és autózni?
és autózni?
Hallom a Kossuth-rádióban - jóvanna, én is lehetek néha egy kicsit perverz, különben is, éppen napi 5 km-es erőltetett menetemet nyomtam, gondoltam, hadd kábítson valami, úgy legalább nem figyelek a fáradtságra - hogy a rendszám tábla csere nem költségvetési bevétel, áh, dehogy, sőt!
A műsorvezető halált megvető bátorsággal megszólította az illetékes államtitkár elvtársat, valami Wöllnert, hogy ugyan, hozzon már fel akárcsak egyetlen érvet is, hogy miért van erre szükség! Érdekes módon, az államtitkár elvtárs, a már megszokott "csak" helyett igen okosat mondott: merthogy ez majd mennyire meg fogja nehezíteni a bűnelkövetők dolgát, hiszen a tanúk majd milyen jól be tudják ennek alapján azonosítani a géperejű járművet! Amúgy sem lesz ez bevételi tétel 2012-ben, mert csak '13-tól fogják bevezetni és max. 12 mrd huf bevételt fog jelenteni az államnak, úgyhogy, mit vagyunk annyira oda. Meg hogy a dugódíj, meg a szmogos napok.
Hát, azért az államtitkári okfejtésben akad némi hézag. A gépkocsit eleddig is másodperceken belül beazonosították derék szerveink, mivel megfelelő szoftver és adatbázis áll rendelkezésükre, ez az érv tehát kipipálva. A Bandi bácsi meg, ha nem teszi fel az olvasószemüvegét, mint tanú, egész jó betűcseréket tud produkálni a rendszám leolvasásánál, úgyhogy, erre inkább nem kellene számítani. Arról a turpis elkövetői húzásról nem is beszélve, hogy ha már bankot megy rabolni, csak akad nála egy lopott rendszám! Dugódíj meg szmogos napok esetében is egész okosan működik a gépjármű nyilvántartó adatbázis, tehát ez se jött be.
Maradjunk még egy kicsit a rendszámnál: a fele, vagy még több, budapesti helyiértékű lesz. Miért? Mert itt van bejegyezve a vállalkozások - tehát tulajdonosok - zöme, a privát személygépkocsik zöme, a gépjármű kereskedők sokasága, a bankok java, a flottatulajdonosok java (tényleg, mekkora teher lesz ez a BKV-nak, a Volánnak, a taxisoknak, mentősöknek, honvédségnek, rendőrségnek? hoppá!) így aztán kurva sokra mehet valaki Szegeden egy szegedi üzembentartó, de budapesti tulajdonú autó rendszámával, mint bűnügyi rásegítés. Az én autóm pl. egy kiskőrösi lízingcég tulajdonában van, de Pesten vettem és Mogyoródon közlekedem vele. Ez egy kicsit kuszává teheti a dolgot, de hát már megszoktuk, hogy a végig gondolás nem a 2/3 erőssége.
Térjünk át azokra a bagatell költségekre: egy rendszámtábla csere 8.500.-, az érvényességi címke rajta 562.-, a forgalmi átírása 8.000, a törzskönyv átírása 6.000, szóval, csöndes 23.062.- huf az a bagatell kis összeg egy autó esetén. Az országban van kb. 400.000 személyautó és kb. 600.000 egyéb, rendszámmal ellátott jármű. Szóval, már az a 12 mrd se stimmel. Ez is kipipálva.
Ha még hozzá vesszük, hogy ha költözik valaki, még egyszer, de akárhányszor is el fogják játszani ezt a lehúzást, akkor még kevésbé van kétségünk a felől, hogy ez bizony, sarc a javából!
Csak úgy, by side kérdezem, hogy az egyedi rendszámokkal, amik 72.000 huf-ba kerültek, mi lesz? Mert azok lecseréltetése azért elég durva erőszak lenne. De, ha nem, és marad a "gyevi bíró" alcikkely, akkor, bűnmegelőzésileg és bűnüldözésileg, mijaf@szt fognak kezdeni a szemtanúk a JÓZSI-1 rendszámmal?
Ami pedig a bivalybasznádi rendszámmal a Clark Ádám téri körforgalomban előtted kóválygót illeti, korántsem biztos, hogy helyismereti problémái vannak. Lehet, hogy csak részeg.
Egy valakinek biztosan jó buli lesz a rendszámtábla csere: akinek fémnyomó vállalkozása van. Borítékolom, hogy nem MSzP-s.