jár, abból nem lesz műszaki. A technikai szakkör ugyanakkor nem biztosítéka, hogy az iskolából kikerülve "dolgozó, termelő ember" lesz a tanulóból. Inkább a kormányt kellene nyüstölni, hogy teremtse meg a munka feltételeit.

196290 2011.05.04. 06:56:47

Különleges fajta vagyunk, ugye ? Nálunk akinek sok pénze van, mindjárt sok esze is lett, és feljogosítva érzi magát igehirdetésre. Más nemzetiségű, nálánál sokkal gazdagabbaktól nem butaságokat szoktam hallani, inkább olyasmiket, hogy mi minden nemes célokra fordítanak vagyonukból.

169889 2011.05.04. 08:55:37

Könyveket mikor égetjük? Ennek az embernek fogalma sincs, hogy mekkora károkat okozhatnak a gátlástalan és műveletlen mérnökök, a szakbarbárok.

prozax 2011.05.04. 11:31:22

Demján diktatórikus , antidemokratikus és köztársaság ellenes. "A Demján Sándor Alapítvány negyedik éve támogatja 52 500 eurós ösztöndíjjal a CEU Business School Executive MBA-programját, az IMM-et. Az előző években orvos-közgazdász, biotechnológiai kutató és befektetési szakember vehetett részt a 18 hónapos kurzuson. Idén Andruskó László beszerzési szakembert választotta a szakmai zsűri. Interjú. " Kedves Önök! Önök mivel támogatták a magyar kultúrát , oktatást vagy bármit Magyarországon???

114634 2011.05.04. 11:55:56

21. prozax (látogató) Mi azzal, ha felajánlunk valamit, akkor azt át is adjuk! Nem ígérgetünk, letagadjuk, hitegetünk, hanem ODA ADJUK!! Te kis Buta! Ezt Te el tudod mondani magadról? Ha nem, akkor sajnos Neked kuss!! :-))

prozax 2011.05.04. 12:10:46

22. muhahhahahahahahahhahahahahhaha Muuuuuuuuuu hahahahahahhahahahah muuuuuuu muuuuuuuuu A semmit?:DDD muhahahahahahahah muhahahahahahah

114634 2011.05.04. 12:14:00

Te elmebeteg! Odaadtad a számítógépet, amit megígértél??? Bruhahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Csak így arctalanul vagy ilyen bátor?? :-))

178873 2011.05.04. 12:18:03

21. prozax 500ezer forinttal egy budapesti református általános iskola működését. Akkor ezért kapok két sornyi bírálati lehetőséget, vagy Ön szerint ez is a semmi kategóriájába tartozik?

178873 2011.05.04. 12:19:32

25. plusz Bár nem hiszem, hogy bármi köze lenne hozzá! Ráadásul én azt tanultam, hogy titkon kell adni - nem nagydobra verni.

prozax 2011.05.04. 12:25:07

24. Muhahahaha muhahahah muhahahahha MIvel nem volt semmi igaz abból amit előadtak ezért nem , viszont nem jelentettem fel ezeket . Muhahahhhahahha muhahahahhahhahah muahhahahhahhahahha Te mit ajánlottál fel?:Dmuhahhahhahhahmuhahahhhaa Na meguntalak muhahahahahha muhahahahah 25. Jó tett, csak igy tovább tisztelettel!!!!

94593 2011.05.04. 19:49:12

Nincs igaza Demjánnak! Szegényebb lenne ez az ország az Időkerék, a "Vaskefe" , a 15 néző előtt lejátszott méregdrága filmek és a többi csodálatos művészi alkotás nélkül! A hülye melós meg örüljön, hogy a családja helyett "művészeket" tarthat el! Az igazi művészek, ha nehezen is, de megélnek közpénz nélkül, a többiek meg legalább átélhetik a köznép sorsát és ihletet meríthetnek belőle!

