Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Lelet van!

2010. június 24. - Harun al Rasid

avagy a szigligeti vár titka.

avagy a szigligeti vár titka.

Jó napot, miniszter elvt...izé, miniszter úr!

Hagyd csak, fiam, nekem se volt egyszerű megszokni. Akkor volt minden nyugodt, békés, amikor még sofőr voltam. Nem kellett gondolkoznom, vittem, akit parancsoltak, mentem, ahová parancsolták. A benzin mindig megvolt a Ladámba, a sógor Skodájába is jutott, arany életem volt. Na persze, azért a fülem, az nyitva volt! Mi mindent halottam én, onnan a hátsó ülésről! A memóriám meg igen csak jó, mit gondolsz, fiam, mitől lettem én az, aki lettem? Úgyhogy, csak szólítsál Keresztapának, rendben?

Értettem, Keresztapa!

Naszóval. A Lelovics birtoka közelében, igaz?

Igaz.

Mekkora az a birtok?

Olyan 300 négyszögöl gyalogszőlő.

És mennyire közelében?

Úgy két kilométerre.

Két kilométerre, mi? 300 négyszögöltől, mi? Hát nem találtatok valami nagyobbat?

Találni találtunk, Keresztapa, de azok máséi voltak.

Legalább jó szőlő?

Hát, inkább csak csigeres bor jön ki belőle.

Nem baj, jó lesz az a Semjénnek, misebornak, ha majd lesz Joszip Kobzon!

Az meg ki a faszom, Keresztapa?

Látom, fiam, nem érted a jelképes beszédet. Koboz, kobzás, Kobzon...na, érted már?

Aha.

És a szilgligeti vár?

Naná, hogy vár, Keresztapa, meg lett neki mondva, hogy várjon, amíg mi azt nem mondjuk, hogy most már ne várjon! A multkor én is vártam rá fél órát!

Hülye vagy te, édes fiam, nem a Szigligeti őrmesterről beszélek, hanem arról a kőből építettről! Tudod, a pincéje! Meg amit ott kerestetek! Megtaláltátok?

Ja, arra tetszik gondolni! Meg, meg, azt megtaláltuk, pont ott volt, ahova tegnap tettük!

Jó mélyen volt?

Több emelet mélyen! Olyan mélyen, hogy a vakondlukból már egy ponty nézett ki!

Jugoszláv békaember nem volt?

Azt nem tudtunk szerezni, Keresztapa, de láttak egy szlovák bányászt, aki közterület felügyelői mellénnyel álcázta magát!

Aha. És kik látták?

Hát a huszonnégy órás megfigyelésre odaállított véletlenül arrajáró járókelő, a Szedlacsek zászlós!

Jól van, édes fiam, szép munka volt! Legyetek készültségben, bármikor szükség lehet még ilyen akcióra!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása