Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Tarlós tudja, de nem mondja

2015. december 24. - Harun al Rasid

minden estre, kiszáll

minden estre, kiszáll

gödöllői hév.jpg
Tarlós soha nem állította azt – mondja -, hogy megszűnne az agglomerációs tömegközlekedés, csak, miután nem tudott a finanszírozásról megegyezni a Nemzeti Pénzkiadó Automatával, kijelentette, hogy a továbbiakban a főváros nem foglalkozik vele. Értjük. Ez, ugyebár, mégsem jelenti annak megszűnését. De biztosan nem?

Olyanról, mint az agglomerációs közlekedés állami átvétele sem esett szó. Mi több, a fővárosi közlekedés állami finanszírozási önrészéről sem, mivel erre a kérdésre még a Nemzet Atyjának – aki amúgy nincs oda a fővárosért – sincs válasza. No persze, a fideszes többségű parlament megszavazott valami zavaros törvényt, mi szerint a főváros az iparűzési adókból kellene, hogy finanszírozza a BKV-t, de ezt a fideszes többségű fővárosi közgyűlés nem fogadta el (na persze, ettől még az lesz, amit odafent mondanak). Mivel a fővárosnak több más kötelező feladata is van, amit ebből a forrásból kell ellátnia, a BKV-ra történő átcsoportosítás ezen más feladatokat teszi forráshiányossá – állította Tarlós. Ki is fejtette: az agglomerációhoz tartozó önkormányzatok csak 0,6mrd forinttal járultak hozzá a tömegközlekedéshez, így a fővároshoz nem tartozó feladat ellátása nettó 11 mrd forint veszteséget okozott a BKV-nak.

Hogy’ is van ez? Bp határáig ennyi, attól meg amannyi a finanszírozás költsége? Oszt mégis, hogy’ számolják ki? Mire vetítve? Km-re? Utasszámra? Tájegységre? Domborzatra? A HÉV Cinkotáig ennyi meg ennyi, onnan Csömörig meg amannyi?

Mind1. Lényeg, hogy Tarlós kijelentette: az agglomerációs közlekedés finanszírozásával nem fognak foglalkozni. Node, akkor ki fog? Az agglomerációs önkormányzatok pluszbevétel nélkül képtelenek átvenni a finanszírozást. Azt meg honnan a bánatból szedjenek? Anno, ugyebár, felbiztatták az önkormányzatokat, hogy vegyenek fel minden féle kölcsönt jó chf-ben – kell az díszburkolatra, kerti padra, szökőkútra – de a becsődölés utáni állami konszolidációra már csak a fideszes irányítású önkormányzatok voltak jogosultak. Áh, dehogy van Orbanisztánban diszkrimináció! A többiektől meg ráadásul jó sok állami forrást meg is vontak.

Node, itt ugrik a majom a vízbe: Fidesz mondja Fidesznek, hogy nagyfejű? Mert, biza, a főváros legtöbb kerületének, a nagyvárosok többségének, mi több, az agglomerációba eső településeknek is fideszes vezetése van. Most akkor, kit is szívatnak? Az ő kutyájuk kölykét? Ha a fővárosnak nincs rá pénze, az agglomerációs önkormányzatoknak még úgy se, akkor biza, az állam kötelessége lesz a fenntartás. Vagy netán vissza akarják fordítani a HÉV-szerelvényeket és a BKV-buszokat a városhatárnál? Mindez ugyan technikailag megoldható, de attól tartok, spontán lázadáshoz vezetne, mivel ingázók tízezreit érinti ez a kérdés! Vagy, ha ahhoz nem, erősen megnőne a gépkocsiforgalom. Esetleg abban bíznak, hogy a bamba birka polgár ezt is lenyeli?

Na persze, ez nem jönne rosszul az államnak, mivel az a kurva ÁFA az üzemanyagokon jó vastag bevételt hozna neki. Lehet, hogy ez a cél? Akinek meg nincs autója, magára vessen?

Persze, az is lehet, hogy Tarlós személye itt a gond. Mondjuk, nem véletlenül nevezik Tapló Pistának is, nem éppen simulékony a modora, gyakorlatilag kezelhetetlen és az ilyesmit odafenn nem nagyon díjazzák. Mert hát, a központosító hatalomnak tüske a körme alatt minden, tőle független városvezető, pláne a fővárosé, aki függetlennek deklarálja magát. Pozícióját úgy kapta közvetlenül a választóktól, hogy azok, biza, a Fidesz hátszelét érezték, így úgy független ő, mint ahogy többségi akarat szerinti az orbáni rezsim – csak hát, mostanra már megtanulhattak volna együtt élni azzal a gondolattal, hogy Tarlós mandátuma 2019-ben jár csak le, így nem sokat tudnak kezdeni vele. Kígyót melengettek a keblükön? Őt – Orbánék legnagyobb bánatára – nem tudják egy pártkatonára becserélni.

A kérdés, mire jó ez a zsiványtangó? A főváros nem akarja finanszírozni, az agglomerációs önkormányzatok nem képesek rá, mi marad? Vagy csonkolják a tömegközlekedést – vállalva annak kiszámíthatatlan ódiumát – vagy átveszi az állam. Akkor meg?

Mondanám, hogy a szokásos kormányzati vihar a biliben, csakhogy ez a bili már vagy 25 év óta egyre inkább telik…na, mivel is?

Oszkár tudja, de nem mondja. Az álarcosbál folytatódik.

Ez az írás a canadahun oldalán jelent meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr88360402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

62853 2015.12.25. 10:43:35

Egy apróságról nem szólt a keleti bölcs.Allah növessze hosszúra szakállát, miszerint az elmúttnyócév város és ország vezetés megállapodott a BKV hosszútávú fininszírozásáról. Ugyanis ez a problémák lényege. Föld-trafik mutyi ártunk és qurmányunk nem volt hajlandó betartani a megállapodást és felrúgta azt. Persze ettől a BKV-nak nem lett több, inkább kevesebb pénze lett. Tahó Pistáék görgetve maguk előtt a problémát, egyre nagyobb gondok halmozódnak fel, amit persze a dívány alá söpörtek. Ilyen a tömegközlekedés egy részének kiszervezése, ami persze többe kerül, de papíron megoldást nyújtott ideig-óráig. Minden egyes halogatós taktikának elérkezik a végpontja. Ez most itt van. Tahó Pista az aglomerációs közlekedésben látja a bajok gyökerét, holott egy csomó gyökér nem látja a mélyből a felszínt. Ha tetszik, ha nem, az állam bácsinak mélyen a zsebébe kellesz nyúlnia. Egyre mélyebben, mert nemlátszanak azok a szakemberek, akik ezt meg tudnák oldani, ámbár látszanak éls vannak, de tudjuk, a szakértelem egy kommunista trükk.
süti beállítások módosítása