Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Nyerésre álló médiatörvény?

2011. január 17. - Harun al Rasid

A Magyar Nemzet hasábjain a következő szöveg olvasható:

'Első olvasatban az Európai Unió bizottsága rendben lévőnek találta a magyar médiatörvényt, és csak kisebb módosításokat fog javasolni – mondta lapunknak az Európai Bizottság egy magát megnevezni nem kívánó munkatársa. Orbán Viktor miniszterelnök a Bild című német bulvárlapnak adott interjújában hangot adott azon meggyőződésének, hogy a bizottság az európai normákkal összhangban lévőnek fogja minősíteni a magyar törvényt, aminek védelmében vállalja a harcot.'

A cikk folyatása itt olvasható

Felettébb érdekes ez a hirtelen jött, magát megnevezni nem kívánó munkatárs véleménye - amely a Magyar Nemzet szerint az egész EU állásfoglalását képezheti. Hát jó - ha az EU egy anonim munkatársa azt mondja, akkor itt mi teljesen feleslegesen rinyáltunk a szólásszabadság eltörléséről. A közismerten objektivitásáról híres jobboldali érdekeltségű újság szerint lassan eloszlanak azok a rémhírek, melyeket a liberális sajtó terjeszt a médiatörvénnyel kapcsolatban, és az EU alaptörvényével összeegyeztethetőnek ítéli az itthon szájkosárnak becézett médiacsomagot.

Ha ez így van, akkor nekünk végünk. Nem egy kicsit - nem csak egy hajszálnyit fog csorbulni az EU-ba vetett bizalmunk, hanem az ítélethirdetés másnapjától alapjaiban változik meg Magyarország tájékoztatási rendszere. Attól a naptól kezdve elszakadnak az eddig óvatosságból kovácsolt médialáncok, melyek kormányunkat arra ösztönözték, hogy az elnökség végéig felfüggessze e törvény bűnetési tételét, és acélzsinegét szétszaggatva nekilódulhat beváltani kormányának tett ígéretét.

Akik most a médialáncok jogosulatlanságáért kardoskodtak, azok e sorok hallatán  most tömött sorokban várakozhatnak a miniszterelnöki hivatal bejárata előtt a "megmondtam, hogy sima ügy lesz" mondattal, és ha eddig bárki is kétségbe vonat eddigi szaktudásukat, hát most megmutatták: az elnöki szék ennél sokkal többet jelent.

De ne szaladjunk ennyire előre az időben, hiszen itt még szó sincs semmiféle egységes EU állásfoglalásról, csupán egy magát megnevezni nem kívánó munkatárs nyilatkozott a büfében főnökei állítólagos állásfoglalásáról. Hogy ez igaz? Nem igaz, csak valamivel meg kell nyugtatni a jobboldali híveket, akik már majdnem elhitték, hogy a "ballib" sajtó teljesen leigázható.

Nekik üzenem:

Ebben az esetben többet buknak e kimondott szóval, mert ha eltűrik, hogy egysíkú legyen a tájékoztatási rendszer, később saját magukat fogják félretájékoztatni.

 

Jardello Zoltán, Budapest

2011

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr428309074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

175210 2011.01.17. 13:05:36

"Ha ez így van, akkor nekünk végünk. " Csak ha hagyjuk.

122743 2011.01.17. 13:11:31

A globalista médiális gözhenger hazudozási szabadságát korlátozni kell, szerintem. Nem vagyok benne biztos, hogy ez a cél. Csak reménykedem.

11244 2011.01.17. 13:23:23

a baloldalnak leáldozott... a baloldali médiának.. Most egy új pályára kellene állnia... " emeld fel a seggedet, és menj az emberek közé.." a kézi irányitások kora lejárt "

15184 2011.01.17. 13:23:44

Az EU alapelve, hogy mindent a lehető legalacsonyabb szinten kell elintézni. A tagállamok belügyeibe tehát csak akkor avatkozik bele az EU szövetségi szinten, ha erre nagyon nyomos ok van. Az, hogy Magyarországon milyen médiatörvény van, elsősorban a magyar emberek dolga - ez az EU véleménye. Ha a magyar emberek nem tudják érvényesíteni az érdekeit, akkor az is az ő bajuk - ez is az EU véleménye. Ha Mo. EU-tagjelölt lenne, akkor biztos botrány lett volna az új médiaszabályozásból, de mivel már nem tagjelölt, hanem tag, egész más a hozzáállás, a fenti okok miatt.

