Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Végkielégítés Fidesz módra

2010. november 24. - Harun al Rasid

kivéve a gyevi bírót:-)

kivéve a gyevi bírót:-)

jártam, keltem a net-en, és ezt találtam:


"- Mondjad, Jánosom!

. Lenne rám néhány perce?

. Hát hogyne lenne, Jánosom! Te vagy a mi frakcióvezetőnk, hogy a bánatba ne lenne terád időm!

. Köszönöm, elnök úr!

. Hagyd már ezt az elnökurazást, Jánosom! Szólíts te is úgy, ahogyan a többiek.

. Köszönöm. Szóval, Viktátor...

. Viktátor? Hát ez meg mi a fene, Jánosom?

. Bocsánat, Viktort akartam mondani.

. Na, ki vele Jánosom, mi a pálya?

. A végkielégítések visszamenőleges megadóztatásáról lenne szó.

. Ez jó, Jánosom, nekem is tetszik. Láttad a kommancsok pofáját a parlamenti vita közben? Majd behaltam a röhögéstől, ahogy néztem a savanyú képüket.

. Tényleg nagyon mókás volt. Hanem lenne itt valami.

. Mondjad Jánosom, megoldjuk.

. Tegnap benn voltam az egyik kereskedelmi tévében, ott kérdezte a riporter, hogy miért éppen öt évre visszamenőleg kell a végkielégítések után adót fizetni. Amikor pedig, így a riporter, az első Orbán-kormány távozó miniszterei és államtitkárai is nagy végkielégítéseket vettek föl.

. És te? Mit mondtál annak a firkásznak Jánosom?

. Szó szerint azt, hogy senki nem tiltja meg nekik, hogy ezt visszafizessék. Én azt gondolom, hogy ez lelkiismeret kérdése is alapvetően. És, ezt mondtam a kamerák előtt, meg fogok keresni minden érintettet, és jelzem nekik, hogy a frakció álláspontja szerint ez helyes.

. Nagyon jól mondtad, Jánosom.

. Hát most itt vagyok, Viktor.

. Látom, Jánosom, hogy itt vagy. Elmondanád, hogy miben segíthetek? Tudod, sok a dolgom...

. Amikor 2002-ben távoztál a kormányfői székből...

. ... és ellenzékbe került a haza...

. ..akkor te, Viktor, 5 597 000 ezer forintot vettél fel. Ebből 3 525 000 ezret kellene visszaadni.

. Három és fél milliót? Már miért kellene visszaadnom? Az a pénz nekem járt.

. A törvény szerint, Viktor, tényleg járt. A jó erkölcs szerint viszont...

. Tudom, Jánosom, hogy mi a jó erkölcs, a Szijjártó is mindig elmondja a tévében: visszaszerezzük a pofátlanul magas végkielégítéseket. Te, Jánosom, megfigyelted, hogy milyen mulatságosan mondja ezt a Szijjártó? Tőle tudom, hogy két napig gyakorolta a tükör előtt. Először mindig elröhögte magát, de végül sikerült neki. Ügyes fiú a Péter, lehet, valamikor őt nevezem ki utódomnak...De mondd, Jánosom, miről akartál velem beszélni?

. A három és félmillióról, Viktor. Hogy vissza kellene fizetned.

. A Fletó már visszaadta a pénzt? Vagy az a másik... a Bajnai.

. Ők egy forintért voltak miniszterelnökök, Viktor.

. De végkielégítést kaptak!

. Kaptak, de nem vették föl. Továbbutalták valamilyen gyerekeket segítő alapítványnak.

. Na, és azoktól nem lehet ezt a pénzt visszavenni?

. Viktor, nem tetszene az embereknek. Éhes és beteg gyerekektől visszavenni a pénzt...

. Jó, Jánosom, de áruld már el, tulajdonképpen mit akarsz te tőlem?

. Mondtam már, Viktor. Vissza kellene fizetned a 3 és félmilliót. Tudod, a jó erkölcs, amiről mindig papolunk.

. Miből, Jánosom, mondd meg nekem, miből fizessem vissza? Nagy a család, öt gyereket kell eltartani, tavaly Anikóval Mexikóban voltunk.

. Értem, Viktor. Tehát nem fizeted vissza a három és félmilliót?

. Most nézz meg alaposan Jánosom, madár vagyok én? Tollas a hátam?

. Nem tudom Viktor, még sosem zuhanyoztunk együtt...

. Na, jól van, ezt megbeszéltük, Jánosom. Van még valami?

. Nincs más, Elnök úr. Ennyi lett volna.

. Szólíts csak nyugodtan Viktornak. Tudod, hogy nem szeretem a csendőrpertut. Csak, ha én gyakorlom."

Nnnna. Mint mondottam: kivéve a gyevi bírót.

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása