Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Nem temetni jöttem Csurkát, de dicsérni!

2012. február 22. - Harun al Rasid

ami, lássuk be, eléggé nehéz ügy...

ami, lássuk be, eléggé nehéz ügy...

Olvasói levélként kaptam ezt a kíváló elemzést, aminek valódi címe: Csurka, a Fidesz és '56.

Ha ismerném a szerzőjét, esetleges megjelenésének forrását, büszkén vállalnák közösséget vele, így csak komment nélkül közreadom sorait.

"Eltemették Csurkát, mostantól vége a kötelező kegyeletnek, értékelhető a halott munkássága. Tamás Gáspár Miklós azt a definíciót adta, hogy „Csurka náci volt meg fasiszta.” Értékítéletét elfogadhatjuk tárgyilagos szakmai véleménynek. Ezt legfeljebb annyival toldhatjuk meg, hogy nem ösztönös, öntudatlan, hanem jól képzett, tudatos fasiszta és náci volt, aki jól ismerte a náci szakirodalmat, maga is felhasználta a náci klasszikusokat, tudója és értője volt az antiszemitizmus irodalmának, sőt: érdemei között említhetjük, hogy a kor követelményeihez igazította, a magyar viszonyokra és az új világrendre adaptálta a náci eszméket.

Csurka a nácizmus legképzettebb magyar szakértője és leghitelesebb képviselője volt, emellett egyenes ember: ha valaki az általa pontosan képviselt náci értékrendhez képest nem volt eléggé náci, azzal szemben Csurka mindig keményen fellépett, legyen az barát vagy ellenség. Ha kellett, szétverte saját pártját is, de soha a legkisebb megalkuvást nem tűrte. Mondhatjuk, hogy „tisztán tartotta” a nácizmust Magyarországon, őrködött felette, vigyázta a hamisítóktól, a kufároktól, a pojácáktól, ha valaki „nemzetinek” mondta magát, az nem lehetett csak úgy fél szívvel antiszemita és náci, annak teljes szívből kellett annak lennie. Amit, és akit Csurka elfogadott, hitelesített, az minden kétséget kizáróan náci volt. Az ő ítéletében abszolút módon meg lehetett bízni. Csurka ebben soha nem tévedett, és soha nem volt elnéző vagy kijátszható. Szakmai felkészültségéhez nem férhet kétség, személyes példamutatása hitelesítette nézeteit. Ízig-vérig náci volt, akinek mindenről az jutott eszébe.

Így tehát Csurka nemcsak egy antiszemita volt a sok közül, hanem egy intézmény, aki a nácizmus adekvát képviselőjeként hitelesített másokat. Durva hasonlattal élve, Csurka olyan volt a nácizmus tekintetében, mint egy rabbinikus tekintély, aki a kóser ételeket hitelesíti. Csurka egy náci apostol volt, aki kanonizált. Amire Csurka rátette a pecsétjét, amit ő hitelesített, az garantáltan náci volt.

A Fidesz eljutott a nácizmusig

Márpedig Csurka a Fidesz-KDNP kormányzására, a Nemzeti Együttműködés Rendszerére és személyesen Orbán Viktorra rátette a maga hitelesítő pecsétjét. Ha minden más esetben elfogadjuk, hogy Csurka hitelesen igazolta bárki náci voltát, akkor ebben az esetben is el kell fogadnunk a legmértékadóbb személy értékítéletét. Ha Csurka korábban soha nem tévedett, akkor nem tévedett most sem. Ha Csurka elfogadta a Fidesz-KDNP kormányzást, náci szemszögből hitelesnek tartotta, akkor nem lehet kétség afelől, hogy a Fidesz-KDNP kormányzás megfelel a náci követelményeknek. Ha pedig Csurka hiteles „nemzeti” politikusnak elfogadta Orbánt, ha Csurka maradéktalanul elégedett volt vele, akkor Orbán Viktor is náci eszméket követ. Nem kell ettől megijedni, nemcsak tömegpusztító és véresszájú nácik vannak, léteznek egészen halk szavúak is, vagy akik nem hirdetik nyíltan az elveiket. Segít a megértésben, ha követjük azt a használati utasítást, amit Orbán adott: ne arra figyeljünk, amit mond, hanem arra, amit tesz. Csurka okos ember volt, enélkül is ezt tette, és Orbán tetteiből le is vezette szépen azt, hogy a „szabadságharc” miért náci. Csurka ugyanis ebben a tekintetben ellentéte volt Orbánnak: nála nem azt kellett figyelni, amit tesz, hanem azt, amit mond. Csurka elmondta azt, amit Orbán tesz. Pontosabban, azt mondta el, hogy amit Orbán tesz, az micsoda.

Csurka tavaly november végén végrendeletnek is tekinthető írásában elemezte Orbán szabadságharcát a „globalokrácia” ellen. Ezt írta: „Orbán jól tudja, hogy a bankár, kamatszedő globalokrácia, amelynek arcát Sárközi és Obama elnök rajzolta fel a minap egy maguk közt maradónak vélt beszélgetésben, akármekkora hatalommal rendelkezik is ma még, meg fog bukni. Új világrendnek kell jönnie, mert ez a mostani az emberiség létét fenyegeti. Addig azonban élve kell maradni. Ezért kezdődnek tárgyalások a megtorpedózott hajó kormányosa és az IMF között.” A „globalokrácia” arcáról a cikkben később ezt írja: „Sárközi és Obama beszélgetésének sötét hőse, Netanjahu”, vagyis akiket Netanjahu megtestesít: a zsidók. Csurka a helyzetet a szokásos „tankok helyett a bankok” kezdetű náci formulával írja le, „a világ a globalizmusban annyit változott, hogy egy nemzet függetlenségét bankműveletekkel éppen úgy meg lehet szüntetni, el lehet taposni, mint lánctalpakkal.” Úgy tesz különbséget  az emberek között, hogy „soha még világosabbá nem vált, ki itt most az IMF-pufajkás és ki a magyar”. Akik az IMF által képviselt zsidó világ-összeesküvés pártján állnak, azok a mai pufajkások, liberálisok, kommunisták és mind együtt: zsidók. Ezt írja Csurka: „Most minden hazaárulást nevesíteni lehet. Hányan vannak, milyen funkcióban és milyen vagyonnal rendelkeznek azok, akik nemcsak tudtak a készülő magyar csődbevitel tervéről, de nemzetközi kapcsolataikkal elő is mozdították, és most ezt a magyarság és kereszténység ellenes összeesküvést akarják a saját hatalmuk visszaállítására, illetve további törvénytelen vagyonosodásukra felhasználni.” A szokásos náci elméleteket nem idézzük tovább, a velük folytatott harccal Csurka elégedett. A nácizmus magyar apostola így értékeli Orbán Viktort: „Orbán Viktor, akinek most a fejét követelik, ha szigorúan magyar szempontok szerint ítélünk, mindent jól tett és éppen ez a bűne.” Akiről Csurka azt mondja, hogy mindent jól tett, arról ne legyenek kétségeink, megkapta a hiteles pecsétet, az legitim náci. Csurka még Szegedre is elment nem sokkal a halála előtt, hogy Orbán mellett beszédet mondjon. Csurka egyenes, jellemes ember volt, akivel ő csak egy kicsit is nem ért egyet, amellett nem mond beszédet. A szellemi alap már közös.

Az elfogadás ugyanakkor kölcsönös. Ne feledjük, hogy az Új Színház elfogadott koncepcióját Csurka írta, ezt a színházat nem Dörner György kapta, aki maga is bevallotta, hogy Csurka szellemisége és útmutatása szerint akar dolgozni, hanem Csurka. Csurka korára való tekintettel nem vállalt igazgatói posztot, mint mondta, mert az ezzel járó feladatok neki már fárasztóak, ezért az igazgatói székben Dörner a strómanja. Történhet-e bármi Magyarországon, amit Orbán nem akar? A kormány képviselője szavazatával is támogatta a pályázatot. Orbán a parlamentben is cinikusan jóváhagyta, hogy Csurka színházat kapjon. Amikor Csurka meghalt, a Fidesz által uralt közszolgálati televízióban műsorváltozás történt. Mintha nem egy közismert antiszemita és náci, fasiszta szélsőséges uszító halt volna meg, aki gyilkos eszmékkel fertőzte az országot, hanem egy köztiszteletben álló személy, ahogyan Csurkát azzá is tették. Ilyen a mai Magyarország, ahol egy ízig-vérig náci, antiszemita, gyűlölködő politikus köztiszteletben álló személy lehet. Bayer Zsolt, Orbán Viktor barátja könnyezve búcsúztatta el a magyar nácizmus legújabb kori apostolát, temetése kapcsán pedig ezt írta: „megpróbálunk odaállni az emléke alá. Vagy mögé. Hogy óvjon, segítsen, védelmezzen – és irányt szabjon”. A Fidesz egyik vezető publicistája, ideológusa, azzal búcsúzik egy nácitól, hogy megpróbálnak méltók lenni hozzá, és azt várják a náci vezértől, hogy halálában is irányt szabjon nekik.

Mit mondjunk akkor erről a pártról? Azt, hogy nem náci? Csak azért, mert nem mondják ki azt, amit Csurka nyíltan hangoztatott, de Csurka követői akarnak lenni? Aki Csurkát követi, az micsoda?

Van egy kis ideológiai bizonytalanság Csurka nácizmusát illetően, mert itt van a Jobbik is. Ha Csurka náci, akkor mi a Jobbik? Tamás Gáspár Miklós is azt írta, hogy nem Csurka a legrosszabb. „Az ő gonosz szíve forró volt” – írta. Ezt TGM írói munkásságának tekintjük, természetesen ez nem igaz. Csurka gonosz szíve hideg volt, mint a jég, olyan volt, mint egy krokodil meleg szíve. Nem igaz, hogy szerette a magyarokat, ő csak a zsidókat gyűlölte. A zsidógyűlöletet nem lehet másképp eladni, mint „nemzeti érzésnek” álcázva. Ha Csurka Izlandon születik, akkor „nemzeti érzésű” izlandi lett volna, „nagy izlandi” és nem „nagy magyar”, a közös csak a zsidógyűlölet lett volna. Ugyanakkor Csurka és a Jobbik között valóban van különbség. Csurka a művelt nácik közé tartozott, akik komolyzenét hallgattak, zongoráztak, ezzel szemben a Jobbik a belső csikágó sötét, buta, primitív nyilasainak szervezete. A Jobbik a kuruc.info világa, akik ma is a Dunába lőnék a zsidókat és akiket ők zsidónak mondanak. Csurka ezzel szemben a numerus clausus pártján állt, de ha lett volna olyan, aki kikéri megint a zsidókat egy kis „közmunkára”, akkor ugyanúgy deportálta volna őket a halálba, mint antiszemita elődei. Ahogy ezt tette az Orbán-rendszer példaképe, a Horthy-rendszer, és aztán azt mondta volna másodszor is, hogy nincs köze a holokauszthoz. Náci Németország híján a „humanista” Csurka ezt írja idézett cikkében: „Az IMF-pufajkásokkal, belesavanyodva az elfogadhatatlan realitásba, nem élhet együtt a nemzet. Minden pillanatban, minden találkozáskor, minden megjelenéskor rá kell mutatni árulásukra. Semmi törvénytelenséget, semmi erőszakot nem kell és nem szabad elkövetni velük szemben, de minden találkozáskor, minden megjelenéskor rá kell mutatni kilétükre, emberi minőségük posványára és köpni kell. Nem érezhetik magukat otthon abban az országban, amelynek szabadságtörekvését megtorpedózták.” Vagy ahogyan cikkét zárja: „Az IMF-pufajkások számára egyébként nyitva van a határ minden irányban.” A nagylelkű, forró szívű Csurka leköpni és nem Dunába lőni javasolja a zsidókat, illetve felszólítja őket a távozásra. A bűnük a létezésük, és a szabadságszeretet, amit minden embernek megadnának. Csak az nem világos, hogy a kínaiak, az oroszok, az antiszemita arabok, akiktől szintén próbált Orbán pénzt szerezni unortodox és a közgazdaságtan törzsanyagával ellenkező gazdaságpolitikájához, miért nem támogatták a Nemzeti Együttműködés Rendszerét, ha az egyébként olyan klassz lenne, csak a zsidók teszik tönkre? A nem zsidó befektetők miért nem fektetnek be Orbán rendszerébe? És miért a zsidók az okai mindennek, miután a működésképtelen és önmagát eltartani képtelen Magyarországot csak a zsidónak mondott IMF hajlandó megmenteni a teljes csődtől? Antiszemitának ilyen kérdésekre nem kell válaszolni. Valahogy abban is a zsidók keze van benne.

Az Orbán-rendszer az olasz fasizmus mintájára rombolta le a demokráciát, és náci eszmék alapján vívja „szabadságharcát” a világ zsidóságával szemben. Történelmi küldetést tulajdonít magának, ahogyan azt Csurka is igen jól látta: „Húsz év múlva – vagy talán még előbb –, amikor a gerjesztett válságokkal fegyelmező gátlástalan globalokrácia végképp megbukik és átadja a helyét egy ma még ismeretlen takarékos és istenfélő világrendnek, talán majd megemlékeznek róla, hogy a folyamatot a magyarok indították el.”

A demokrácia lerombolása teljes mértékben megfelel a Mein Kampfban leírt céloknak és eszközöknek. Hitler továbbfejlesztette Mussolini fasizmusát, amikor ötvözte azt az antiszemitizmussal, miután a fasizmus ellenségeit, a liberális szabadkőműveseket és a szocdemeket a zsidókkal azonosította. A demokráciát a zsidók eszközének tartotta, hogy a nemzetek fölötti hatalmat megszerezzék. Ezért kell a demokráciát lerombolni. Mindez összhangban áll a katolikus egyház érdekeivel, amely vallási-nemzeti ideológiát nyújt a liberális állam szabadságával szemben, amely nem teszi lehetővé, hogy államhatalmi eszközökkel uralkodjanak az emberek lelke fölött. A kettő találkozásából jön létre a fasiszta és náci állam. Az Orbán-rendszer ott tart, ahol a Horthy-rendszer: félfasiszta és fél-náci államot építettek fel, amelyben a liberalizmus korlátozottan megtűrt, jogon kívüli, és az államrendből kiiktatott lett. A mai kor viszonyai között nagy elődeik se csinálták volna jobban. A liberális Európában, az Unió tagjaként, felépítettek egy fasiszta és náci államot, amely gyenge ellenzéke, és erős társadalmi támogatottsága miatt megengedheti magának, hogy ne legyen totális diktatúra. Szükséges, hogy a világ változzon ahhoz, hogy a magyar fasizmus és nácizmus totális diktatúrában uralkodhasson. De még Csurka is realista volt: tudta, hogy szükség van kompromisszumokra, mert „a zsidók” még túl erősek. Márpedig Orbán diktatúrája csak ellenük és a velük egyetértők ellen irányul. Tudja ezt a jó magyar ember is, ezért támogatja, sőt nagyon helyesnek tartja. Ahogy Csurka temetésén elhangzott Lezsák Sándor szájából, ők Csurkával együtt megpróbálják „kikényszeríteni a sorstól végre azt a magyar függetlenséget, nemzeti önrendelkezést, belső demokráciát, amit a magyar nép története során már régen kiérdemelt.” Figyeljünk a szavakra: „belső demokrácia” – ez csak az övéké, ez nem jár a zsidóknak, liberálisoknak, szociáldemokratáknak, vagyis a „nem magyaroknak”. Amíg liberális demokrácia van, addig nincs magyar függetlenség, önrendelkezés. Ellenségük az egész demokratikus világ, mert az egész demokratikus világ – kényszerképzetük szerint – zsidó.

Mindezt csak a liberálisok, a zsidók és a szocialisták nem látják, akik ellen ez irányul. Gyávák, sunyítanak, lapítanak, elfogadják a bűn nélküli bűntudatot, amit a nácik harsánysága és agresszivitása okoz, és még azokat is terrorizálják, akik ezt nekik egyenesen megmondják. Azokkal szemben nem gyávák, csak a nácikkal szemben azok. Aki felhívja a figyelmüket erre, nekik az szélsőséges. Pedig jobb lenne, ha szembenéznének azzal, hogy jelenleg csak azért ússzák meg a halálkamrákat, mert nincsenek ilyenek Európában. Ha a magyarokon múlna, már régen be lennének vagonírozva.  Hogy ez ma nincs így, az nem a magyarok, hanem a németek érdeme.

1956, mint Szálasi folytatása

Ebbe a náci eszmerendszerbe illeszkedik az, hogy Csurkát az 56-os hősök parcellájába temették. Az 56-os szervezetek közül még egyik sem tiltakozott, ami szégyen. Két okból is. Egyrészt, mert Csurka elárulta a forradalmat, még akkor is, ha a Kádár-rendszert bíráló darabokat írt, amelyeket azért a Kádár-rendszer bemutatott. Másrészt, ha egy közismert nácit az 56-os hősök közé temetnek, meggyalázzák a forradalom hőseit. Csodálkozni persze nem kell, hiszen az 56-os szervezetek egy része mindig is csurkista volt és náci ideológiát vallott. A hivatalos tiltakozás elmaradása pedig azt jelenti, hogy a kormányzat is 1956 szélsőjobboldali értelmezését fogadja el.

Csurka életrajza szerint 1956-ban a főiskolai nemzetőrség vezetője volt, amiért fél évre Kistarcsára internálták. Kistarcsán beszervezték III/III-as ügynöknek, pártállami besúgónak. Amikor Antall József átadta neki a borítékot, amelyben a beszervezési nyilatkozata volt, beismerte, hogy aláírt az állambiztonságnak, de azt állította, hogy kényszer hatására tette, és soha nem írt jelentéseket. Ehhez jegyezzük meg, hogy másokat is megpróbáltak beszervezni, de nem sikerült, és nem is lett semmi bántódásuk azon kívül, hogy nem lettek a kommunista Magyarország ünnepelt és jól fizetett drámaírói, a lóversenyek elmaradhatatlan látogatói. Csurka nemcsak kiszolgálta a rendszert, nemcsak kedvezményezettje volt annak a rendszernek, amellyel szemben 56-ban felkelt a magyar nép, hanem hivatalosan még besúgója is. Életrajza szerint 1957-ben a Színház- és Filmművészeti Főiskola dramaturgia szakán szerzett diplomát. Tehát egy évvel a forradalom után Csurka már diplomát kaphatott, egyenesen az internálásból. A kettő között egy apró közjáték, említésre alig méltó csekélység történt: a később habzó szájjal kommunistázó Csurka aláírt az állambiztonságnak. De nála ez is érdem, és a diktatúra vádirata. A hetvenes években már egyszerre több színházban is játszották az antikommunista Csurka darabjait. Valamit azért kellett tenni, nem lehetett a III/III-as ügyosztályt csakúgy átejteni. Ez az ember most azok közé lett eltemetve hősként, akik az életüket adták a forradalomért. Akiket azok öltek meg, akiknek Csurka – minimum papíron – a besúgójuk volt.

Csurka azt mondta, hogy nem írt soha jelentést. Erre általában nem is volt szükség. Elég volt, ha a rendszeresen megjelenő tartótisztnek mesélt az ügynök, aki aztán az leírta. Aki rólam jelentgetett annak idején Esztergomban, annak a kapcsolattartóját látásból ismertük, általában a Várhegyre mentek sétálni. De Csurka szóbeli jelentéseiről sem kerültek elő papírok, így maradjunk annyiban, hogy voltak nála nagyobb jellemek is.

Csurka nem mint besúgó került az 56-os hősök parcellájába, hanem mint antiszemita. Ha valaki nem tudná, sok évvel ezelőtt megjelent „A forradalom igaz története” című remekmű Szalay Róbert volt 56-os tollából, aki mellesleg utána még szép honvédségi karriert is befutott a szocialista hadseregben, csak a rendszerváltás után lett megint nagy nemzeti hős és kommunistagyűlölő. Ez a Szalay ebben a kis könyvecskében, amelynek második előszavát volt kedves Pongrátz Gergely írni, azt állította, hogy az 1956-os forradalmárok elődei a „zsidó-bolsevizmus” ellen hősiesen harcoló nyilasok voltak. Ezek után nem véletlen, hogy a „bolsevik zsidóktól” megtisztított ötvenhatos szervezetekből hungarista eszméket valló csoportok lettek, és Csurka lelkes követői. Amikor Csurka megírta hírhedt „dolgozatát”, amelyet akkor még a konzervatív jobboldaliak is náci alapvetésnek minősítettek, ezek az 56-os csoportok mind lelkesen támogatták. Emlékezzünk csak arra, hogy a Csurka-dolgozat 1992-ben mekkora felháborodást váltott ki, teljesen jogosan. Mennyit változott azóta a náci uszítással szembeni tűrésküszöb? Nem kis mértékben Csurkának köszönhetően. Amikor Csurka a médiaháború részeként elkezdte az MTV előtti tüntetéseit szervezni, a legnagyobb támogatói ezek a szélsőjobboldali 56-os szervezetek voltak. Ezek voltak azok, amelyek más szkinhedcsoportokkal együtt kifütyülték az 56-os elítélt Göncz Árpádot a Kossuth téren, mert a médiaháborúban nem támogatta a katolikus vallási előrenyomulást. Vajon kikkel szemben? Akikre Csurka azt írta, hogy „megnevezhetetlenek”. Azért ő megnevezte őket.

Ezek az ötvenhatosok azt vallották, ami a Szalai-féle könyvben megjelent, hogy 1956-ban a magyar nép a zsidó ávósok ellen kelt fel, a nemzetközi zsidó világ-összeesküvés ellen harcolt. Ennek az összeesküvésnek az egyik formája a bolsevizmus, a másik formája a liberalizmus. A zsidó apák kommunisták, a zsidó fiak pedig liberálisok voltak. Ezt hirdeti a magyar szélsőjobboldal, ez ellen vívja „szabadságharcát” Orbán Viktor. A tankok helyett jöttek a bankok. A kör bezárult. A magyar nácik szerint a magyarok már 1956-ban sem egy diktatúra ellen harcoltak, és nem egy idegen megszálló ország ellen keltek fel, hanem a zsidók uralmát próbálták megdönteni. Ezt állította Szalay Róbert ebben az „igaz” történetben, ezt vallotta maga Csurka is, és ennek szellemiségében politizál Orbán Viktor, ha nem is nevezi nevén a dolgokat úgy, ahogyan Csurka és Szalay tette.

Ez az alapja annak, hogy a kommunista besúgó, rendőrspicli, áruló és ügynök, a közönséges nyilas és náci Csurka az 56-os hősök között kap örök nyughelyet. Ezzel hivatalosan lenácizták a forradalmat. Győzött 56 szélsőjobboldali és antiszemita értelmezése: Szálasiék 1944-ben a Dunába lőtték a zsidókat, a forradalmárok pedig 1956-ban felkoncolták őket az utcán, amikor az ávósokat fejjel lefelé felakasztották. Lehet, hogy a lincselők között voltak olyanok, akik a kommunistákat a zsidókkal azonosították, bár ezek nagy része később értesült erről, amikor az 56-os emigrációt Nyugaton az egykori nyilas emigráció fogadta, és vette szárnyai alá. Mellesleg, a kommunizmusnak a zsidó nagytőke esett elsőként áldozatul, és a forradalmárok, sőt a forradalom vezetői között is voltak szép számmal zsidók, de ez nem számít. Az antiszemitizmushoz nem kellenek érvek, tények. Ez a magyarokra és zsidókra való felosztás torz és beteg elmék szüleménye. De az egész forradalmat antiszemitának minősíteni azzal, hogy a legnagyobb zsidógyűlölő rasszistát befektetik az 56-os hősök parcellájába, enyhén szólva sokatmondó és sajátos. Hacsak azt nem vesszük figyelembe, hogy a 298-as parcellában fekszik maga Szálasi és a nyilas kormány több minisztere is, egy szinttel az 56-osok földi maradványai alatt. Az ő sírjaikat ápolta Bosnyák Imre egykori nyilas, a Mártírok Igazságtevő Bizottsága nevében. Az öreg hungarista csak azt nem mondta, hogy az ő mártírjai nem az 56-osok, hanem a nyilasok. Most jól összekeverték a kettőt.

A temetéssel nemcsak Csurka, de a nácizmus rehabilitációja is megtörtént. József Attilát megtagadják, Csurkát magasztalják. 1944 óta annyi változott, hogy a nyilasokat még jeltelen sírba temették. Csurkát nem lehet azokkal azonosítani, akik a Dunába lőtték vagy lövették a gyerekeket, nőket, férfiakat. De akik Csurka mérgezett beszédein nevelkedtek, még megtennék ugyanezt, ha lehetőségük lenne rá. Csurkát pompával, hősként temették Magyarországon. Senkinek nem volt egy szava az ellen, hogy kormánypolitikusok, valamint Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője, Kövér László a Fidesz volt választmányi elnöke, az Országgyűlés elnöke búcsúztatták jelenlétükkel a nagy magyar antiszemitát. Sírjánál kormánytagok, államtitkárok jelentek meg, temetésén “nemzetellenes zendülésnek” nevezték az operaházi demokráciatüntetést, a ravatalánál a fideszes Lezsák Sándor, az Országgyűlés egyik alelnöke mondott beszédet, aki szerint Csurka csak radikális, de nem szélsőséges.

Igaza van. A mai Magyarországon az antiszemitizmus és a nácizmus nem számít szélsőségnek. Maga a fő irány."


 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr938309688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

114634 2012.02.22. 16:17:11

Rasid! Ismeretlenül is gratula a szerzőnek! Minden szava igaz!!

259612 2012.02.22. 16:23:39

Kutyákok ugatnak bele a szürke semmibe ... Remegőkézzel verik a dobot , üsd a semmit ne siránkozz.Munkás(nélküli) suttyo parapsztok

10306 2012.02.22. 16:32:03

nincs mit hozzátenni, kerek egész

Freewolf 2012.02.22. 17:26:17

Ne má Harun! Szegényt most temették még el! Amúgy meg Csurka radikális volt, nemzeti és jobboldali, de nem mondanám rá, hogy antiszemita, meg náci! Valami őrület hatalmasodott el a baloldalon! Aki nem olyan mint ők, az náci! Lassan már a klasszikus baloldal nem is létezik, sokan épp az ilyen sarkos túlkapások miatt lépnek le közülük!

34417 2012.02.22. 17:27:11

[zseniális.](#1335520) remegő kéz= két szó, jelzős szerkezet. szerintem munkanélkülit akartál írni. kik azok a paprasztok? csak nem azok a papok, akik rasszok? pl. egy cigány pap? ejnye, kicsi huszár, ez megint a levegőbe ment, nem éppen kutúrpéldányi beszólás:-) a témához, esetleg? mi a véleményed csurkáról?

34417 2012.02.22. 17:30:54

[Freewolf](#1335547) ne má, wolfi! nem volt antiszemita? melyik elemző mondatot nem értetted a cikkből? nem volt náci? de bizony, nem csak az echt németek voltak azok, hanem a szellemiségük is, ami csurkából a pólusain keresztül is bűzölgött! itt a szerző felsorolt jó néhány érvet. mi lenne, ha csak egyet megcáfolnál belőle? azután meg, hadd ne nevezzük már szegénynek! nem a gazdasági háttere miatt - mert éppen nem nyomorgott, mint néhány, nála jobb kvalitású, csak éppen nem talpnyaló írástudó - hanem érzelmi alapon! rombolt ő már eleget, miért kellene szegénynek nevezni? ha még szellemileg ámokfut pár évet, jobb lenne a szebb jövő, meg a kitartás, nemzettestvérek?

156668 2012.02.22. 17:45:58

7. harunalrasid (szerkesztő) Szerintem a paprasztok olyan reggae-rajongó papok, akik Hailé Szelasszié kultuszát tartják ébren, és ez a hajviseletükben is tükröződik. Az írás szenvedélyes és komoly, és sok szempontból egyetértek. De Csurka nem volt ilyen. Nem volt jellemes, gondoljunk csak a meg nem írt, de kifizetett forgatókönyvre! És nem volt olyan finom modorú, hochdeutchot beszélő náci, mint amilyet a háborús filmekből ismerünk. Léha, bohém, lovira járó, életélvező pasas volt, akinek a fénykora kb. 1980-ban véget is ért. Nem volt olyan sikeres, mint szerette volna, és az ok feltárása helyett a bűnbakkeresésbe menekült. A többi stimmel. A következtetés és a pecsét ráütése is.

179584 2012.02.22. 17:47:42

Kedves Kalifa! Hozhatsz akármilyen jól megírt igaz elemzést, sokaknak ez csak moslék!

Freewolf 2012.02.22. 17:50:14

Harun! A MIÉP és a Jobbik is legális, választható párt! Náci szellemiségű pártot tilos alapítani, az nem működtethető. Így a szó jogi értelmében sem Vona sem Csurka nem náci! Nem is indult sem rasszizmus, sem holokauszttagadás, sem gyűlöletbűncselekmények miatt eljárás ellenük. Az, hogy a véleményük sarkos és nem a pc beszédnek megfelelő, az más kérdés! Hidd el nekem, hogy baoldali és liberális barátaink ezzel a nácizással ártanak a legtöbbet nem csak az országnak, de maguknak is! Sokan kapnak észbe, ha a Jobbik kimond egy igazságot, hogy basszus, akkor én is náci vagyok, mert szerintem igazat mondtak?! Aztán a következő gondolat az, hogy én nem érzem magam nácinak, de akkor meg ők bolondok! Szerintem roppant ártalmas ez az elharapózott nácizás, mélymagyarozás, nyilasozás, meg társai! Itt van a Dörner színháza is! Teli szájjal nyilasozzák pedig hol nyilas érzelmű Dörner?

204326 2012.02.22. 18:02:01

Amikor itt még a bécsi cukrászdanyitogatás delíriumában szavazgattak a szarba lépésről másnap a Csurka ezt írta: "Európa így nem egyesül mert a módszer a szellem, a feltétel, amivel összebarkácsolták, Európa szellemével ellentétes, és a becsalt népek kilépnek belőle. Az a Közép-Európa, amelyik fellázadt a moszkvai parancsuralom és bornírtság -ellen, az fel fog lázadni a tel-new-brüsszeli kényszerítés ellen is, és Izraelnek majd be kell látnia, hogy. Amerikát a maga érdekében ugyan háborúba tudta vinni az olajtérségben, de Európát, bármennyire is. úgy láttszik ez most, nem képes meghódít Mert lefut a liberálmaterializmus hulláma, és felkél a hit, a kereszténység Új Európája. Ez a földrész soha nem lesz a harmadik gazdasági világhatalom, mert a nagy vízhiányban, a felmelegedésben, a végső szorongásban egyáltalán nem lesznek gazdasági világhatalmak, de lesz első szellemi főhatalom, amelyik alkonyulatában, végső kivérzettségében is képes egy új világnak új körvonalakat adni. " Ez lesz öregúr, de maga már kifutó széria úgyhogy ezzel az új világgal már nem lesz gondja, nyűge ,kínja :)))))

11381 2012.02.22. 18:08:00

Freewolf, nehogy már azt állitsd, hogy csirka nem volt antiszemita. Az volt ő bizony és még büszke is volt rá. Szóval ne tessék mosdatni, amikor nem érdemes.

11381 2012.02.22. 18:08:22

Természetesen Csurka Pistáról volt szó.

34417 2012.02.22. 19:22:20

[Freewolf](#1335575) attól tartok, nem látod már át az egészet, csak beszűkültél a nagy népnemzetiség korhadt világába. sajnállak, haver, régen messzebb láttál. a miép már nem az, ami pedig a jobbikot illeti, legálissága csak folt a nemzet becsületén. nem a jelzők miatt, amivel illetik őket, hanem a politikájuk miatt. leszarom, hogy szélső jobb, vagy véresszájú szélső bal jelmezbe öltöznek, semmi jót nem hoznak a hazának! ami pedig az elmaradt eljárásokat illeti: na, szerinted, miért nem? biza, ott van a cikkben: mert orbán egy velük.

34417 2012.02.22. 19:24:51

[kimitake](#1335585) öcsi, te csak azt hiszed. neked odaát különben is mind1. ami azt illeti, neked se lesz gondod, kisgyerek, mert a gyári hibásokat visszavonják a forgalomból:-) csak nem gondolod, hogy a magadfajta outsiderek véleménye bármit is számít? csereszabatos, eldobható intimbetét vagy, olajbogyó:-))) felkél a hit, a kereszténység? wazze, az csodákra képes! netán a magadfajta csurkista lesz az új szellemi főhatalom? na, ne röhögtess, mert kiszáradnak a légutaim! te ezekre a hülyeségekre magadtól repülsz rá, vagy kényszerít valaki?

34417 2012.02.22. 19:27:07

[kopacsi](#1335593) kétsége lett volna valakinek? de látom, a szellemisége sokakban megfogant. csakhogy, elvetélt lesz a gyerek. nem fogom bánni. taigetosz óta van megoldás még a torzszülöttekre is.

szépen, jól, 2012.02.22. 19:37:13

Drága Kopácsi Judit! Az Ön édesapjának voltak barátai és ellenségei. Voltak jó és rosszakarói. Higgye el Csurka Istvánnak is. Én hallottam Őt élőben egy nagy gyűlésen. Nem illenek rá a mocskos liberális jelzők!

34417 2012.02.22. 19:37:53

ezt nagyon bírom! felkeveredett az állóvíz, jönnek az érv nélküli személyeskedések, kavar itt látens jobbikos, népnemzeti partvonalon kívüli, ez is azt jelenti, hogy belecsaptam a lecsóba! remélem, akad, akinek a pofájába csapódik. na, azoknál nem leszek jó fiú. sebaj, attól még jól fogok aludni. jobb lett volna, ha ide tudom hozni a szerzőt, de mind1, az ellenszólamok egyetlen tényt nem tudnak megcáfolni, csak szokás szerint terelnek.

34417 2012.02.22. 19:41:36

18. szépen, jól, (látogató) 2012. 02. 22. 19:37 judith helyett mondom: ezek nem mocskos liberális jelzők. mi több, még csak nem is jelzők, tényközlések. ha pedig azon az egy nagy gyűlésen elcsurrant a nyálad csurka beszédjének hallatán, akkor jól értelmezhető a hozzászólásod. érzelmi alapon szólsz. jó lenne, ha cáfolnád a bejegyzés bármelyik állítását, erősítené a hitelességedet.

204326 2012.02.22. 20:08:58

"felkél a hit, a kereszténység? wazze, az csodákra képes!" Valóban!! A kereszténység az összes ellenségét legyőzte Itt utoljára az szdsz akarta eltaposni a kereszténységet ám ...... vérző szívvel kell megállapítanom ( brürhühühü :)))) ) kereszténység most is van szdsz meg a ganédombon végezte ahogy odakerült a Rákosi is meg oda fog minden jövőben ellensége is kerülni

16940 2012.02.22. 20:40:02

A fenti írás közreadója ezt jegyezte nekem, amikor figyelmeztettem, ne évődjön azon, hogy publikusan és rendszeresen, zsidó és nem zsidó, nyomtatott és online sajtóban, s nem utolsósorban a blogvilágban, jómagam is (a holokauszt mártírjainak egyenes ágú ivadéka) kérlelhetetlenül szembeszállok az antiszemitizmussal; idézem őt: "majd, ha mártír leszel, áldozom sírod előtt. te (sic!) áldozol csurka (sic!) díszsírhelye előtt, az '56-os mártírok temetőjében?" No comment...

34417 2012.02.22. 20:42:40

21. kimitake 2012. 02. 22. 20:08 beszűkültél, az szdsz már régóta nem tétel. ha a kereszténység az árnyékpártban teljesül meg - tudod, az ő nevükben is benne van a demokrata szó, ami manapság szitoknak számít - akkor nagy szarban van a kereszténység. ha pedig a katolikus - álszent, hazug és hamis - egyházról szólsz, még nagyobb szarban. csak halkan mondom, nálatok is erősen meg van osztva a magyarság, hite szerint, de nem okvetlenül kereszténységének köszönhetően. van, ahol a kereszt még csak nem is szimbólum. a post meg nem erről szól, úgyhogy ne terelj. ami pedig a vizekről szól, pont ebben vagyunk gazdagok, ennek köszönhető a jobbik - nem túl jól kommunikált, de elfogadható - egyik programpontja. kisfiam, legalább nézz körül, mielőtt érvelsz! vagy olvass utána. tudod, a gugli a barátod:-)))

34417 2012.02.22. 20:46:20

22. navigator 2012. 02. 22. 20:40 nos, ami a kommentedet illeti, szintén "no comment". kiemelsz egy mondatot előző vitánkból? amúgy, áldoztál? tényleg, ennyire nincs szövegösszefüggés értési képességed? szegénykém, pedig több könyvet is írtál...

16940 2012.02.22. 21:06:47

A hiteltelenség érzékeléséhez, így van, nagyon jó, pontosan jelző érzékkel rendelkezem...

34417 2012.02.22. 21:19:17

25. navigator 2012. 02. 22. 21:06 helyes. akkor a személyeskedés után nekifoghatnál a cikk elemzéséhez. persze, külön postban, ha kérhetem. felhozhatsz pro és kontra érveket. az olvasóközönség inni fogja szavaidat, pláne, ha rám hivatkozol. nem érzed, milyen gyerekes ez a durcás replikázásod?

