Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

A rendszerváltás diszkrét bája

2011. január 31. - Harun al Rasid

ezek a fránya számok!

ezek a fránya számok!

20 év számokban, avagy a rendszerváltás  diszkrét bája.

Magyarország népessége. 1989-ben: 10 millió 374 ezer fő,  2009-ben: 10 millió 016 ezer fő

Magyarország külső adóssága (bruttó). 1989-ben: 21 milliárd USD,  2009-ben: 225 milliárd USD

Nyilvántartott munkanélküliek száma. 1989-ben: mintegy 30 ezer fő,  2009-ben: mintegy 470 ezer fő

Létminimum alatt élők száma. 1989-ben: mintegy 900 ezer fő,  2009-ben: mintegy 3 millió 300 ezer fő

Hajléktalanok száma (becsült adat). 1989-ben: 5-10 ezer fő,  2009-ben: 50-70 ezer fő

Újépítésű lakások száma. 1989-ben: 51 ezer 500 db.,  2009-ben: 28 ezer 400 db.

Házasságkötések száma. 1989-ben: mintegy 70 ezer,  2009-ben: mintegy 42 ezer

Válások száma. 1980-as évek: 1000 házasságkötésre 350 válás,  2000-es évek: 1000 házasságkötésre 590 válás

Élve születések száma. 1989-ben: mintegy 127 ezer,  2009-ben: mintegy 96 ezer

Összes bűncselekmények száma: 1989-ben: mintegy 225 ezer bűneset,  2009-ben: mintegy 410 ezer bűneset

Befejezésül még egy jelzésértékű számadat: Bogár László közgazdász professzor szerint, a jelenlegi 120-130 ezer forintos havi átlagfizetés vásárlóértékét tekintve ("folyó áron") annyit ér, mint az 1978-as átlagos munkabér, vagyis 3600 forint! Hozzáteszem: míg 1978-ban egy egyedül élő az átlagos keresetéből a lakása rezsijére 20%-ot költött, addig ma, ez 80%!

Mielőtt kedves fidesznyikek, elkezdenétek hörögni, hogy a szocialisták a hibásak, ajánlom figyelmetekbe Antall és  Orbán Nemikapjukalegtöbbet Viktor országlását is! Mert, biza, ők is benne vannak a 20 évben! Mondjuk, Antall személyesen nem, de győztesünkről azért ezt nem merném állítani.

Szomorú hírem van a fülkeforradalmároknak: őket mindez ugyanúgy érinti. Lehet, hogy úgy gondolják, hogy nem, de bizony, igen J. Emlékeztek, kedves fülkeforradalmárok, a kedélyjavító „Rosszabbul élünk, mint 4 éve” óriásplakátokra? Hát, közlöm veletek, hogy át vagytok verve: nem négy, de húsz éve éltek rosszabbul ti is. Idolotok, a nemzet hős védője, aki Brüsszelben jobban védte a hazát, mint Jáhny a Don-kanyarban, persze, nem él rosszabbul. Sőt, a 16%-nak köszönhetően mennyivel is van beljebb havonta? Tessék számolni: Orbán Viktor ME, 504ezer, azaz 45%. Érthető a buzgása, dolgozzon is meg ezért a pénzért, ha már ő a nép!

Csak, hogy bosszantsalak benneteket, kedves fülkeforradalmárok, én sem élek rosszabbul, mint négy éve. Négy évvel ezelőtt ugyanis munkanélküli voltam, most meg elégedett nyugdíjas. Tőletek, kedves fülkeforradalmárok, még elvehetik nyugdíjas éveiteket, tőlem meg nem J.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr638309106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

15184 2011.01.31. 17:36:40

28. Lord erősen kommunistaszimpatizáns, de szerintem ezt sosem tagadta. Igen, a kommunista Magyarországon születtem. Na és? Aki Hitler idejében született Németország, az automatikusan náci? Mindig antikommunista voltam, amióta emlékszem magamra, bár egyébként nem mndig volt az a politikai álláspontom, mint manapság. Nem látok semmi gondot abban, hogy egy nekem nem tetsző ideológiát kritizálok.

171423 2011.01.31. 17:40:39

27. harunalrasid (szerkesztő) 2011. 01. 31. 17:25 "ezt imádom benned, ezt a kendőzetlen lenézést: papa." Nem kell megsértődni papa Ha jól tudom én is megkaptam már magától a "picinyem" megszólítást Én se kifogásoltam csak nevettem rajta

34417 2011.01.31. 17:46:42

@kimitake hiraoka kinek a papa, kinek a papané:-))) a fene se sértődik meg rajta. csak nem esik jól:-))) csak nincsenek gondjaid a kilóiddal? csak a "picinyem" miatt kérdem:-)

34417 2011.01.31. 17:50:43

@maxval bircaman valamit akkor nagyon benéztél:-) kommunista magyarország? hagyjuk ezt, nagyon messzire vezetne. antikommunista? világ életedben? miért is? mivel mindenedet - iskoláidat, diplomádat, egzisztenciádat - ennek a rendszernek köszönhetted, mi a franc tett antikommunistává? tudod mit? inkább ne is válaszolj.

171423 2011.01.31. 17:55:35

31. harunalrasid (szerkesztő) 2011. 01. 31. 17:46 Nekem nincsenek bár naponta 6 szor van úgy hogy 7 szer is eszek de rendszeresen sportolok így pótolni kell az energiát Egyébként is imádok enni ki nem állhatom a mai világ sárvízbélű diétázó idiótáit

34417 2011.01.31. 18:00:32

@kimitake hiraoka akkor csak az önérzetednek nem jött be a "picinyem", mi?:-) csak vigyázz: a kedvesemnek pajzsmirigy túltermelése volt, annyit evett, mint egy ló, de egy grammot se hízott. az anyagcsere. szóval, csak vigyázz. én naponta csak kétszer eszem - no vacsora, nem is kívánom - és tartom a 95 kilót, a 184 cm-hez. nem rossz 64 évesen nem igaz?

15184 2011.01.31. 18:03:05

32. Kösz, ez az egyik kedvenc témám! :-) "kommunista magyarország? hagyjuk ezt, nagyon messzire vezetne" Magyarországon 1948(1949) és 1989(1990) között kommunisták voltak hatalmon, leszámítva pár napot 1956-ban. Ezek után joggal beszélhetünk kommunista Magyarországról. "antikommunista? világ életedben? miért is?" Mert ez a meggyőződésem. Én elvi alapon utasítom el a kommunizmust, s nem primitív-fideszes módon, mely a "kommunista" szót szitokszóként használja. "mivel mindenedet - iskoláidat, diplomádat, egzisztenciádat - ennek a rendszernek köszönhetted" Nem köszönhetek semmit a rendszernek. A szüleim gondoskodásának és letartásának köszönhetek mindent és magamnak. "mi a franc tett antikommunistává?" A valóság megélése és a gondolkodás. "tudod mit? inkább ne is válaszolj" Ilyen jó kérdésre nem válaszolni bűn lenne....

114634 2011.01.31. 18:10:46

Szia Rasid! Nem szereztél sok jó barátot! Igaz, gondolom, h nem is ez volt a célod! Szerintem ezeknek a budiforradalmároknak bármilyen számokat írtál volna, akkor is beléd kötnek! Ne törődj velük, majd kijózanodnak! A baj csak akkor van, ha józanok!! :-DD

11242 2011.01.31. 18:23:47

Tényleg el kéne gondolkodni az elmúlt húsz év erényeiről. Rasid gyűjteménye, csak az alapjait jelenti. Büszkeség azért nem feszítheti a rendszer váltók és a regnáló kormányok mellkasát

11677 2011.01.31. 18:24:55

28-ra Rasidnak: Maxvaltól dicsekedte el: Az Apukája olyan beosztásban volt a „kommunizmusban”, hogy az ötszörösét kereste, egy magyar átlagdolgozónak. Azt már én mondom: Ennek természetes következménye, hogy gyűlölködnie kell, a „kommunizmus” iránt… Nem ő az egyedüli, hadd meg a hitében. Reménytelen eset.

34417 2011.01.31. 18:29:08

@maxval bircaman anélkül, hogy a családi hátteredben vájkálnék, az eléggé necces, hogy a szüleid eltartásának köszönheted. kb. olyan korú lehetsz, mint én (60-as). két eset lehetséges: vagy kádergyerekként tartottak el, vagy eladogatták a családi ezüstöt. már megbocsáss, de akik a te taníttatásodat saját erőből biztosította, hacsak nem diplomaták voltak - de akkor is a rendszer kiszolgálói - vagy az egyik, vagy a másik mezőnyből jöttek. a meggyőződését meg, attól tartok, anno nem gimnazista, egyetemista korában alakította ki az ember. hangsúlyozom: feltételezve a korodat. mert, ha már meggyőződés, az országos szinten minden volt, csak nem antikommunista. mert, mi is lehetett az indíték? ugyan már, max.. 18 évesen mindent csináltál, csak nem elvi alapon utasítottad el a kommunizmust:-) most már, persze, másképpen látod. na ja. volt nekünk annyi partizánunk, hogy kész csoda, hogy nem ők szabadították fel magyarországot:-)))

34417 2011.01.31. 18:30:39

@raptor bocsesz, de itt és most nem volt egyetlen budiforradalmár sem! volt egy outseider, egy meggyőződéses antikapitalista, aztán annyi.

34417 2011.01.31. 18:31:14

@palya valami ilyesmire gondoltam én is.

34417 2011.01.31. 18:33:08

@lord bocs, előbb írtam a kommentem, mint a tiédet olvastam volna. most mondd meg, milyenek a megérzéseim? vagy csak ismerem azt a kort?