13438 2011.05.04. 20:08:45

Demján felfogásához, ami az iskolák művészeti-technikai szakkörei kapcsán látszik, ideteszek egy Hamvas passzust, egyúttal elnézést kérek a házigazdától, ha nem kedveli túlzottan az idézeteket., vagy csak az enyéimet: "Ha a gyermekben, írja Plótinosz, semmiféle tehetség nem jelentkezik, és az komolyabb pályára alkalmatlannak látszik, a szülők azt mondják, hogy legjobb lesz mesterségre adni. Ma is úgy csinálják, mint ezerhétszáz évvel ezelőtt. Azzal a különbséggel, hogy a mesterségeket űző ember középszerűségével akkor tisztában voltak. Ma azonban a tehetségtelen, nem annyira számbeli túlsúlyával, mint inkább a modern civilizáció természeténél fogva, önmagát az emberiség fenntartó elemének tartja. Ebben a percben nincs szó Bernard Shaw megjegyzéséről, aki a tőle megszokott ötletességgel, és a tőle megszokott komolytalansággal a sofőrtípust a jövő emberének tartja. E pillanatban a technika hatalmánál fogva az diktál, akit általában műszakinak neveznek. Ami a mesterembernek csak másik neve. Az emberi szellem képviselői között a műszaki nem szerepel és sohasem is fog szerepelni. De a zsúfolt iskolák ma a technikumok és műegyetemek, mert a képességek nélküli ember az itt tanultak nyomán a legkönnyebben jut jól jövedelmező foglalkozáshoz. Ez az ember szabja meg a gondolkozás színvonalát és az életstílust és az ízlést és a morált és a kedélyt. Az élet javait a legkönnyebben éri el. Ennek az embernek van úgynevezett sikere. A technikáról most nincs szó. Amiről szó van, a technikus. A. Perron azt mondja, hogy a technika puerilis, jellegzetesen a serdülő gyermek képzeletének terméke. Mindenkinek van többé-kevésbé fejlett technikai korszaka, de a tizennyolcadik életévvel a normális embernél ez elmúlik. A technikai képzelet a szellemi érettség elérése után csak a magasabb kvalitásokkal nem rendelkező embert foglalkoztatja. Kár, mondja A. Perron, a technikával kapcsolatban különösebben nagy értékek realizálásáról beszélni. Az egész műszaki civilizáció mögött az a Jules Verne-eszmény áll, amely szeretné a világot úgy berendezni, mint Nemo kapitány a Nautilust." Ha,vas: Függelék a középszerűségről, Patmosz I.

34417 2011.05.04. 20:12:27

27. prozax (látogató) 2011. 05. 04. 12:25 verecke, ne fárassz. ez a cikk nem erről szól.

34417 2011.05.04. 20:16:05

29. JoGabor 2011. 05. 04. 20:08 semmi gond. csak tudod, ahogy olvaslak, nem tudom eldönteni, hogy akkor michelangelo mi is volt tkp? "A technikai képzelet a szellemi érettség elérése után csak a magasabb kvalitásokkal nem rendelkező embert foglalkoztatja." "...mert a képességek nélküli ember az itt tanultak nyomán a legkönnyebben jut jól jövedelmező foglalkozáshoz." ezt az én időmben úgy hívták, hogy szakbarbárok.

34417 2011.05.04. 20:21:00

28. vidok 2011. 05. 04. 19:49 gondolom, az te előtted is világos, hogy nem csak az általad felsoroltak tartoznak a művészet fogalomkörébe. tudod, bármilyen precízen megtervezett és kivitelezett kőbaltával sem lehet előállítani az "ásító inas"-t, pl. nem véletlenül céloztam makoveczre. neki ugyan mi lehet a véleménye demján ortopéd gondolkodásáról?

94593 2011.05.04. 20:31:47

harun...! Makovecz egy huncut peták állami pénzt nem kapott eddig, talán azért, mert nem volt soha pulikutya! Ő biztosan több nyomot hagy maga után, mint néhány eddig sztárolt művész! A művészetre és a művészekre is szükség van, főleg most, hogy talán végleg búcsút mondhatunk a bolsevik igénytelenségnek és a liberális közizlés károsításnak egyaránt. Talán ez fáj...

12635 2011.05.04. 20:34:41

Rasid, Michelangelo külön kategória, Ő kivételes zseni volt, és pluszban még minden komolyan érdekelte, nála együtt járt a gyakorlat és az elmélet ráadásul a művészettel karonfogva...

34417 2011.05.04. 20:50:55

[vidok](#1195943) nekem ugyan nem. azért én arra a petákra nem fogadnék nagy összegben. elég sok középületet, templomot héjjazott meg, itt, mogyoródon egy kilátó őrzi a keze nyomát, szerinted, azok miből születtek? persze, azok nem állami megbízások, csak önkormányzati, meg egyházi. á, dehogy állami az. hogy nem volt pulikutya? hát, az új intézményét nyilván valóan a két szép szeméért kapta.

114272 2011.05.04. 21:02:45

Egy újszülöttnek minden vicc új! Naná, hogy semmi értelme a művészeteknek. Ezt már a 451 Fahrenheit -ben kifejtette François Truffaut 1966-ban. Demján úr kicsit lassan kapcsolt! Na csókolom, ne izguljatok és idenézzetek: http://szomjasoazis.nolblog.hu/archives/2011/04/27/ANYADNAK_RENDULETLENUL/

Kállai II 2011.05.04. 21:10:38

A művészetet, kultúrát korlátozni nem lehet. Arról nem tehetünk, hogy valamennyien "művészek" vagyunk. A gond ott van, hogy ebből nem tudunk megélni. Ez az ország nem tud ennyi színészt, költőt, írót, filmest, focistát, eltartani. Megoldás az, ha a művészlelkeknek van egy tisztes polgári foglalkozása is.

Varga László 2011.05.04. 22:19:44

A nagyvállalkozói körrel egyetértésben a kormány átalakítja a munkatorvénykönyvét, kiszolgáltatottá téve ezzel azokat akiknek még van munkája..Ennek a változtatásnak is Demján az egyik élharcosa.Úgy látszik túlnéz a munkavilágán,miközben a művészetek,a művészek menyiségéhez neki semmi köze . A művészi minőség megítélése pedig hozzáértés és ízlés dolga.Amit Demján úr állít az nem hozzáértő és véleményem szerint ízléstelen. Pedagógusként az a tapasztalatom,hogy azok a gyerekek akik az iskolai éveik alatt valamilyen művészeti szakkör tevékeny részesei jó mérnökök, orvosok és szakmunkások lesznek.Az iskolai művészeti nevelés- a szakkörök is- egyszerűen csak jobb emberré tehetnek.Hosszú távon ennek is van GDP növelő értéke.Persze a jó ember szubjektív kategória.Vannak akik a műveletlen alulképzett és így könnyebben kizsákmányolható embereket tartják "jó embernek".Igaza van Földvári Györgynek amikor Madách(művész!!!!!) jut eszébe! Tiszta falanszter! Szegény Madách nemigen gondolta,hogy a 21.századi Magyarországon akarja ezt valaki megvalósítani.

12635 2011.05.05. 00:32:45

Látom a 33-nál megint helyben vagyunk, már hiányoztak a bolsevik és a liberális szavak...e nélkül nem poszt a poszt...

34417 2011.05.05. 06:17:42

39. gordius 2011. 05. 05. 0:32 hagyd. vidok eléggé elfogult. gondolom, az új nemzeti színház eléggé megfelel a kényes ízlésének, az tényleg nem a bolsevik igénytelenség mintapéldánya. neki, gondolom, a gellérthegy tetejére álmodott szűz mária szobor lehet a liberális közízlés eltaposásának legfőbb mementója.

34417 2011.05.05. 06:24:29

37. Kállai II (látogató) 2011. 05. 04. 21:10 no igen, a megélhetés. ez munkácsy óta fennálló probléma. a túltermelés természetesen nem a legjobb, de nehezen tudom elképzelni, hogy egy festő, vagy szobrász, miután lehúzott egy műszakot a gyárban, a szalag mellett, vagy ügyintézett, esetleg könyvelt, szabad idejében maradandót tudna alkotni. a költőkkel, írókkal még csak ki lennék békülve, egy betanított munkás agya szabadon szárnyalhat két monoton művelet közt. a színészek? hát, amatőr szinten, kultúrházi színjátszókörben még elmegy 18 h után próbálni. de az ember tragédiáját nem vállalnám be. a focisták külön kategória. anno, az átkosban, volt egy sportállásuk, kaptak kalóriapénzt is, így megvalósult, hogy nem a fociból éltek. mondjuk, most se abból élnek - mármint, hogy amit elkövetnek, azt nem lehet focinak nevezni - cserébe nincs bujtatott állásuk.