45691 2011.01.17. 13:59:48

Ha tényleg azt hiszik,hogy van valami harc,amit meg kell nyerni, akkor nagy gáz van.

ossian 2011.01.17. 14:01:57

"Orbánék nem vették komolyan a kritikákat. Olvastam a kormányfő cikkét a Financial Timesban, és nagyon meglepődtem, milyen gyorsan átsiklott a médiatörvény kritikái fölött. Ehelyett az eurózóna gondjaira koncentrált, miközben Magyarországon még nincs is euró. Téved, ha ezt ennyivel el akarja intézni. A nemzetközi sajtó erről nem fog leszállni. Ha én lennék a tanácsadója, arra biztatnám: próbálja meg elmagyarázni, mi szükség volt a törvényre – nem éles szavakkal és kurta mondatokkal, hanem türelmesen és részletesen. Mivel ez eddig nem történt meg, nem csoda, hogy a magyar kormány EU-elnökségi belépője szerencsétlenre sikeredett. - Orbánék azzal érvelnek, hogy a médiatörvény minden eleme megtalálható valamely EU-tagállamban. Akkor mi a baj? – Amikor először elolvastam az angol fordítást, egy személyes élmény jutott eszembe. Tíz évvel ezelőtt a Balkánról tudósítottam. Tanúja voltam, hogyan veri szét Miloševiæ szerb elnök a független médiát a nagy pénzbírságokkal. Persze a hivatkozási alap mindig a valós vagy kitalált törvénysértés volt, vagy legalábbis ami annak számított a rezsim szemében. Persze Orbánnak abban igaza van, hogy bírságok léteznek más országokban is. De kérdés, ki mire használja ezt eszközként. Attól tartok, a magyar médiatörvény szándékosan elnagyolt. Olyan gumiszabályozás, amelybe bármit bele lehet gyömöszölni. " ("Valami nem stimmel Magyarországon - ki tudja, mi várható még" Martin Ehl: A károkozás megtörtént" - 168 óra). Nem, nem fog a nemzetközi sajtó napirendre térni Orbánék cezarománái felett.

ossian 2011.01.17. 14:06:57

KériSzépen (szerkesztő) 2011. 01. 17. 13:59 Ha tényleg azt hiszik,hogy van valami harc,amit meg kell nyerni, akkor nagy gáz van." KériSzépen, mi az hogy! Orbán eszelősen harcolni akar a médiatörvényéért - ebbe fog belebukni, a többi között: "Orbán vállalja a harcot a médiatörvényért - jelentette ki maga a magyar kormányfő a Bildnek. Az EBESZ szerint a törvényt még azelőtt meg kell változtatni, hogy használni kezdenék. Ma rendkívüli ülést tart Strasbourgban a magyar médiatörvény ügyében az Európai Parlament (EP) polgári szabadságjogokkal, valamint igazságügyi és belügyi kérdésekkel foglalkozó bizottsága (LIBE), a kulturális bizottság közreműködésével." "Minden harcot meg kell egyszer vívni. Ha elegendő ok van egy ilyen törvényhez, akkor annak érvényt is kell szerezni!" - hangoztatja Orbán, ebből is látszik, hogy elmebeteg. Hamarosan külföldi kollégái és a többi politikus is látni fogja.

ossian 2011.01.17. 14:15:22

Úgy tűnik Koltay András nem annyira biztos a dolgában, mint a MN: "Ha a Bizottság nem függetlenedik ettől a hangulattól és felháborodástól, amely némely körökben a médiatörvényt fogadta, akkor kiszámíthatatlan, hogy mit fog mondani, és így a következmények is kiszámíthatatlanok. hvg.hu: A várható állásfoglalásnak politikai következményei is lehetnek… K.A.: Kétségtelen, és most nehezen megjósolható, mi fog történni. Biztos, hogy se a médiahatóságnak, se a Magyar Köztársaságnak, s talán az EU-nak sem jó ez a jelenlegi helyzet."

163107 2011.01.17. 15:03:41

Most hallom a Bartókon, hogy tévesek azok a lapértesülések, ami szerint a vizsgálat már befejeződött volna, és médiaügyben mindent rendben találtak. Egészen világosan: a Magyar Nemzet nevet viselő újság hazudott.

175210 2011.01.17. 16:58:03

Szokása - szót sem érdemel.

115729 2011.01.17. 21:12:51

Jehu! Ez már nem pusztán ha hagyjuk kérdés....

115729 2011.01.17. 21:14:21

ahonfia! A hazugságot szabályozni kell, csak nem demokratikus jogokkal eltipró intézkedésekkel.