15184 2011.01.31. 18:37:17

39. Ötszörösét talán nem, de valóban 3-4-szer az átlag felett. Annak idején minden osztályban statisztikát vezettek arról, hogy mennyi a szülők fizetése. Én a HARMADIK helyen álltam az osztályban a 32 tanuló között. Az első helyen egy ügyvédgyerek állt, a második helyen pedig egy gyárigazgató-gyerek. Erre a statisztikára azért volt szükség, mert az iskolai ebéd díja - s ez nem vicc - a szülők fizetésétől függött! Nekem heti 100 forint volt az iskolai ebéd, a legszegényebbeknek meg heti 20 forint. (Hozzáteszem, hamarosan én abbahagytam az iskolai ebédelést, mert nem érte meg, inkább apám eljött értem minden nap és elvitt étterembe - OLCSÓBB volt az iskolai ebédnél. Aztán pedig már eleve nem is maradtam az iskolában ebédelni, nagymamához jártam enni.) Apám közgazdász, s abban az időben bankban dolgozott (MKB). A bankosok már akkor is többet kerestek az átlagnál. Kezdetben egyszerű ügyintéző ("főelőadó") volt, aztán amikor elment onnan, főosztályvezető-helyettes. Én nem gyűlölködöm a kommunizmus ellen, hanem csak kritizálom.

15184 2011.01.31. 18:53:36

40. "anélkül, hogy a családi hátteredben vájkálnék, az eléggé necces, hogy a szüleid eltartásának köszönheted. kb. olyan korú lehetsz, mint én (60-as)" 60 éves vagy 1960-as? :-) Idén leszek 44 éves, 1967-ben születtem. Egyébként nyugodtan vájkálhatsz, ha olyat kérdezel, amire nem akarok válaszolni, akkor nem válaszolok rá és kész. "két eset lehetséges: vagy kádergyerekként tartottak el, vagy eladogatták a családi ezüstöt. már megbocsáss, de akik a te taníttatásodat saját erőből biztosította, hacsak nem diplomaták voltak - de akkor is a rendszer kiszolgálói - vagy az egyik, vagy a másik mezőnyből jöttek" Magyarországon most is akkor is ingyenes volt az általános iskola. Nem kellett tehát ezt saját erőből finanszírozni. Mi a kádergyerek definíciója? Apám bankos volt, előtte meg külker cégnél dolgozott, majd a bank után ismét külker cégnél, s a rendszerváltás után is külker cégnél. Ha jól emlékszem, 1989-től kezdett magántulajdonban lévő külker cégnél dolgozni (mint alkalmazott), addig természetesen mindig állami cégnél, más nem volt. Eközben összesen 9 éven keresztül a Külker Minisztérium kiküldöttje volt, Peruban és Kubában. Diplomata tehát nem volt, hisz csak a Külügy MInisztérium kiküldöttjei diplomaták, bár a kubai kiküldetés alatt már diplomata útlevele volt (nekem is, mint családtagnak). "a meggyőződését meg, attól tartok, anno nem gimnazista, egyetemista korában alakította ki az ember" Gyerekkoromban már érdeklődtem a politika iránt. Bár akkor még nem volt koherens világnézetem, annyiban biztos voltam, hogy a rendszer ami van, az rossz. Koherensen antikommunista csak 15-16 évesen lettem. "hangsúlyozom: feltételezve a korodat. mert, ha már meggyőződés, az országos szinten minden volt, csak nem antikommunista. mert, mi is lehetett az indíték? ugyan már, max.. 18 évesen mindent csináltál, csak nem elvi alapon utasítottad el a kommunizmust:-)" De, elvi alapon utasítottam el. 17 évesen jutottam el oda, hogy már el tudtam magyarázni, hogy MIÉRT nem tetszik a rendszer. "most már, persze, másképpen látod" Pont ezt nem látom másképp. Most is antikommunista vagyok, akkor is az voltam. "na ja. volt nekünk annyi partizánunk, hogy kész csoda, hogy nem ők szabadították fel magyarországot" Ki beszél itt partizánságról? Nem léptem fel soha nyíltan a rendszer ellen, csak baráti körben. "Ellenzéki" tevékenységem kimerült abban, hogy rendszeresen elmentem, a 80-as évek második felében, szamizdatot venni, innen ismerem az SZDSZ alapítóit... :-) Apám pedig még nálam is óvatosabb volt. Ő még a 80-as évek végén sem ment el tüntetésre, nem írt alá semmit, pedig utálta a rendszert. Arra hivatkozott, hogy őt mint párttagot majd jól megbüntetik, ha bármi ilyet tesz. Ezen kívül meg volt győződve, hogy az egész csak egy provokáció a hatalom részéről, egy csapda. Csak Nagy Imre temetésén hitte el, hogy tényleg vége lesz a rendszernek.

114634 2011.01.31. 19:28:04

41. harunalrasid (szerkesztő) Tévedsz Rasid! Én "csak" 4-et számoltam össze! Nem nevezem meg őket!! :-))

34417 2011.01.31. 19:38:33

@maxval bircaman ugyan, kérlek. senki nem kért ekkora kitárulkozásra, magyarázkodásra meg végképp. mi okod volt erre? simán lezárhattad volna egy "nincs mit igazolnom" mondattal. szerepet játszol, komám, bezony. csak az a baj, hogy félre csúszott az álarcod. becsülöm a lexikális tudásod, de semmi több. antikommunista, 16 évesen! na, ne röhögtess. az, hogy 44 évesen váltál ilyenné, hát, nem szól éppen a javadra. mit éltél meg, amit annyira el kellett utasítanod? 20 évet a rendszerváltásból - se. mert mintha nem itt borult volna rád az ég. apád meg a 80-as években párttag volt, de utálta a rendszert...meg, elvitt étterembe a menza helyett...bzdmeg, max, te aztán jó magyarázattal álltál elő:-))) de ez a post nem rólad szól. én a helyedben bele se merültem volna.

34417 2011.01.31. 19:40:57

@raptor nézőpont kérdése:-)

171423 2011.01.31. 19:54:18

Hát ez tényleg jó 16 évesen koherens antikommuista Te jó ég Én egy évvel vagyok fiatalabb a Maxnál de ha visszagondolok 16-17 éves koromra Ott szartam le a kommunizmust meg az anikommunizmust meg egyébként is a világon mindent ahol értem Nyomtuk a rock zenét a garázsba a zenekarral ittunk mint egy állat meg minden gondolatunk akörül forgott hogy hogyan lehetne a lehető legtöbb csajt megdugni De nem vagyunk egyformák

34417 2011.01.31. 20:01:04

kimitake hiraoka 2011. 01. 31. 19:54 na, ezért nem élvezed te most bulgáriában:-) wazze, visszavonom a "picinyemet":-))) már csak a "megdugás" miatt is! kezdesz szimpatikus lenni:-)

15184 2011.01.31. 20:02:06

47. "ugyan, kérlek. senki nem kért ekkora kitárulkozásra, magyarázkodásra meg végképp" Nem magyarázkodás. Nincs mit magyarázkodnom. "mi okod volt erre? simán lezárhattad volna egy "nincs mit igazolnom" mondattal. szerepet játszol, komám, bezony. csak az a baj, hogy félre csúszott az álarcod" Nincs álarcom. Nem játszom szerepet. Szórakozni járok ide. Egyetlen célom a szórakozás,, hidd el. Alapvetően exhibicionista alkat vagyok, ezért is vagyok nyilvános nick. Ha nem tudják, hogy ki vagyok, már nem is annyira érdekes. "antikommunista, 16 évesen! na, ne röhögtess." Mi ebben a vicces vagy hihetetlen? "az, hogy 44 évesen váltál ilyenné, hát, nem szól éppen a javadra" Nem. Ami a kommunizmust illeti, mindig elutasítottam. Volt néhány évem, amikor azt gondoltam, hogy Marxnak talán igaza lehet néhány dologban, de ez egy nagyon rövid időszak (1-2 év) volt, s akkor is antikommunista voltam. Maximum amolyan "balos szociáldemokrata" lehettem. "mit éltél meg, amit annyira el kellett utasítanod?" A rendszert szemléltem és éreztem, hogy mindez nem jó. Majd olvasgattam, rádiót hallgattam. Személyesen nem ért semmilyen sérelem. Sőt, tulajdonképpen jó anyagi helyzetű családban nőttem fel. "20 évet a rendszerváltásból - se. mert mintha nem itt borult volna rád az ég." Ezt most nem értem... "apád meg a 80-as években párttag volt, de utálta a rendszert...meg, elvitt étterembe a menza helyett...bzdmeg, max, te aztán jó magyarázattal álltál elő:-)))" Ha jól emlékszem, valamikor 1989 elején lépett ki. Akkor amikor egy magáncéghez ment dolgozni, hiszen ott már nem kellett a párttagság. Amikor belépett 1969-ben, akkor meg azért lépett be, mert kellett a munkahelyen. Mint ahogy a magyar párttagok 90 %-a. Étterem? Önkiszolgáló étterem jellegű volt. Sőt, meg is mondom, hogy pontosan hol volt. A Bazilikával szemben, én ugyanis a Bazilika mellette iskolába jártam, az apám meg 40 méterre dolgozott onnan. Meg fogsz lepődni: az átlag ebédem 14-15 forint volt naponta, míg az iskolában heti 100 forintot kellett volna fizetni. A különbség pedig óriási volt: az étteremben grillcsirke sült krumplival vagy paprikás csirke galuskával vagy hortobágy palacsinta általában. A menzán meg mócsingos sárgaborsó, krumplifőzelék, stb. "én a helyedben bele se merültem volna." Maximum kitiltasz, ha annyira kellemetlen vagyok.