34417 2011.05.05. 06:27:38

38. Varga László (látogató) 2011. 05. 04. 22:19 teljesen igaz. a művészeti képzés - legyen az bármilyen alapszintű is - látásmód váltást, kreativ gondolkodást, kombinációkészséget eredményez. ezt lecserélni kalapácsfej reszeléssel és kapanyél faragással felelőtlenség. a vegyipari technikumban, 1962-ben, műhelygyakorlaton, kalapácsfejet kellett kireszelni - méretre - egy darab fémből, meg esztergálni kellett megtanulni, üvegtechnikán csövet hajlítani, gömböt fújni, ilyesmi. fel nem foghatom, egy leendő vegyésztechnikusnak mijaf@sz szüksége volt erre, de demján biztos petróleumot pisilt volna a gyönyörtől, ha látta volna. igaz, géptanban is korlátozták a művészetet, mert ha egy szakrajzban csak egyetlen szabad kézzel húzott vonalat is talált a tanárunk, úgy vágta vissza, hogy csak úgy nyekkent:-)

158368 2011.05.05. 07:38:01

Búcsú siker-asszonytól Ady Endre Nem kellek. Jól van. Jöjjön, aki kell. Lantot, hitet vígan szegre akasztok. Kicsit pirulok. Én és a Siker? Jöjjenek a tilinkós álparasztok, Jöjjenek a nyafogó ifju-vének, Jöjjenek a finom kultúrlegények. Nem is tudom, hogy mi történt velem, Hát sokat érne itt a győzelem? S én száz arcban is kínáltam magam, Vénleánykodtam. Pfuj. Már vége van. Ügyes kellner-had famulusa tán? Éhes szemben vörös, vadító posztó? Legyek neves hős kis kenyércsatán? Fussak kegyért én, született kegyosztó? Eh, szebb dolog kopott kabátba szokni, Úri dölyffel megállni, mosolyogni, Míg tovább táncol kacsintva, híva A Siker, ez a nagy hisztérika. Nyomában cenkek. No, szép kis öröm. Ezekkel együtt? Nem, nem. Köszönöm.

pietnik 2011.05.05. 10:30:49

Újgazdagjaink bemutatására,és művészetpártoló magatartására jellemző a következő!Ahhoz azonban el kell mondanom,hogy,khm,egy bizonyos szinten űzön a festészet néha egyáltalán nem nemes,és nem felemelő,vívódásokkal,csalódásokkal,megbélyegzéssel együttjáró mesterségét. A város egyik újgazdag ,de dagadóan gazdag (így is,meg úgy is!) prominense egyik kiállításomat látva , a felesége unszolására ellátogatott hozzám azzal a céllal,hogy vesz tőlem legalább négy képet.A képek árai rajt voltak még a képek cimkéjén,azokat világosan láthatta ,amint a képeket az állványra egymás után eléje raktam.Legalább tízenötöt megnézett,és sokszori átválogatás után négy képet kiválasztott.(40 ezer alatt nem volt az ára egyiknek sem!) Aztán hümmögött,körbejárta őket,többször is,megnézte az áras cimkéket,majd hosszan hallgatott.Rám meredt,aztán a képekre,meg megint vissza,úgy,hogy már a hallgatás nekem is kínos volt. Már jócskán a kínos határán túl voltunk,amikor kinyögte,hogy :....négy.......! ?????....mi négy?!....kérdeztem vissza . ...ezer.....-nyögte,vagy is inkább köpte felém. Most mi van,négy,vagy ezer,vagy négy ezer?! ..négyezer!.... Micsoda,micsoda négyezer? ..hát a kép. egy kép négyezer ft,ön szerint?! Nem egy kép!A négy annyi!!! Karon fogtam,és kikísérés közben megkérdeztem,hogy van a kedves felesége,meg megígértettem vele,hogy jöjjön máskor is(jah,persze!) Aztán olyan négy óra múlva észbekapott,hogy finoman kidobtam,mert felhívott telefonon,és felháborodottan kezdte el magyarázni,hogy mi a francnak játszom az eszemet szar képeim miatt,?!Aszongya,hogy szépek a képei,meg jók is,de nem akadémiát végeztem,meg külömben is ,csak hobbiból festek,hogy merek elkérni még csak annyit is,amennyit ő ígért? Van még tovább is a történet,de az már nem releváns Demján Sanci kijelentésére,de rámutat,hogy félművelt újgazdagjainknak mennyire fontos a saját személyük,pénzteremtő(vag inkább csaló!)tevékenységük,és mennyire nem becsülik más munkáját!! Vagy hogy mennyire kihasználnák más tevékenységét olcsón,vagy akár ingyen!!

13252 2011.05.05. 10:44:25

a tragédiája az egésznek az az oktatásról való ilyen típusú gondolkozás. a világ végéig el lehet vitatkozni, hogy melyik izlés legyen a domináns és hogy a művészetnek van e értelme vagy nincs. ennek a vitának semmi értelme. de hogy valaki a lehetőséget, és a kreativitásra ösztönzést elvegye a következő generációtól, az tragédia.

110481 2011.05.05. 10:56:07

Azért pontosan kellene az idézetet értékelni! A lényeg: "nincs szükség TÖBB művészre". És ezzel némi korrekcióval egyet is lehet értenI! Szerintem ugyanis semmi szükség a művészvilág azon szegmensére, mely csak az állam pumpolására játszik. Tipikus példa a filmvilág: 80 feletti emberek nyulkálnak az államkasszába kiszoritva a fiatalokat, csalás csalás hátán, a filmek meg egyszerűen nézhetetlenek. Rétegfilm! Mondják! De ha egy filmnek 150 emberre van hatása, mert annyi nézi meg, szabad-e rá tizmilliókat költeni. Vagy! Képzőművészet. Legyen állami mecenatura,de csak az elismerteknek. Mert Picasso, Van Gogh, Monet, stb. talán az állami költségvetésből élt? A művészvilágnak is tudomásul kellene vennie: vége a szocializmusnak, saját munkából, a piacon kellene megélni. (ld. Munkácsy)

artist 2011.05.05. 10:57:02

Szerencsére vannak olyan országok, ahol a "csóró magyar művészeket" is támogatják a sajátjaik mellett. Máshol sokkal szegényebb kulturális háttérrel azon munkálkodnak, hogy világszínvonalra hozzák az országuk kulturális szintjét. Mi azon, hogy azt is leromboljuk, amink van. Igaza van Schiff Andrásnak, hogy nem lép fel többet otthon.

110481 2011.05.05. 11:03:10

44.-re Nem ismerhetem a képeidet, de a 40.000 egy elfogadható festményért méltányos ár, tekintetbevéve, hogy a keret is pémzbe kerül.. A gyakorlat Pesten inkább 250.000-től felfelé. És itt a gond, ugyanis ennyiért árverésen régi, befutott "márkák" képeit is meg lehet kapni. (van egész jó Feszty oltárképem 80.000-ért, Angelim -Ferenc József udvari festője- 150.000-ért) És ezek az árarányok gondot okoznak az egész világon. És akkor még a vitatható mázolmányokról (jajj de modern) nem is beszéltünk. Most a százmillióa kategóriákat hagyjuk!

34417 2011.05.05. 11:38:15

48. zili 2011. 05. 05. 11:03 imisti messze jobban fest, mint a százados-úti - volt - művészkolónia bármelyike is valaha festett. ez a "keret is pénzbe kerül" c. dumád elég alattomos volt, de a te esetedben tkp.nem is csodálkozom rajta.mestere vagy a sunyi oldalvágásoknak. de ha már munkácsyra hivatkozol: mecénás - ma úgy hívják: szponzor - nélkül ő is elég sokáig a nyomor szélén tántorgott, de ez az apróság ne zavarjon. nem kellene az államot takaróként magunkra húzni: a mecénások hiányoznak. az imisti által lerajzolt, újgazdag, procc réteg az életben nem lesz művészetpártoló, mert ahhoz túl buta, műveletlen és önző. ezen az sem fog változtatni, ha valaki két buta és három ostoba elvégzése után, heti 20 óra technikai szakkör végigunatkozásával még egyszer feltalálja a meleg vizet, és meggazdagszik belőle.

110481 2011.05.05. 12:14:08

49.-re R.Rasid! Hogy kettőnk közül ki az "alattomos", az nyilván megitélés kérdése. De túl sok művészkapcsolatom van, gyakran látom "mi fáj" a művésznek, és innét tudom, hogy a normális áron képet eladni kinálóknál a keret igenis komoly tényező, és állandó téma. Ugyanis az emlitett 40.000 Ft-os festményár mellett egy jó kerettel végzett szakszerű keretezés bekerül ugy 10.000 Ft.-ba. A Vevők meg általában szeretik, ha a művész választ keretet, mert Ő jobban tudja mi illik a képhez. Tehát a művésznél 40.000 Ft-os eladási ár esetén lejön 10.000 Ft a keretre, 2-4 ezer Ft a vászonra + festékre, ecsetre, kaparóra meg a jóég tudja mire, tehát maga a kép elkészitését 25.000 Ft-al honorálják. És ez nem "alattomos duma", hanem merev tény. Szives engedelmeddel ugyanis azt irtam, hogy az ár méltányos!

