Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

300 ezer

2012. július 26. - Harun al Rasid

gyarapodik a magyar

gyarapodik a magyar

Mármint, leltárilag. Semjén dagadó kebellel jelentette ki Tusványoson, hogy megjött a 300 ezredik magyar állampolgársági kérelem, és 200 ezren már le is tették az állampolgársági esküt, és hurrá, a ciklus végéig meg is lesz a tervezett(?!) fél millió új magyar állampolgár! Megint ezek a kerek számok, ezeknek ez a mániájuk!

Hát igen, kell a darabszám, mert fogy a magyar - legalábbis, a Fidesz zászlaja alól. Egy valamit elfelejt a magasan székelő Semjén: a hála nem politikai kategória! Miből gondolja, hogy az újsütetű magyar állampolgárok, hálából persze, majd a Fideszre fognak szavazni? Igaz, miért ne, mivel semmi féle kötelezettség, teher és felelősség nem illeti őket, hát miért ne? De azért, miből gondolja, hogy nem csak ugró deszkaként fogják használni új útlevelüket? Mert munka, az a másodosztályú, itt született magyarnak sincs, de hát, a nemzet egyesítése az szent dolog!

De van itt még két másik bűbájos dolog is. Semjén az integráció kapcsán kizárólag az erdélyi magyarságról beszélt, a felvidéki, kárpátaljai, vajdasági magyarság, szerinte, említésre sem méltó, a mennyiségi produktumnak kell alányalni, nem kétséges!

Azután ott van a szavazás kérdése. Én, a másodosztályú magyar állampolgár, csak előregisztrációval és egyéb, bürokratikus azonosítások után gyakorolhatom állampolgári jogomat. Az első osztályú import magyar meg levélben szavazhat. Az még nincs eldöntve, hogy sima, ajánlott, elsőbbségi, tértivevényes, vagy hivatalból bérmentesített levélben, de nincs kétségem, majdcsak megoldják.

Hiába, kell a szavazat. Még ha portós is...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr128309940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

62853 2012.07.26. 14:37:15

Mi van a burgenlandi magyarokkal? Németújvár, a Batthyányiak fészke és apolgármester Vadasz Peternek hívják. Őt nem próbálták megkörnyékezni? Vagy ő nem fontos már Tömjén Zsótinak?

34417 2012.07.26. 14:41:58

a kárpátaljaiak, felvidékek felvennék, de nekik nem engedik. a vajdaságiakat nem érdekli, a burgenlandiak meg bolondok lennének felvenni. de a grönlandi magyarokban még reménykedhet tömjén elvti:-)

12392 2012.07.26. 14:49:42

Mint arra már a téma kezdetén felhívtam a figyelmet, hogy igen csak kétélű a dolog. Ugyanis nem kevés számban vannak valódi kettős állampolgárok és a "kiírásnak" megfelelő jogosultak pl. Izraelben is!!!!!! =))

12392 2012.07.26. 14:54:29

3: Azért érdekes, hogy nem a barátaid Hölgyek öröme blokk kvintetjének sorozatvetőit számolgatod! =)) Vagy neked ez úgy tizen felül már nehézségbe ütközik?

163107 2012.07.26. 15:03:13

Ha a határontúli magyaroknak lehet levélben, vagy elektronikusan szavazni, akkor a hazaiaknak is. Nem evidens?

163107 2012.07.26. 15:10:53

Persze, hogy kétélű dolog. Nagyon is jól tudják az erdélyi magyarok, hogy szavazatszerzési célból történik minden, efelől kétségük nincs. Hogy mindemellett mennyire hallgatnak a fideszre, az kiderült a legutóbbi ottani választásokon, amikor Kövér kampányolására még ott is RMDSZ-es polgármestert választottak, ahol eddig MPP-s volt (Barót, Kézdivásárhely). És szinte senki se szavazott a Kövér (fidesz) által preferáltakra, se a Tökös Laciéra. Ez nem azt jelenti, hogy az MSZP-re fognak szavazni, inkább azt, hogy egyikre sem. Otthon is nagyon inaktívak, miért fárasztanák magukat egy másik ország miatt? A postára elmenni épp akkora fáradság mint a szavazófülkéig. Viszont levélben hogy igazolja, hogy ő magyar állampolgár? Nyilván meg lesz erre a lehetőség, de ha ez újabb macera, akkor ott vagyunk ahol voltunk.

34417 2012.07.26. 15:12:27

5. ronagyuri 2012. 07. 26. 14:54 én sem rajongok alex magasabb rendű kommentjeiért, de ezzel csak azt jelzi, olvasott.

34417 2012.07.26. 15:13:35

7. Osszián (szerkesztő) 2012. 07. 26. 15:10 minek azt igazolni? lista van róluk!

193936 2012.07.26. 15:20:53

Egyszerűsítik a honosítási eljárást http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=183094 Zsigmond Barna Pál csíkszeredai főkonzul ízelítőt is adott azokból a helyzetekből amelyekkel a honosítást végzők szembesülnek. Egy moldvai csángó asszony, aki alig tudott magyarul beszélni, megkérdezte: énekelni lehet-e. A pozitív válasz nyomán szüleitől tanult gyönyörű magyar népdalokat kezdte énekelni.

12392 2012.07.26. 15:21:20

6: erről - a téma felmerülésekor tavasszal - szakmai értékelést írtam! Egyébként egyelőre az elektronikus szavazásról nincs szó!

12392 2012.07.26. 15:23:27

7 utolsó mondta és 9: Ácsi! Ez nem így van. Erre szolgál az un. regisztráció!!!

12392 2012.07.26. 15:25:04

8: nálam szemtelenül, és hazugsággal vegyítve beszólt!!!

62853 2012.07.26. 15:32:31

Eddig itt semmilyen konzultációs levelet nem lehetett elolvasni. Szerintem a 300 ezer szavazat tuti be fog jönni és mindegyik a felcsúti kis zsebcézárra lesz testálva.

163107 2012.07.26. 15:36:07

Gyuri, add be a linket, vagy legalább a címet. "Gulyás Gergely, a Fidesz parlamenti képviselője elmondása szerint az Országgyűlés ősszel fogadja el a választási eljárást szabályozó törvényt, ám még a Fideszen belül is viták vannak arról, hogy melyik megoldás lenne a legkedvezőbb. Gulyás Gergely szerint de az elektronikus szavazás lehetőségét is vizsgálják." Merthogy amúgy (mint pl. a népszámlálásnál) logikusabb lenne a levelezésnél. De ezek a barmok imádják a levelezést....

163107 2012.07.26. 15:38:40

Ha most 200 ezren kaptak állampolgárságot ( a szépen éneklő csángó asszonytól se irigylem), akkor hogy jön ki a hátralévő idő alatt a fél millió? Mert, aki nagyon akarta, az már nyilván jelentkezett.

193936 2012.07.26. 15:42:49

http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=183095

163107 2012.07.26. 15:43:51

Megtaláltam, Gyuri, vágom immár! Azonban macerás. Nem nagyon, de macera csak van vele: "Technikai lebonyolítására egyértelműen egy egyszerű és biztonságos levélben-szavazási megoldás kínálkozik. Meg kell jegyezzem, hogy ezzel a módszerrel a nem lakóhelyükön tartózkodók és a szavazóhelyeket felkeresni nem tudok problémái is jól kezelhetőek. Az ilyen szavazási igénnyel rendelkezők írásban – ahogy ez a külföldön vagy más helységben szavazni akarók ma is teszik – kérhetik a levélben szavazás lehetőségét az illetékes jegyzőtől (Választási Iroda vezetője). Az iroda elbírálja az igényt, elfogadás esetén nyilvántartásba veszi (ha olyan törli a névjegyzékből) és igazolást állít ki a jogosultságról, amit eljuttat a kérelmezőnek. Szavazáskor a nyilvántartás alapján a jogosult két vagy egy kettős listát szavazólapot kap, amit egy kettős borítékban (a belsőben van a titkos szavazat) az igazolással együtt megküld az Irodának, amit az a választási eljárás részeként feldogoz." Először jegyző, aztán posta... ismerve a népek lustaságát - még a pár méterre levő fülkéig se emelik fel a seggüket.