34417 2011.01.31. 20:09:28

@maxval bircaman semmit nem javítottál a megítéléseden. szemlélted a rendszert? ugyan már, milyen szemszögből is? talán kaptál a válladra a petőfi-szobor környékén egy gumibotot? az egyetlen normális megoldás a lezárás lett volna. magyarázkodsz. miért is? még hogy kellemetlen lennél? ugyan már. egy kommenter vagy a sok közül. még csak arra sem veszed a fáradtságot, hogy saját bloggal terítsd közénk tudásodat. pedig néha tényleg vannak jó gondolataid. figyelmezz hiraokaára. kilógsz a sorból:-)

15184 2011.01.31. 20:11:23

49. Lehet. Én másfajta voltam. Amolyan "lúzer" típus, bár akkor még nem létezett ez a szó. Nemigen volt baráti társaságom, csak néhány hasonló lúzer haver. Az egyik haverom például fejből tudta az összes magyarországi vasútvonalat és a budapesti tömegközlekedés menetrendjét. Azt mondtad neki, hogy pl. 32-es busz 6. megálló és megmondta, hogy az melyik kereszteződés közelében van. A másiknak meg filozófiai vitaköre volt, s arról elmélkedtünk, hogy mit tenne a parasztbácsi, ha kifejtenénk neki a szubjektív idealizmus lényegét. Olyan haver is volt, aki meg fejből tudta a világtérképet. Vele gyakran párbajoztunk, hogy ki ejt több hibát pl. fővárosok és országhatárok felsorolásánál. (Jó volt a gyerek, olyan jó, mint én. Nehéz ellenfél.) De olyan haver is volt, aki hetente 4-szer járt a planetáriumba és fejből nyomta a csillagképeket, meg azok legfontosabb csillagjait. A te fajta bulizós, zenélős, csajozós gyerekek röhögtek rajtunk, hogy biztos buzik vagyunk vagy elmebetegek. Biztos nem fogod elhinni, de először 18 és fél évesen volt szexuális kapcsolatom!

15184 2011.01.31. 20:19:21

52. Nem magyarázkodom, hanem mesélek, bár nem mesét, hanem a valóságot. Mondtam, hogy nem kaptam semmilyen gumibotot. Abban az időszakban Kubában voltam, s évente csak 2-3 hónapot Magyarországon. A legtöbb amit tettem, hogy haveroknak, ismerősöknek magyaráztam a rendszerről és hogy miért nem jó a kommunizmus. Volt egy csaj, aki szerelmes volt belém, őt pl. rávettem, hogy NE lépjen be a KISZ-be, mert éppen ez volt a terve. (Meg is tette miattam. Nem lépett be.) Aztán járogattam szamizdatot vásárolni. Találkoztam személyesen Kőszeggel, Solttal, Krassóval. De egyszer még Demszkyt és TGM-et is láttam. A legmerészebb tevékenységem az volt, hogy haverok körében aláírást gyújtöttem a Dialógus illegális békeszervezet petíciójára. Jól ismertem Kiszely Károlyt, akkor igencsak híres keresztény békeaktvistát. http://hu.wikipedia.org/wiki/Kiszely_K%C3%A1roly - én írtam a cikket, amikor még aktív Wiki-szerkesztő voltam.

70185 2011.01.31. 20:20:59

Szia Rasid! Ha jól értelmezem a számok alapján aligha lehet előrelépésről beszélni.Azt is leírtam néhányszor amit Te,hogy 20 évet elvesztegettettek velünk,átverték a népet rendesen.Kaptam is a pofámra hogy komcsi vagyok,visszasírom a Kádár rendszert.(Megjegyzem,nem Kádár tehet róla hogy most rosszabb.)Amikor Csath Magdolnára,vagy az általad is idézett Bogár Lászlóra hivatkoztam,akkor épp csak le nem hülyéztek.De örömmel látom(ha jól értem a lényeget) hogy nem vagyok egyedül.

171423 2011.01.31. 20:30:17

53. maxval bircaman 2011. 01. 31. 20:11 Nem röhögtünk mert nem is hallottunk ilyen csodabogárról Az idő persze eltelt ,azóta rajtam meg egy másik barátomon kívűl mindenki magassan képzett értelmiségi lett Nekem ugyanazok a barátaim mint 16 éves koromba mi valahogy jó Istennek nem tudunk igazán felnőni pedig mindenhol egy rakás gyerek van de ma is tartunk 3-4 napos bulikat ahol bömböltetjük a rockot Ez van nem vagyunk egyformák ki így ki úgy él az a lényeg hogy jól érezze magát

34417 2011.01.31. 20:31:28

@hapsi nos, nem vagy egyedül. de sokkal többen vannak vakrepülésben.

34417 2011.01.31. 20:43:13

@maxval bircaman egyre rosszabb... én már rég abba hagytam volna a helyedben...bár megtisztelsz, hogy gyermeteg lázadásodról pont nálam vetítesz képet, de változatlan a véleményem: jobban tetted volna, ha megmaradsz a szemünkben polihisztornak. persze, biztosan akad olvasóim közül, aki így is felnéz rád. ugye, megbocsájtod, ha nem én leszek az? egyéni meglátásom: igencsak sokat esett értéked a szememben. de ez egy kevésbé se aggasszon. furcsa egy őskövület vagyok. és még csak nem is kommunista. csak egy blogger, aki a jelent látja. te leragadtál a múltnál, 44 évesen. kinek is tágabb a horizontja? amúgy ez tényleg mókás, hogy a post témájától függetlenül ketten polemizálunk. akár vehetném dicséretnek is.

15184 2011.01.31. 20:46:02

58. Miért ragadtam volna le? Nem hinném. Alapelvem, hogy minden nap igyekszem tanulni valami újat. Pl. jelenleg is tanulok nyelveket, csak hobbiból. A NolBlog-ba meg szórakozni járok. Csak érdekes cikkekhez szólok hozzá.

70185 2011.01.31. 20:47:09

Egy volt főnököm mondta,miközben értékelte az osztályvezetők munkáját: a számok nem hazudnak.Igaza volt.

34417 2011.01.31. 21:32:20

59. maxval bircaman 2011. 01. 31. 20:46 és? mi köze van ennek a potshoz? a szemszögödből nézve, már megbocsáss , a postom minden, csak nem érdekes cikk. magad cáfoltad meg. maradjunk annyiban, hogy a nolblogba csak szórakozni jársz. nos, egészségedre. nagyképű fölényességed , azért, belátod, nem éppen szól melletted:-)

13003 2011.01.31. 22:04:09

Vissza kellene váltani azt a rendszert. Nem is olyan rossz ötlet. DDD

169637 2011.01.31. 22:18:35

Vissza bizony, EU nelkul, es ohne utlevel, vasfuggony, aki megkozeliti azt leloni. Rasid uj sorompokat fedezhetne fel maganak.

relatív 2011.01.31. 23:07:52

A történelmi ismeretek igen távol esnek egyesek tudatától - mint ahogy olvasom a bejegyzéseket -, hiszen tudomásom szerint a kommunizmust a szocializmus előzi meg, de a mai ismereteink szerint erre a szintre még ma sem ért el sehol a fejlődés ! Az, hogy a tényeket - a blogban IS olvasható egy-egy részlete - nem veszik egyesek figyelembe, jellemző a korábban magas párt funkcionáriusokra, és a mai nyalókásokra, illetve leszármazottaikra, akár miniszterelnöki beosztásban vannak IS jelenleg ! A szereptévesztés igen jellemző a politikai-gazdasági fordulatokban igen jól forgolódok és támogatói gyakorlatában. Ha a blogban írtakat kicsit IS figyelembe vennék egyes, most IS igen nagy hangú karrieristák elszégyelhetik magukat a 20 éves "munkájuk" eredményét látva !

14055 2011.01.31. 23:10:28

Kalifa, kimaradt egy fontos adat: a nemzeti vagyon 1989-ben 120 milliárd dollár, 2009-ben 20 milliárd... 1989 : 21 milliárd adósság mögött 120 milliárdos vagyon 2009: 225 milliárdos adósság mögött már csak 20 milliárdos- ami ugye egy kicsit más.. Ez egyben azt is jelenti, hogy miközben 200 milliárddal növeltük az adósságot, közben még 100 milliárd dollárnyi vagyon is eltűnt valahol.. Ha kérdeznéd, nem nálam van, még az 1/ tízmilliomod része része se... Csak csendben jegyzem meg, hogy a rendszerváltás fő indoka az volt, hogy a régi nem tartható tovább, mert nagyon el vagyunk adósodva..

relatív 2011.01.31. 23:28:35

Csatlakozva emilke, és Zsuzsa hozzászólásához a "rendszerváltás" szükségessége ( hasonlóan a mai napokban lázasan készülő (?) Alkotmányhoz ) igen csak megkérdőjelezhető ! Legalább IS úgy látszik mintha visszafelé sülne el ! Mér történelmi időszak tekintetében IS !

néző 2011.01.31. 23:58:57

Félelmetes trollsereg lepi el a nolt... még az adatokat sem képesek értelmezni - elképesztő! Talán bizony bizonyítványt kapnak az írott anyag értelmezésének hiányára? Minél nagyobb semmit fűznek hozzá, annál nagyobb a jutalom? Na mindegy! Illetve nem mindegy, mert valamit kezdeni kell velük, ha azt akarják a blogírók, hogy értelmes emberekhez szóljanak, mondjanak el valamit, amit fontosnak éreznek ... szerintem megérdemelné ez az ország, vagyis a népessége végre, hogy a jobbító szándék győzedelmeskedjen a rosszakarat fölött. Ezért javaslom én mindig a trolloknak és a fikagyáraknak, hogy saját terepen élvezkedjenek.... ide nem kellenek szerintem. Ahogy a személyeskedő posztokat is szégyenletesnek találom. Ne egymást akarjátok már lealacsonyítani! Inkább azt akarjátok felemelni, aki hajlandó lenne a nívót előnyben részesíteni, az értelmet keresni és a haladás irányát meglelni. Elnyomásból és lenyomásból már vizsgázott az ország... mi lenne, ha most valami nemesebb cselekedetek felé vennénk az irányt? Hasznosabb volna... és a tendenciákat is megállíthatnánk közös akarattal. Igen, eddig nagyon ocsmány világot teremtettünk, ha csak hagytuk megteremtődni - akkor is. De lehet változtatni ezen, nem?

122743 2011.02.01. 01:15:37

64. KerekesZS (szerkesztő) 2011. 01. 31. 23:10, gyanítom, nem véletlenül maradt ki az adat. Bár nem tudom, te honnan tudod. Jól írod, a rendszerváltás indoka(ürügye) ez is volt, de nem az oka. Az oka éppen a nemzeti vagyon csökkenthetösége volt. Elmondhatják a valódi "rendszerváltók": ez jó mulatság, férfimunka volt.

14055 2011.02.01. 06:21:01

Ahonfia, kérdésedre a válasz: MNB 1993. 2-s számú műhelytanulmány 56. oldal: 1973. és 1989. között netto 1 milliárd dollár forrásbevonás történt Magyarországra. Ez alatt a 16 év alatt kifizettünk erre a tartozásra 11 milliárd dollár kamatot, és a rendszerváltás idejére maradt 22 milliárd dollár tartozás belőle. 1990-ben a Valutaalap és a Világbank felértékelte a magyar nemzeti vagyont, mintegy 120 milliárd dollárra becsülve. Mára a nemzeti vagyon mintegy 90%-a került privatizálásra, azaz nagyságrendileg mintegy 108 milliárd dollár érték, melyért összesen 16 milliárd dollár folyt be.

34417 2011.02.01. 07:16:28

@KerekesZS nálam sincs. de kérdezd meg a politikai elitünket, úgy eb bloc. biztosan tudják, hova tűnt.

34417 2011.02.01. 07:19:03

@néző nyugi. ez nem az írott anyag tartalmáról szól. általában annak felfogása meghaladja a szellemi képességüket. itt mindig személyeket céloznak meg. írhatok én a tiszavirág nemi életéről, akkor is fikázni fognak. na, nem a témát, engem.

34417 2011.02.01. 07:21:33

@KerekesZS mi ebben a pláne? én lízingelem az autóm. három éve csak a kamatokat törlesztem, a tőketartozásig még el se jutottam. gondolom, így megy ez makróban is. csakhogy az autót, ha el akarom adni, nem értékelik fel.

34417 2011.02.01. 07:24:13

63. robertgida 2011. 01. 31. 22:18 wesz, sürgősen keresd fel orvosodat, gyógyszerészedet. ez már beteges. talán még van remény.

14055 2011.02.01. 07:28:20

Kalifa nincs benne pláne, csak ahonfia érdeklődött a forrás felől, hogy honnan származik a nemzeti vagyon nagyságára és helyzetére vonatkozó adat.

34417 2011.02.01. 07:36:54

@KerekesZS meg fogsz lepődni: ahonfiát ez egyáltalán nem érdekli. beszól, kavar egyet, aztán lelép.

14055 2011.02.01. 07:49:51

Kalifa, öreg vagyok én már ahhoz, hogy meglepődjem bármin :), de akartam mondani, hogy örvendetes számomra, hogy összeszedted ezeket a számokat. Ezeket az adatokat kellene elemezni, és nem izmusokon vitatkozgatni, egymást vagy a másik mamáját sértegetni. A számok világa gyönyörű, egy egyenlet eredménye nem vélemény kérdése, hogy jó-e vagy sem, annyi és kész, bármennyire szeretnénk, hogy a 2x2 5 legyen, attól még 4 marad :) Ezek a számok tények, akár tetszik ez nekünk, akár nem, ezek a rendszerváltás nevű több ismeretlenes egyenletrendszernek az eredményei.

34417 2011.02.01. 07:57:43

76. KerekesZS (szerkesztő) 2011. 02. 01. 7:49 határozottan cáfolom! öreg, na, az nem vagy:-)

186047 2011.02.01. 08:26:51

Hát kedves Rasid, ezt a posztot én akartam megírni!:) Gratulálok, már ideje volt megmutatni, mi is az elmúlt 20 év eredménye. Nyilvánvaló, hogy 45 év alatt sem érjük utol a mai nyugati országokat, ez illúzió, a kapitalizmus keretei között sohasem. Rossz példa Kubával példálózni, amely félgyarmati sorban van még mindig az USA szankciói miatt, persze hogy nem tud fejlődni...

34417 2011.02.01. 08:44:53

@Historikus lehet, hogy butaság, de úgy vélem, az utolsó orosz katonával nem kellett volna kisöpörni az orosz piacot is. igaz, most már nem lenne mit eladni nekik.

14412 2011.02.01. 17:08:18

Ha arra gondolok, mily boldog és büszke voltam a rendszerváltáskor és az első szabad választások után, habár tudtam: 40 év elrontott gazdaságának és társadalmi struktúrájának rendbetételére a másik 40 szükségeltetik, most 20 év után szomorúan látom a tömegek - a kádárista állapotokhoz viszonyított - lecsúszását. Viszont megtanultunk olyan fontos dolgot, hogy mennyi az annyi, ha egy Nokiás dobozzal ajándékoznak meg potentát urakat.

34417 2011.02.01. 17:35:34

@Licus én nem vagyok ennyire követelődző! nekem elég lenne orbán nemikapjukalegtöbbet viktor plusz 45%-ának 10%-a. még azt is bevállalnám cserébe, hogy én vagyok a nép!

104399 2011.02.01. 17:41:42

Kalifám! Nézzük csak KerekesZs számait!Hogyan is lett 1 milliárd dollár adósságból 11milliárd törlesztése mellett 22 milliárd dollár adóssága a szocializmusnak,és azt hogyan sikerült óriási erőfeszítésekkel feltornászni mára 225 milliárd dollárra!? Ez egyenesen elképesztő! Aztán az állami vagyonvesztés! 120 milliárd dollár volt az átvett,aminek 95%-át 16 milliárd dollárért elkótyavetyélték!Te Úristen!!!! De hát ezen nem mindenki akad ki!Nézzd csak meg,hogy egy mai NSZ cikk,amelyik arról szól,hogy hol tart a mai mezőgazdaságunk,és olvassd el erlauer utolsó postját! Ott Hmmm,amikor erlauer a mezőgazdaságra hivatkozik,azt firtatja,hogy nem arról a mezőgazdaságról van-e szó,amit a kommunisták 48-49 -ben összelopkodtak!Sic!!)Összelopkodtak! Semmi olyasmi,hogy az összeomló nagybirtokrendszer,és a földosztás után nem maradt az országnak más választása,miint a szövetkezeti rendszer létrehozása,azért,hogy a mezőgazdaságot finanszírozni lehessen,ha akkor erről egyáltalán lehetett szó! És hogy most visszasírjuk azt a mezőgazdaságot,amit 89-ben széthordtak,és aminek az alapjait éppen ez a "lopás"alapozta meg,arról egy szó nincs! És a bajom ezzel az,hogy(hogy aztán végképp komplexé tegyem ezt a kérdéskört,és némileg össze is foglaljam!!) hogy egyszerűen már a baloldalon is semmibe veszik,elítélik a szocializmusnak az erőfeszítéseit,teremtő munkáját,és ezzel azt segítik elő,hogy a rendszerváltók bűneit eltakarják,ne lehessen a milliárdokkal visszaélőket leleplezni,felelősségre vonni! Max pedig azt szajkózza,hogy több kapitalizmust!Párszor rákérdeztem,hogy magyarázza ezt meg,már csak azért is ,mert vastagon lekommunistázott!Ami ellen nem lett volna kifogásom,de azt úgy tette,ahogy ma ez a sok idióta jobber-fan(a napokban voltam már ávos-bérenc is!!-végülis ..na ..szóval!)teszi,de megmagyarázni nem tudta! Nem vitatkoztam vele,egyszerűen megkértem,hogy vessünk véget ennek a parttalan szójátéknak! Ugyanis Már van több kapitalistánk,jóval több,mint kéne,az életszinvonal meg távcsővel nézi alulról a bányászbéka valagát! Aztán van óriási kapitalizmusunk is,egy világraszóló,máig tartó válsággal tetézve,de a nyomor csak nő mindezek ellenére!Akkor minek még több kapitalizmus,a hozzáragadt ingyenélőkkel együtt?(kizsákmányolót akartam írni,de az ,szerinte, nincs !) Ami pedig a fizetésket illeti! Hát nekem annyi a nyugdíjam,mint azt Bogár írta a példájában,és 76-ban 3600 tf.-t kerestem!Ehhez csak annyit fűznék hozzá,hogy az akkori feleségem akkor gyesen volt 900 tf-tal a három gyerek mellett,akkor kaptunk lakást,törlesztőrészlettel,megrezsivel együtt,aztán tudtam venni mindenkinek rendesen ruhát kaját,mellette tudtam nappalin főiskolán tanulni,ami elvitte a fizetésem 20 %-t!Igaz ,autóm nem volt,de a jogosítványomat akkor szereztem 30 ft.-ért!(nem ennyiért feketén,csak ennyi volt az illeték érte!) Ma van házam,kocsim,csak a rezsit nyögöm nehezen,meg a benzin...,majd lassan úgy leszek vele,mit a szocban az unikummal-pult alól féldecit,feketén!

34417 2011.02.01. 18:04:56

82. imisti 2011. 02. 01. 17:41 tökéletesen megértem az indulatodat - ami tkp. nem is indulat, hanem a tények közlése. de, ahogy látod, egyeseknek bogár gy. se come il faut. by side, fent, a viharsarokban, láttam több 100 millió forint értékű mezőgazdasági gépet egy valamikori gépállomás udvarán rozsdásodni. most látok tökig eladósodott gazdákat, több milliós mezőgazdasági gépeken páváskodni, tüntetésből kifolyólag. kurvára át vannak baszva, mert elhitették velük, hogy a családi gazdaságok a jövő! ugyanakkor a földjük felét felveri a parlagfű! nem tudok megnevezni egy magyar mezőgazdasági terméket, ami tuti lenne! fokhagyma? kínai. vereshagyma? ausztriából. szőlő? andalúz. alma? affranctudja, de nem nyírségi. burgonya? na jó, az soroksári. és aztán? én 1965-ben, anyagmozgatóként, 1450.- ft-al kezdtem, és megvolt mindenem belőle. most én is 3.600 ft-nál tartok. na jó, egy kicsivel többnél, úgy 4.200.- nál.. 46 év alatt azért ez nem semmi, igaz?