115729 2011.01.17. 21:16:32

Szentpéter! Én az emberek között járok és látom: az emberek még bíznak a felébredő baloldal erejében. A baloldal csillaga nem áldozott le csupán átalakul, ami a jobboldalról egyáltalán nem mondható el...

115729 2011.01.17. 21:20:26

Max! Az EU nem szól bele, csak hoz egy állásfoglalást, ami általában felér egy alapos megrovással. Jelen esetben is ez a helyzet.

115729 2011.01.17. 21:21:01

Kéry! Ez a harc lesz a végső...

115729 2011.01.17. 21:22:50

Osszián! Gondolj csak bele, ha az eredeti törvényt küldte volna ki a kabinet.

115729 2011.01.17. 21:24:21

10. Jehu Szokása, és minden alkalommal meg kell említeni, ne hogy feledésbe merüljön....

163107 2011.01.18. 10:26:14

17. h.morales (szerkesztő) 2011. 01. 17. 21:24 10. Jehu Szokása, és minden alkalommal meg kell említeni, ne hogy feledésbe merüljön..." hehe Hát van annyi web felület a világon?

34417 2011.01.18. 10:36:12

én azért annyira nem aggódom. hiszen megmondták, hogy politikai ellenvélemény miatt ők aztán soha, senkit! hát csak lehet hinni nekik, hiszen még sohasem hazudtak!

relatív 2011.01.18. 10:53:11

Függetlenül az "apropos"-tól, az a jelenség, amit ez az említett médium ( ha ezt annak lehet nevezni, a színvonala miatt ! ) művel az egybevág a hátsó szerve évek óta folytatott gyakorlatával, miszerint valaki hazudik egy nagyot, majd erre hivatkozva ágálnak a jelenség mellett, mintha az egy igazság lenne. Ezzel hülyítik az arra fogékonyakat már több éve ! Nyilvánvalóan ilyen "magát megnevezni nem akaró valaki" nem létezik, ilyen normális ember nem mond, látva a nemzetközi médiában megjelenő hiteles állásfoglalásokat, de ezzel mintegy semlegesíteni szándékoznak a megjelent kifogásokat ! Ezek egy eszement ( mint a vezető, aki "harcolni fog ! " ) téboly mentén politizáló cikkírók, akik az olvasókat ( lehet, hogy igazuk van?! ) beszűkült, ismerethiányosoknak hiszik ! A jelzett orgánumban megjelenő írások bulvár-szintű rágalmak halmaza, aminek a normális embereknek semmi hitelt nem kell adniuk !

115729 2011.01.18. 10:57:00

Breaking news: Mint ahogyan várni lehetett, az EU több helyen is kifogásolta a magyar médiatörvényt, és elemzésében még el sem jutott a törvény legsarkalatosabb, a testület felépítéséről szóló passzusához. Ebből is látszik, hogy akik hazugsággal vádolják meg a baloldali értelmiséget, azok sokkal részletgazdagabban hazudoznak, elterelve a gyanút az ország valódi állapotáról. Azon túl, hogy félretájékoztatják saját táborukat még azt is megengedik, hogy értékkel és minőséggel reklámozzák magukat

115729 2011.01.18. 11:02:39

Relatív! Messzemenőkig egyetértek veled, de akkor hová korcsosul Magyarország, hogy a hatalmon lévő tábor egy meghatározott médiája hazugságokkal tömi az emberek agyát, miközben a mellette állók bőszen támadják a "ballib" médiát, hasonló vádakat megfogalmazva? Ez már több egy egyszerű médiaháborúnál, és igaza van Kérynek abban, hogy ha ezt valóban háborúnak tekintik - és ezt mutatja a több hete tartó rágalomhadjáratuk is , akkor itt sokkal nagyobb probléma rejlik, mint azt a legfelsőbb réteg mutatja. Nagyon nem lesz ennek itt jó vége.....

115729 2011.01.18. 11:04:42

Relatív! Az a magát megnevezni nem kívánó személy nagyon is létező személy(szerintük), csak még senki sem látta....

110481 2011.01.18. 11:44:41

Hát a ma reggeli hirek szerint az "illetékes" Bizottság cakk-pakk három pontot kifogásolt, melyek közt egy sem volt olyan, mi miatt itt a vita ment. Az egyik a külföldre telepitett (honlapok) megrendszabályozása (ez GyF is megpróbálta a kuruc.info-val, a másik a blogok nyilvántartásba vétele (ez ujdonság, de a bloggügyek tényleg felvetnek érdekes kérdéseket) Ha csak ennyi lesz a kifogás, az nagy égés!

imisti 2011.01.18. 13:58:19

Ha csak ennyi lesz a kifogás,az nagy égés! Ja,igen!Csak nem mindegy,hogy kinek! A honi kritikusoknak nem,legfeljebb nem számíthatnak az eu támogatására,Orbán meg életbe lépteti,és el lesz tiporva minden,ami eddig szabad volt! A véleményem az az,és ez biztos ,hogy megállja a helyét,hogy mind a médiatörvány,mind az alkotmányozási hercehurca nem más,mint a baloldal ellehetetlenítése!És ha az EU is a baloldaltól fél(a válság óta minden oka megvan rá!!)akkor elképzelhető,hogy valóban "csak"három ,semmit mondó kérdés marad! De az EU-nak biztos égés ,ha így van,azt elkönyvelheted!És nem is akármekkora!

30235 2011.01.18. 14:21:47

Az Európai Bizottság cáfolja a Magyar Nemzet hírét a médiatörvényről 2011. január 17., hétfő, 13:18 Jonathan Todd, a médiaügyekben illetékes Neelie Kroes EU-biztos szóvivője a bizottság déli sajtótájékoztatóján teljességgel tévesnek nevezte azt a hétfői magyar napilap-értesülést, miszerint az Európai Bizottság rendben lévőnek találta a magyar médiatörvényt, és csak kisebb módosításokat fog javasolni. http://hvg.hu/vilag/20110117_europai_bizottsag

2x 2011.01.18. 14:46:29

Nyílt levél a médiatörvényről Kedves együttérző újságírók, szerte Németországban! Szívélyes köszönet a magyar aktuálpolitikai ügyekben folytatott fáradhatatlan felvilágosító közreműködésetekért. Precíz kutatásaitok és éleslátásotok nélkül a hazájában élő sok gyanútlan magyar nem jött volna rá, hogy országuk már egy „Führer-állam felé menetel”, miniszterelnökük pedig valójában egy álruhás „Führer”, akiben egy jó adag van Lukasenkóból, Putyinból, Berlusconiból, Horthyból és még ki tudja kikből, akiknek a nevét az utóbbi időben ráaggattátok. Hiszen bármennyire is próbálja itt valaki demokratának kiadni magát, kifinomult éleslátásotokat egyetlen gazember sem tudja megtéveszteni! Kedves együttérző újságírók, szerte Németországban! Szívélyes köszönet a magyar aktuálpolitikai ügyekben folytatott fáradhatatlan felvilágosító közreműködésetekért. Precíz kutatásaitok és éleslátásotok nélkül a hazájában élő sok gyanútlan magyar nem jött volna rá, hogy országuk már egy „Führer-állam felé menetel”, miniszterelnökük pedig valójában egy álruhás „Führer”, akiben egy jó adag van Lukasenkóból, Putyinból, Berlusconiból, Horthyból és még ki tudja kikből, akiknek a nevét az utóbbi időben ráaggattátok. Hiszen bármennyire is próbálja itt valaki demokratának kiadni magát, kifinomult éleslátásotokat egyetlen gazember sem tudja megtéveszteni! ....... ....... ....... Jan Mainka A Budapester Zeitung és a Budapest Times tulajdonos-főszerkesztője

41585 2011.01.18. 15:28:48

anelkul hogy vegigolvatam volna a kommenteket: hat en sem a cnn-en, sem az europai unio honapjan, sem a focua.de sem a sueddeutsche.de nem ezt olvastam. a magyar nyelvu mediakban evek ota olyan silyna szitu forditasok mennek, hogy az ember haja egnek all. arra gondolni sem merek, hogy esetleg direkt. udv, althea

11256 2011.01.18. 19:35:33

itt van Neelie Kroos beszédének teljes leirata (egy kicsit más, mint az MTI híre, és egészen más, mint az MN): http://bbjonline.hu/index.php?col=1088&id=55575 sajnos, csak angolul - ezt mondta el az EP polgárjogi és igazságügyi bizottságának rendkívüli ülésén, ahol Navracsics képviselt bennünket - remélhetőleg nem az itthon tőle már megszokott arroganciával.

11256 2011.01.18. 19:43:53

24. zili 2011. 01. 18. 11:44 itt valami félreértés lesz: nem a külföldre telepített honlapokról van szó, hanem arról, hogy az EU-ban egységes piac van, ezért csak a sajtóorgánum tulajdonosának törvényei alapján lehet eljárni vele szemben. az on-line médiatartalom felügyelet alá vonása teljesen ködös a törvényben, így nem igazán derül ki, mire lehet számítani (mi a valós szándék), de ott se a kurucról van szó, hanem arról, hogy a hazai blogok mennyire legyenek felügyelet alatt. ezt még tanulmányozzák az EU-nál is - de ahhoz, hogy pedofil lapok ne legyenek fent a neten, ahhoz nem kell ilyen törvény: ami büntetendő, azzal szemben most is el lehet járni, nem kell hozzá nyilvántartás.

