Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Ideológiai nihil

2011. július 10. - Harun al Rasid

mert pártos ideológia, az nincs...

mert pártos ideológia, az nincs...

A közelmúltban volt némi verbális konfliktusom egy, velem azonos – bal – oldalon álló elvtársammal.
A félreértések elkerülése végett ide idézem az „elvtárs” fogalmát:

Als Genosse (von althochdeutsch: ginoz - jemand, der mit einem anderen etwas genießt, Nutznießung hat) bezeichnete man früher einen Kameraden oder Gefährten (Kampfgenosse, Eidesgenosse), also jemanden, mit dem man eine gemeinsame Erfahrung in einem bestimmten Bereich geteilt hatte, der dieselben Ziele hatte und auf den man sich aus diesem Grund verlassen konnte.

In der Politik, insbesondere in sozialdemokratischen, sozialistischen und kommunistischen Parteien, Gewerkschaften sowie anarchistischen Organisationen werden die Mitglieder und Aktivisten häufig als „Genossinnen“ und „Genossen“ bezeichnet und geduzt. Die Verwendung des Begriffs Genosse als politische Form der Anrede geht dabei auf die Gründung der Sozialistischen Arbeiterpartei (SAP) zurück. Die NSDAP wandelte das Wort zu „Parteigenosse“ und „Volksgenosse“ ab.
Im deutschen Handelsrecht wurden bis 2006 die Mitglieder einer Genossenschaft als „Genossen“ bezeichnet.


Még a gyengébb németeseknek is feltűnhet, hogy ez a kifejezés az anarchistáknál is elfogadott, mi több, a náciknál is használatos volt. A lényege: egységes elveket vallók egy meghatározott területen belül, lett légyen az politikai, harci, vagy polgári.

Nos, én azt találtam mondani, hogy ma Magyarországon nem eszmék, ideológiák és elvek mentén politizál a jónép döntő többsége, hanem zsigerből, érzelmileg. Mi több, a Fidesznek sincs ideológiája, hacsak a minél rosszabb, annál jobb elvét nem tekintjük annak. Tanult beszélgetőpartneremnél ez kiverte a biztosítékot, mivel úgy gondolja, hogy a jónép nagy része ismeri Bibó, Marx, Hegel és a többiek téziseit.

Határozott meggyőződésem, hogy a szomszédomnak, meg a következőnek, sőt, az utcában még jó párnak, de kies falumban is a többségnek, halovány fingja sincs az említettek munkásságáról, nemhogy a hozzájuk tartozó ideológiáról. A jónépnek a szomszéd mezeje az érdekes, meg sógor szövege, aki már évek óta megmondja a tutit, különösen a hatodik nagyfröccs után.

Szóval, nekem az a véleményem, hogy ideológia melletti politizálás, összenemzeti szinten, na, az nincs. Ahhoz ugyanis hiányzik az olvasottság, a műveltség, a tanultság. Mert, kérem, nem csak a marxista-leninista egyetemen lehetett ideológiát tanulni. De hát, nem lehet mindenki okkult tantudós, hát istenem, hallgat az okos szóra, ami terjed, mint a parlagfű. Persze, legalább annyira irritáló. Mert valamilyen okból jobboldali ideológia – oppardon, agymosás – csak az utóbbi időben került elő. Nem utolsó sorban annak okán, hogy eddig nem volt. Nem azért, mert az átkosban meg se jelenhetett volna, hanem, mert egyszerűen nem volt. Mitől is lett volna? Hát, mert nem voltak mérvadó ideológusai. Hacsak Wass Albertet nem számítjuk annak .  Amúgy, amivel eleddig nyertek, az nem ideológiai alapokon nyugodott, hanem csak az elődök kritikája volt, semmi hozzá adott érték.

a folytatás itt olvasható: ellenszékben

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr338309374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11951 2011.07.10. 10:31:38

Azt hiszem nagyon igazad van,saját magam hozhatom fel példának,mert ezen a szinten én is tudatlan vagyok,aztán mégis kommentelek néha,de tisztába vagyok vele,hogy én legfeljebb beszélgethetek veletek,de a vitához már kevés vagyok... A nagyfröccsös példa igazán találó,sok olyan fazont ismerek,aki hasonló módon osztja az igét,és megmondja a tutit...

15524 2011.07.10. 11:09:29

+ (nekem is csak erre futja) :))

178479 2011.07.10. 11:33:05

Kedves Harunalrasid! Az elvtárs szó Arany János spéci találmánya. A többi nyelvben a baloldaliak inkább a magyar pajtás, néha a magyar bajtárs szó megfelelőit használják. A nácik nem a baloldali genosse, hanem saját találmányukat, a parteigenosse formát használták.

178479 2011.07.10. 11:38:31

A volksgenosse formával nem találkoztam. De ez nem inkább polgártárs? Az hogy van németül?

60145 2011.07.10. 14:01:02

Néptárs talán volt, talán nem, de néphős igen a Titó-i Jugoszláviában.

34417 2011.07.10. 14:23:02

[ZorróAszter](#1224704) lényegtelen. a cikk többi részéhez, esetleg, valamit?

34417 2011.07.10. 14:24:39

[ZorróAszter](#1224705) tudod, a magyar igazán egyedi nyelv. amúgy néptársnak fordítható. az is erősen ...khm...olyan barnás ...

179584 2011.07.10. 14:26:20

A fent idézett urak müveinek behatóbb ismerete híján is: nagy PLUSZ!

34417 2011.07.10. 14:29:03

[zsati](#1224672) véleményed azonban biztosan van. nem kell annak okvetlenül vitának lennie, de egyetértő smúzolásnak sem. tutimondó, maligán foktól függően, bőven akad

34417 2011.07.10. 14:31:27

[Marijja](#1224791) kössz:-) amúgy én sem ismerem az urak és elvtársak műveit, tehát, mondhatjuk úgy, én is zsigerből politizálok. DE: mecsoda különbség!

178479 2011.07.10. 15:02:45

7. harunalrasid (szerkesztő) 2011. 07. 10. 14:24 Nemtom. Én már a bevezetőnél leakadtam, ki ez a rejtélyes ember, és utána mivégre egy német lexikoncikk fordítás nélkül. Az egészen egyedi magyar elvtárs szó magyarázatául. Ráadásul a volksgenosse szót sosem hallottam, pedig érdekel a téma. Ideológia: mit akadunk fenn azon, hogy egy jobb populista néppártnak nincs ideológiája, mikor azoknak sincs, akiknek illene, példul a szociknak. A nyilasoknak is, de ők végképp nem érdekelnek. Apropó: a nyilasok testvére az valami hasonló akar lenni, mint a néptárs.

34417 2011.07.10. 21:27:09

[ZorróAszter](#1224814) nos, igen. valóban. mi több, tényleg. amúgy leginkább az ideológia hiányáról írtam, oldaltól függetlenül. mi több, ha nem tűnt volna fel, leginkább a lenézett pórnép ideológiai hiányosságairól. zsiger.

34417 2011.07.10. 21:29:14

[ZorróAszter](#1224814) még 1x: nem egy német lexikoncikk, hanem A LEXIKONCIKK. sajnálom, hogy nem fordítottam le. de mi végre is? zsiger. hogy ki lenne az a rejtélyes személy? akárki. senki. ha nem tudsz elvonatkoztatni akkor ahhoz kurvára semmi közöd.

12635 2011.07.11. 00:12:04

Rasid, azt hiszem sokan zsigerből politizálunk... valahol írtam, hogy a kisember többnyire akkor kezd politizálni, amikor gond van az életében, olyan gond, amiről, mikor beszélni kezd róla kiderül, hogy a szomszédnak, a havernak, a sógornak s hasonló a gondja...no ekkor kezd figyelni, kérdezni, gondolkodni, válaszokat keresni...azaz ösztönből, zsigerből politizálni... én pont így voltam vele, bár a férjem nagyon hozzájárul, mert ő nem csak zsigerből, hanem a fent említett nagy filozófusok ideáit ismerve gondolkodik...sokat tanulok tőle... szóval valahogy így van ez....az igazi politizáláshoz ideológiai képzettség, tanultság kell, a férjem szokta mondani...politikusnak lenni egy szakma...elmletben és gyakorlatban is nagyon sokat kell tanulni hozzá...

11692 2011.07.11. 05:11:32

...ha jobban szeretnénk olvasni, nem csak ideológusokat, hanem minden egyebet is - (talán) kevésbé lehetne megvezetni, rövidebb lehetett volna az út annak megértéséig, hogy hogy amit a bőrömön, zsigereimben érzek, az miért fáj...hamarabb megértenénk, hogy Wass Albert - a fenti példánál maradva - miért lett a (szélső) jobb oldal emblematikus irodalmi alakja, tiltakoznánk az ellen, hogy Tamási Áronhoz hasonlítsák, - meghagyva persze a jogot, hogy aki szeretni akarja, hát szeresse! - de nem nyomják le a torkomon lépten-nyomon! - bocs a pici kiegészítésért, tudom, hogy nem pont erről írtál, és az is igaz, hogy magasan kvalifikált emberek, akik tanultak, olvastak, több diplomásként habzó szájjal üvöltik a tutit...ki ért ezt?

12009 2011.07.11. 05:45:50

Elvtárs, polgártárs, néptárs stb. Szerintem itt a hangsúly a társon van. A társ pedig egy olyan személy, akivel valamin osztozotl, valamit megosztasz stb. Vagyis van valami közös dolgotok. Az oroszban "товарищ" az elvtárs. Ebben az orosz szóban szó sincs elvekről. Ez inkább bajtársat jelent, a szó katonai értelmében. Ma az orosz hadseregben még mindig a товарищ megszólítás dívik és nem állt vissza a господин. Viszont a civil életben valakit товарищ-nak szólítani komoly sértés.

34417 2011.07.11. 07:46:01

16. granicsar 2011. 07. 11. 5:45 hát persze. a cikk továbbim részéről pedig nincs is véleményed, nem igaz? amúgy jelen okfejtésed okán adhatták elő évtizedeken keresztül a tv híradójában, elvtelenül, persze, a beköszönéskor a "daragije továriscsi" és a "daragije druzjá" megszólításokat, egy azon lélegzettel! ugyan, kérlek, legalább ne légy álszent!

34417 2011.07.11. 07:47:19

14. gordius 2011. 07. 11. 0:12 jó neked... de gondolj a milliókra, aki butaságuk okán döntenek felettünk...

34417 2011.07.11. 07:51:37

15. evalajos 2011. 07. 11. 5:11 wass albert, és tamási áron, egy piedesztálon? már megbocsásson a világ! kezdjük ott, hogy a nemes (?) úr hogy írja a nevét.. tamási is írhatta volna tamássssssynak, csak nem volt rá szüksége...

114634 2011.07.11. 09:40:15

16. granicsar Már megbocsáss, de ekkora marhaságot!! Az "elvtárs" szót bontsd ketté, és megkapod a megfejtést, magyarázatot! Elv társ. Szó sincs itt bajtársiasságról, csupán elvi egyetértésről! Pl.: Te és Iván Petrov (Gubka) egy elvet vallotok! Gyűlölitek a Magyar embereket! Ti elvtársak vagytok! Erről van szó!!

178479 2011.07.11. 16:47:43

13. harunalrasid (szerkesztő) 2011. 07. 10. 21:29 Kedves Harunalrasid! Mi végre is? Mert akkor például látná, hogy a nácik például nem elvtársaztak. A parteigenosse nem genosse. Elvonatkoztatás: mennyire? Honnan tudjam, hogy ki lehet az Ön elvtársa? Mondjuk Bakunyintól Dolores Ibaruriig? Vagy Sztálintól Luigi Longoig? Ha Önnek ez mindegy, akkor Önnek milyen ideológiája van a zsigerein kívül? Bal? "Kurvára nincs közöd": Először is a stílus maga az ember, elvtárs. Másrészt ha az olvasónak kurvára nincs köze ehhez az íráshoz, akkor miért nem írta a szívlakatos naplójába golyóstollal "Kedves Naplóm!" indítással? A nép ideológia nélkülisége: igen, ez így van és nemcsak a baloldalon. Akinek a nagymamája azt meséli, hogy a szovjet katonák krumplit osztottak az éhezőknek, az meggyőződéses baloldali, akinek a nagymamája azt meséli, kit erőszakoltak meg a ruszkik a faluban, azok meg meggyőződéses jobboldaliak. De a többi kérdés sem sokkal jobb: győzze meg a nagymamáját, hogy Isten nem egy jóságos nagyszakállú öreg bácsi. Azt már nem is mondom, hogy kérdezzen meg néhány, mondjuk piarista gimnáziumot végzett embert, hogy mi a szeplőtelen fogantatás. Meg fog lepődni. De nem teszem, mert ennek az egész elmefuttatásának egy célja volt, hogy tudatosodjon bennünk, milyen hülye a nép, és ehhez képest milyen okosak vagyunk mi.

34417 2011.07.12. 05:38:17

[ZorróAszter](#1225382) a stílus, és az ember két külön dolog, ezt neked tudnod kellene. a tehetségesebbje olyan stílust vesz fel, amilyet akar. úgyhogy, ez rossz duma. arról az apróságról nem is beszélve, hogy - gondolom, szövegértési problémádból kifolyólag - elkerülte a figyelmedet, hogy élő személyről beszéltem. így teljesen értelmetlen volt gúnyolódnod. az általad aposztrofált kiszólás egyedül téged érint, nem az olvasóimat, mert honnan tudjam, hogy nem kubatov embere vagy-e, vagy csak egy sima spicli? de, ha mégis, ott van lázár, szijjártó - na, ez utóbbitól még göbbels is tanulhatott volna - akkor? a nép pedig, tényleg hülye - látható a bamba birka viselkedéséből - és mi döntő többségénél tényleg okosabbak vagyunk. főleg én:-)))

178479 2011.07.12. 09:59:17

Kedves Harunalrasid! "arról az apróságról nem is beszélve, hogy - gondolom, szövegértési problémádból kifolyólag - elkerülte a figyelmedet, hogy élő személyről beszéltem." Nem szeretném végképp elkeseríteni, de szövegértési problémát emlegetni nem minden szövegkörnyezetben értelmes, és néha kifejezetten kontraproduktív. Például hol írtam, hogy nem élő személy? "az általad aposztrofált kiszólás egyedül téged érint," Akkor legyen szives megmondani, hogy hány olvasójára bízta rá a nagy titkot. Mert ha mint sejtem, egyikre sem, akkor pedig minden olvasójára vonatkozik, hogy "kurvára semmi közöd". Az hogy Ön baloldali, és akkor bárki, aki nem ért egyet Önnel bármiben, az jobboldali, az az egybites logika, ami IQ-ra lefordítva kb. 40-esnek felel meg. Ezért aztán semmi oka szemrehányást tenni a magyar népnek, amelynek tagjai definíció szerint átlagban 100-as IQ-val rendelkeznek.

34417 2011.07.12. 11:45:03

[ZorróAszter](#1225657) nem hiszem, hogy ezzel a díszes mellédumálással könnyekig meg fogsz hatni bárkit is. amit elkövetsz, azt úgy hívják: szofisztika. az "egybites" pedig az én szabadalmam, úgyhogy, ha lehet, ne plagizálj:-) egy bit pedig korántsem megfeleltethető az általad kiszámolt 40-nek. a bit ugyanis 2-es számrendszerben értelmezhető direkt, és attól függ, hogy hányadik helyiértéken áll. így, önmagában, leginkább 1-nek felel meg. az általad kivirított 40-et a következő bitképlet fedi le: 00101 upppsz az pedig, hogy én kinek, mit, és hogyan teszek, végképpen nem a te véleményed függvénye. ne értékeld túl magad. mi az, hogy baloldali? ugye, nem akarod definiálni? de azért kössz, hogy követő üzemmódban vagy. az ilyen duellumok növelik az olvasottságot:-)

178479 2011.07.12. 12:48:41

Kedves Harunalrasid! Lehetséges, hogy szofisztika, mégsem válaszolt érdemben egy kérdésre sem, pedig ha picit megerőltetné magát, szerintem képes lenne. Az egybites logika - ez a tréfa már harminc éve szakállas volt, és ha jól látom, nem az ön szakálla díszíti, úgyhogy marad az egy szál szabadalma a seprűnyélre. A bináris számolást ha jól látom, még gyakorolnia kell picinyt, de türelmes vagyok: elismerem, 40-es IQ-val talán tényleg nehéz feladat lehet. Drukkolok Önnek. Már majdnem jó. Csak így tovább.

34417 2011.07.12. 13:13:03

[ZorróAszter](#1225686) ha esetleg levezetnéd, mennyi is binárisan a decimális 40, nagyban előbbre vinné az ügyet. tudod, elismerem, ha egy nullát elírtam. mennyi is kettő a nulladikon? aztán, szép sorban, csak rajta, menni fog ez:-) 1-2-4-8-16-32, stb. szóval? tehát 000101 mégis csak upppsz... ha egyetlen kérdést is feltettél volna, hidd el, még a te szinteden is érthetően feleltem volna. de, mint mondottam, csak szofisztika tellett tőled. harminc évvel ezelőtt meg halvány fingod se lehetett a bit mibenlétéről:-))) de csak folytasd, sikerült 13 ezer fölé vinned a kommentek számát, hálás köszönet:-) szeretném, ha megvizsgálnád a sün és a dauer összefüggését:D ja, és javaslom, vegyél egy nagyobb tükröt. persze, csak az arcod miatt:DDD a cikkhez ugyanis egyetlen karakterrel nem szóltál hozz. valahonnan ismerős ez a fölényes, felsőbbrendű, kioktató terelés. sok sikert!

178479 2011.07.12. 17:54:30

Kedves Harunalrasid! Egyelőre még nem árulom el, de segítek: Harunalrasidként nyilván megtéveszti, hogy az arab írás iránya is ellentétes az európaiakéval. De a számok irása megegyezik. A helyiértékek sorrendje azonos a tizes számrendszerbeli számok írásánál megszokottal. Ameddig eljutott, az az 5. Hajrá, csak így tovább. Ez már majdnem jó!!! "harminc évvel ezelőtt meg halvány fingod se lehetett a bit mibenlétéről:-)))" Téved. Amivel most kínlódik, azt 1976-ban középiskolában tanultam. "a cikkhez ugyanis egyetlen karakterrel nem szóltál hozz." Téved. És ezzel elárulja, hogy nem is olvassa a kommenteket. Vagy ha olvassa is, ezek szerint egy szót sem ért belőlük. Vagy legalábbis a többségükből.

34417 2011.07.12. 19:34:53

27. ZorróAszter 2011. 07. 12. 17:54 forró aszfalt: miért is kellene téged olvasnom? egy szám vagy: 13003. örülsz? még mindig nem látom a cáfolatod, csak a nagy pofád tátog. típushiba. ha nem tudtok mit felhozni, hát személyeskedtek. szóval, decimális 40 binárisan? bevallom. néha tényleg büdös a szám. különösen, ha a magad fajtával beszélgetek. szóval, mi a véleményed a sün és a dauer viszonyáról? amatőr...

178479 2011.07.12. 21:12:10

Kedves Harunalrasid! Kérem, ne adja fel. Már majdnem sikerült. Látja, milyen szépen halad? Holnap folytathatjuk akár a szorzótáblával is. Vagy ne haladjunk ilyen gyorsan? Előbb vegyük az összeadást? "még mindig nem látom a cáfolatod, csak a nagy pofád tátog." Milyen cáfolatra gondol? Minek a cáfolatára? Sün - dauer Nem lepett meg. 40-es IQ-tól pont ilyen elmés mondásokat vár az ember. 13003 Nem az ujja remeg az egéren? A refresh gombon? Mintha picinyt idegeske lenne máma.

34417 2011.07.13. 11:49:19

[ZorróAszter](#1225971) vedd elő a másik kezedet is, és veselkedj neki te a bináris megoldásnak. az lenne a cáfolat. de hát, ezt a kifejezést sem ismered. mint ahogy az említett összefüggést sem a sün és a dauer között. de hát, tényleg, mit várhat ez ember egy ilyen okoskától, aki még két értelmes mondatot nem rakott össze post formájában, csak a partvonal mellől kiabál be rekedten, hogy: pfujj, bíró! adok egy kis házi feladatot, még neked is menni fog: Blogok a rendszerben ellenszék http://ellenszek.nolblog.hu/ 360 bejegyzés 13025 komment szerinted milyen súllyal szerepelsz ebben a tömegben? mármint, a lepkefinghez képest:-D

178479 2011.07.13. 13:50:00

Kedves Harunalrasid! Pedig hogy drukkoltam Önnek. Nem kell annyira sietnie. Ha három nap alatt számolja ki, akkor három nap alatt. Nem hajt a tatár. Semmiképpen sem akarom megfosztani a sikerélményétől. Az öt nincs olyan messze a negyventől. De ha ilyen kis türelmetlen, és azt mondja, szabad a gazda, akkor rendben, megírom. Cáfolat: Még mindig nem értem, mire cáfolat. Hisz Ön már BIZONYÍTOTT. Semmi kétség. 360 / 13025: Ki a csudát érdekel? Ön hozta elő. Különben is azt pletykálják, hogy egymásnak kommentelnek álnéven tapsikoló, nyalakodó kommenteket. Valaki még azt is feltette valahová, ki kit milyen nick alatt szokott dicsérni. Ha érdekli, megkeresem Önnek. De szerentem látta és ott vitatkozott valakikkel ezen. Az Ön nyalakodó nickjeit is felsorolták. De ez engem miért érdekeljen?

34417 2011.07.13. 14:09:08

31. ZorróAszter 2011. 07. 13. 13:50 tényleg nem kell, hogy érdekeljen. de akkor minek jársz ide? terelni? a birkákat, odahaza, arra még jó vagy:-) egy nappal ezelőtt, a 28-asban már felajánlottam, hogy viríts. ennyi idő kell hozzá? akkor segítek: 000101, a te egybites nyelvedre fordítva 0=nincs érték, 1= a kettő megfelelő hatványa. az első 4. helyi értéken levő 1=8, a 6. on 1=32, az, bizony, a decimális 40-et adja ki. ülj le, fiam, elégtelen. küldd be az apádat, szeretnék vele beszélni, ez így nem mehet tovább! kíváncsi lennék a "nickjeimre". de, ha lehet, bizonyítva - tudod, azonos ip-címnek kell lennie, és ne mondd, hogy az bizalmas adat, mert ezennel feljogosítalak rá, hogy utána nézz -, mert különben kénytelen leszek azt mondani, hogy egy hazug kis seggfej vagy. de én persze, egy ilyen nagy tudású beszólogatónak, hogy' is mernék ilyet írni, még a végén népünk megvetésével találkoznék... nos: (szerinted) decimális 40 és a nickek? vagy repedj le rólam, és akkor még finom voltam:-) ja, és az előtt lancelotként pengettél húrokat. szóval, ki is a nick-bubus? mert én harunalrasid voltam, vagyok és leszek. de te? mit szólnál a "senki"-hez?

34417 2011.07.13. 14:36:23

[ZorróAszter](#1226262) tudod, zorró, én egyáltalán nem vagyok kedves, különösen az ilyen álcalényekkel, mint te. a postttal kapcsolatban egy szót sem írtál, csak végig személyeskedtél. az a helyzet, hogy nem szívesen vívok szellemi párbajt olyan fegyvertelenekkel, mint te. úgyhogy most elköszönök tőled a régi filmbeli dallal: pá, kis aranyom, pá, nem zavarom, pá, csak elhagyom, pá:-)
süti beállítások módosítása