16940 2012.02.22. 21:37:49

Ejnye, kalifa... A cikkel, illetve közlésével semmi bajom. Azt a szempontot viszont szintén nem tartom lényegtelennek, hogy ki lengeti a zászlót. Ezen az alapon minden etikus hős "gyerekesen és durcásan replikázó"? Azt hiszem, az Ön baja az, hogy igazából nem valósította meg (nem valósíthatta meg?), mint mondani szoktuk, valódi önmagát. Mire blog- és internettitánná vált, már telítődött rivalizációs, és egyéb egoista kompenzációkkal. Erre éreztem rá, ezért fogadtam Önt annak idején, mint online amatőr lap szerkesztőjét, szeretettel. Talán túl gyorsan és túl előzékenyen. Ez meg az én saram. Tehát, jeleztem, legutóbb alaposan felmérgelt. Ám - hivatásomnál fogva is - igazán és tartósan nem tudok Önre (se) haragudni. Ugyanakkor a morál, az morál. Még ha gyerekességnek is teszik venni. Ellenben annyira kritikátlanul viszonyult hozzám, immár legalább harmadjára, hogy többé, bocsásson meg érte, tényleg nem tudom tegezni. Az meg az Ön kompetenciája, hogy kielégíti-e a viszonzatlan tegezés... Mert következmények vannak. Ha nem nagypapa korúként, majd dédapa korára be teszik látni.

11381 2012.02.22. 22:17:34

Az biztos, hogy voltak Apámnak ellenségei is. DE, egyik sem mondhatta volna róla, hogy antiszemita volt. Pont ő volt az, aki arról volt híres, hogy egyesitett és nem megoszott embereket. Csurka Pistáról ezt nem lehetett volna elmondani. Igaz, Ő nem is kapott Yad Vashem kitüntetést zsidómentésért.

16940 2012.02.22. 22:26:16

Szorosan a tárgyhoz. Csurka maga volt a dögvész. Színész öccse dettó. Miniatúrában.

16940 2012.02.22. 22:31:34

Csurkáékat családilag se szívleljük. Állítólag ők szerezték meg azt az Izabella utcai lakást (Bp., VII. ker.), ahonnan apai nagyszüleimet deportálták (50 százalékos visszajövetellel...).

kgzéoé 2012.02.23. 01:40:46

"Nolblog = a libsik Jurassic Parkja, ahol azok a kádárista komcsik gyülekeznek akiket nem engedtek be Kubába és Észak Koreába" orvos látott már, picinyem? harunalrasid

16940 2012.02.23. 01:44:36

Re 31. - Nyilas, takarodjon!

szendam 2012.02.23. 05:09:43

Nem olvastam végig a kommenteket, így nem tudom: közölte-e már valaki a cikk eredeti szerzőjének nevét? Nos, Bartus Lászlóról van szó. Ez a cikke az Amerikai Népszavában ("Vélemény" rovat) jelent meg néhány nappal ezelőtt. Üdv Mindenkinek (kivéve jobberek)! szendam

156668 2012.02.23. 06:51:12

Kalifa Kicsit off. Mi a véleményed Kölcseyről? Komolyan kérdezem, hogy van-e felelőssége a halála után 101 évvel hozott törvények meghozatalában és az ezt követő szörnyűségekben? Ui. mindig nagyon kedveltem, de a szoc. érában nem hangsúlyozták antiszemita vonásait. Most nem tudom, mit gondoljak. Nem Tőled akarom hallani, mit gondoljak, de érdekel a véleményed.

205707 2012.02.23. 07:17:48

Valamikor, a rendszerváltásnak mondott időben, Olvastam a Confessióban egy radikális értekezést Csurkától, ahol református egyházáról beszélt. Varga Domokostól megtudakoltam lakcímét és elismerő sorokkal "zaklattam". Válaszul elküldte egy dedikált könyvét. Majd az évek során nyilvánvaló vált az antiszemitizmusa. Vissza is vettem bizalmamat irányából. Kapcsolatmegszakításra nem volt szükség, hiszen olyan nem is létezett, sosem találkoztunk. Fenti tanulmányt (?) addig olvastam, ahol a szerző azt állítja, hogy Csurka Fidesz-KDNP iránti elfogadása (ahelyett, hogy a Jobbikkal fúzionálva, ellenzéki pozíciót vett volna fel?) a kormányozó pártoknak, személyeknek, csalhatatlanul bizonyítja a náci-antiszemita voltát. Na, ezt azért már ne! Ostoba, rosszindulatú csúsztatás, összemosás. Ezt még annak fényében is állítom, hogy elképesztő számomra több, prominens kormánypárti személy részvétele a temetésen..

34417 2012.02.23. 08:02:39

33. szendam (látogató) 2012. 02. 23. 5:09 köszönet az információért. akkor ez bartushoz képest igencsak tényszerű, mélyre ásó, szinte oknyomozó. más írásaiban ennél sokkal indulatosabb szokott lenni.

34417 2012.02.23. 08:08:26

34. propatria 2012. 02. 23. 6:51 megfogtál. kölcseyről amikor tanították, valahogy nem jött át antiszemita volta, a költészete a kötelező olvasmányokon kívül nem érdekelt, mi több, életrajza sem, így nem tudok erre mit mondani. egy halk véleményem azonban magáról a jelenségről van: neves, ismert személyek antiszemitizmusa, biza, kihat a történelemre, mikro és makro környezetben egyaránt. a történelmet napjainkban írják, de csak a jövőben látjuk valódi működését.

34417 2012.02.23. 08:14:31

[navigator](#1335770) nem nyilas ez a kisgyerek, csak kicsit zavarodott elméjű:-)

11692 2012.02.23. 09:01:47

...nem lehet csak kicsit nácinak, vagy fasisztának lenni...:(

58395 2012.02.23. 10:32:48

Effendi, Viktornak megvan az a tulajdonsága, hogy azt az ideológiát veszi fel, amelyiket éppen szükségesnek érez, és segít a cél elérésében... Addig náci, amíg kell, sőt még azt is eltudom képzelni, hogy még a kommunista is előjönne belőle, ha arra lenne szüksége... Olyan mimikrivel rendelkezik, ami még Csurkát is megtévesztette....Veszélyes....