11256 2011.01.18. 19:53:54

még a félreértésekhez: a HVG ismerteti a svéd nagykövet értékelését azokról a párhuzamokról, amelyekre a KIM korábban hivatkozott (hogy ez így van a svédeknél is): http://hvg.hu/itthon/20110114_sved_nagykovet_osszehasonlitas

ejmiakő 2011.01.18. 20:10:53

"a sajtóorgánum tulajdonosának törvényei alapján" Már törvényeket is hozhatnak? No, erre nem gondoltam.

104422 2011.01.18. 21:54:38

Egyelőre 3, technikai jellegő kifogást sorolt fel a mai újságban egy illetékes képviselő, egyik sincs semmilyen kapcsolatban az itthon kifogásolt részekkel. Nem eszik olyan forrón a kását, megjósolom, hogy nem lesz semmi. Nem azért, mert a törvény jó, hanem azért, mert az egész nem ér annyit. Kínát is el szokás ítélni, aztán nagyon jó üzleteket lehet kötni velük. Esetünkben nem a jó üzlete reményében, hanem középtávú érdekek miatt nem fognak belénkkötni. Amúgy úgy gondolom, a médiatörvény nem olyan jó, mint ahogy azt a fidesz állítja, de nem is annyira rossz, mint ahogy az ellenzék. B.et B.et

115729 2011.01.18. 22:51:38

bástya! egyenlőre három kérdést vetettek fel, de mint korábban írtam: a lényeg még hátravan! Én abban látom a törvény gyenge pontját, de nyilván a közösségi érdekeket kell előtérbe helyezni, és csak utána foglalkozhatnak a többi részével. Igazából én úgy gondolom, hogy az EU-nak egy határozott álláspontot kellene kiépítenie a törvénnyel kapcsolatban, amelynek egyfajta útmutatást kell tartalmaznia.

115729 2011.01.18. 22:52:33

2x! Ez igen.....

11256 2011.01.19. 08:24:45

32. ejmiakő (látogató) 2011. 01. 18. 20:10 ha blogbejegyzést írtam volna, biztos jobban megfogalmazom, ez csak oda volt vetve, ez tény (szerintem érthető, szerinted nem). olvass el talán másokat is a témában erről, akiknek több az idejük, jó?

122743 2011.01.19. 13:19:57

36. evianna 2011. 01. 19. 8:24, Nem érted a dolog freudi elszólásának a lényegét. Hiszen pontosan a globalisták médiális hatalmának ( információs terrorjának ) a kérdéséröl van szó. Írott törvényeket ugyan nem hozhatnak, nem választotta öket senki, mégis övék a hatalom. Megetetik a világgal a hazugságaikat. A háborúkról, a demokráciáról. S ez a terror furcsa módon nem zavarja a sajtószabadság védelmezöit.

relatív 2011.01.20. 19:55:05

Az autokrata vezetők mindig IS arról ismerszenek meg, hogy önmagát "gondolja" - és ezt elvárja másoktól IS - egyedüli képviselőnek vagy egy csoport, rosszabb esetben egy nép helyett ! Az említett beosztott bizony erősen erre hajaz, ezért kerül ilyen, és ehhez hasonló helyzetekbe. A bírálatokat IS úgy gondolják (-ja) lesöpörni, hogy "áthárítja a képviseltekre", illetve valamely más vonatkozással állítja szemben, remélve ezáltal a bírálat semmisségét ! Nyilvánvaló, egyértelmű véleményeket nem annak határozott iránya szerint, hanem valamiféle hátsó szándékként aposztrofál. Ezért "megbuktatása" csak a korábbi években lévő helyzet visszajövetelét hozná, az állandó szélsőséges, minden legalitást nélkülöző támadások ( a szó szoros értelmében ! ) mindennapivá tevését. A "támogatások" nagy része lényegében a választásoknál ennek a tarthatatlan helyzetnek "bármi áron" való felszámolására irányult. Sajnos nem vették a rá szavazók figyelembe labilis egyéniségét, mely ezekhez a sorozatos - nem várt irányba mutató -, a normális ésszel fel nem fogható törvényi intézkedésekhez vezetett. Még sok keserűséget fog okozni a szülői téves neveltetése az országnak !
süti beállítások módosítása