Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Orbán harcban áll

2012. január 04. - Harun al Rasid

no meg vesztésre

no meg vesztésre

Orbán harcban áll, méghozzá mindenkivel szemben. A jó öreg kommunista lázadó doktrínát alkalmazta/alkalmazza, melynek három fázisa van: passzív, aktív és végső, vagy ellentámadási.

A passzív fázisban az eszme terjesztése folyt, ekkor gyűjtöttek támogatókat a fülkeforradalomhoz. Amint a sejtek létrejöttek és elegendő erővel és anyagi bázissal rendelkeztek a gerillatevékenység, lejáratások, karaktergyilkosságok, hídfoglalások, utcai zavargások és egyéb piszkos módszerek gyakorlásához, megvalósult az aktív fázis. Amikor a gerilla hadsereg elég erőt érez magában, megtörténik a teljes mozgósítás, és beindul a végső fázis: ez folyik most a 2/3-nak köszönhetően.

Egy kommunista dogma a harcoló néptömegek permanens forradalmát hirdeti. A doktrina támogatói elkerülhetetlennek tartják a végső győzelmet, bármilyen sokáig tartson is kivívása. Orbán e dogma szerint cselekszik.

Clausewitz azt írja: „ a háborúban minden egyszerű, csak a legegyszerűbb dolgok bonyolultak.  A nehézségek egyre csak halmozódnak, ami oly mértékű feszültséghez vezet, melyet a háborúban járatlan ember el sem tud képzelni”.
Montecuccoli szerint: „a háborúhoz három dolog kell: pénz, pénz, pénz”.

Orbán háborújában egyre inkább halmozódnak a nehézségek, a feszültség is meglátszik rajta. Már odáig jutott, hogy a Nemzeti Galériában elmondott beszédében, a sok semmit mondó, dagályos frázis között, elszólta magát: öntörvényűnek nevezte a harcát. Hát, ez az. Öntörvényű az, aki csak a saját elvárásainak akar megfelelni, és minden és mindenki más le van…Elhiszi, hogy ő a király, mi több, a bölcsek kövének birtokosa és ezt másokkal is el akarja hitetni. Orbán önfejű, makacs, nem tud alárendelődni. Az öntörvényű ember irányultsága, hogy valamilyen területen hatalmat és elismerést kapjon. Rendkívül meggyőző, ezért is tud vezéregyéniség lenni, ugyanakkor mindenkitől feltétlen hódolatot vár, ebben nem elnéző. Orbán nem tűri fensőbbsége megkérdőjelezését, bár tehetsége nem teszi tévedhetetlenné, de ezt még nem tanulta meg. Az ilyen embert nem lehet normális mércével mérni. Orbán bevallotta: öntörvényű. Kivételesen most nem hazudott.

Montecuccolival se járt jobban: a háborújához pénze, na, az nincs. Pedig keményen dolgozott rajta, hogy legyen – lásd manyup – most is ácsingózik a MNB valutatartalékára.
Szólhatna már neki valaki, doktrina ide, doktrina oda, hogy ezt a háborút nem fogja megnyerni!

Ajánlom Orbán figyelmébe Thomas Jefferson szavait a Függetlenségi nyilatkozatból:


„Ha azonban a visszaélések és bitorlások hosszú sora mindig ugyanazt a célt szem előtt tartva azt bizonyítja, hogy a népet teljes zsarnokságba kívánják hajtani, a nép joga és a nép kötelessége, hogy az ilyen kormányzat igáját levesse, és jövő biztonsága érdekében új védelmezőkről gondoskodjon.”

Ez az írás a Ellenszék Vélemény Magazinban jelent meg.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr328309602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

186047 2012.01.04. 09:14:21

Jó írás, bár a kommunista párhuzamot erősnek érzem ebben a szegmensben, mondjuk valóságalapja van. Csak azt felejti el OV, hogy demokráciában vagyunk (elméletileg). Valóban öntörvényű, emellett egy balek a külpolitikába, és a diplomáciában. A Jefferson idézet kifejezetten ütős!

34417 2012.01.04. 09:38:25

1. Historikus 2012. 01. 04. 9:14 igazad van. oda kellett volna írnom, hogy a vietnami kommunista párt doktrínája szerint. (errefelé nem nagyon volt gerillaháború). de azért a modell jól látszik, nem? igaz, orbánról nem feltételezem, hogy tanulmányozta volna ho apót:-) az sem kétséges, hogy a fidesz permanens forradalomban él, bár harcoló néptömege erősen fogyatkozik

163107 2012.01.04. 10:08:19

Én csak most néztem meg Olgát, akinél egy sereg ellenzéki volt, az előző napi tüntetésről volt szó. Az is szóba került, hogy milyen lekezelően beszélnek a hétfői demonstrációról fideszék. Pubi szerint 7-8000-ren lézengtek ott, Selmeczi asszonyság pedig pár gyurcsányistára degradálta az eseményt. Na már most azt nem tudom, mi ennek a lekicsinylésnek, fitymálásnak. Mert tényleg borzasztóan sokan voltak, én élőben (mobilról )hallottam, de látni is lehet - emellett vajon nem döbbenti-e meg őket az a példátlan ellenzéki összefogás, ami 2 nap alatt összerántott 100ezer embert? Vagy ez is csak taktika? Hiszen amúgy meg be voltak rezelve rendesen: alagúton sunnyogtak be meg ki - ilyen se volt még. Lassan itt a végjáték. Hamarabb itt lesz, mint ahogy eredetileg kalkuláltam.

163107 2012.01.04. 10:10:25

Na már most azt nem tudom, mi ennek a lekicsinylésnek, fitymálásnak az oka. Közben meg: szalagcím a Napi gazdaság címoldalán: "Történelmi mélységbe zuhant a forint! Jön a 350-es euró?"

34417 2012.01.04. 10:18:15

[Osszián](#1311370) mi az oka, mi az oka...pártfeladat. ne feljtsük el, az ország nagy részén még mindig az m1 és a kossuth rádió a hírforrás. különben is, nem elvárás velük szemben a számolni tudás. az pedig, hogy az internet világában minden hazugságukra pillanatokon belül fény derül, minden állításuknak pillanatokon belül bebizonyítják az ellenkezőjét, nem igazán érdekli őket. hány birkának van internetje? na ugye...

95527 2012.01.04. 10:43:24

Ne tessék kérem bántani a Vietnami háborút, azt csak utólag hozták ki győzelemnek az amcsi filmek, no meg a permanens forradalmárunk próbálja koppintani a módszert, no nem a háborút, hanem filmest! Tisztelettel hívnám fel arra a figyelmet, hogy sem háborúban, sem forradalomban még nem tartották be a szabályokat, azt mindig a győztesek írják utólag, most még Orbán hiszi, hogy ő írja, aztán őt írják le!

34417 2012.01.04. 10:59:38

[paplanyos](#1311383) édes öregem, nem a vietnami háborúról van szó, hanem a viet minh doktrinájáról. ami pedig a vietnami háborút illeti: az amerikaiak EGYETLEN csatát sem veszítettek el, és '71-es kivonulásukkor észak-vietnam már a teljes kivérzés határán volt, erőforrásilag és katonailag egyaránt. az az észak-vietnam, amely egy percig se volt hajlandó figyelembe venni a ben hai folyónál, a 17. szélességi foknál létrehozott demilitarizált zónát. az az észak-vietnam, amelyik konokul ellenállt minden féle egyezségnek a párizsi béketárgyalásokon, hirtelen mégis békülékeny lett, amikor a b52-esek naponta mértek csapást hanoira. az az észak.vietnam, amelyik csonthegyekkel borította be a meghódított országok lankáit, kambodzsától laoszon keresztül dél-vietnámig. szóval, inkább ne menjünk ebbe bele. az amerikaiak pedig nem elvesztették a háborút, hanem kihátráltak belőle, több száz ezer ember prédául hagyva a kommunisták bosszújának. akik ott harcoltak, mind megnyerték a maguk csatáját. ennyit erről.

95527 2012.01.04. 11:05:13

Maradjunk annyiban, hogy nem osztom a véleményed! ( A kivonulás '75 - ben volt ) A post témájával egyetértek, annyi kiegészítéssel, hogy Orbán figyelmébe balgaság bármit is ajánlani, öntörvényű!

124596 2012.01.04. 11:28:10

+++ Jeffersonnak nagyon igaza volt. Véleményem szerint ez hamarosan Mo.-n is valósággá válhat.

163107 2012.01.04. 11:51:04

Csaba László: "Ha tartok attól, hogy a forint árfolyama gyengül, akkor a védelmül szolgáló jegybanki tartalékot megsokszorozni kellene, nem pedig annak csökkentésére törekedni" - fejtette ki az elmúlt napokban a sajtóban többször is megjelent értesülésekkel kapcsolatban, miszerint a kormány a devizatartalékokat nézte ki magának. "Ez veszélyes lenne mindannyiunkra nézve" - figyelmeztetett. Hozzátette: azokat, akik ilyen úri muri megoldásokkal kísérleteznek, gyorsan leleplezik." Ma 319 ft az euró.

ejmiakő 2012.01.04. 13:02:19

Üssétek a vasat amíg meleg, tüntessetek az uzsorahatalom mellett!

34417 2012.01.04. 13:07:43

8. paplanyos 2012. 01. 04. 11:05 sajnálom, de nem. USA teljes kivonulása Dél-Vietnamból. 1972. augusztus. 11-én, elhagyta Dél-Vietnamot az utolsó amerikai földi katonai egység. figyeled? az utolsó katonai egység. akarod tudni a számszerűségét? konkrétan az amerikai követséget biztosító tengerészgyalogosokról volt szó. de sebaj.

34417 2012.01.04. 13:10:29

11. ejmiakő (látogató) 2012. 01. 04. 13:02 fordulj orvoshoz, már a szövegértési képességedet is elvesztetted, a móricka-defektusod viszont már teljesen elhatalmasodott rajtad. hol van ebben a postban bárhol is szó az uzsorahatalomról, te csekély értelmű medvebocs? (bocsánatot kérek a hasonlatért a medvebocsoktól)

34417 2012.01.04. 13:12:50

10. Osszián (szerkesztő) 2012. 01. 04. 11:51 a leleplezéstől való félelem eddig se volt a fidesz sajátja. magasról sz@rnak mindenre, mert megtehetik.

95527 2012.01.04. 15:21:42

12 -re Kedves Rasid! Valszeg két különböző dologról beszélünk, én erről, de nem kívánom a kiváló postot ezzel terhelni: http://www.lemontree.hu/egyebkep/linkkep/history/tortenetek/xx_szazad/053_vietnam.htm

34417 2012.01.04. 19:16:53

[paplanyos](#1311548) valóban két különböző dologról van szó. az egyik a harcoló egységekről, a másik pedig a diplomáciai kivonulásról szól. értelmezés kérdése.
süti beállítások módosítása