Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Gyilkosság karácsonykor!

2011. december 20. - Harun al Rasid

A Magyar Antifasiszta Szövetség felhívása

A Magyar Antifasiszta Szövetség felhívása

Gyilkosság karácsonykor!

Emlékezzünk gyertyagyújtással Bajcsy-Zsilinszky Endrére és mártírtársaira (2011. december 23-án 16 órakor)!

Meghívó!

A MEASZ - Összefogás a Demokráciáért és a Magyar Antifasiszta Liga kéri a demokratikusan gondolkodókat, jöjjenek el egy rövid pillanatra a karácsonyi otthoni készülődést megszakítva 2011. december 23-án 16 órára a budapesti Deák téren lévő Bajcsy-Zsilinszky Endre emlékműhöz!

Közreműködik: Vitányi Iván az egykori zárkatárs,

Hanti Vilmos a MEASZ és Hirschler Tamás a MAL elnöke.

Kérjük, hogy mindenki hozzon egy gyertyát és emlékezzünk közösen arra a 67 évvel ezelőtti karácsonyra, amikor a nyilasok kivégezték Bajcsy-Zsilinszky Endrét, Pataki Istvánt és társaikat!

Karácsony a béke, a születés üzenetét jelenti, nem csak a keresztény világban. Karácsony este – szent este - ajándékot adunk egymásnak, hogy örömöt szerezzünk, a keresztények-keresztyének várják Jézus Krisztus, a Megváltó megszületését…

A Jobbik cinikus módon fakereszteket állít országunkban évről évre. Keresztényinek akarnak látszani, miközben szítják a békétlenséget, az emberek közötti gyűlöletet. A legalantasabb ösztöneiket igyekeznek előhívni az emberekből. Sajnos azt tapasztaljuk, hogy ez egyre gyakrabban sikerül is nekik! Ne feledjük: 67 évvel ezelőtt a haláltáborok vonatjaihoz a nem kívánatosnak megbélyegzett embertársainkat nem a német nácik, hanem magyarok, sokszor a szomszédok, az ismerősök terelték oda! A Jobbik akarata ellenére leleplezi magát a keresztjeivel, a sajátos bitóval, ahol a Megváltó is végezte. A 67 évvel ezelőtti szélsőjobboldaliak Magyarország vérzivataros időszakában cinikus módon, karácsony szent békeünnepén számoltak le politikai ellenfeleikkel. A legparányibb emberiességet is nélkülözték ezzel az időzítéssel. Ez nem csak bűn, hanem gyalázat!

Tarlós István fideszes támogatottságú főpolgármester az egykori nyilasok egyik szellemi utódját, Dörner Györgyöt nevezte ki egy közpénzből fizetett színház élére. Hova jutunk?

Mi, antifasiszták, nem hagyhatjuk, hogy újból nyilasönkény legyen az úr szeretett hazánkban! Emlékezzünk a 67 évvel ezelőtti barbár gyilkosságokra, s emlékezésünk legyen figyelmeztetés is egyben, szóljon a mának is!

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr388309586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

114634 2011.12.20. 09:49:14

Egyetértek!! ++++

12318 2011.12.20. 10:10:12

Egyetértek!

58395 2011.12.20. 11:01:21

Effendi, most azt hiszem kihívom magam ellen a sorsot, előre is bocs, hogy ünnep, illetve kegyeletrontó leszek... Ez a post annak az embernek állít emléket aki a testvérével együtt megölte Áchim Andrást orvul a saját otthonában...??? Az hogy valaki antifasiszta, még nem jelenti azt, hogy nem gazember.... Bajcsy egy politikai kalandor volt és az is maradt, még akkor is, ha per pillanat azon az oldalon állt ahol az antifasiszták... Elég nagy baj, hogy belőle lett az antifasizmus mártírja, mert volt ott még sok sok mártír, akinek nagyobb joga volt, van erre a címre... Ez az ember gyilkos volt, és az is marad, még akkor is, ha később a saját módszerére hasonlóan végeztek vele...

16940 2011.12.20. 11:28:00

Amikor 1944. március 19-én tüzet nyitott a rátörő Gestapo-nyomozókra, az egyedüli volt a civil magyarok közül, aki fegyverrel fogadta az országot megszálló nácikat...

95527 2011.12.20. 11:50:34

Nem értek egyet Kokóval, mert az ilyen logika alapján fogunk eljutni oda, hogy a székház ostromlóknak szobrot emeljenek. De gazember lehet a Don - kanyarba kikényszerített kiskatona is, és mindenki aki nem a fennálló rendszer törvényei szerint jár el. Ezen az alapon akár a rendszerváltás is megkérdőjelezhető. Visszautasítom azt a hangnemet amit Bajcsy Zsilinszky Endrével kapcsolatban megengedett, de nem akarom itt folytatni az esetleges kialakuló vitát, mert méltatlannak tartanám.

34417 2011.12.20. 11:53:26

5. Kokó 2011. 12. 20. 11:01 én másképpen látom. egyrészt, mert a post csak egy megemlékezésre hív fel, semmi féle emléket nem állít. másrészt, bajcsy-zsilinszky koránt sem antifasiszta volt, hanem egykori nézeteit elvető, a hont féltő politikus - amúgy tényleg szinte az egyetlen fegyveres politikus ellenálló. de ha már itt tartunk: ságvári egy köztörvényes bűnöző volt - a kor akkori törvényei szerint - mégis mártírt csináltak belőle. ami pedig napjainkat illeti: hány politikai kalandor is van a fidesz soraiban? ennyit erről...