104399 2011.02.01. 19:10:56

Kalifám! Nem indulatos vagyok,hanem elkeseredett!És ebben az elkeseredésben nem a jobboldal érdekel,hanem a bal! Itt ülnek a legnagyobb balfácánok,és a baloldali pártban a legnagyobb hülyék!Azt nem merem mondani,hogy a legnagyobb szemetek is,de hogy elképesztően viselkednek,politizálnak,az egyszerűen katasztrófa!de mi is megérjüka pénzünket! Ami adatokat te felsoroltál,azok az adatok egyszerűen a rendszerváltás tökéletes csődjét vetítik elénk! És ez egyben azt is jelenti,hogy abban a sokat szidott szocializmusban azért kellett valaminek lenni,olyannak,amit meg kellett volna őrizni a rendszerváltás ellenére,olyannak,ami nem képezhette volna alku tárgyát a mai napig sem! Most nem fejtem ki,mert olyan ágas.bogas,mindenre kiterjedő téma,hogy egyszerűen a saját gondolataimat sem tudom összefoglalni,vagyis inkább úgy mondanám,hogy annyira terjedelmes lenne,hogy a végérre magam is belezavarodnák! Azt viszont tudom,hogy a FSP által osztódásra biztatott balodali párt egyszerűen képtelen felfogni ezeknek a dolgoknak a jelentőségét,és eme jelentőségek mentén politizálni! Hogy pár példát mondjak,és ami elsőre a legkézenfekvőbb! Pontosan a te adataid lennének azok,amik racionalitásával szembesíteni kellene a most rettenetes tagadásban lévő fideszt,de ez csak úgy lehetséges,hogy az MSZP valóban felvállalja az utódpárt szerepét,elismerve a rendszreváltáskor és azóta elkövetett hibákat,megtisztítva a párt sorait a korrupt,oda nem való,haszonleső entellektüellektől! Felvállalni a kommunista-szocialista eszméket,és megtisztítani a rárakódott szennytől!attól is,amit maga a baloldal rakott rá,és attól ,amit a tőkés világ,és a saját,sajnos nagyon fasisztoid jellegű jobboldalunk rágalomként ráaggatott! Erre azért van szükség,hogy ne lehessen a baloldalba belefojztani a szót azzal,hogy a kommunizmus bűnei milliószor nagyobbak ,mint a kapitalizmusé,és csökött testvéré,a fasizmusé!! És erre azért hívom fel a figyelmet,mert a baloldal Rákosiék hibáiért már megfizetett,azokat elismerte,azoktól elhatárolódott,ugyaígy Sztálinétól is,és mégis napról-napra beleverik a baloldal orrát ebbe a szarba,és a baloldal védekezésre képtelen helyzetbe hozza magát azzal,hogy a fekete utakon összekötötte a kapcáját a jobb-és szélsőjobbal,zsarolható,és ezzel feladott minden olyan poziciót,amivel a baloldalhoz tartozó érdekeit meg tudná védeni! Az biztos ,hogy amit most én mondok ,az karakán ,határozott kiállást kíván a baloldaltól ,amire egyenlőre képtelen,és képtelen a tömegek magamögé állítására is! Ha csak a hatalom bírálatában merül ki a kiállása,és a hatalom kizárólagos megtagadása a célja,akkor bármely varrás mentén szakad,az csak a fasisztoid jobboldal dolgát könnyíti meg abban,hogy a baloldal maradékát is bedarálja! Most ,jelen pillanatban a valós politkai elvárásoktól brossurákkal le van szakadva,nem veszi észre a jobboldal identitásváltásait,bakugrásait,azokkal szemben védtelen!El van foglalva a belső frakcióharcaival,pedig a hatvanas-hetvenes években a párt magát a frakcióharcoktól óvta a legjobban,ami nem sikerült,és bukott a szocializmus!Ha így folytatják,akkor most is bukni fog!és az a vég lesz!

34417 2011.02.01. 19:51:45

@imisti attól tartok, ideológiailag messze nem vagyok felkészülve se pro. se kontra, reagálni a megjegyzésedre. egyben azonban biztos vagyok: hála orbáni fidesz agymosásának, és az mszp jelenlegi korifeusainak hitelvesztésének - a kettő erősen összefügg - köszönhetően azért abban biztos vagyok, hogy még egy darabig nem lesz ENNEK a fidesznek konkurenciája. nincs második generáció baloldalon ugyanis. mint ahogy a fidesznél sincs. kiirtva, agymosva, megfélemlítve.nem véletlen a szlogen: fideSS

104399 2011.02.01. 20:54:44

Kalifám! Ne haragudj,de amit most írok,ha nem is szorosan,de ide illik! Amit először KerekesZs elmondott,hogy 1 milliárd dollár alaptőke jöttbe a szocba,és abból 11 milliárd dollár kamat kifizetése mellett 22 milliárd dollár átvett adósság maradt szegény,szerencsétlen utókorra! A napokban Vona egyik agymenése mentén megemlítette,hogy a magyar államadósságot felül kell vizsgálni! Igenám de hogy a francba fognak nekiállni?Bekiabálnak a kapitalizmusnak,hogy hee?! Vagy könyörögni fognak!? Tehetnek,amit akarnak,nem fog menni,mert az adósság lényege nem fog napvilágra kerülni!Már mint az,hogy hogy a francba keveredtünk abba bele! Na ,itt a kutya elásva,és egyszerre több rétegben! Az egy milliárd dollár felduzzasztása a törlesztésekre fizetett összeg ellenére mire is mutat rá?Hát arra,amire kedves -tetves rendszerváltóink nem mernek utalni még véletlenül sem!! Hogy már akkor Orbán-szlogenként kezelhetjük a Kádár-ellenes ellenzék álláspontját,már ti.azt,hogy ne adjanak ennek az izé...kormánynak kölcsönt!Hát az ellenkezője történt,ami egybevágott az ellenzék egyéb kívánságával!Az,hogy adtak,de olyan kamattal,hogy az embertelen volt!Ez vezetett aztán ahhoz,hogy a szocializmust tönkretette a kapitalizmus,és az itthon meghúzódó,külföldön pedig harsány horthy-ellenzék!! És mivel az ellenzék a mai napig egyetértett,és akkor pedig lelkesen együttműködött a a Nyugattal,minden aljas módon.elfogadva Mo. ellen alkalmazott külföldiretorziót,ami minden nemzetkozi normának,jó izlésnek,és békés egymás mellett élési szándéknak ellentmondott,ma ez ellen nem tud tenni érdemben semmit! Azt fogja mondani a Nyugatnak,hogy jó-jó,együttműködtünk veletek abban ,hogy a szocializmust megdöntsük,de már oszt fizessétek vissza nekünk azt a pénzt,amit akkor a dolgozók zsebéből kihúztatok,mert most arra nekünk lesz-van szükségünk!? Itt akkor fel kell adni azt,hogy a szocializmus elárulásából profitáltak,ami egyenlő Mo. elárulásával!Vállaná ezt valaki?!A nyilt beismerést,hogy elárulták azt az országot,és népét,amire most olyan fennhangon hivatkoznak?És a Nyugat el fogja ismerni,hogy gazdasági és politikai manővereivel a külső,és belső árulók segítségével megakadályozta a ,illetve tönkretette a szocialista fejlődés lehetőségeit,ezzel mára visszaállítva a 3 millió koldus,és az elszegényedett ország szomorú valóságát!? Nézzd csak meg az ügynöktörvényt!Lett belőle valami?Nem !És nem is lesz!Mert akkor azt mondjuk,hogy az elhárítás archívumából már derüljön ki az is,hogy milyen ellenség keze tette be a lábát az országba,kik,és milyen legális,és illegális szervezetek működtek együtt külföldi hirszező szervekkel,gazdasági konglomerátumokkal az ország megbuktatása érdekében,és kik voltak az ide beépült,látszólag lojális csoportok,akik nem a szocializmus építésében,hanem a bukásában voltak érdekeltek? És hogy ez nem volt jellemző!Hát,ahogy a mára magukat ellenzékinek mondó harsogókat illeti,számukat tekintve a sokba kerülő ellenállás helyett nyugodtan vállalhatták volna a szocializmus felépítését!Mára már vígan élhetnénk,és nem kellene hazudozni a jónépnek,hogy milyen jól jártunk a 89-es f"elszabadítással"!!

34417 2011.02.01. 21:03:18

"Nézzd csak meg az ügynöktörvényt!Lett belőle valami?Nem !És nem is lesz!Mert akkor azt mondjuk,hogy az elhárítás archívumából már derüljön ki az is,hogy milyen ellenség keze tette be a lábát az országba,kik,és milyen legális,és illegális szervezetek működtek együtt külföldi hirszező szervekkel,gazdasági konglomerátumokkal az ország megbuktatása érdekében,és kik voltak az ide beépült,látszólag lojális csoportok,akik nem a szocializmus építésében,hanem a bukásában voltak érdekeltek?" na, itt van valahol az igazság! ha nem is az ország, de a rezsim érekében minden képpen!