pietnik 2011.05.05. 12:26:47

Zili! Én csak arra akartam utalni,hogy a gazdagodás reményében,vagy inkább annak tudatában nem szabadna a művészoktatás lehetőségeit megnyirbálni!! Elég kínja van a művészeti ágaknak a saját kotraszelekciós ,túldimenzionált világával kapcsolatosan is,hátha még egy prominensnek mondott mond úgynevezett célzott beszédet a művészet támogatását (illetve nem támogatását) illetően.Már csak azért is,mert nagyon sok szakmában ,ahogy egyik kommentelőnk, nagyon helyesen ,megjegyezte művészi meglátásra! Gondolj csak bele,hogy a textiliparban,és ez csak egy példa,mekkora tere van a művészi beállítottságnak!És ehhez még kombináljuk hozzá,hogy mekkora technikai felkészültségnek is kell vele társulnia!És ha nem oktatnak művészeteket,nem fordítanak rá gondot,akkor a technikai felkészülés is a semmibe veszhet! Nem biztos,hogy teljes egészében fedi a valóságot az ,amit mondtam,mert pl. a lila tehén,ami ugye, a tejiparhoz kötődik,szintén magyar találmány,én pedig szeretem a csokoládét!Na ,ebből következik az,hogy el kell tudni készíteni a tejcsokoládét,eladni pedig egy gusztustalan lila tehén csomagolásban lehet,na,akkor ez most művészet -e vagy sem,nem tudom maradék nélkül elismerni!Mert akár mennyire is szeretem a csokit,a lila tehén egy kicsit a frászt hozza rám,főleg az utóbbi idők reklámjaként!De azért jó! Aztán tudom,hogy ez nem a reklám helye,de ha rákattintasz "imisti képei"-re vagy keresed a neten,véleményt mondhatsz az én képességeimről is.Azt el kell mondanom,hogy a földön járok,és nem lepődök meg vaskosabb kritika esetén sem!Megvastagodott a bőröm a 40 év alatt eléggé!

110481 2011.05.05. 12:27:42

49.-ree T. Rasid! Nem csak Munkácsy nyomorgott egy darabig, hanem én is, és ettől nem dölt össze a világ. Nem sápitozni kell, hanem kimászni a gödörből. Ami a procc réteget illeti. Ilyen van, és nem csak itt, hanem mindenhol a világon. De hát kik és mikor verték szét azt a felső középosztályt, melyre a műpűrtolás "ki volt osztva"? Régen hagyomány volt, ha valahol épitkeztek, a beruházás 1%-át művészekre költötték, az épület feldekorálására. Igy volt a Benzur utcában még gyerekkoromban is olyan ház, ahol a folyosókon festmények voltak, netán ólomüveg ablakok, az Anrássy uton, meg a Palotanegyedben freskók, ha felnézel e régi házakra gyakran látsz szobrokat, az udvaron vizköpőket, stb. Mikor épitkeztem az 1%-ot én is igy használtam fel. Aki meg valahogy meggazdagszik, az forditson némi pénzt a művészetre. De hát mint sokmindent ezt is ujra kell tanulni, mert több generáció nőtt úgy fel, hogy azt sem tudja mi a mecenatúra. Ő azt látja, hogy az IKEÁ-ban 4000-ért lehet nagy keretezett képeket kapni, amin valami szines van. Neki ez a kép. Ki tanitotta erre, a Műcsarnok miket árult, a káprázatos műcsarnoki kertekben? Brrr! Több generáció ezen nőtt fel!

110481 2011.05.05. 12:28:59

20.-ra A "műveletlen" mérnökök és szakbarbárok tartanak el Benneteket!

110481 2011.05.05. 12:39:44

29.-re Show nagyon jó példa szellemi nagyságra! A Sztálinizmus dicsőitője, mikor rékérdeztek Nála az ukrajnai néprtás jellegű éhinségre a válasza: "Lehetetlen, mikor Kijevben voltam mindig volt kaviár meg pezsgő". Amúgy tényleg jó iró volt, csak aljas is, vagy hülye! És lenne még példám. A "nagy elmék" meg a műszaki társadalom megvetése mellett beülnek a kocsijukba, hazamennek, otthon meggyujtják a villanyt, bekapvcsolják a TV-t meg a számitógépet, a falból folyik a meleg és hidegviz, stb. Hogy kik hozták ezt létre? A primitiv csőcselék. Hát tudjátok mit? Üljetek be Diogenész módjára egy hordóba az erdő közepén, használjátok a nagy elméteket, aztán büdösödjetek meg, és nyugodtan haljatok éhen. Mert erre vagytok képesek! Ha meg eltart valaki Benneteket, köszönjétek meg, és ne pimaszkodjatok!

110481 2011.05.05. 12:57:45

47.-re Schiff nem lép fel itthon? Lefogadom, ha valaki megfelelő gázsit kinálna kezét-lábát törve jönne haza fellépni! Ne szépitsük a dolgot! A magyar gázsi olyan alacsony, hogy Pavarottival az élen csak szivességből léptek fel Pesten, mert valamiért kedvelnek minket. Vagy jönnek a levitézlett nagyok olcsón. ld. Voody Allen koncertje, melyre csak az "ilyen szart még nem láttam" nem túl finom jelző a pontos.

110481 2011.05.05. 13:32:09

51.-re Egy "Gyáva oroszlán" lapon kötöttem ki, remélem jó helyen jártam. Jól festesz, bár én nem tájképben és csendéletben vagyok érintett.

198852 2011.05.05. 15:54:01

Demján az egyik legnagyobb rabszolgatartó idehaza, de érdekes módon a "saját" pénzéből támogatja a Prima Primissima díjazottakat, művészeket. Van az úgy, hogy emberek belehülyülnek a sok pénzbe, mi több, még öngyilkosok is lesznek.

pietnik 2011.05.05. 16:21:34

Zili! Jó helyen jártál,mert nefoil rakta fel a képeimet a netre vagy két éve!Kösz,hogy megnézted!

114666 2011.05.05. 22:44:26

Őszintén szólva nem tudom hova tenni Demjánt. Már ami a nyilatkopzatait illeti. Fel lehet tenni a kérdést:Demjánnak melyik nyilatkozata igaz? Íme:„"Ha végrehajtottuk volna a reformokat, ma kétszer annyit kereshetnénk, mint jelenleg" Mondta ezt 2009. február 15 - én az MTV műsorában. Sőt azt is hozzátette, hogy szégyelljük magunkat! Így többes számban, természetesen saját magát is beleértve. Nos? Amerről a szél fúj vagy ahogy pillanatnyi érdekei éppen megkívánják.Mert ami azt illeti a HVG.2008.dec.1..számában olvashattuk:Demján Sándor az oktatási rendszer torzulásáról is beszélt, emlékeztetve arra, hogy amikor az Orbán-kormány meghirdette a második diploma ingyenességét akkor 190 ezren jelentkeztek felsőfokú oktatásra, miközben szakmunkásképzésre csak 31 ezren. "A tudásalapú társadalomban számomra fontosabbak a jól képzett szakmunkások, mint a szociológusok és pszichológusok" - mondta a TriGránit elnöke. A hatékonyságot le lehet mérni azon is, hogy hány diákot tanít egy pedagógus. Nos, ez Nyugat-Európában 25, nálunk viszont 10 - tette hozzá." Na ja! Merőben mások az összehasonlítási kategóriák.

34417 2011.05.06. 05:51:24

54. zili 2011. 05. 05. 12:39 "Hát tudjátok mit? Üljetek be Diogenész módjára egy hordóba az erdő közepén, használjátok a nagy elméteket, aztán büdösödjetek meg, és nyugodtan haljatok éhen. Mert erre vagytok képesek! Ha meg eltart valaki Benneteket, köszönjétek meg, és ne pimaszkodjatok!" aha. magas színvonalú, intelligens válasz, tkp. benne van az egész véleményed, az összes többi, amit köréje raktál, önigazolás. szíves figyelmedbe ajánlom, hogy nem személyedet neveztem alattomosnak, hanem az sorok közé bujtatott dumádat. ezen nem segít semmi féle kalkuláció, arról nem is beszélve, hogy az csak a tiéd. a vízköpő - vagy akármi - ami, amikor építkeztél (na, azért van ám itt helye a dicsekvésnek)- mennyibe került? kalkuláld már ki lécci a kőfaragó díját, az alapanyagét, amit felhasznált, annak a szállítási díját, mert, gondolom, a mészkő nem az udvarán termett, meg a kőmívesét, aki beépítette. ne pimaszkodjatok? vegyél vissza az arcodból, komám. nem vagy abban a helyzetben, hogy megszabd, ki és mit csinálhat, főleg, hogy még minősítsd is!

34417 2011.05.06. 05:52:33

59. Almás 2011. 05. 05. 22:44 ó, demján csak a szokásos fideszes kettős beszédet űzi. mikor, hol, mi áll az érdekében, azt nyomatja.