95527 2011.12.20. 12:08:25

Ma és már sok éve a róla elnevezett utcában dolgoztam, ha egy 56 - ost nem lehet b..tatni, mert ikon, akkor azokat is tisztelni kellene legalább annyira, akikről utcákat és tereket nevezünk el.

34417 2011.12.20. 12:28:04

[paplanyos](#1305094) nyugi, majd átnevezik. mert igény van rá.

16940 2011.12.20. 13:10:28

Az egyetlen civil magyar pedig, az akkori törvények szerint valóban bűnöző (igaz, nem köztörvényes, hanem politikai...), Ságvári Endre volt, aki tüzet nyitott az amúgy "mellékesen" a zsidómagyarok százezreit halálba deportáló fegyveres erőszakszervezet, a magyar királyi csendőrség őt letartóztatni próbáló közegeire. Talán az se abszolút lényegtelen körülmény, hogy Ságvárit éppen aktív náciellenes és antihorthysta tevékenysége okán üldözte az akkori magyar állam...

16940 2011.12.20. 13:19:13

Továbbá Bajcsy-Zsilinszky Endre nyíltan kiállt Ságvári - szintén kommunista - harcostársai mellett, konkrétan a vezérkari főnök különleges hadbírósága előtt (1942. július), amikor Rózsa Ferencet és Schönherz Zoltánt (meg a több vádlottat) mint kommunistákat(!) nevezte "jó magyar hazafiaknak"...

16940 2011.12.20. 13:21:48

Ezért utaltam Illyés Gyula ismert sorára kapcolódó postom (al)címében: http://navigator.nolblog.hu/archives/2011/12/17/Bajcsy-Zsilinszky_Endre_-_emlekezes/

34417 2011.12.20. 13:54:18

[navigator](#1305128) mellékvágány...ságvári letartóztatási kísérlete köszönő viszonyban sincs a zsidómagyarok deportálásával. nem kellene kivetíteni...teljesen más ügyosztály...

34417 2011.12.20. 13:56:04

[navigator](#1305131) mábocs...egy kommunista nem lehet jó magyar hazafi? politikai hovatartozás minősíti, ki a jó magyar hazafi, és ki nem? érdekessss...mintha mostanában is ilyesfélével lehetne találkozni...

16940 2011.12.20. 16:29:35

Kalifa, elnézést kérek, hogy jelzem: kétszeresen félre lettem értve. Hadd bizonyítsak. 1/ Bajcsy-Zs. révén éppen pozitívumként emlékeztettem arra (vö. 12. navigator 2011. 12. 20. 13:19), hogy kommunista igenis lehet jó magyar hazafi... Félrevezető lehetett az idézőjel, ami azonban kellett, mert Bajcsytól idéztem, amit a bíróság előtt mondott. Adjam meg a történeti forrásirodalmat? 2/ Én nem konkrét kapcsolódást állítok (vö.11. navigator 2011. 12. 20. 13:10) a zsidómagyarok halálba deportálása (ha csak megoldható, kéretik mind a magyart, mind a halált is feltüntetni!) és Ságvári letartóztatása között, hanem elvi-eszmei-morális és politikai összefüggést Ságvári antifasiszta tevékenysége (ami viszont konkrét oka volt az ellene kiadott letartóztatási parancsnak) és az akkor már fasisztoid, a saját zsidónak minősített civil állampolgárait halálra adó magyar állammal való szembefordulása között. Tessék figyelni, hogyan szól szövegem: >Ságvári Endre volt, aki tüzet nyitott az amúgy "mellékesen" a zsidómagyarok százezreit halálba deportáló fegyveres erőszakszervezet, a magyar királyi csendőrség őt letartóztatni próbáló közegeire

58395 2011.12.20. 18:04:40

Az lenne csak a baj, ha mindent egyféleképpen látnánk, ítélnénk meg... A "pálfordulások" is személyes elbírálás alá esnek, hiszen vannak jó, és rossz fordulások, mindig az adott kor igénye szerint...:-)) Ha valaki a mostani "törvények" törvénytelenségeivel szembe megy, utóbb megítélve, érdekes következtetésekre juthatunk. Árpapa, elkéstünk! Már "hősök".....:-(((((

34417 2011.12.20. 19:49:58

[navigator](#1305202) rendben. csakhogy, nem mindenki tud olyan kristálytisztán elvonatkoztatni, mint te. nem a szövegbéli állításról volt szó, hanem az egy lélegzettel történő említésről. a szöveg értelmezése pedig nem tőled, hanem az olvasótól függ. mindenki mellé nem állíthatsz tanfelügyelőt.

16940 2011.12.21. 02:45:06

Kalifa, szerintem szövegem érthető, sőt egyértelmű. Azért viszont nem felelhetek, ha bárki kapkodva, felületesen olvassa. Gondolom, szerzőként, saját szövegeidet illetően, osztod ezt az álláspontot. Megint csak nem replikaként, hanem a tények okán jeleztem újra. Ám ha nem vetsz föl további és még további aspektusokat itt, akkor szívesen vagyok Bagira, a béke barátja... Egyébként mi e besárgítás technikája? Egyszer beavathatnál...

34417 2011.12.21. 09:52:11

[navigator](#1305413) a moderálandók csak a bloggazda számára jelennek meg, sárga háttéren...

16940 2011.12.21. 10:21:38

"a moderálandók csak a bloggazda számára jelennek meg, sárga háttéren..." Nem értem. Mert ugyanakkor nem esem előmoderálás alá, hiszen azonnal megjelenek nálad. No mindegy, apróság volt.
süti beállítások módosítása