relatív 2011.02.01. 21:24:11

Kedves imisti ! Azok a gondolatok, melyek Téged IS vezérelnek - olvasva hsz.-eidet - sokunkban megfogalmazódnak, de egy-két ténnyel azért láthatóan Te IS nehezen birkózol meg ! Nevezetesen a baloldaliságnak - mint olyan - szerintem nem a kimondott szavakon, hanem a gondolatok mélyén kell megnyilvánulnia. Azok a "baloldali" vélemények, melyek állandóan valamiféle baloldaliságot hiányolnak ( figyeld meg, mindig "másoktól" ! ) ahelyett, hogy maguk azt konkrétan meghatároznák, csak a másik oldalt erősítik ! Egy ilyen erőszakos, alapvetően öncélú, embertelen ellenféllel szemben csak az erőszak lenne hatásos, de annak legkisebb ( igen gyengén ) alkalmazásától ( a baloldali vezetés még látható ódzkodása ellenére IS ) mind a baloldal, mind a támogatói elhatárolódtak, és a renitensek hatalmas ellen-offenzíváját váltotta ki ! Visszatérve a blog témájára bizony a korábbi hatalmas cukorrépa ültetvények állami felszámolása - a világ nagy részén a termesztés mind nagyobb volumenét célozzák meg - a magyar mezőgazdaság egyéb részlegeinek elsorvasztása mellett, a bámulatos hazugságok sorozatával egyetemben a falú ( és a termelés ) teljes tönkretételét hozta magával ! A világon minden ésszerű gazdálkodás a termelés növelése mellett, a személyes közreműködők csökkenését célozza, hiszen a termelékenység emelése csak ezen az úton biztosítható, ellenben nálunk a fordítottja történik és csodálkozunk rajta, hogy az életszínvonal emelkedés helyett egyre csökken, relatív. Mindezeken csak egy pártoskodástól független gazdaság kiépítése során, és nem a meglévő tartalékok felélésével lehetne változtatni, melyhez az emberek eszének kellene megjönnie, nem a gyűlölet növelésének kellene a vezérelvnek lennie !!!

ejmiakő 2011.02.01. 22:34:52

76. KerekesZS (szerkesztő) 2011. 02. 01. 7:49, ne hallgass erre a testvérgyilkos aliasra. Azért kérdeztem, mert tudtommal pl. az évenkénti költségvetésben nem szerepel. S a te adatod is csak becslés, ami nem veszi figyelembe a 93-óta történt esetleges gyarapodást, ha jól értem.

nutshell 2011.02.01. 22:49:13

Kedves Kalifa, nagyon köszönöm ezt az összefoglalást a számokkal (és a kiegészítéseket is, KerekesZs). Tényleg, kezdtem attól tartani, hogy valami baj van a memóriámmal meg ennyire félre volnék vezetve, ha úgy látom, hogy "rosszabbul élünk, mint 20 (25?) éve"... Istenbizony irónia nélkül mondom, hogy akkor legalább hülye nem vagyok - csak szomorú, de az nagyon. Nem tudom, hogy viharos történelme során mikor rakták még ennyire el ezt a szerencsétlen országot.

ejmiakő 2011.02.01. 22:50:48

86. imisti 2011. 02. 01. 20:54, ha már elkezded, akkor gondold végig. Kiknek volt lehetösége, milyen célok érdekében megszervezni a rendszerváltást. Mert ott van a kutya elásva. 90-ben a közvéleménykutatók szerint a lakosság az 50. helyre sorolta a kapitalizmus bevezet´sének szükségszerüségét. Kiknek volt akkor elsödleges érdeke, szándéka? Hogy-hogy egyszerre az egész táborban almamagot ettek, most pedig rendszert váltunk.Hozzátartozik ehhez az is - hogy élvezkedjetek - , vajon mit tanítottak Orbánnak Oxfordban Soros ösztöndíjjal? Antallt odatették bábnak, hogy vihesse a nomenklatúra a kasszát. Orbán akkor még nagyon kisfiú volt, a rablóvonat meg dübörgött. Szóval ettöl a nomenklatúrából kinött magát baloldalinak hazudó vadkapitalista maffiától ne várjál te semmit, mert értelmetlen. Aki becsukja a szemét a nemzetkozi tulajdonosi osztály diktatúrájának látványa elöl, az uzsorások hatalmát tagadva, az miféle érdekeit tudja képviselni a munkavállalóknak? S akkor még nem beszéltem arról a világot uraló idiotizmusról, mely szerint a gazdaság exponenciálisan növekszik. Ezt állítva müködtetik a tözsdéket, s szednek kamatos kamatokat. Pedig a termelési folyamatok sok ok miatt nem bövülhetnek exponenciálisan, így a kamatos kamat rendszere eleve, elvileg is a termelö folyamatok tönkretételét eredményezik. A kamatszedök gonoszságától függetlenül is. A sok közgazdász meg sunyít a füben, mert kenyéradó gazdáikba nem haraphatnak bele.

14055 2011.02.02. 06:35:36

Ejmiakő azért néhány közgazda, köztük jómagam is, megpróbálunk ám ahol csak tudunk szólni, hogy emberek, állj, baj van!! csak nem hisznek nekünk sajnos..

34417 2011.02.02. 08:01:58

@ejmiakő testvérgyilkos? jól vagy, picinyem?

34417 2011.02.02. 08:04:05

@ejmiakő orbán még egy szemesztert se hallgatott ott, csak egy tematikus előadássorozat látogatója volt. már, ha.

34417 2011.02.02. 08:20:12

90. nutshell (látogató) 2011. 02. 01. 22:49 bocsesz. az ország nem szerencsétlen. csak a vezetői.

imisti 2011.02.02. 08:25:44

88-ra Relatív! Nem mástól várom csak el a baloldali értékek felvállalását,magam is mondtam itt pár olyan gondolatot,ami elfogadható lenne! Először is a munkásmozgalom történetének felvállalása!Beleértve a szocializmus történetét is!Hibáival,Kádárral együtt! Most az van,hogy afasisztoid(ezt használom,mert biztos vagyok abban,hogy a jobboldal az ma Mo.-n a Hothy-nyilas fasizmus jegyeit viseli magán,a "szelidebb" korszakét-egyenlőre!) magyar jobboldal enyhébb része a holokauszt kapcsán megbékélésről povedál,Martonyival az élen,de könyörtelen hadjáratott folytat a kommunista-szocialista eszmék ellen,! Érdekes módon ez alól a jelző alól mindíg kibújt,és ehhez a szocialisták bambasága hathatós segítséget nyújtott! Felmelegítették 56 szellemét,nagyon álságos pofátlansággal Nagy Imrét téve meg védjegyéül!Mindenki belebódult ebbe a hangulatba,átkozva Kádárt,meg bandáját azért ,mert bitóra küldte őket!Aztán a fidesz,meg az MDF közös "törzsfejlődése során szép lassan leépítette NI nimbuszát,tavaly ősszel,mikor már megteremtette a maga fülkeforradalmát,egyszerűen eldobta azt!Tavaly a család,és a NI-hívők hiányolták,hogy nem lesz sírjánál ünnepség,sem koszorúzás!Jellemző erre kocsobur,azaz Szabó Márk cinikus bejegyzése az egyik blogba,miszerint miért tartana a kormány Nagy Imre sírjánál megemlékezést,mikor eddig sem kellett volna!Érted,ilyen végtelen pökhendien ,cinikusan dobta el a fidesz Nagy-álarcot!Ugyanezzel egyidőben (majdnem) a parlament a holokauszt tagadás mellé beveszi a kommunizmus bűnei tagadásának büntethetőségét,és ezután provokálják Biszkut,aki elvi álláspontját nem tagadta meg,nem árulta el azokat! És mindezt a baloldal nem veszi észre,nem tud,vagy akar a fasizmussal szembeeállítani semmit!A weboldalakon nyiltan lehet dicsőíteni az SS, a nyilasokat,ünnepelni a várbeli kitörés évfordulóját stb,ugyanakkor szabad gyalázni a Várban kivégzett Voros Brigád tagjainak emlékét,és emléktábláját,lehet a börtönben agyonvert Rózsa Ferencről azt állítani,hogy tisztázatlan körülmények között halt meg,és futni hagyni háborús bűnösöket! Lehet náci mintára tv-székhézat ostromolni,felgyújtani,majd ellenzékből illegitimnek nyilvánítani a törvényesen megválasztott kormányt! De azt mondani,hogy 56 ellenforradalom volt azt már nem! Aztán a szelídebb ,de fontos szocialista értékek közé tartozik a munkásság felválalása,helyzetének folytonos szemmeltartása,érdekeinek képviselete!Hogyan lehet az,amit itt is tárgyaltunk már,hogy minimálbéres bejelntés,meg 4-6 órás munkaidő,ezzel is tovább nehezítve a az amúgy is nehéz megélhetést,és a mszp képviselői nem emelnek szót a parlamentben ,nem kezdeményezik a bérből és fizetésből élők bérének törvényi szabályíozását,és az ezzel visszaélő multik,vagyis munkáltatók szigorú felelősségre vonását!Kádár célja mindíg a munkásság életszinvonalának emelését tűzte ki célul,aminek fedezete a tisztességes,jól végzett termelő munka az alapja!Hol van etől a baloldal? Gyurcsány egyik programjának megkezdése előtt Nagy Imre szobránál kérdezte,hogy Imre te,hogy csinálnád!Azt hittem,hogy dobok egy hátast!!Ahhoz fordulni,aki sem kicsiben ,sem nagyban nem tudta kezelni azt a történelmi helyzetet,amibe került,sodródva az eseményekkel!? Lehet,hogy nem tetszik ,amit mondok,hogy abban az időben egyedül Kádár látta a kivezető utat abból a slamasztikából,és egyedül ő kínált megoldást arra a helyzetre!Akármilyen volt is,meg a fasiszta jobboldalnak nem tetszett(persze,hogy nem,naná!!),akkor sem tehetett mást,mint akkor tett!Az utána következő időszak őt igazolta,még ha az akkor legyőzött jobboldal nyerte a játszmát 89-ben!És ennek a nyerésnek a mai nyomor a hozadéka! És ennek bebizonyítása pedig a baloldalra vár!!Enélkül csak bukta van-a baloldal számára!! Ugyanakkor ebből semmiféle baloldali restaurációs törekvés nem következhet,hanem termelési viszonyok, a termelt javak elosztásának olyan rendjét kell kialakítani,amelyben érvényesülnek a magántulajdonhoz fűződő jogok,de egyensúlyban a munkásság(a zemberek!!) kiegyensúlyozott,normális,a kor szinvonalának megfelelő életszinvonalával,a nyugdíjak értékének megőrzésével! Szerintem ehhez ma olyan elemntáris baloldali küzdelemre van szükség,amely felér egy forradalommal,anélkül,hogy a társadalom mai berendezkedéséhez hozzá kellene nyúlni!

34417 2011.02.02. 08:43:53

96. imisti (látogató) 2011. 02. 02. 8:25 basszus. ez nagyon ott van! csakhogy a fidesz nagyon okosan hiteltelenné tette a baloldalt. igaz, hogy ők sem hitelesebbek, de most ők vannak hatalmon!

relatív 2011.02.02. 10:04:21

imisti ! A fenti hsz-ed bizony igazolja ( teljesen egyetértek a meghatározásaiddal ) azt a nagy hibát, ami az 1989-es fordulatban gyökeredzik ! Az eszmeiség biztos alapokra aló helyezése a hiteles baloldali politizálás elengedhetetlen része, így az egyértelmű állásfoglalás IS egy igazán baloldali ( és nem a megalkuvás melletti ! ) politizálás mai viszonyoknak megfelelő egyensúlyának megteremtésével. Sajnos a nem egyértelmű ( a Kádár János által gyakorolt ) politizálás tette lehetővé, hogy ez az 1945 előtti soviniszta szellem eluralkodhasson, ha még csak egy rózsaszín lepellel takarva IS, de sajnos ez ad alkalmat arra, hogy ilyen szellemiség egyáltalán ekkora támogatással viruljon hazánkban. Máshol IS tapasztalható a korábbi eszmeiség iránti fogékonyság, de a józan eszű vezetés mindenhol annak gátjává vált, míg nálunk egy hataloméhes törtető ez így meg tudta lovagolni ! A határozott kiállás az 1989 előtt kedvező irányok továbbvitelére a mai támogatás erőteljesebbé válását biztosítaná a baloldali politika ( nem a szószátyárkodás szintjén ! ) mellett !!!

34417 2011.02.02. 10:16:21

hoppá! orbán hataloméhes törtető lenne? affrancba! és erre 2,7 millió ember adta szavazatát? ennyi vakegér van az országban?

ejmiakő 2011.02.02. 10:16:22

92. KerekesZS (szerkesztő) 2011. 02. 02. 6:35, tudom. Kirekesztöen fogalmaztam. -:) Vannak olyanok is, akik a kamatproblémát felvetik. De nem a díjazottak között, pl. Hanem vagy meg se szólalnak, vagy nem jutnak szóhoz. Pedig a kamatos-kamat egy évezredes, hibás vezérlési elv. Nincs azonban tudtommal a gazdaság fejlödését valóban jól leíró modell. Van mindenféle, a tözsdei folyamatokra vonatkozó kísérlet, de a tözsdei folyamatok változásit csak ca 5%-ban határozzák meg gazdasági történések, a többit a spekulánsok. S ök tudják, mit tesznek, hogyan lehet kimicskárolni a világot. Soros barátunkkal együtt.

ejmiakő 2011.02.02. 10:17:40

93. harunalrasid (szerkesztő) 2011. 02. 02. 8:01, az aliasod meggyilkotatta a testvérét. Nem tudtad, kinek a nevét használod?

104399 2011.02.02. 10:18:12

Kalifám! Az nem jelenthetne semmit,hogy a fidesz van hatalmon! Nem is a megdöntésére biztattam a baloldalt,hanem arra,hogy erőszakolja meg saját magát,és ezeknek a történéseknek a hazugság-igazság relációban való megmutatására biztatnám!És ennek az igazságnak a felmutatása lesz a legnehezebb a hazugság menedékébe önmagát belavírozó mszp számára! Nem az őszödi beszéd volt a hazugság,hanem a kádári örökség,annak a kornak eszmei viszonyainak megtagadása!Nézd csak meg,hogy a hamis illúziókba menekülő,a saját igazát megtagadó mszp-t milyen könnyedén kötötte gúzsba a fidesz a saját hülyeségénél fogva! Azt nehéz lesz beismerni,hogy hülyére vették őket,de annélkül nem marad más ,mint az árral való sodródás,pedig Mo.-nak nagy szüksége lenne egy olyan rétegre,pártra,amelyik nem valami idejét múlt politikai vallás ,hanem a józanság,a realitások talaján áll! Az az igazság,hogy a mszp számára rengeteg tanúság,bizonyíték áll rendelkezésre ahhoz,hogy ebből a hazugságból kikeveredjen!Csak nézzd meg,hogy a te összehasonlító táblázatodból mennyi dolgot ki lehet hozni,ami valóságos,és súlyosan terhelő a ma regnáló kormányra,a rendszerváltókra,és magukra a szocialistákra is!! A jobboldalra azért terhelő,mert így csinálta meg a nagy rndszerváltó rablást, az mszp-t ,mert részt vett abban,nem fedte fel a visszásságokat,és maga is haszonélvezője volt annak!!Na,ennek bevallása lesz nehéz!

ejmiakő 2011.02.02. 10:20:54

94. harunalrasid (szerkesztő) 2011. 02. 02. 8:04, annyira kínos neked, amit ott hallhatott, hogy leszólod? Elég lett volna arra 1 hét is, hogy elmagyarázzák neki, hol lakik a hatalom. Hiszen az nyílvánvaló, hogy azt tudja. Az elödjeihez hasonlóan.

ejmiakő 2011.02.02. 10:30:35

98. relatív (látogató) 2011. 02. 02. 10:04 "A határozott kiállás az 1989 előtt kedvező irányok továbbvitelére" valószínüleg biztosítaná a hazai támogatottságot. Ez azonban a tulajdonosoknak végképp nem érdeke. Vedd már észre, hogyan müködik a világ. Ha a "határozott kiállás" látszatát bele tudjátok etetni a fejekbe, akkor juthatnátok közelebb a fazékhoz. S éppen ennek a hazugságnak a tejesztését próbálja megakadályozni a Fidesz a médiatörvénnyel. Valódi baloldali politika, ugyan. Most éppen a Fidesz támadjátok baloldali lépéseiért. Ami megoldásnak nem sok, de ez pont az ellenkezöje annak, amit propagálsz.

34417 2011.02.02. 10:37:58

101. ejmiakő (látogató) 2011. 02. 02. 10:17 és? brutus meg az apját ölte meg. ugyan, kérlek... 103. ejmiakő (látogató) 2011. 02. 02. 10:20 nem én hoztam fel a javára:-)

34417 2011.02.02. 10:39:34

104. ejmiakő (látogató) 2011. 02. 02. 10:30 hogy mije van a fidesznek? baloldali lépése? komolyan mondom, kételkedem abban, hogy magadnál vagy:-)

34417 2011.02.02. 10:44:24

102. imisti 2011. 02. 02. 10:18 nyugi, nem fogják bevallani. mint ahogy a gripen-ügy se fog polt elé kerülni. majd pont polt! egyetlen kérdés: miért kell minden áron az mszp-ben gondolkodni? ezzel a névvel, ezzel a politikusi garnitúrával az életben nem fog megújulni, még ha phoenixnek is nevezi magát! viszont momentán nincs más. akadnak csírák, de valódi olvasztótégelyként funkcionáló nincs. és van 2,7 millió vakegér.

104399 2011.02.02. 10:48:50

Ejmiakő! 91-re! Hogy miért hülyült meg a jónép?Erről olyan sejtéseim vannak,hogy ez a belső,és külső ellenség(sic!) együttes hatásának,és a szoc .megbuktatására specializálódott Nyugat tevékenységének együttes eredője! Kádár nem számolta fel,és nem is tudta volna felszámolni a mind aktívabbá váló,45 előtti eszmékhez(nevezd ahogy akarod,és fasisztoidnak nevezem ma is őket!) ragaszkodó reakciókat.A pártvezetésben is egyedült maradt jószerével,ahonnan hatvan éves korában nem engedték el,de magára hagyták! Aztán működött a pártba beépült ellenség is!Pozsgay sosem volt kommunista pl.de mégis Aczél György hozta be a pártvezetésbe,és az ő révén lett miniszter is! Az olyan nyilatkozatok alapján szigetelték el,mint mikor No.-ban járva megkérdezték tőle,hogy mit tenne ,ha a nép le akarná rázni a szocializmus jármát,azt mondta,hogy "akkor a n é p e m mellé állnék!!"És mint tudjuk,tőle származik a hazug "népfelkelés" meghatározás is! Meg lehet látni a ma különböző pozicióban lévő volt kommunistákat! Nem beszélve a 89-ben visszaözönlő ,a 45 előtti relveket valló reakciós emigránsok visszaözönléséről,és velük együtt Soros már előbbi nyomulásáról! Az eddigi tevékenységét,gátlástalan nyerészkedési technikáját tekintve el tudom képzelni,hogy Orbán,akinek a tanácsadója a volt ,híven követi az ő tanácsait a mai napig! És már a szintén kommunistagyűlölő,reakciós Antall is az ő tanácsai,és elvei alapján sz vezette a privatizációt!És ebben a baloldal megalkuvó részének is nagyon nagy szerepe volt! (A lejtőn megállni nem,de jól megélni még lehet!!-jelmondat alapján!) Már ezt mondtam,de nem hiszem,hogy sokan felfogták volna,vagy emlékezni akarnának rá,de 87-re olyan,kapitalizmusba vezető lépéseket tervezett a Németh-kormány.amelyek lehetővé tették volna a mérsékelt kapitalizmus,és a szocializmus elegyének a létrehozását,talán olyan módon ,ahogy én az előző kommentben mondtam,és ami a svéd ,vagy osztrák gazdasági viszonyokhoz való igazodást tették volna lehetővé! Ezt ma már csak Moldova "Kádár" c. könyvéből lehet a közönségnek tudni,mert az erről szóló Kb ülés jegyzőkönyve nem hozzáféthető! Aaz állami tulajdon 1/3-a maradt volna állami tulajdon,míg a többi hazai és külföldi befektetők birtokába került volna reális adók mellett fejlesztésre,továbbépítésre! Ezt ,máig nem tudni ,kik megfurták,és olyan mélyre temették,hogy legyen ,aki meg tudja keresni!Ha akarná valaki!De nem akarja semki sem a baloldalról!És ez is baj!És nem csak baj!Ennek hiánya rámutat arra,hogy a ma magát baloldalnak nevező csoportosulás nem akar változtatni a jelenlegi viszonyokon,csupán fenn akar maradni ebben az állapotban! Hiú álom! Vagy előrelépnek ,levetkőzve a múlt hibáit,opportunista magatartását,vagy a fidesz nyomtalanul,utód nélkül bedarálja!

104399 2011.02.02. 11:11:48

Ja!Igen! Gyurcsány nemrégiben mondta,hogy a 89-es elvekhez ragaszkodnia kell a baloldalnak!Bravó! De ha akkor az volt az alapelv,hogy szerezz meg minden t,amit tudsz,nehogy más szerezze el előled,akkor nem tudom,hogy helyes volt-e ez a nagy ragaszkodás! Ugyanis,hogy visszakanyarodjunk a szocialista elvekhez,akkor a jónép érdekeit nem képviselte senki! Ezt Kónya,és pár nappal később maga Pozsgay ismerte el! És ez miind tavaly hangzott el! Most ne csodálkozzon senki azon,hogy ezeket mondom! Szerintem minden mindennel összefügg,ez látszik abból is,hogy a post gazdája által ismertetett adatokbólmennyi minden megállapítható,és összefüggésbe hozható egymással!

34417 2011.02.02. 11:12:53

imisti, ez nem csak az mszp-re érvényes. orbán mindent és mindenkit bedarál, nézettől függetlenül. csak egy és oszthatatlan orbán és fidesz létezik.

relatív 2011.02.02. 11:31:16

Ezt blődséget ! Hol vannak a mai vezetésnek a baloldali intézkedésnek még csak a szikrái IS ? A vegyes tulajdoni viszonyok nem kizártak egy jól működő gazdaságban. Imisti által írtak mellett gondoljunk arra, hogy a magyar mezőgazdaság "buta vezetés" miatti 1990 utáni szétverése - melyet még napjainkban IS vizionálnak a családi kis birtokok eszetlen nyomatásával - hozta létre a teljes elszegényedését a vidéknek. A magas szintű ( állami gazdaságok, szövetkezetek gazdálkodásával ) termelésszerkezetet egy század-elejei struktúrával akarták megváltoztatni, a szocialista-rendszerrel való ellenállást dokumentálva, így verték szét a termelés minden szintjét és a kapcsolódó ipari üzemeket IS. Most meg sápítoznak a multik hatalmas térnyerése miatt ! Sajnos - mint fentebb írtam - a baloldaliaknak mondott vezetők - imisti kitért ezek igazi baloldaliságára - IS ebbe a délibábos politizálásba süllyedtek, így vált az iparunk, és a mezőgazdaságunk IS a homályba ! Az bizonyos számú szavazat - amit többen okkal- ok nélkül emlegetnek ! - nem a mai vezetés támogatói, hanem a bizonytalan baloldaltól való elfordulókkal együtt szavazók száma ! Amennyiben egy igazi baloldali - a mai viszonyok figyelembe vétele és a korábbi jó megoldások támogatása politikáját mutató - mellett lehetne kiállni, akkor arra meglennének a megfelelő számú támogatók !

34417 2011.02.02. 11:59:02

111. relatív (látogató) egyetértek. mindig is azt gondoltam, hogy nem valakik mellett - ugyan kérem, még programjuk se volt - hanem valakiket büntetve szavazott a jónép. aztán ezt kapták. működnének a családi gazdaságok, csakhogy ahhoz megfelelő méretű latifundium kellene, meg tanult elme. nem elég csak elvetni a magot, aztán várni az esőt, meg a napsütést. a tsz-eknél agronómusok, tanult emberek irányították a mikort és a holt. minden tiszteletem józsi bácsié, akit ráncosra cserzett a nap, kezét bütykössé tette a kapa, derekát merevvé a hajolgatás, de az már kevés. svájcban azt láttam, hogy úgy ezer méter magasan, a hegyoldalban LOCSOLJÁK a füvet! ausztriában nincs parlagfű. szóval, miről is beszélünk?

relatív 2011.02.02. 12:31:18

A családi gazdaság fogalma tőlem sem idegen, de figyelemmel a nemzetközi trendet, azt azért meg kell gondolni, hogy a család-nagyság és a földek, éllatok nagyságának, számának közt kell lennie nagyságrendi különbségnek. Különben az előállított termékek bizony csak magas előállítási költséggel termelhetők meg ! Ez pedig több okból hátrány, amit nem engedhet meg a mai világ magának ! A gazdaságosság nem ördögtől való egy szocialista környezetben sem, sőt követelmény, különben könnyen mondják a hozzá-nemértők, hogy a szocializmus megbukott " ! A jó közérzet, magas életszínvonal ( uram bocsá, gazdagság ) nem tiltott a szocialista, kommunista társadalomban sem - bárki állít ezzel ellenkezőt !

169119 2011.02.02. 12:34:26

+ mer jár, tudom, hogy az én véleményem (és úgy látom a Tiéd is) szembe megy a jelenlegi kormánnyal... akkor én most ellen for a dalom népszerűsítője vagyok? :D korábban írtam egy másik helyen ( http://www.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=91634 ) jeleztem, hogy Gyurcsány és Bajnai nem vették fel a fizetésüket, várnám a jelenlegi miniszterelnök hasonló felajánlását is! Ha már Ő a nép....

34417 2011.02.02. 12:43:11

114. Zidane 2011. 02. 02. 12:34 a nép nem élhet rosszul! nomeg, gyurcsánynak, bajnainak volt gazdasági háttere. orbánnak mije van? egy nyavalyás, soha nem használt diplomája, hát csak meg kell élnie valamiből? mert hát ő az, ami. egy megélhetési politikus.

169119 2011.02.02. 12:50:16

115. harunalrasid (szerkesztő) na ja de apunak, meg a nejnek lenyomta a megfelelő mennyiségű zsetont már a nép, abból ő is simán ellehetne... ja tudom nem volt taggyűlés, mielőtt a NOL-t megbüntetné médiáné szaldjki anna már ki a .... nem folytatom :D

169119 2011.02.02. 12:51:36

Ja és elmentem dolgozni, mert én meg megélhetési melós vagyok :D ÉN VAGYOK A SZERVEZŐ http://altnyil.nolblog.hu/archives/2011/02/02/En_vagyok_a_szervezo/

relatív 2011.02.02. 13:01:33

Valami tévedésben vagytok, mert míg Gyurcsány Ferenc nincs az első 100-ban, addig a leggazdagabbak 50. helyén van a kis ködmön ! Ennek ellenére nem fog lemondani egy fillérről sem, hiszen míg Gyurcsány Ferenc több esetben a károsultaknak adott a saját pénzéből támogatást, addig a jelenlegi egyszemélyes vezető még sosem !

34417 2011.02.02. 13:20:19

118. relatív (látogató) 2011. 02. 02. 13:01 biztos gyűjt öreg napjaira:-) a kis sértett csak az ötvenedik? affenébe...ezen sürgősen változtatni kell! pedig a vagyonbevallása szerint szegény, mint a templom egere! persze, temploma válogatja.

relatív 2011.02.02. 13:32:25

harunalrasid (szerkesztő) ! Most, hogy lenyúlta a pénzünket biztosan változik a helye ! Délután talán ezt akarja bejelenteni ?

34417 2011.02.02. 13:52:18

jesszusom, be akar valamit jelenteni? megyek, és kiveszem a bankból a pénzemet, teletöltöm a fürdőkádat benzinnel, és veszek 10 mázsa búzát, talán elég lesz kenyérre.

relatív 2011.02.02. 14:24:39

Jajj, erre nem IS gondoltam. Kösz, megyek én IS intézkedem a jövőm felől !

imisti 2011.02.02. 16:21:56

Kalifám! 121-re! Tedd,ha teheted,de oszt vigyázz,hogy ne a fürdőszobában gyújts rá!

imisti 2011.02.02. 16:25:52

Kalifa! Nem tudtam,mi böki a szememet !Oszt most rágyüttem! A címben vedd le az utolsó "á"-ról a vesszőt!Meg fogod látni,hogy mennyire kifejezőbb lesz maga a cím!! Oszt később,mikor már megszoktuk a változtatást,akkor meg a "diszkrét" szót is!Na,az aztán lesz maga a tőkéj!

34417 2011.02.02. 16:26:42

123. imisti (látogató) 2011. 02. 02. 16:21 már négy éve, hogy nem dohányzom:-) csak arra kell, hogy vigyázzak, ne szikrázzon a szemem, vagy ne énekeljek gyújtó hatású forradalmi dalokat:-))) off: hogy van a térded, öregfiú? csak a csajok miatt kérdezem, hajkurászásból kifolyólag:-)

34417 2011.02.02. 16:27:47

most, hogy mondod, tényleg...

imisti 2011.02.02. 20:37:21

Kalifám! Köszönöm érdeklődésedet a futómívem iránt! A térdeim,mármint a "pótlékok",úgy érzem,rendben vannak,a csontok egymáson surlódásából adódó kinzó,tehetetlenné tevő fájdalmak már a műtét után megszüntek!! Problémám a hegesedéssel van,ha nincs rajta a fásli,vagy pressharisnya ,akkor a sérült izom a térdkalácsot a vápába szorítja,és az néhaelviselhetetlen!Ez in kább akkor nem tudom a térdem behajkítani,csak nagy feszítések árán,és úgy érzem,hogy szétszakad a térdem!Ez inkább éjszaka az alvásban zavar Viszont könnyedén járok,a barla csak segítség abban,hogy ha megbicsaklana a lábam! Barla=mankó! Egyébként meg csajilag úgy állok,hogy a helyembe jönnek!Már a gyógytornászok,egyébként "a csajilag" szó tiltott,mert a hátamon-fejemen széttört barlival nem sokra mennék,batyúval a hátamon!!:

34417 2011.02.02. 21:37:00

@imisti :-)))
süti beállítások módosítása