Vigh Rózsa 2011.05.06. 09:35:51

A Betükincstár 810 regényét, novelláját és meséjét, már 10.758 család, 15o.ooo szer látogatta, illetve olvassa: INGYEN! - MINDEN ÁLLAMI TÁMOGATÁS NÉLKÜL. AZ OLDAL MINDADDIG INGYENESEN OLVASHATÓ MARAD, AMIG AZ ANALFABETIZMUS NEM CSÖKKEN 2 %-RA. A TÖBB SZÁZEZER ingyen oldalon törTénő hirdetéseket a 84 éves iró s.k. végezte, és végzi: cáfolni akarván unokái első reakcióját,- életmüve 1/3-ának internetre tételére: "Azt hiszed valaki olvas, ingyen hirdetéseket?!" A visszatérés 14 szeres, ez reményt ad arra, hogy MIENK LEGYEN A VILÁG ELSŐ CSALÁDI e-KÖNYV E! Az oldal mindenkit szivesen lát, és szeretettel üdvözöl! A fanyalgóknak: " A csecsemőnek többet ér a bármilyen hig - de mai napig csak természetes forrásból adható- anyatej, mint, a világhirü séf, dijnyertes rostélyosa! ! Jó szórakozást a 287 meséhez, a 12 bünügyi, 21 romantikus regényhez, 206 krimi noevellához, és 287 férfi, női vallomáshoz!

110481 2011.05.06. 10:52:13

60.-ra T.Rasid! Légy oly szives olvasd el a 29.-es bejegyzést, és a saját 30.-odat. Ilyen nagyképű, más képzettségű embertt megvető megnyilvánulással ritkán találkozni. Különösen visszás ez eltartott társadalmi csoportol esetében.

34417 2011.05.06. 13:19:50

63. zili 2011. 05. 06. 10:52 gond lehet a szövegértésemmel, ugyanis képtelen vagyok nagyképűséget felfedezni a kommentben. ez egy véleméyn, pont olyan, mit a képkeret költsége. a művészek eltartottak lennének? érdekesss ami pedig vereckét illeti: tán vitatod, hogy nem a témához szólt?

110481 2011.05.06. 13:36:12

64.-re Az eltartottság művészeti ágtól függ! Nézd meg légy szives az állami támogatások elosztását (maradvány a 3T korából) és rájössz, hogy igazam van az adott ágakra. (szerintem az az "eltartott" aki saját munkájából való bevételét állami támogatással egésziti ki) Az eltartottság tényét nem annyira a művészekre értettem, a hozzászólás sem azzal volt kapcsolatos, hanem egy nyilvánvalóan nagy entellektüelnek szólt, nem véletlen a Diogenész hasonlat. A Hordólakó ugyanis nem művász volt, hanem filozófus. Amugy szerintem a művészeti alkotás is termék. Belekötöttél a képkeretbe, de hát kérdezd meg imistit, hogy Ő számára a keretezés költsége lényeges, vagy lényegtelen.

34417 2011.05.06. 15:50:51

[zili](#1196701) rendben, akkor igazad van.

hugo0531 2011.05.07. 08:32:56

Néhány hozzászólásban félreértenek valamit. A művészet örök és minden társadalmat túl él, mióta az első barlangrajzok elkészültek, az a társadalom ahol megtagadják a művészetet előbb utóbb elpusztul. A művészet nem összekeverendő a művészkedéssel. Nem hiszem viszont ,hogy bárki józan ésszel a nemzet történetét, népművészetét, könyvtárát, múzeumait, kiemelkedő műalkotásait támogató állami segítség szükségességét megkérdőjelezné. Ugyancsak szükség van a tehetségek támogatására akik a későbbiekben elviszik alkotásaikkal, tudásukkal a hírünket a világban. Büszkék vagyunk Nobel-dijasainkra, nagy festőinkre, zeneszerzőinkre, de sokkal büszkébbek lehetnénk ha sikereiket itthon alkotva érték volna el. A legnagyobb baj ,hogy a sikeres vállalkozók a pénztől megrészegülve vátesznek érzik magukat. és már nem egy vállalkozást hanem egy nemzetet akarnak irányítani.

34417 2011.05.07. 13:47:11

67. hugo0531 (látogató) 2011. 05. 07. 8:32 köszönet a lényeglátó hozzászólásért!
süti beállítások módosítása