Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Bogdán Géza: Kedves DK-s barátaim!

2016. augusztus 08. - Harun al Rasid

Mea culpa, mea maxima culpa! Bocsássátok meg nekem, amiért az Eörsi-ügy kapcsán most ismét könnyítek a lelkiismeretemen. Tudjátok, én anno a Pásztor Albert-ügyet sem hagytam szó nélkül, de most sem rátok haragszom, hanem titeket féltelek. Féltelek benneteket, nehogy a végén, akárcsak anno az MDF, FKGP, SZDSZ nevű jobb sorsot érdemlő rendszerváltó pártokhoz hasonlóan, ti is végleg eltűnjetek majd a magyar politika süllyesztőjében. 

Az ügy előzményei közismertek, ezért én most csak a mondandóm lényegére koncentrálok.

Az egykori SZDSZ alapítójaként ismert, s politikai pályáját jelenleg a Demokratikus Koalícióban folytató Eörsi Mátyás, a 2000-ben alapított varsói székhelyű Demokráciák Közössége (Community of Democracies) nevű, 18 tagállamot tömörítő demokratikus intézményrendszer vezetőségében dolgozik. Mivel e szervezet főtitkárának nemsokára lejár a mandátuma, ezért Szijjártó Péter meghívta őt egy találkozóra. ( Persze az sem kizárt, hogy a találkozót maga, Eörsi úr kezdeményezte.)

Szijjártó Péter, (Brüsszelben eltévedő, s ott az életéért futó) külügyminiszter erről az Indexnek a következőket mondta:

 „Itt járt nálam Eörsi Mátyás, aki Varsóban él, a Demokráciák Közössége nevű nemzetközi szervezetnél dolgozik, mint főtitkár-helyettes. Ennek a szervezetnek 18 tagja van, köztük Magyarország, és ő szeretne főtitkárnak indulni, amire viszont csak kormányok jelölhetnek. Kérdezte, szerintem reális-e, hogy őt jelöljük, én meg mondtam, hogy persze. Elmentem a miniszterelnökhöz, mondtam, hogy szerintem ez jó ötlet, ő meg mondta, hogy a rendszerváltoztatásban szerzett érdemeket akkor is tiszteletben kell tartani, ha azóta sok mindenben nem értünk egyet.”

A sors keserű fintora, hogy Eörsi úr abban a varsói székhelyű demokratikus intézményrendszerben dolgozik, amelynek tagjai közül két évvel ezelőtt az Orbán-kormány vezette Magyarországot a demokratikus jogrendszer aláaknázásáért még ki akarták zárni.

Kell jobb „ajánlólevél” a Fidesznek, mint egy ellenzéki politikus támogatása a főtitkári posztra?

A DK elnöke pedig, ahelyett, hogy két lábbal rúgta volna ki a Dk-ból a magyar demokratikus értékrendet megcsúfoló, s annak árulójává lett Eörsit”, egy facebook bejegyzésben inkább megvédte őt. Döbbenet! Hosszú listát lehetne sorolni arról, hogy az Orbán-kormány a 2010-es hatalomra kerülése óta hogyan aknázta alá szisztematikusan a magyar demokráciát. Mindezt nemrég Barack Obama amerikai elnök is szóvá tette. A NER tehát akkurátusan, lépésről-lépésre végezte ki a tisztességet, igazságot és a becsületet. Megölte a lojalitást és a jövőképet.  Az a harcos jellemű Gyurcsány Ferenc pedig, aki mindezt jól tudja, most mégsem talál ebben semmi kivetnivaló „bajt”. „Sem emberit, sem erkölcsit, sem politikait”.

Én viszont úgy gondolom, ha valaki pénzért, jobb állásért, vagy bármilyen más hűbérjutalom reményében hagyja, segíti, sőt támogatja egy ország demokratikus berendezkedésének lezüllesztését, s eltűri népének tudatos nyomorba döntését, azt az embert úgy hívják, hogy hazaáruló!

Kedves Dk-s barátaim! Imádkozzatok, hogy az Orbán-kormány mostantól kezdve az országunk érdekében csak igazságos, csupa szép és jó dolgokat tegyen. Ha mégsem, és azt ti netán szóvá teszitek, úgy én az ebbéli tevékenységeteket a Facén mostantól csupán egy mosolyjellel fogom szignózni. Mosolyjellel, szimbolizálva mindazt, hogy nekem a Fideszt bíráló tevékenységeteket immár nem szabad komolyan vennem, merthogy bizonyítást nyert, hogy a Dk. sem különb ama Deákné koszos vásznánál. Gyurcsány Ferenc az Eörsi-ügy kapcsán ugyanis egyértelműen bebizonyította, hogy a magyar politikából őt csak a húsosfazékból számára odavetett konc érdekli, s neki a magyar demokrácia intézménye holmi színjáték csupán. Én ehhez nem asszisztálok!

Kedves Dk-s barátaim! Mostantól kezdve már nincs jogalapotok az Orbán-kormány bírálatára. Ez a jogot sajnos elkúrtátok. Nem kicsit, nagyon!  

„Kell még valamit mondanom Ildikó,”?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr449809610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lilla50 2016.08.09. 21:29:25

Szóra sem érdemes ez már!
a magát demokratikus ellenzéknek tartó 3%-nyi "szellemi terrorista" nem tudta nézetét sem elfogadtatni , sem elengedni.
Pásztor Albert esetében hibázott és azt most tetézte .
Nincs ember és nincs párt, amely Orbán rezsimjével szembe menne.
Hála azoknak, akik ezt lehetővé tették.
PA ügy kapcsán elveszett minden! A mostani népszavazási kérdés ezerszer fajsúlyosabb, de nincs ember aki bevállalhatná!
Most meg Eörsin rúgózunk?
Már tök mindegy!
A liberális demokrácia alapjai eltűnnek! Hozsannázzunk! :(

Xilit 2016.08.29. 22:02:37

Géza! Szia! :))

Hirtelen ötlettől vezérelve gondoltam, körbe nézek az exnolbloggerek tájékán, és milyen jól tettem.

Ugyanúgy vélekedem a történtekről, mint Te.

Ja: Nyírfa vagyok.,
süti beállítások módosítása