Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Simlisek

2015. november 22. - Harun al Rasid

nomeg, a hazug ember története a sánta kutyával

nomeg, a hazug ember története a sánta kutyával

Valahogy nem sok minden változott azóta, mióta rendbe próbálták szedni az örző-védő cégek gubancos ügyleteit.

Akadt egy vállalkozás, ahová elszegődtem egy építkezést őrizni. A megbízó a Süd-Bau Kft volt (Szegedről) és a CBA veresegyházi új bevásárlóközpontjának az építkezése volt az őrzött terület. Azzal kezdődött a dolog, hogy vagyoni felelőssége az őrző cégnek nincs. Akkor meg, minek? Azért, mert a biztosító őrzés nélkül nem vállalja a telep biztosítását. Ja, az más. Az őrzés tehát a dolgozók levonulásától - du. 6 – a reggeli építésvezetői megérkezésig – de. 7 –tartott, egy fővel, rendszeres járőrözéssel. Munkaszerződésem volt, természetesen a szokásos kamu adatokkal: napi 4 óra, heti 20 órában, 61.000 huf bruttó bérrel. A munkáltató a Szaffa-Zóna Kft, budapesti bejegyzésű, minden bizonnyal egy strómannal, bizonyos N. Sándorral az ügyvezetői poszton, akinek a nevével egy korábbi Match-os munkavállalásom során is találkoztam. Ehhez képest, ugyebár, a tényleges teljesítés a fenti időintervallumú volt, a hétvégén 24 órás őrzéssel megfűszerezve. Ketten váltottuk egymást. A havi szolgálati idő 254-268 órát tett ki, kinek, mennyi.

Az építkezésen a dolgozók részéről semmilyen bejelentkezési kötelezettség nem volt, a terület teljesen nyitott, az járt napközben ki-be, aki akart. Megjegyzem, éjszaka is. Ha én a déli oldalon járőröztem, az északi oldalon bárki azt csinált, amit akart, és viszont.

A munkakörülményekkel elégedetlen lévén aug. 31-ével felmondtam (amúgy is próbaidőben voltam). Szept. 1-én átadtam a telepet a beérkező építésvezetőnek, és levonultam.  Mit ad isten, 8:20-kor (?!) hívnak, hogy egy konténert feltörve találtak, menjek vissza, mert ott vannak a biztonsági cég illetékesei és a rendőrségi járőr is.  Visszamentem. Az építkezés egy távoli sarkában ott vigyorog nyitott ajtóval két konténer, amiben a tetőfedők tartották szerszámaikat. Ez felettébb érdekes volt, mivel éjszaka egy reflektor világítja meg azokat, amit az őr kapcsol le kivilágosodáskor, így olyankor a csibész nem kockáztat. Nappali világosságnál meg azért nem, mert az építkezésre bejáró munkások mozgása teljesen kiszámíthatatlan, és lebuknának. Így hát külsős nem jöhet szóba. Kérdem hát: tessék mondani, hol van a lakat, amit feltehetően levágtak? A betörő nem viszi magával a haszontalan lakatot, ott hagyja szépen heverni a helyszínen. Hát, azt nem tudják, hol van. A járőr kezdi felvenni az eltűnt szerszámok listáját, kiderül, hogy a károsultak bemondása szerint összértékük veri az 1,2 millát. Leltárjegyzék? Az nincs. Átadás-átvételi jegyzőkönyv? Az sincs. Akkor, mi van? Hát, valahol a központban szállítólevél. Az abban felsoroltakat ki vételezte be? Vállvonogatás.

Akkor, biza, valakinek el kell vinnie a balhét. Tettes ismeretlen, a vagyonőrnek nincs anyagi felelőssége, hogyan tovább? Halkan mondom: nekem ez az egész kurvára büdös, olyan erősen önbetörés szagú. Mind1, elindult az eljárás, amit ráadásul még csak nem is a károsultak indítottak el, mivel elmulasztották 30 napon belül megtenni a feljelentést, ráadásul bizonyítani se tudták, mi is volt azokban a konténerekben.

Habár a MT úgy rendelkezik, hogy próbaidő alatti felmondás esetében a járandóságot 4 napon belül ki kell fizetni, azt csak a munkaszerződésemben foglalt időben, követő hó 10-én kaptam meg – természetesen csak a szerződésben rögzítettek szerinti nettót, azaz 40.000 forintot. B. Imre, a szolgálatvezető, aki a borítékot Fóton, a Shell-kútnál – szabályos bérjegyzék kíséretében – átadta, elismerte, hogy a szolgálati napló tanúsága szerint még járna 65.000 forint – a szokásos zsebbe juttatott, le nem adózott, és be nem jelentett hányad -, de sajnos, a megbízó a káresemény tisztázásáig  nem fizet, neki meg nincs pénze kifizetni. Hogy ez engem miért kellene, hogy érdekeljen, nem világos.

Most jön a java: f.hó 13-án B. Imre felhívott, hogy a megbízó kifizette a június-július havi számlát (hogy ez hogy a bánatba függ össze az én fizetésem visszatartásával, mivel a többi kolléga simán megkapta mind a legális, mind a fekete bérét, nem tudom), ezért ő is ki fog engem fizetni, az eljárás lezárásától függetlenül. (Időközben volt egy tanúmeghallgatásom. A nyomozó a végén közölte: lefolytatta, mert le kell, de semmi értelmét nem látja, ebből egy nagy nulla fog kijönni.) Hol és mikor találkozzunk? Mondom, a hétvégén én Pestlőrincen leszek, jaj, de jó, ő is ott lakik, megbeszéljük, és házhoz jön. Szombaton jelezte, hogy mégsem, de majd vasárnap. Vasárnap se jött. Hétfőn elérhetetlen volt, kedden is, szerdán elhaló hangon közölte, hogy kórházban van, de mihelyt kiengedik, jelentkezik. Csütörtök este fél tízkor hívott, éppen autóban ültem, nem hallottam. Most pénteken közölte, hogy Hódmezővásárhelyen van, szombaton Pápán lesz, így nem alkalmas, de a vasárnapja szabad, találkozunk, és kifizet.

Ma reggel 8-kor hívtam, kinyomott. Nos, ez úton közlöm vele, a hülyék a túloldalon laknak. Egyenlőre megelégszem a dolog nyilvánosságra hozásával, talán ettől észhez tér.  A NAV – adócsalás -  és a rendőrség – sikkasztás – bevonása később következik.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr768360384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

336586 2015.11.22. 11:53:08

Ez önfeljelentésnek se rossz.

70185 2015.11.22. 11:53:11

" A NAV – adócsalás - és a rendőrség – sikkasztás – bevonása később következik." Meg lesz a pénz szerintem. A fiam volt hasonló helyzetben,azt tanácsoltam neki hogy úgyis mennek a NAV-hoz magáncéllal,onnan hívják fel az ürgét hogy egy ajtóra vannak csak attól hogy bejelentést tegyenek. Megtették,másnapra megkapták a pénzüket,ráadásul valamiért a vállalkozó nem volt szűkmarkú. Sok sikert!

291070 2015.11.22. 12:24:10

[napos](#3801254) ha ezt levezetnéd, mi szerint is, nagyban hozzájárulna a szavahihetőségedhez, de így csak egy akadékoskodó, tudatlan pór vagy :) nos?

289876 2015.11.22. 13:07:41

Szia, remélhetőleg megkapod a járandóságot, de ez idegeskedéssel és veszekedéssel jár. Kár, hogy a hátra lévő idő és energia egy részét ilyesmire kell fordítani! :-(

267802 2015.11.22. 13:17:00

keleti bölcs (szerkesztő) Az az érzésem, komám, h sajna arra keresztet vethetsz, ha nem vagy kemény! Azért Téged nem úgy ismerlek, h "futni" hagyod! :-)
süti beállítások módosítása