12392 2012.07.26. 15:46:46

15: ez az egyik http://sokatakaraszarka.nolblog.hu/archives/2012/04/23/Minden_egyes_vlasztpolgrnak_kt_szavazata_van/

relatív 2012.07.26. 15:46:55

El vagytok havazva ! A statisztika - amit ígértek azt tűzön-vízen ( éneken ) keresztül ! - azért készül ( s a számokat IS azért sulykolják !!! ), mert a szavazatok már be vannak borítékolva ! Csak a levegőbe nem riogatnak, mit nekik a honi támogatás ( úgy sem megy el a jogosultak nagy része szavazni ), és az arányok a lényegesek ! A kettős állampolgárság nem a magyarság összetartozása végett, hanem a szavazat ( és az elérhetők csak ! ) miatt kell.

12392 2012.07.26. 15:53:31

18:gondolatolvasással nem megy! =)) Egyébként Gulyás meglehetősen sőtét alak. Igen kevés esze, de nagy pofája van! Ezek nem olyan kérdések, hogy hopp bekapja Döncike! Az elektronikus szavazás ettől lényegesen bonyolultabb kérdés. Hát sok mindent említhetnél, de a népszámlálst ne!!! =)) Ráadásul - erről is írtam akkortájt - azt tervezik, hogy szakítanak az állampolgári jogú szavazati lehetőséggelés bevezetik az előzetes regisztrációt, na az tényleg nem lenne semmi!!! =))

163107 2012.07.26. 15:54:38

Hát épp ezt írtam feljebb, relatív. De erre is ráfaragnak, mint minden blöffjükre.

12392 2012.07.26. 15:58:42

17: csak magamat tudom ismételni nagyon sötét!!! =)) Lövése sincs arról, hogy miképp működik egy ilyen rendszer! De véleménye sőt törvény-javaslata van. Hogy baromság és irgalmatlanul sokba kerül? erre szokás mondani a "technikai kérdéseket oldják meg a szakemberek arra vannak", na meg a "na ja nem ócsó a demokrácia"!!! =))

relatív 2012.07.26. 16:00:30

Köszi, Osszián ! Míg írtam addig került fel a Te beírásod. De szerintem ezek nem sokat törődnek a hivatalos papírokkal, már be van stócolva az várható 500 ezer, és kész ! Azért emlegetik folyton !

163107 2012.07.26. 16:00:53

Én, Gyuri, tényleg csak próbálok tájékozódni, mondhatni az eszükkel gondolkodni, na de az nehéz...:-) Gondolatolvasással nem megy: szóval annyi nem elég, hogy egy baróti koma ír egy szép levelet, hogy ez és ez vagyok, szeretlek fidesz és rád szavazok. Na és ha fél millió ilyen levelet kap a választási bizottság, akkor azt hozzá csapják a többi fidesz szavazathoz.. .-) Ha bevezetik az előzetes regisztrációt, azt a határon túlra is ki kell terjeszteni. Miért más ez, mint a népszámlálás? Kevesebb rubrikát kell kitölteni.

163107 2012.07.26. 16:02:09

24. Remek, egyet gondoltunk...

12392 2012.07.26. 16:02:21

22: ahogy azt Móricka és Gulyás-pajtás elképzeli!

12392 2012.07.26. 16:14:45

25: nem egészen ezt írtam!!!!! A regisztráció az a külföldről szavazók esetében most is működik!!! Lassan, hogy érthető legyen: Írsz egy levelet (lehet elektronikus is, ha néhány plusz elemmel biztonságosabbá teszik), előírt adattartalommal, melyben kéred, hogy külföldről szeretnél szavazni (az itthoni részt most hagyjuk az is hasonló), Természetesen személyesen is elintézheted. A regisztrációról - ha rendben - kapsz visszaigazolást. Jelenleg ezzel felkeresed a kért követséget. A levél esetén, kapod a leírásban szereplő szavazólapokat és borítékokat, és biztonsági elemeket, amit visszaküldesz és így szavazol. Ezt a folyamatot és a számlálás előkészítését a szakaparátus végzi és a számlálást végző bizottság ellenőrzi. Nehogy azt hidd, hogy olyan könnyű ezt kijátszani, főleg tömegessen! Ezeket az eljárásokat nem igazán lehet kikerülni az interneten történő elektronikus szavazás estén sem.

163107 2012.07.26. 16:16:21

Azért tőled kérdeztem Gyuri, mert Te vágtad a népszámlálási dolgokat, emlékszem. Meg talán Evianna? Na mindegy. Hogy sötét alak Gulyás G. azzal látatlanban egyetértek: melyik fideszes csicska nem az ott a cézár körül? Prőhle Gergely államtitkár orra alá dörgölte egy hajdani barátja, hogy: bukni fogtok. Mire azt mondta, nem, mert a határon túli szavazatokkal tutira nyerünk! Vagyis nagyon be van kalkulálva. Tulajdonképpen 19-20 hónap van hátra, nem árt ráerősíteni...:-)

163107 2012.07.26. 16:22:08

Ja, akkor még annál is macerásabb, mint ahogy gondoltam. Én nem gondoltam., hogy ki lehet játszani. Én, mint annyiszor, az emberi természetre gondoltam. Ugye, most voltak ott szavazások, és nagyon alacsony volt az érdeklődés. Na már most, csak azért, hogy egy székely góbé a fideszre szavazzon (vagy bármelyik más országban élő magyar), nem fog a fél világgal levelezni, vagy mászkálni igazolásokért - csak a legelszántabbak. Lehet, hogy rosszul gondolom?

12392 2012.07.26. 16:26:15

29: ja én csak a gyermeteg megoldásra gondoltam, amit feltettek!!4 =)) Ja hogy ők mivel kalkulálnak!!!! Nem tapapsztaltad meg a kalkulációs képességüket????

12392 2012.07.26. 16:28:08

30: ha most lennének a szavazások itthon sem lenne nagy érdeklődés!!!

163107 2012.07.26. 16:59:34

Ha már Tusnádon vannak, muszáj süketelni valamit. De egyébként tényleg azt hiszik, ez lesz majd a választási csodafegyver. Prohászka Boróka marosvásárhelyi újságíró: "A manna.ro újságírója a beszélgetésben elmondta még, hogy a legutóbbi romániai önkormányzati választásokon visszaütött a nagyon erős, Magyarországról érkező kampány. "Kövér László felbukkanása, részvétele a kampányban ellenszenvet váltott ki, és a választók az általa támogatott jelölteket büntették. Hogy ez azt jelenti, hogy az erdélyi magyarok a Fidesztől fordultak-e el, vagy azt utasították el, hogy a Fidesz az erdélyi politikai folyamatokba avatkozott bele (és egyébként megbocsátóak a magyar jobboldallal szemben), ezt már nehezebb megmondani. Tény, hogy egyre kevésbé mobilizálhatóak az erdélyi magyarok a romániai politikai életben is. Azt pedig, hogy a magyarországi választási részvételre tömegesen lehessen őket mozgósítani, nehezen tudom elképzelni. A magyar pártok esélyeit ilyen körülmények között, ha nem is a nullához, de a nagyon kevéshez viszonyítjuk. Az MSZP és a magyar baloldal innen (hagyományosan) nem látszik..."

12392 2012.07.26. 17:14:01

33: ehhez nem tudok hozzászólni, mert ehhez nem értek. A választások az egyik szakterületem, meglehetősen sokat foglalkoztam vele. Az un.közvéleménykutatással csak mint matematikus, de úgy lesúlytó a véleményem! De már erről is megírtam a véleményemet!

Kokó 2012.07.26. 19:08:17

Effendi, bocs az off-ért, de elfelejtettem a jelszavam, és nem tudok bejelentkezni.... Ha valaki tudja, hogy ilyenkor mi a megoldás, nagyon megköszönném a segítségét. Teljesen tanácstalan vagyok..... Semmiféle szerkesztőt nem érek el, sem rendszergazdát.... A "segítség" nevű oldalon az utsó bejegy 2011 februári ott sem reagáltak..... Mi a macsekot lehet ilyenkor kezdeni???...:-(((

163107 2012.07.26. 19:32:13

Pedig, Kokó, alig van más lehetőség, vagy töröd a fejed, hátha eszedbe jut, vagy addig próbálkozol, amíg valamelyik szerki nem áll szóba veled. Írj emailt, többet és kérj új jelszót. Addig meg - mert nem lesz egy perc - regisztrálj mondjuk Ko-kó néven, hogy oda is be tudj jutni, ahol csak bejelentkezett hozzászólok léphetnek be. osszi

235117 2012.07.27. 07:57:37

Mielőtt baj lenne, gyorsan jön egy választási törvény módosítás, miszerint a határon túliak szavazatainak a "Nemzeti Konzultációt" feldolgozókhoz kell érkezniük. Ott, zárt kapuk között, mint eddig a nyilvánosság kizárásával bontogatják ki, mivel nemzetbiztonsági kockázatokat hordozhatnak, nem beszélve a levélbombákról. Mindez azért is, mert csak Orbán Viktor és Semmilyen Zsolt bonthatja fel azokat a szigorúan őrzött páncélteremben. Apropó! Nem láttam még egyetlen statisztikát sem a 300 ezer országbeli összetételéről. Engem kifejezetten érdekelne a burgenlandiak száma. Jó, jó persze ismerjük a KSH "független" adatszolgáltatását.

163107 2012.07.27. 09:25:43

Nem is kerül sokba: Sikertörténet az egyszerűsített honosítás mti.hu 2012. május 7., hétfő Címkék: állampolgárság határon túli magyarság magyarország nemzetpolitika wetzel tamás Megosztás: More Sharing Services Share on iwiw Share on instapaper Share on email Share on print Sikertörténetnek tartja az egyszerűsített honosítást a lebonyolításért felelős miniszteri biztos. Wetzel Tamás a kormány megalakulásának közelgő kétéves évfordulója alkalmából az MTI-nek adott interjúban elmondta: az érdeklődés gyakorlatilag változatlan, és számításaik szerint már jövő év végére meglehet a félmillió állampolgársági kérelem. Mint közölte: érkezett igénylés Tanzániából is, a legidősebb honosított állampolgár 103 éves, aki az erdélyi Máramaroszigeten él. A miniszteri biztos kifejtette: nagyon jól működik a rendszer, és az előzetesen végzett hatástanulmányoknak megfelelő infrastruktúrával és állománnyal bonyolítják a kérelmek fogadását, elbírálását. Emlékeztetett, míg 2010-ben csupán ötezer kérelmet kellett feldolgozni egy év alatt, most az igénylések száma a negyvenszeresére nőtt. Wetzel Tamás azt mondta: a jogi környezet megfelelő, ősszel az állampolgársági törvénynél várhatók kisebb technikai módosítások, így például a formanyomtatványok egyszerűbbé válhatnak, és könnyebb lehet az állampolgársági eskütétel utáni magyarországi anyakönyvezés is. A miniszteri biztos tájékoztatása szerint az első évben 830 millió forintot fordítottak a honosítás megszervezésére, és milliárdos összegekkel lehet számolni a következő évekre is. Wetzel Tamás utalva arra, hogy az Országgyűlés 2010 májusában fogadta el a vonatkozó törvénymódosítást, és az igényléseket 2011 januárjától lehet beadni, elmondta: mostanra a kérelmeket 2200 anyakönyvi hivatalban, 92 külképviseleten, a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal 23 ügyfélszolgálati irodáján és valamennyi kormányhivatalban fogadják. Eddig mintegy 250 ezer kérelmet és 110 ezer névmódosítási igénylést regisztráltak, és közel 157 ezren már letették az állampolgársági esküt. A kérelmek 70 százaléka Erdélyből érkezik, és 18-20 százalék a Délvidékről. " Hogy mondaná Rasid? Amiket Semi mesélt, az barokkos túlzás...

12392 2012.07.27. 09:45:19

38. Osszián (szerkesztő) 2012. 07. 27. 9:25 ez még csak az állampolgárság költsége. De amiről én írtam az a "feliratkozásé", na az ennek a többszöröse. S ki fogja végrehajtani? Mert az államigazgatásban az ügyintézőknek kiteszik a szűrét, mert kell a hely a pártkatona főnököknek!!! Magáról a témáról 13H30-kor jön elő (nem leszek itthon így időzítve) a vonatkozó postom: Hamis a (Gulyás)-baba címmel!

163107 2012.07.27. 10:54:32

Hű, Gyuri most írtam meg. De nem baj, én úgy is más szemszögből vizsgálom (gondolom). az a témája, hogy visszanyal-e a fagyi?
süti beállítások módosítása