Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Orbáni vezérgép

2013. június 19. - Harun al Rasid

és a jómód + egy kis mutyi

és a jómód + egy kis mutyi

Air Force One , mert ő megérdemli. Ha kell a CÖF-kák az utcán is követelni fogják

Hadászati logisztikában is jártas repülési szakértők szerint kétségtelen tény, hogy: „Bár Magyarország részt vesz a NATO Pápán állomásozó Nehéz Légi Szállító Ezredének (HAW) működtetésében, és használhatjuk a HAW kötelekébe tartozó gépeket, az üzemidő-lekötés a gépek repülési idejéből korántsem olyan rugalmas, mint ha saját szállítási kapacitása lenne a honvédségnek.”

Nos, kell-e ennél frappánsabb indok arra, hogy ártunk és qurmányunk intézkedjen: „Állami légi szállító flottát kívánnak létrehozni. A vonatkozó uniós közbeszerzési eljárás június 5-én jelent meg: a Honvédelmi Minisztérium (HM) összesen három gépet vásárolna: egy vagy két vegyes funkciójú, személy-, illetve teherszállításra is alkalmas repülőgépet, illetve egy vagy két kifejezetten személyszállításra alkalmas repülőt”.

Arról nem is beszélve, hogy „a vegyes – katonai, civil – állami felhasználású gépek a diplomáciai igényeket is kiszolgálhatnák”.

Nos, barátaim, itt van az eb elhantolva: ez bizony kormánygép!

A már említett szakértők szerint: „a kormányzat nem mindig tudja több napra előre tervezni a vezetők időbeosztását, így a gépnek mindig rendelkezésre kell állnia”. Mert Orbán megérdemli.

(egy helikopter olcsóbb lenne. nomeg, az le tud szállni a gráci klinika helikopter parkolójára is. ha már vészhelyzet van. a szerk. megjegyzése)

Nem elég jómódúnak látszani, jómódúnak is kéne lenni. Régi szoci bon mot újratöltve

Az az igazság, hogy a címben foglalt megfogalmazás igazából csak a szójáték miatt lett így fogalmazva, sokkal helyesebb lenne egy olyan megfogalmazás, mely arra utal, hogy: „nem elég a jómódút játszani, annak is kellene lenni”. Sőt azt is rögzíthetjük nyugodtan, hogy az üres zsebbel nagyzolás, bugyuta, gátlástalan lezüllött-dzsentri attitűdje csak katasztrófákat eredményezett, eredményezhet!

Orbán Viktor ennek a szegény (bár az az igazság, hogy ha bele gondolunk megérdemeljük)  országnak önkényura (legalább is ebben a szerepben tetszeleg) a tegnapi nap Tamásiban, miközben felavatta a városi sportcsarnokot, megcsillogtatta unortodox logikáját. Kijelentette, hogy: „…(átadott) sportcsarnokokról beszélhetünk, olyan dolgokról, amelyeket csak jómód idején szoktak megengedni maguknak az európai gazdasági rendszerek”.

Igen, minden józan ember csak azt engedi meg magának, amit megengedhet. Ahogy a közmondás tartja: addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér! Orbán takarója pedig ugyancsak rövid.

A kijelentés egyébként egyértelműen tartalmazza, szó szerint: mi nem vagyunk európaiak, átvitt értelemben pedig: gátlástalanok vagyunk! Hogy ki fizet mindezért, azaz kinek a számlájára dorbézol nem szól a fáma!

Itt nemzeti Mészár(os)lás folyik. Az Auchan megint igazodik


A mocskos gaz imprelisták (ahogy Kövér elvti szokta mondani) egyik hazai képviselője az Auchan a világban arról is híres, hogy nagyon igyekszik elnyerni a vásárlók kegyeit (meg kell vallanom, hogy ezt nálunk a személyzet igen csak igyekszik titkolni, de ez most nem ide tartozó téma). Magyarországon arról is elhíresült, hogy még intenzívebben igyekeztek az önkormányzatok kedvébe járni. Igen csak izgalmas téma lenne egy beszámoló a Tarlósch-landi saga a Szentendrei úti Auchanról.


Sajtóértesülések szerint újabb igazodásnak lehettünk tanúi: „Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester testvére, Mészáros János fideszes önkormányzati képviselő, illetve alpolgármestere, Mészáros László családi üzletei árulhatják a dohányt a francia tulajdonú Auchan áruházakban. Így a felcsúti Mészárosok évente több százmilliós bevételhez juthatnak a trafikokból”.


Hogyan? Hogy Felcsút és környékén nincs is Auchan áruház és ha lesz, akkor is legfeljebb egy?! Ugyan már, ilyen kicsinyességén kiakadni! Ez a mai hatalom sokkalta nagyvonalúbb, mármint a csókosok helyzetbehozásánál. A fentebb említett Szentendrei úti objektum esetén igen csak érdekesnek tűnik a beltérbe nyílás tilalmának teljesítése. Nagyon úgy tűnik a hatalom méltányosságot fog gyakorolni!

Róna György jegyzete

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr528359976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

179584 2013.06.19. 07:57:42

Sírásomat nyeldekelve küldtem a pluszt!

302398 2013.06.19. 09:01:21

Ügyes! Mármint ez a kormánygépet katonai költségvetésből! Egyfelől a NATO felé a keret megemlsét jelenthetjük, Másfelől a kormány és persze az arra érdemes potentátok (bár nem biztos, hogy a nagy európai stadionokban szabad szotyizni) önköltségen utazhatnak! Az önköltség az a kádári szocialista tempóban értendő! Apósom, aki főkönyvelő volt egy államni vállatnál szokta mesélni, hogy a nagyfőnök építkezésére a cégtől a teherautót szigorúan "önköltséges alapon" használta. Befizette a gázolaj költségét! A többi az autóval és a személyzettel (vezető és két rakodó) kapcolatos költség az akkor is van, ha nem ő használja!

121093 2013.06.19. 11:02:46

Apósod nem magyarázta el neked a hajdani C menetlevél fogalmát, - az egész ország így építkezett anno, nem kellett hozzá nagyfőnöknek lenni, a portás is megkaphatta... Amúgy meg rázzuk a rongyot kicsinyt... :O)))

199664 2013.06.19. 13:51:37

Ácsi! Pupunál a pont!! Annyiból különböztem ugyan a főkönyvelőtől,hogy nekem nem telett nyaralóra,de a "C" fuvart igénybe vehettem bármikor,ha az nem kellett a főkönyvelő nyaralójához fuvarnak!!És nem a gázolajat fizettem,hanem a teljes fuvarköltség 20%-át!!Így volt megállapítva!Ami pedig a különbséget illeti,azért ha délelőtt nem is,de délután már enyém volt a fuvar!!Nem volt az ám olyan rossz! Legközelebb másra hivatkozz!!

302398 2013.06.19. 14:17:43

zu 3-4: (továbbitott üzenet, finomítva) Szerintetek ki tudja jobban egy akkori főkönyvelő, vagy ti, hogy hányad részét teszi ki (tette ki annak idején) egy teherautó fuvarköltségének, három emberrel az elfogyasztott gázolaj ára. A vej kifeledte azt a fontos momentumot, hogy vezérigazgató ezzel verte a mellét, hogy ő milyen gáláns a vállalatal, mert nem veszi igénybe a mindenkinek járó kedvezményeket. A magam részéről csak a mentalitást akartam bemutatni, hogy fognak Orbánék ócsón utazni, ha a költségek (ami egy normál kormánygépnél őket terhelné) zömét más állja!
süti beállítások módosítása