Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Napi szösszenet 2012.12.15.

2012. december 15. - Harun al Rasid

Róna György írása

Róna György írása

Mit vet be Orbán a közmegelégedés kedvéért? Természetesen a zavaros, ideges vihogáson kívül.

Tudom, nem szép dolog mások mentális állapotán viccelődni. Nem is teszem! Csak szomorúan megállapítom, hogy az a mód, ahogy brüsszeli nyilatkozati közben viselkedett, az a bárgyú ideges vihogás egyértelművé teszi, hogy nagyon rá van szorulva egy kis Steiermark –i kirándulásra.

Az, hogy össze-vissza beszél, az nála már default,hisz már olyat is láttunk, hogy reggel más volt az álláspontja, mint kora délután. A heti zagyválása ennek ellenére mégis meglepőnek látszik. Előbb előadván a „sok kérdést már megoldottunk” egykor népszerű slágert, a hétvégére ígért választ, majd közölni tudta, hogy a december 3.-i kormánydöntés csak egy vicc volt, majd most jön az igazi, aztán ő is célzott rá, de az illetékes eftársak – Balog páter és Hoffmann-(liba)anyó – egyértelművé tették, hogy Őfenesége óriási meglepetést tartogat a hét végére. A legújabb sajtó hírek szerint – ahogy mondani szokás (bocs érte) – „nem szar az, hogy kapkodni kelljen”, majd a jövő héten jön elő a farbával.

Úgy, hogy egyelőre csak azt lehet tudni, hogy: mindenki meg lesz elégedve! Mármint a daliás 2/3isten döntésével, mert abban semmi kétség, hogy ebben (is) ő fog dönteni!

Illetve, azt már tudjuk, hogy mindenkivel meg van elégedve, mármint a kormányából!

Az igazsághoz tartozik, hogy egyik esetben sem tette közzé értékelése szempontjait!!! =))

Keresztpapinak jól megy! Egy egyáltalán nem meglepő "üzleti" hír.

A Videoton vállalatcsoport a tavalyinál eredményesebb évet zárt, tíz százalékos forgalomnövekedés mellett 110 milliárd forintos árbevétel várható az idén – számolt be Széles Gábor elnök-vezérigazgató egy vállalati ünnepségen.

Őfenesége bőkezű támogatója ehhez hozzátette: „a világgazdasági környezet nem kedvezett az elektronikai iparnak, ennek ellenére a Videoton sikeres évet zár”.

Ehhez mi meg hozzátehetjük, hogy az Orbán-Matolcsy környezet kifejezetten árt a hazai környezetnek, ahol: másfél-százalék körüli GDP, négy százalékos ipari termelés, bőven tíz feletti elektronikai ipari visszaesésről számolt be néhány napja a KSH!

Alig várom a Simicska, a Demján és többi hűséges cimbora diadaljelentését!

Az inkompetencia diszkrét bája. (javítanám a címet: az impotencia diszkrét bája. a szerk. megjegyzése) A derék kormány ismét a saját zsebébe kotorászik.

Az hogy az unortodoxia sok más zavaros dolog mellett a tudatlanságot, a tájékozatlanságot és az arroganciát jelenti, az már lassan mindenkinek – még a legvakhitűbb birkáknak is – kezd derengeni.

Már a tranzakciós díjnak elkeresztelt sarc első változatainál is egyértelmű volt, hogy nincsenek igazán tisztában az állami pénzügyek működésével. Minden további nélkül jelentős bevétellel számoltak saját maguktól. Na nem a saját zsebeikből – azokat tömik rendesen, többek között ezekből a pénzekből is -, hanem költségvetési bevételre számítanak a költségvetésből!!

„Merjünk nagyot álmodni” - adta ki a jelszót, még félisten korában a Bölcs Vezető, ő minden estre élen jár ebben is. Jó nagyokat szokott álmodni; Jó nagy marhaságokat!

Az egyik legutóbbi kitalációja a közműdíjak drasztikus, általános csökkentése. Hic & nunc nem foglalkoznék azzal az elemi ténnyel, hogy ez is „egykulcsosra” sikeredett, azaz minél jobb módú vagy annál többet tehetsz zsebre!

Kitalálta, hogy 10%-al kell csökkenteni a gáz és a villamos-áram hatósági árát. Majd kisvártatva még hozzávette a távfűtési díjakat is!

Mit te gondusz Waze, tudja mit csinál? Nem tudja, vagy csak tesz rá nagy ívben, hogy: „Veszteségekbe hajszolja a nagyvárosokat, vagy saját magát a kormányzat rezsicsökkentő akciójának legutóbbi részével. A távhő 10 százalékos kötelező árcsökkentésével ugyanis nem multi cégekre és magántulajdonú vállalkozásokra hárít pluszterheket, hanem olyan szolgáltatókat sújt, amelyek szinte 100 százalékban önkormányzati tulajdonban vannak.”

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr988359704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

267802 2012.12.15. 09:04:58

Kalifa! Ha megfordítjuk a kérdést, - h mit nem vett be - akkor egyszerűbb lenne a válasz! Azért a gazdagodásokhoz vegyük hozzá Csányi urat, a Lázár fívéreket, Baldauf urat és még ki tudja a sok csicskának a nevét, akik pénzelik. Mondjuk ki nyíltan: Senki ne gondolja, h "ezek" nem kapnak előre fülest egy-egy készülő döntésről, törvényről!

62853 2012.12.15. 09:56:04

Világosan látható, hogy Magyarországon kézrátevéssel alakítja a magyar vátesz a gazdaságot.

62853 2012.12.15. 10:33:35

Mit vet be Orbán a közmegelégedés kedvéért? Hát ezt. Tömjén Zsótival és Plagi bá'val ellentétben én már most szólok. Karinthy Frigyes ezt már réges-rég en megírta. A diadalmas halandzsa Írtam a halandzsanyelvről, ugyebár, hol is elpanaszoltam, hogy egy barátom hogy csapott be, összevissza beszélve ilyen dolgokat: "Kérlek alássan, légy szíves kiszera méra bégestért öt koronával." Én ebből egy kukkot se értettem, azt hittem megőrültem, és adtam öt koronát. Az eset nagy nyilvánosságánál fogva port kavart fel, és egy csomó levelet kaptam, melyben sürgős felvilágosítást kérnek olvasóim, hogy a halandzsanyelv szótára és nyelvtana megjelent-e már, és hol kapható. Az Akadémia is megtisztelt, hosszabb memorandumot nyújtott be hozzám, melyben azt fejtegeti, hogy a "kiszera", a "méra" és a "bégész" szavak egyáltalában nem érthetetlen betű-permutációk, mint én hittem, hanem azoknak igenis van értelmük, és hogy ő érti, és hogy jövő hónapban, ha úgy tetszik, felolvasást tarthatok. Annyi bizonyos, hogy egyszer életemben rákerültem a helyzet magaslatára - és én ne legyek az az ember, aki a szerencséjét kútba ejti? Ezek után tehát határozottan kijelentem, Marinettire és más futuristákra hivatkozva, hogy a halandzsanyelvnek igenis van értelme, sőt, ez a jövő nyelve, mely el fogja söpörni az eszperantót, a volapüköt és más régi seprőket. Az elmúlt hét folyamán behatóan tanulmányoztam a halandzsanyelv sajátos törvényeit, magam is gyakoroltam magam, és pénteken délelőtt rájöttem, hogy a pesti viszonyokhoz képest folyékonyan beszélek halandzsául. Azonnal telefonáltam a rendőrségre. - Halló! Rendőrség? Itt szekéberedétesz. Kérem azonnal küldjenek ide két csendőrt, mert a drégbedészeti főcsévést gyerepelés alatt idehivatász. - Halló! Halló! Nem értjük! Tessék? Tessék? Tessék? Hangosabban kiabáltam, türelmetlenül: - Kérem, ne ugrassák az embert ilyen sürgős másziászásban. Azonnal két csendőrt, drégbedészeti térben. - I... i... igenis, azonnal - dadogta valaki ijedten. Negyed óra múlva két csendőr tisztelgett nálam, és parancsaimat várta. Vagy úgy, mondtam. Akkor jó. A két csendőrrel elmentem a sóhivatalba. - Kérem - mondtam -, nagyon sietek, adjanak mellém lépsérző három, fel kell vonulni. - Tessék? - mondta a hivatalnok. - Na, kérem, ne bolondozzon - mondtam neki unatkozva -, nagyon téved, ha azt hiszi, hogy mége széd. Tessék nekem rendelkezésemre bocsátani bedevéreszemélagépádiszáda. - Aaaa - mondta -, elég lesz nyolc? - Elég lesz. Csakhamar nyolc emberrel és két csendőrrel felvonultam a Rákóczi térre. Éppen népgyűlés volt. - Éljen! Éljen! - ordította a tömeg fellelkesülve. A hatás leírhatatlan volt. Mint a nép bajnokát, lerángattak az emelvényről, vállukra kaptak, és a két csendőrrel, a nyolc hivatalnokkal és az ujjongó tömeggel diadalmenetben vonultunk az egyetem felé. - Egyetemi ifjúság! - bőgtem a nép hátán. - A zsarnokság mádaszémiféra mindenütt! Fel, fel, a közös, hazafias kiszédere méra! - Fel, fel! - zengett lobogva az ifjúság. - Ez a mi emberünk! Az egész város lázban forrt. Senki se tudta miért, de forrt. A katonaságot se lehetett kirendelni, mert nem tudta senki, ki és mi ellen kellene menni a katonáknak, és hogy mi baj van. Engem délután felrendeltek a külügyminisztériumba. Angol, orosz és német diplomaták vártak sötét arccal, és így fogadtak: - Ön az egyetlen ember, aki rendet tudna csinálni. Mondja meg, fenség, mit üzenjünk a török portának? - Üzenjék meg - mondtam most már nagyon határozottan -, hogy legutolsó szavágyer szerint mi hajlandók vagyunk mipéla nivásza. - Helyes. Helyes. Az ultimátum elment. Mint hallom, a török porta meghökkent, s a mozgósítás valószínűleg elmarad. Szerényen mondhatom, ezt nekem lehet köszönni. Azért nyájas olvasó, csak kérlek, máskor vigyáva szábere feledé mi vészekere, ha nekem is - ugyebár, leszel szíves?

267802 2012.12.15. 10:56:11

3. lusta És akkor megkérdezném halandzsa nélkül: nem ért volna meg egy külön postot? :-))

278239 2012.12.15. 12:57:09

4. grincs 2012. 12. 15. 10:56 DE!

62853 2012.12.15. 14:15:01

Bocsi, de mikor reggel elolvastam az első sorokat, egyből Karinthy halandzsája jutott eszembe. Elő is kerestem, és akkor ott volt mellette A diadalmas halandzsa. Mégsem várhattam addig, míg Osszián ír egy szokása szerint lényegre látó és kiváló blogot és ideraktam. Ezt a ziccert, amit Róna György adott nem hagyhattam ki. Annál is inkább, mert rímel az íráshoz. Egyébként a keleti álmaik beteljesülnek, de nem nekünk. Mongáliának a jövő évre olyan 20%-os GDP növekedést jósolnak. Érdekes módon mindeki egy kissé visszább vett a jövő évi GDP terveiből, egyedül ártunk és qrmányunk látja a nagy növekedést. El is hihetjük nekiki, hiszen az elrugazkodáséve erre predesztinál minket.

62853 2012.12.15. 14:21:37

"Jogi értelemben ott tartunk, hogy kell egy kormányrendeletet hozni, amelynek a megalkotását hetekkel ezelőtt megindítottuk, több körben tárgyalta a kormány, és valamikor a jövő héten a végleges formájában meg is alkotja" - kinyilatkozá a mi váteszünk. Ebből is látható, hogy a hét végére nem lesz döntés, tehát simán lehazudta a csillagot is az égről. A másik, ami látható ebből a nyilatkoztaból, fogalmuk sincs mit kellene csinálniuk. Na nem a kialakult helyzetre érteném, hanem általában az oktatási és felsőoktatási reformra érteném.

278239 2012.12.15. 15:22:00

7. lusta 2012. 12. 15. 14:21 most mit lehet ezen nem érteni? a vezér mellett brüsszelben csak a kakastaréjos pubi volt, akinek halovány fingja sincs a belügyekről - nem mintha bármiről lenne - mert ő izomból külügyes lett. a megalkotás pedig arról szól, hogy hogy körbe-körbe csócsáják a protkójukban a rágós mócsingot, és most nem tudják, kiköpjék-e, vagy decensen lenyeljék:-)

62853 2012.12.15. 20:11:49

Ezt a lengyelek már lejátszották és náluk még tart a mérkőzés. Az egyház tökéletes bukásra áll. Ugyanis sikerült totálisan megútáltatni a vallást a fiatalokkal.
süti beállítások módosítása