Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Az egri fodrász

2010. március 24. - Harun al Rasid

Több hidrogén került a festékbe.

Több hidrogén került a festékbe.

Történt velem,hogy vétkeztem. Nem szándékosan és nem másokat megkárosítva, de csaltam és bizony le is buktam. A történetem ott kezdődik, hogy Eger belvárosi részén van egy üzletem. Igen forgalmas hely,mert több bejáratai is van. Egy nagy üvegajtón kell besétálni és ott kettéágazik a bejutási lehetőség. Jobbra és balra található egy kisebb üveg ajtó, amin túljutva máris a  szalonba találja magát az ember. Ezt azért találtam ki, hogy mindenki megtalálja könnyedén, a hozzám vezető utat. Szóval a vétkem. Egy csütörtöki napon betévedt egy nagyon dekoratív hölgy az üzletembe. Hosszú világos színű haja volt, sötét, mély tónusú tekintettel. Igazi bombázónak számított. Letettem az ollót a kezembôl és a lábai elé vetettem magamat,hogy megkérdezzem, mit szeretne. Teljes alakítást vagy csak egyszerû tupírozást. Azt kérdezte tőlem csupán, hogy ki tudnám-e jobban világosítani az amúgy is szőkés barna haját a férje által kötelezett festékével. Olyan színt szeretett volna, amit a férje nem enged meg neki, de azt kérte, hogy csaljak a kedvéért egy kicsit. Mit tehet ilyenkor egy férfi ember, enged a kísértésnek és a bűn mezejére merészkedik. Leült a székembe, én pedig kezembe vettem a festékes tálat és minden eszközt, amire szükségem lehet a művelet során. Nagy igyekezetemben a fésű is kicsúszott a kezemből, de nem tulajdonítottam jelentőséget neki. Pedig kellett volna! Kivettem a tárolóból a festéket és kimértem a megfelelő adagot. Hozzáláttam, hogy a hidrogén-peroxid is belekerüljön a festékes tálba, de ott csalnom kellett egy picit. Több oxit kellett beletennem, - ahogyan a hölgy kérte tőlem - mert így érhettem el, hogy világosabb szín legyen a magával hozott festékben. Máskor is történt ilyen, nem aznap volt az első eset, de láss csodát, éppen akkor ellenőriztek. Ilyen az én formám. Ferdén is vágok és még a flakon is megcsúszik a kezemben. Próbáltam elmagyarázni az ellenőröknek, hogy mit is kért a vendég valójában de nem hatotta meg őket. A szabály az szabály és semmi képen nem lehet eltérni tőle. A kikevert festékemnek szigorú feltételeknek kell megfelelnie, mielőtt a vendégre felkenem. Csak meghatározott mennyiség kerülhet  minden alkotó anyagból és nem mindegy az arányok kiszámítása sem. Az ellenőrök ezt vizsgálják és ha valami nem stimmel, akkor büntetés jár érte. Nálam pont akkor toppantak be, amikor változtattam ezen az összetételen. Majdnem a szalonomba került, de így is nagy árat fizettem érte. Egy 20 ezer forintos pénzbüntetésre ítéltek és 3 évre elvették a mesteri címemet. Nem értem az egészet. Felháborító, hogy a vendég kívánságát teljesítettem és én bűnhődjek meg érte. Történetem váljon tanulsággá azoknak, akik mások kívánsága miatt vétkeznek,hogy soha ne kerüljenek ilyen kellemetlen helyzetbe. Csalni nem érdemes,mert mindig lebukik az ember.

A vendég azóta is hozzám jár, de soha sem kérdezi meg, hogy milyen árat fizettem a kérésére. Csak megkérdezi szép csöndben, hogy hova tűnt az oklevelem.......

 

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása