...
...
Mityuka a (rém)HírTV-ben. Tudatmódosító cukorkát kaphatott
„Jó úton vagyunk afelé, hogy bizonyítani tudjuk: az elmúlt három évnek volt értelme és van eredménye” – ezt Varga Mihály mondta a Hír TV Péntek 8 című műsorában. Ahhoz, hogy tudjuk jó úton haladunk-e nem ártana tudni merre van előre! A nemzetgazdasági miniszter szerint „az a sok apró dolog, ami eddig nem állt össze egy logikus képpé, az most végül összerendeződik, és kiderül, hogy Magyarország jó irányba megy”. Nos ebben van valami, az biztos, hogy az intézkedéseik „sok apró dolga”, már csak egyértelmű ellentmondásaik miatt sem állhatott – s nem is fog – össze egységes egésszé!
Hogy humorban is pótolni szeretné Matolcsyné férjét, mi sem jellemzőbb, mint abbéli vélekedése, hogy „gazdasági miniszterként a növekedés beindítása kell, hogy legyen a fő feladatom, mert: e nélkül a költségvetés számai nem lesznek hosszútávon tarthatóak.”. Mint tudjuk; rövidtávon pedig sehogy!
Vagy, hogy jelentős hátráltató tényezőnek nevezte a devizahitelt és az eladósodottságot, szerinte „ennek is köszönhető, hogy a bankok behúzták a féket és kevesebb a hitelezés, kevesebb a beruházás”. Ja a gazdaságpolitikának, pontosabban annak a zavaros katyvasznak, ami nekik helyette van, semmi köze a dolgok alakulásához!
Ezen mértes baromságokon túl megcsillogtatta tudatlanságát a ciprusi helyzet kapcsán is, azt mondta: „már- már kiderült, hogy az ott megvalósult betétadó kudarcos vállalkozás, a magyar kormány ezt nem tervezte és nem is fogja bevezetni”. Szűzanyám, ennek a majomnak közgazdasági diplomája van, még akkor is, ha belker áruforgalmi szakon! De hogy gátlástalanságát se feledjük megjegyezte: „Simor Andrást kimentettük a ciprusi betétcsapdából, ezért várjuk a köszönőlevelét, de ugyanez a helyzet Bajnai Gordonnal is, mivel ő is érdekelt volt”.
(Eddig azt gondoltam, Varga még a normálisabbak közé tartozik. De ő is pont olyan segghülye, mint a többi. a szerk. megjegyzése)
Légvár-építésben ismét a kínai. Nagy vasúti fejlesztés és a kínaiak: hablaty újratöltve
A Magyar Közlöny pénteki számában megjelentek szerint a nemzeti fejlesztési miniszter és a külügyminiszter előterjesztése alapján a kormány egyetértését fejezi ki és a kormányfő a nemzeti fejlesztési minisztert felhatalmazta a magyar és a kínai kormány közötti tárgyalásokra a magyarországi V0 jelzésű, Szárliget és Ceglédbercel között létesítendő, Budapestet elkerülő vasútvonal létrehozásáról szóló megállapodásról.
Szijjártó Péter külkapcsolatokért felelős államtitkár február 27-én a kormányszóvivői sajtótájékoztatón jelentette be a Budapestet elkerülő, úgynevezett "V0-s" körgyűrű terveit. Az államtitkár elmondta: a beruházás során 113 kilométer hosszú, kétvágányos, villamosított, két Duna-hidat is tartalmazó, nyílt vágányon óránként 160 kilométeres sebességet lehetővé tevő folyosót építenek meg.
Az előző Orbán-kormány idején a derék kínaiak által megvalósítandó, a Nyugati-ból a Ferihegyre „repülő” gyorsvasút építéséről szólt a fáma. Osz’t mi lett belőle? =))
(Nem tudom eldönteni, hogy Szijjártó magától ilyen idióta, vagy keményen gyúr rá? Körgyűrű, mint olyan, egy vasút esetében? Annak nemigen lesz olyan szakasza, ami 160-nal lehet száguldani! a szerk. megjegyzése.)
Róna György jegyzete