Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Sejj, a mi lobogónkat...

2012. október 13. - Harun al Rasid

...fényes szelek fújják!

...fényes szelek fújják!

Így szólt valamikor a dal. Csakhogy, azóta a szelek is megváltoztak- keletire fordultak - meg a lobogók is. Mi több, nemzeti zászlónk is, amiben a piros az erőt, a fehér a hűséget, a zöld a reményt jelképezte - állítólag.Read More

Van, amelyik puszta kegyúri nemtetszésnek lett áldozata, mert bizonyos motívumai olyan románosak voltak. A főváros lobogói egy időben - míg az újat ki nem szabták - eltűntek. Mosásba adták őket - szólt a pimasz magyarázat.

Van, amelyik tartósan eltűnésben van,  pl. Orbán háta mögül, nevezetesen az uniós zászló. Pedig hát, a dekorációs zászlórengetegben annak is helye lenne, mint ahogy ezt a protokoll előírja, ha már tagok vagyunk egy nemzetközi közösségben.

Van, amelyiknek közepéből kivágták az akkori címert, és septében ki is sajátította egy érdekcsoportosulás. Egy másik meg soha nem létező színkombináció sávjai alatt hirdeti magyarságát.

Így van az én zászlóm, meg a te zászlód. Mintha a MI zászlónk már nem is létezne. Mert hát, ez a fránya többesszám, mintha az egységet jelentené, a közös érdekek képviseletét.

De hát, itt nincsenek közös érdekek. Itt van az én érdekem, a másé meg le van...Pedig a demokrácia arról is szól - jobb helyen - hogy a többség hatalma figyelembe veszi a saját érdeke mellett a kisebbség érdekeit is. Mondom, jobb helyen. Magyarország nem jobb hely.

Az U.S.A-ban, ha valaki a háza előtti árbocra felhúzza a csillagos-sávost - legyen az zsidó, arab, olasz, kínai, francia, néger - egy közös értékrend képviseletében teszi, és eszébe sincs megkérdőjelezni a másik szándékát, nézetét, pártállását. Tehetik, hisz mindannyian bevándorlók, akik közösen alakítottak hazát, és mind a mai napig formálják azt. Közösen, mondom.

Ha én itt felhúznék egy nemzeti zászlót, jobbról is, balról is köpködni, ócsárolni kezdenének. Mert hogy, milyen alapon teszem, hiszen nézetük szerint én ez, meg az vagyok, jogom sincs rá, mert hogy' jövök én ahhoz, és különben is. Bezzeg, az ő házuk előtt fennen loboghat az a zászló, ami - szerintük - az egyedül meghatározó, és követendő.

A rómaiak okosabbak voltak. Nekik nem volt nemzeti zászlajuk, így nem is lehetett egyik érdekcsoportnak se kisajátítani azt. Cserébe voltak császárszobraik, lévén, hogy császáraik - akik azért váltogatták egymást elég sűrűn a birodalom fennállása alatt - istenné magasztosultak, így nem is a személynek, hanem annak isteni mivoltának állítottak szobrot. Azt is felettébb ügyesen: ha az isten-császár megbukott, csak a fejet cserélték le a szobron, és a talapzatba vésett nevet csiszolták ki, vésték át.

Nekünk meg vannak zászlaink. Kinek-kinek, saját értékrendje szerint. Közeledik a nemzeti ünnep, aminek forrásakor egy nemzet - pártállástól és világnézettől függetlenül - próbálta meg lerázni magáról a rabláncot.

Ezen az ünnepen megint csak - mint oly sok más alkalommal - többféle zászló alatt fogunk vonulni. Közös értékrend nélkül.

ez az írás az Ellenszék Vélemény Magazin oldalán jelent meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr818310110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11715 2012.10.13. 13:11:01

meg kéne már fogalmazni, melyek is azok az értékek, amelyek mindenki számára fontosak, de úgy tűnik, ez a legnehezebb, bármiről legyen is szó, nem az azonosságot, hanem az érdekellentéteket látjuk benne. tényleg fura népség vagyunk.

278239 2012.10.13. 13:26:38

1. pettra 2012. 10. 13. 13:11 a fene tudja. az usa-ban volt a függetlenségi nyilatkozat, meg egy alkotmány, amit érdekes módon, azóta se változtattak meg.mi több, a közös értékrendjüket se fogalmazták meg. az csak úgy kialakult. mégis mindannyian a szerint élnek. igaz, volt rá pár száz évük. mi meg istván óta folytonosan átgyúrjuk.

RonaGyuri-mv 2012.10.13. 13:49:05

Manapság azokat a bizonyos (melyiket is???) lobogökat nem annyira fényes, mint...., s másfajta szelek hajtják! =)) Nem tudom, hogy direkt volt-e vagy csak véletlen, de így is úgy is szellemes a"fényes szelek" nemzedékének emlegetése (már a 68-asozás okán is), hizs ma már azért kezd elterjedni annak ismerete, hogy a bíbó-koles az az MSZMP-KB új-Nékosz kísérlete volt! =))

280433 2012.10.13. 15:38:32

http://www.facebook.com/photo.php?v=10151255961106093 :-))

278239 2012.10.13. 16:08:18

3. RonaGyuri-mv (látogató) 2012. 10. 13. 13:49 na de kedves gyuri! az ellenszékben semmi sem történik véletlenül!:-)

278239 2012.10.13. 16:12:09

GeGá 2012. 10. 13. 15:38 rendben, hogy bajnai nem ismeri az internacionálé szövegét. de, hogy a köpcös egy ilyen népszerű dalocska szövegét sem ismeri? na, nem baj. elvégre anno biztosan nem volt módja mulatni. egy született politikus nem poharazgat, pláne, nem húzatja a cigánnyal.

280433 2012.10.13. 16:34:28

6. Bagdadi Kalifa HCJD (szerkesztő) Kalifa! Hámámé'? A születést is népszerűsíti, a romák felé is nyalint egyet! Csak a kérdés, h a huszárokon a Vidi játékosait értette? :-))

278239 2012.10.13. 16:38:58

lehet. de, ugyebár, úgy van a szöveg, hogy: jöttek, láttak, győztek...ha elmennek, hogy fognak jönni és győzni?

69910 2012.10.13. 17:19:54

Remélem, hogy ez az emléknap, nem csak a múlt nem-teljesült dicsőségéről fog majd szólni, hanem a jövőről is.

278239 2012.10.13. 17:37:04

9. szazados90 2012. 10. 13. 17:19 ennyi különböző zászló alatt?

lekváros 2012.10.14. 03:17:24

9. szazados90 2012. 10. 13. 17:19 Tévedsz. (Vagy direkt nem mondasz igazat...) Október 23. nem emléknap, hanem nemzeti ünnep. Nekünk, a nemzeti oldalon lévő magyaroknak igen, az. (Te melyik oldalon vagy? Talán a notórius ellenforradalmározók (rákosisták, kádáristák, marosánisták, apróisták, münnichisták, biszkuisták) oldalán?) Nos, október 23. törvénnyel legitimizálva már 1991 óta (1991. évi VIII. törvény(1), ennek előszele (Itt: értsd előképe) pedig az 1989. évi XXXI. törvény(2) és az 1990. évi XXVIII törvény(3)), de már 1988-ban közterületen tüntetett érte - az akkor még gerinces(4) - Mécs Imre és lelkes csapata (lásd: a Fekete Doboz filmje (Pesty László)), 1989-ben a Magyar Köztársaság kikiáltásának napja (az Alkotmány (1949. évi XX. törvény(5)) friss és nagybani módosításának (1989. évi XXXI. törvény(2)) hatályba lépésével egyidejűleg), de még munkanap, 1990-ben pedig munkaügyi miniszteri rendelet(6) alapján munkaszüneti nap, de még nem de jure nemzeti ünnep, habár de facto már mindenki úgy kezelte. (1): 1991. évi VIII. törvény a Magyar Köztársaság állami ünnepéről (2): 1989. évi XXXI. törvény az Alkotmány módosításáról (3): 1990. évi XXVIII. törvény az 1956 októberi forradalom és szabadságharc jelentőségének törvénybe iktatásáról (4): Mécs Imre gerince 1994-ben roppant meg (illetve puhult fel), amikor szdsz-es politikusként (feladva az szdsz antikommunista hangját, politikáját és elvét), sikeresen szorgalmazta az mszmp-ből mszp-vé vedlett állampárti utódpárttal való koalíció megkötését. 2005-ben pedig megsértődve az szdsz köztársasági elnöki jelölési problémáira, hepciáskodására, Szili Katalin köztársasági elnök-jelölti bukása után dacból átült az mszp frakcióba, majd 2006-ban már az mszp színeiben indult a választáson és bekerülve az Országgyűlésbe, az mszp frakció tagja lett. (5): 1949. augusztus 20-tól 1989. október 23-ig az 1949. évi XX. törvény a Magyar Népköztársaság Alkotmánya, 1989. október 23-tól 2011. december 31-ig a Magyar Köztársaság Alkotmánya, 2012. január 1-től hatálytalan. Az 1989. október 23-án hatályba lépett módosítások egységes szövegként is, de az egységes szöveg nem önálló törvényként a Magyar Közlöny 1989. október 23-i, ünnepi számában kihirdettettek és közzététettek. Egyedüli olyan módosítása, ami egységes szövegként önálló törvényt képez, az az 1972. évi I. törvény az 1949. évi XX. törvény módosításáról és a Magyar Népköztársaság Alkotmányának egységes szövegéről: Az Országgyűlés az 1949. évi XX. törvényt ezzel a törvénnyel módosítja, és a Magyar Népköztársaság Alkotmányának hatályos szövegét megállapítja. „A MAGYAR NÉPKÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYA (...)" (6): Erről nem találtam az Interneten fellelhető forrást, de tuti, hogy úgy volt. Jól emlékszem.

lekváros 2012.10.14. 03:59:48

Bagdadi Kalifa 2012. okt. 13. 12:51 Ha nemzeti ünnepeinken (március 15-én, augusztus 20-án és október 23-án) (és ezen belül az állami ünnepünkön (augusztus 20-án)), vagy akár mindennap reggel felhúznád a házad előtt a magyar zászlót, akkor én azt egy dícséretes dolognak tartanám. Olyankor nem tennék különbséget a politikai hovatartozás alapján. Kár, hogy nem teszed. (A balodaliak és liberálisok (együtt: balliberálisok) - a nemzeti színű zászló házad előtti felhúzása miatti okból történő - rád való köpködései(k)től elhatárolódom. Köpködjenek a WC csészébe, ha emiatt köpködhetnékjük van! Ott, a WC csészébe történő köpködés minimo calculo higiénikus. Mert addig sem a flaszterre csuláznak...) És az is milyen kár (de még mekkora!), hogy nem említettél meg két fontos és tanulságos momentumot. Egyrészt azt, hogy Fodor Gábor (ex Fidesz, aztán szdsz, aztán pártonkívüli) néhány éve ((kb. 2006 és 2009 között) akkor még szdsz-esként) azt javasolta, hogy aki nemzeti ünnepeinken (és ezen belül az állami ünnepünkön is) kimegy az utcára ünnepelni, illetve aki bármikor tüntetni megy a közterületre (gyülekezlési jog, ugyebár), az ne vigye magával a nemzeti színű zászlót, mert a nemzeti színű zászló Fodor Gábor szerint az egységes nemzet és állam - egyik fő - jelképe. Fodor Gábor jogvégzett emberként nem volt magánál. Még az szdsz hatalomban levése idején fogadta el az Országgyűlés az 1995. évi LXXXIII. törvényt(1), ami kimondja, hogy a zászlót bárki bármikor használhatja a nemzeti identitástudat kifejezőeszközeként: "11. § (1) A nemzethez tartozás kinyilvánítása céljából magánszemély a címert és a zászlót (lobogót) az e törvényben foglalt korlátozások megtartásával használhatja. (2) A címernek és a zászlónak (lobogónak) a nemzeti ünnepek, az ezekhez kapcsolódó és egyéb társadalmi (politikai, gazdasági, tudományos stb.) rendezvény, nemzeti jellegű más megemlékezés, valamint katonai tiszteletadás alkalmával történő eseti használata - az e törvényben foglalt korlátozások megtartásával - megengedett. (3) A címer és a zászló (lobogó) az (1) és (2) bekezdésben meghatározott esetekben a történelmileg kialakult formák szerint (pl. pajzstartóval) is használható. (4) A zászlón elhelyezett címer használata azokban az esetekben és feltételekkel megengedett, ahol e törvény a címer használatát megengedi. 12. § A nemzeti jelképek használata során meg kell őrizni azok tekintélyét." És itt jön a másik - általad kihagyott - momentum (a nagyon is közelmúltból): pontosan ezen 12. paragrafus lett figyelmen kívül hagyva, amikor 2006. október 23-án, késő délután (17:00 és 19:00 közötti időben), a Budapest V., Károly körút és a Budapest V., Gerlóczy utca sarkán az azonosítószámok nélküli rendőrruhákba öltöztetett rendőrök (biztos, hogy rendőrök voltak? és mi van akkor, ha esetleg a magyar és/vagy a külföldi titkosszolgálatok ügynökei) bántalmazták Vértesaljai László jezsuita atyát, a nemzeti színű zászlaját pedig a nevezett beazonosíthatatlan személyek MEGTAPOSTÁK!!! Nem emlészem arra, hogy a nemzeti oldalon kívül bárki is feljajdult és tiltakozott volna mind a - nagyon sokak között - Vértesaljai László jezsuita atyát ért állami (rendőri) (és internacionalista???) brutalitás, mind az egyik legfontosabb nemzeti jelképünk (akkori) meggyalázása miatt és ellen... (1): 1995. évi LXXXIII. törvény a Magyar Köztársaság nemzeti jelképeinek és a Magyar Köztársaságra utaló elnevezésnek a használatáról

278239 2012.10.14. 07:47:20

11. lekváros (látogató) 2012. 10. 14. 3:17 "Október 23. nem emléknap, hanem nemzeti ünnep. Nekünk, a nemzeti oldalon lévő magyaroknak igen, az. " na, ettől a mondatodtól kezdve már te is külön zászlót lengetsz. sajnálom, hogy nem fogtad fel a postban leírtak lényegét. a pártos utálatod sem véletlen, szóval, ne beszélj oldalakról.

12635 2012.10.14. 16:02:05

a szelek se fényesek már, inkább zavarosak...

12635 2012.10.14. 16:02:07

a szelek se fényesek már, inkább zavarosak...

RonaGyuri-mv 2012.10.14. 16:25:36

14: Tudod ilyen az élet; ezeket, a magukat nemzetinek hírdető (sokban szocialisták!!!) alakokat mostanság ilyen szelek bántják!!! =))

lekváros 2012.10.14. 21:20:22

13. Bagdadi Kalifa 2012. 10. 14. 7:47 Nem lengetek külön zászlót. A magyar zászlót lengetem. De mi mást lehetne mondani az olyanoknak, mint pl. a 9-es kommentet (9. szazados90 2012. 10. 13. 17:19) író szazados90-nek, mint amit írtam? Szazados90 a 9-es kommentjében október 23-át emléknapnak nevezte. Tudta, hogy október 23. már 1991 óta nemzeti ünnep, de mivel ő kommunista, nem hajlandó október 23-át nemzeti ünnepnek nevezni. Csak azért nem ellenforradalmazik, mert az nagyon nyílt lenne. Még néhány év és az október 23-át nyíltan és burkolva ellenforradalmazók kihalnak. Csak a rend kedvéért megismétlem szazados90 9-es kommentjét: 9. szazados90 2012. 10. 13. 17:19 "Remélem, hogy ez az emléknap, nem csak a múlt nem-teljesült dicsőségéről fog majd szólni, hanem a jövőről is."

278239 2012.10.15. 21:04:20

17. lekváros (látogató) 2012. 10. 14. 21:20 a magyar zászlót, mondod. mégis, melyiket?
süti beállítások módosítása