Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Quo vadis, Fidesz?

2011. október 28. - Harun al Rasid

mert ez az út, nem jó...

mert ez az út, nem jó...

"Csak egy diktatorikus állam dicsőíti azt a szülőt, aki megöli a gyermekét! " Szokratesz

Manapság az a helyzet, hogy ilyen kényszerítés - az akkori Spártával ellentétben - nincs. De van egy helyzet: a jövő felélése. Lehet ezt köntösbe öltöztetni - Fidesz mondás, a nyugdíjasok eleszik előlünk gyermekeink jövőjét - lehet alaptörvényi hazugsággal elvenni - a gyermekek kötelesek eltartani szülőjüket (na persze, abból, ami nekik a jelenleg felvázolt jövőből jut?) - és lehet oktatási törvénnyel bebiztosítani -  16 éves felső tankötelezettségi korhatárral, ugyan, milyen ifjúságot termelünk ki, tán csak nem betanítottakat? Fene nagy termelőértéke lesz egész generációknak, mivel a felsőfokú képzettséget, a fene tudja miért, de erősen kontraszelektálják. Óh, dehogy, nincs itt tandíj, csak, ha nincs pénzed, maradsz koszos körmű.

De ott van még a fenyegetettség is: ha nem szaporodunk - gondolom, parancs szóra, mert az úgy a jó, hiszen akkor még egy új tantárgyat is be lehet vezetni, úgy népnemzetileg, a kulturált, felelősségteljes kapcsolat kialakítása örve alatt (ez aztán a nagy találmány, amikor már most is egy 14 éves többet tud a szüleinél a szexről) - akkor, biza, lecsökken népességünk, és jaj, mi is lesz az országgal! (ráadásul, sajna, még pedagógusokat is el kell bocsátanunk, mert hát, nincs, akit oktassanak!).

Így hát, merem mondani, ha csak képletesen is, de biza, mi megöljük a gyermekeinket. Milyen jövőképük is van nekik? Miből is teljesítenék alaptörvényben - vagy valami olyasféle izében - előírt kötelezettségüket? Hát, biza, erre a válasz csak egy vállvonás. Mit érdekli az ŐKET, hol lesznek már akkor, mikor a következő generáció erre kötelezhető lesz? Még csak egy lábjegyzet sem.

A világot két érzelem uralja: a szeretet és a gyűlölet. Gyűlöletben SENKI sem tud ésszerűen gondolkozni. Ráadásul a gyűlöletet nem lehet kívülről meghatározni: te gyűlölködsz, te meg csak hisztizel.

Nem mellékesen van még itt egy alfaj is: a félelem. Ugyancsak Szokratesz mondja: minden arc egyforma, ha kiül rajta a félelem. Egyre több ilyen arcot lehet látni. Orbánék arcán meg csak a dölyf ül. Persze, még besorolhatnak...

A cikk eredetije a www.ellenszek.hu oldalán jelent meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr828309510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

34417 2011.10.28. 17:04:18

mielőtt botzheim, délutáni álmából ébredve, megpróbálna liberálkomcsizni - istenem, ekkora marhát, még a kombinációja is mekkora tudatlanságról árulkodik! - felhívom figyelmét az előző postomban hozzá fűzött repostomra: olvastassa fel magának hangosan a szöveget, akkor talán felfogja, miről is szól a post. ha így sem megy, hát így járt:-)

163107 2011.10.28. 17:24:23

Csak annyit a nagy családmentő dumához, meg az egészhez, amit a fidesz összesüketel, hogy 4,7%-kal kevesebb gyerek született, mint tavaly, és 10%-kal, mint 2008-ben a válság évében. A mai nyugdíjasok eltartották a korábbi nyugdíjasokat, így logikus, hogy ezt visszakapják.

34417 2011.10.28. 17:31:39

[Osszián](#1278339) mi, nyugdíjasok - mármint, jelenlegiek - még csak kihúzzuk. tőlünk nem tudnak elvenni semmit. de a gyerekeink? ami pedig a huhogást illeti - mármint, hogy jaj, a század végére felére csökken a magyar, ha ilyen ütemben nem szaporodunk - mégis, szerinted, érdekli EZEKET? milyen jövőképet kínálnak a szaporodáshoz? szlovénia 5 milliós ország, és egész jól megvannak. izland? esetleg lappföld? persze, ott a több hónapon át tartó sarkvidéki télből adódó csökkent fényviszony. lehet, hogy be kellene vezetni a heti két napos tv-adáskimaradást? az a sanda gyanúm, hogy EZEKNÉL nem a sarki tél miatt van sötétség.

34417 2011.10.28. 17:33:53

[Osszián](#1278339) még egy: itt semmi logikáról nincs szó. alaptörvénybe iktattak valamit, aminek a feltételeit nem tudják megteremteni. pereljem be a fiamat?

12392 2011.10.28. 17:34:00

"Quo vadis, amice? Pro patria, liber tate!" =))

114634 2011.10.28. 17:55:27

6. harunalrasid (szerkesztő) Rasid! Nagyon setét képet festesz! Toroczkai megmondta a frankót: Két utcai megmozdulás közben gyermeket kell nemzeni! Mikor olvastam, majdnem össze sz@rtam magamat! Ez a megoldás!! :-))

34417 2011.10.28. 17:59:27

huhhh, elszállt az agyam: off lesz, de lesz@rom. kiflicsücsök asszony szerint meggyalázták wittner máriát, aki hősies tevékenységeként "fegyvereket adogatott" és "segített begyűjteni az ávh embereit" hát persze. aki pedig mária asszonyságot meggyalázta: hát, csodálom a gusztusát! amúgy tényleg köztörvényes, randallírozó prosti, a felsorolt bizonyítékok szerint. de a nagy nyugdíjmentőnek ehhez is oda kellett tolnia az orcáját...

34417 2011.10.28. 18:00:26

7. raptor 2011. 10. 28. 17:55 rendben, de ne kövessék sűrűn egymást! már nem vagyok a régi:-(

114634 2011.10.28. 18:09:20

9. harunalrasid (szerkesztő) Ez remélem, csak rájuk vonatkozik!! :-))

14927 2011.10.28. 18:10:08

A nyugyíjasok egyszer már megbuktatták, aztán sokan már nem emlékeztek arra - mert akkor még nem voltak nyudgíjasok, vagy már elmentek -, hogy mit is művelt a dalia az idősekkel. Most már nincs sok ideje, a nyugdíjasok ismét "király csinálók" lehetnek. Erre nem gondolnak. No többek között ezért is bukni fognak.

114634 2011.10.28. 18:12:14

8. harunalrasid (szerkesztő) Arról tud valaki, h hány ember élete szárad a lelkén?? Ha a mostani habitusát nézzük, akkor bizony nagyon sok!! (habár egy is nagyon sok lenne!)

34417 2011.10.28. 18:31:08

[ghost](#1278391) nos, nyugdíjas királycsinálók, jelenleg, eléggé árnyékra vetődés orbántól - igaz, hogy gyenge középpályás, nem kapus - ha csak nem ígér be valami vaskosat, úgy 3 millió ellenszavazója lesz. igaz, ígérni eddig is tudott.

34417 2011.10.28. 18:32:00

[raptor](#1278392) nem hagy senkit az út szélén. csak az árokban.

12635 2011.10.28. 21:53:25

Rasid, ebbe rendesen beletrafáltál. Nincs mit hozzátenni.

16338 2011.10.28. 22:10:46

Azért, mert nem olvastalak végig - nagyjából sejtheti az ember, miről és mit írt az ismerős - csak kérdeznék, kétségbeesett őszintén: melyik a jó út?? kinél van a bölcsek köve?? Én csak azt mondom, ma vakon megyünk, ha mellette, ha ellene akkor is. Én megálltam.

122188 2011.10.29. 00:55:56

A gyűlöletet ti hintitek szanaszét ördögi szolgálóként ti az örök komcsik

34417 2011.10.29. 04:33:33

16. jus 2011. 10. 28. 22:10 nem olvastad a postomat végig? akkor minek szólsz hozzá? jelez az valamit? ismerős? az én volnék? na, neeee amúgy meg a kérdésedre válaszolva: mintha másfél éve nem lett volna ennyi vak, legfeljebb csukott szemű. az utat meg nem nekem kell meghatározni, arra vannak felkent uraitok.

34417 2011.10.29. 04:39:08

17. rodosto 2011. 10. 29. 0:55 ezt szépen mondtad, kisfiam. komcsi lenne az, aki lát, és gondolkodik? akkor vállalom a jelzőt. persze, nem azért, mert te írtad. te ugyanis se nem látsz, se nem gondolkodsz. mellesleg: ha definiálnád a kommunista szó jelentését...tudom, felesleges ilyet kérni tőled, de azért próbálkozom, hátha csoda történik, meghasad az ég, vagy valami ilyesmi, és botzheim pisti leír valami önálló gondolatot. tudod, mint amikor azt kértem, hogy definiáld a lenin-fiú, meg a bolsevik szavak jelentését. nem nehéz, ha nem megy, nézd meg a vikipédiában, arra még te is képes vagy:-)

230954 2011.10.29. 12:54:26

Fiúk, oda se neki! Rózsika „tanító néni” meg fogja oldani a problémát. Lesz tudatos párválasztás az új tanrend szerint. Azzal kezdik majd, hogy először is megnézik a kiszemelt bankszámláját? Elképzelem, a Lézer Jani fia milyen kapós lesz! A népszaporulatra szerintem a pálinkafogyasztás "felpörgetése" nagyobb hatással lenne.

onepeople 2011.10.29. 12:57:31

Ma Magyarországon egy krízis állapot van. Az emberek sokkal bizonytalanabbá váltak. Ez jórészt betudható a gazdasági világválság egyre érzékelhetőbbé váló hatásainak, másrészt az ország vezetőinek felelőtlen döntései miatt, ami nem a szociális érzékenységről szól, nem kimondottan az emberek mindennapi életének a megkönnyebbítéséről. Ezt nem lehet vitatni, mert az az ember aki ezt tagadja az egyben önmagának is hazudna. Ez nem válhat baloldali v jobboldali kérdéssé. Most nincs jelenleg megteremtve azok a feltételek, hogy a családok bátran bemerjenek vállalni több gyermeket is. Követelőzhetnek, okoskodhatnak a politikusok, de semmit nem fognak elérni vele. Csak akkor válhat valami eredményessé, ha mindennek van alapja, ha vannak lehetőségeink és folyamatosan képesek vagyunk építkezni. Azonban most egy megtorpanás figyelhető meg és egy nagy bizonytalanság kezdett eluralkodni az emberekben. Teremtsék meg a feltételeket, támogassák meg a családokat, és akkor el lehetne indulni. A másik dolog, amit nagyon nem szeretek, hogy ha valakinek van ellenvéleménye, mert különbözőek vagyunk, akkor az miért komcsi? A másságot miért nem lehet tiszteletben tartani? Ebből elég jól észrevehető az emberek gondolkodásmódja, a hozzáállása, ami a magyar embereknek elég szegényes. Különben is kommunistákból mára elég kevés ember maradt. Az emberek szeretnek egyszerűsíteni és könnyen komcsiznak, de ez az ő szegénységi bizonyítványukat mutatja meg.

22371 2011.10.29. 13:05:00

Én is bizonytalan vagyok, nem látok ellenzéki oldalon olyan erőt, amelyiket jó szívvel tudnék támogatni. Más lehet hogy talál az ízlésének megfelelőt, de én nagyon finnyás vagyok. Most kb a bethleni korszakhoz próbál visszatérni Orbán, amim nem sikerülhet, hisz ahhoz egy Bethlen kéne. Nincsenek hiteles, értelmes a választók széles rétegei előtt tekintéllyel bíró vezetőink, az egyetlen Orbánt leszámítva, aki viszont híján van az államférfiúi bölcsességnek.

onepeople 2011.10.29. 13:13:45

"Nincsenek hiteles, értelmes a választók széles rétegei előtt tekintéllyel bíró vezetőink" Ez a lényeg, és ez nagy részt meghatározza azt hogy ma nincs az ellenzéknek ereje. Nem figyelnek rájuk az emberek, mert nem tudnak felmutatni egy olyan embert, akiben meg lehetne bízni. A bizalom ma a legfontosabb dolog, ezért indult el a lejtőn a kormánypárt is.

34417 2011.10.29. 17:35:36

[onepeople](#1278747) üdvözöllek olvasóm táborában! kommented lényeglátó. legtöbb komcsizónak fogalma sincs a valódi kommunizmus mibenlétéről, mert akkor, bizony, mélyen hallgatnának. de hát, ez manapság szitokszó.pont úgy, mint a liberális, vagy a szocialista.

34417 2011.10.29. 17:37:33

[Quodlibet](#1278748) igaz. de az a baj, hogy mindahányan vezető személyiségben gondolkozunk, mert megszoktuk a kolomp hangját. élő példa erre orbán, akinél az államférfiúi bölcsesség mellett még elég sok minden hiányzik. pl. gerinc.

34417 2011.10.29. 17:41:08

[onepeople](#1278751) válaszom részben az előbbi kommentemben olvasható. DE: az ellenzék erejének nem vezetőkben, de tömegekben kellene csúcsosodnia. ha a tömegek meg is vannak, vezetők nélkül semmire se jutnak, szétforgácsolódik erejük. ez itt a 22--es csapdája. karizmatikus vezetők meg mintha nem teremnének minden bokorban. orbán is csak egy félreértés volt.

22371 2011.10.29. 20:49:09

Rasid, azt mondod Orbán nem gerinces. Nagyobb a baj: csökönyös és agresszív mint a szamár, foglya a saját ködképzeteinek és a jobbikos szavazótömegnek - sokat maga is átvett az eszméik közül.

34417 2011.10.30. 08:09:50

[Quodlibet](#1279061) igazad van, ez nem anatómiai probléma nála.

179584 2011.10.30. 16:51:31

5. Ronagyuri Hajdanán nagyot csattant a vicc, mikor még volt Pátria pótkávé!!!

179584 2011.10.30. 16:58:05

Kedves Kalifa! Marhára igazad van! Ma olvastam kicsit bele az újságba, látom a népbetegségnek számító széthúzást a baloldalon. Alapvetö emberi reakció lenne vészhelyzetben összefogni, de erre a magyar képtelen. Ezt láttam rendszerváltáskor is, akkor is sírhatnékom lett. Népszaporulat: nem értem. Nem elég ösztönzö a gólyás ajtódísz?

34417 2011.10.30. 17:02:53

31. Marijja 2011. 10. 30. 16:58 talán azért van, mert még nincs vészhelyzet, a kapitány is a hídon áll. legalábbis ezt szajkózzák orbánék. sőt, mi mentjük meg egész európát. nekem erről a régi vicc jut eszembe, mikoron a vezér imígyen szóla népéhez: ne féljetek, míg engem láttok! mert, ha baj van, én leszek az első, akit többé nem láttok!

34417 2011.10.30. 17:03:44

a félelem gyűlöletet szül. orbán mitől fél még mindig?

imisti 2011.10.30. 18:34:44

Az a komcsizás egy nagyon jó találmány!Szinte minden baloldali kezdeményezés kiüthető vele! Hogy hogyan alakult ki?Ezt ma már nehéz megmondani!Azért,mert hitehagyott kommunistáink,miután a rendszerváltáson meggazdagodtak,kitalálták,hogy tkp.az emberek szegényedésének,szabadsághiányának az oka maga az a szörnyű szocializmus,Sztalin,meg Rákosi,meg hát Kádár az oka,ezért gyűlölni kell a baloldali,meg szocialista,meg komcsi frájerra hasonlító minden két lábon járó,és ugató élőlényt,meg kifejezést,meg elméletet! Úgy mondják,hogy rablóból lesz a legjobb pandúr!Én ezt megfordítanám!A szocializmusban a párttagok zöme valóban megélhetési politikus volt,szartak nagy ívben az eszmére,magára Kádárra,és maroknyi tisztességes követőjére!Csaltak,loptak,ahol tudtak,és addig,ameddig volt mit!Munka,tervezés,kivitelezés semmi,jövőkép szintúgy,és !Nem csináltak semmit,mindent elszabotáltak,amit föntről utasítottak,és kozmetikázott hangulatjelentéseket írtak! Rokonaikat,pofátlan cinkosaikat mindenhova beépítették,és aki ellenük szólt,azt kikiáltották a szocializmus ellenségének,lázítónak,nagypofájúnak!Csendben ,suttogva ,négyszemközt beszéltek meg mindent,kiből mi legyen,kit kell tönkretenni,mert meg mert szólalni!És tették ezt úgy,hogy a személyek utáni kémkedést(III/III)annak állították be,mintha Kádár akart volna figyelni minddenkit!Nem!Ők akartak tudni mindenről,nehogy lebukjanak!És 89-re,és ezt nagyon komolyan mondom,hogy a pártban már nem voltak kommunisták!Tapasztaltam,hogy nálunk is kimarták a pártból azt,aki szóvátette,hogy a párt erősítésének örve alatt az összes reakcióst bevették!(Nálunk vagy tízenöten léptek ki emiatt,akik azt mondták,hogy ez már nem a kommunisták pártja!Engem pl. nem vettek fel,mert a tagfelvételit megelőző elbeszélgetésen elmondtam,hogy hogyan lehetett pártitkár az,aki azt mondta egyik gyűlésen,hogy b.sszátok meg a szocializmusotokat! Na mindjárt kiitalálták,hogy most nem kritikusokra,hanem hithű párttagokra van szükség,nem ilyen nagypofájúra,mint én!Na!ennyi volt! És most,hogy már meggazdagodtak,tele pofával szidják a kommunizmust,szocializmust,Kádárt,meg mindenkit,aki el meri mondani,hogy abban a rendszerben jobb volt,még akkor is,ha lépten-nyomon ezekbe a diszpéldányokba ütközött az ember! Most nagyágyúval lövik a kommunisták hűlt helyét,és a csőfarnál azok állnak,akik a szocializmust élhetetlenné tették!

28076 2011.10.30. 20:55:01

"Quo vadis, Fidesz?" Most már én is szeretném tudni.

34417 2011.10.31. 05:31:26

34. imisti (látogató) 2011. 10. 30. 18:34 érdekes amit írsz...mintha ma is ez menne, csak éppen a bolsevikoknál nem szarnak nagy ívben orbánra, az ő utasításait maradéktalanul végrehajtják. a többi stimmel. azoknak, akik fel voltak mentve történelemből: maga a kommunizmus is osztódott anno a bölcsőben. az SzK(b)P-t nem véletlenül hívták így. a zárójeles kis "b" azt jelentette: bolsevik, azaz többségi. voltak ugyanis mensevikek is. a fidesz 2/3-a, bizony, többségi, tehát telivér bolsevik. úgy is viselkedik.

34417 2011.10.31. 05:32:25

35. Balango 2011. 10. 30. 20:55 üdv a csapatban:-) mellesleg, elég sokáig tartott, míg feltetted magadnak ezt a kérdést...

28076 2011.10.31. 12:23:05

35. Balango 2011. 10. 30. 20:55 üdv a csapatban:-) mellesleg, elég sokáig tartott, míg feltetted magadnak ezt a kérdést... Ettől mi még nem játszunk együtt. Legfeljebb én itt állok egyre inkább csapat nélkül. De tőletek nem irigylem a tiéteket.

34417 2011.10.31. 17:56:22

[Balango](#1280140) nem az enyém, de ez ne zavarjon. ami a játékot illeti: attól tartok, még azt sem tudod, melyik kapura játszunk:-)
süti beállítások módosítása