259612 2012.02.23. 10:38:46

7. Csurka művész volt ,veletek szemben ,akik kis nyomorult rosszlelkü beteges vének. Csurka nemzeti volt, te/ti a legfinomabb jellzőkkel illetve is idegenek vagytok egy messzi tájon. Csurka ember tudott maradni veletek ellentétben.

16940 2012.02.23. 10:53:42

Pontosítok: nyilas módjára megnyilvánuló (31.). Amennyiben felületen olvasható, legalább ennyi kijár.

34417 2012.02.23. 11:25:40

40. Kokó 2012. 02. 23. 10:32 nem kétséges. ami pedig orbán náciságát illeti, lehet egy kicsit elemezni a szó eredeti, kibővített jelentését: nemzeti szocialista. hogy orbán nemzeti, nem kétséges, vele együtt már minden intézmény, létesítmény, program ezt a jelzőt viseli. hogy szocialista lenne, hát, kétlem. idézzük ide a szó jelentését: "A szocializmus (latin socius = 'társ') olyan eszmei áramlatok, politikai ideológiák összessége, melyek először a 19. század folyamán jelentek meg, közös elemük az individualizmusnak, a magánérdek elsődlegességének elvetése, a kollektivizmus, a társadalmi egyenlőség, a szolidaritás előtérbe helyezése. A szocializmus magában foglal egy gazdasági programot – a termelési eszközök fölötti társadalmi ellenőrzés valamilyen formáját –, szociális követeléseket – társadalmi egyenlőséget, az anyagi javak igazságos elosztását – és politikai célokat – a demokrácia megvalósítását, kiszélesítését akár hagyományos parlamenti, vagy közvetlen formájában. A legáltalánosabb értelemben szocialistának nevezhetünk minden olyan törekvést, amely a társadalmi berendezkedést a szociális igazságosság szemszögéből kísérli meg átalakítani, függetlenül attól, hogy eszmeileg a marxizmus, az anarchizmus, a szociáldemokrácia vagy a keresztényszocializmus áramlatát követi." lehet elmerengeni. bár, ha orbánra vetítjük ő tényleg a "socius" nagy bajnoka, mármint, ami talpnyalóit és kedvezményezettjeit (hitelezőit) illeti. ebben a formában orbán nácinak minősíteni valóban túlzás. csak egy sima, gátlástalan autokrata, egy mérges pörsenés magyarország történelmén. fájó, de majd elmúlik

16940 2012.02.23. 11:30:23

Purim! Megörültem, hogy - következtetek rá (35.) - Varga Domokossal (akitől - legalábbis az antiszemitizmus tolerálását illetően - Kisdombi fia, Varga Domokos György, bizony igencsak elfajzott), az itt értekezők közül, nem csupán én álltam bensőséges viszonyban: http://mek.oszk.hu/10100/10152/ Itt meg külön is "megörökítettem" őt: ...(Repedések) Úgy 59 eleje lehetett (közvetlenül vidékre szaladásunk előtt). Bozontos üstökű, apámnál is hosszabb valaki magasodik be hozzánk. Hórihorgas az illető, ám az erős csontozat, a széles hát, váll és csukló jobb napokat megélt termetet engednek sejtetni. Az egész ember valahogyan csupa rejtély. Szeme hihetetlenül mészfehér arcból ragyog ránk. A senkiével sem összetéveszthető református kántori orgánuma meg hol tényleg zúg, mikor bennünket gyerekeket, öcsémet és engem céloz meg (tréfálkozással kísérve), hol egyfajta szemérmes, csendes bánatra halkul, szavait szüleimnek irányozva. Fura a hangulat, a felnőttek nagyon örülnek egymásnak, de inkább sírással küszködnek, mintsem harsányan kitörő jókedv dagasztaná őket. És mindannyiunkat tapinthatóan intenzív szeretet ölel körül. Ha nem tartanék a nevetségességtől, azt mondanám, kegyelemfelhőben csücsültünk valamennyien. Vagy hat évvel később értettem meg ezt a pillanatot. Családunk egyik leghűbb barátja, az utóbb országosan becsült írópedagógus hagyta el Kádár börtönét. A megvilágosodás zsenge gimnazistaként kaparintott meg. Abban az időben, hiszen addigra visszakerültünk a fővárosba, elég rendszeresen találkozott a két cimbora-házaspár. Anyja és Apja, százezernyi hálás olvasójuk ismeri így őket, a csepeli lakótelepen látogattak minket (hét gyerekükkel egyetemben hellyel se tudtuk volna kínálni őket egyszerre), mi Széchenyi-hegyi fészkükben vendégeskedtünk. Aztán annyira elbűvölt az ottani külön kis világ, amelyben csábosan keveredett lárma és meghittség, a fizikailag is simogató vigasztalás ötvöződése a majdhogynem barbáran tomboló életigenléssel, hogy nemegyszer magam barangoltam oda kamaszmagányaimban. Ekképp támadt az első nagy repedés a rendszer és köztem, amely szülte a többit. Atyám is mind mélyebbre engedett a múltba (én szerettem kérdezni, ő pedig érzékelhető könnyebbüléssel nyitogatta rejtekajtóit), az említett Apja pedig - barátaival közösen - privát (illegális?) nyári egyetemet tartott az ifjúságnak a tévéadó alatti réten. (...) /Népszava, 2006. április 15. Szép Szó. Egy mindig kutyagumiba lépett kollaboráns./ Egy tévedésben bűnös itt emlékezetem. A gyerekszem széles hátat rögzített, holott Ő az övé keskeny volt... Mentségemre szolgáljon, hogy iránta táplált folyamatos megilletődöttségem terjedt ki fizikai valói érzékelésére. A teljes írás online e kötetben olvasható: Fekete György: Nőj föl! - egyén és társadalom... (szintén a Magyar Elektronikus Könyvtár felületén). [Jelen, hasznos, posthoz e kommentem az antiszemitizmus és a vele szembeszállás szövevénye mentén kapcsolódk, továbbá reagálás kommentelése egyik résztvevőjének hozzászólására.]

34417 2012.02.23. 11:31:33

[zseniális.](#1335861) na kérem ezt tudta felbüfögni verecke, a nagy tisztán látó:-)))

Freewolf 2012.02.23. 11:56:14

Most, hogy megtudtam, Bartus cikkéről van szó, nem csodálkozom! Tényeket ugyan nem írt, csak következtetéseket és persze ítéleteket mondott ki bőven! Egyet kell értsek azzal, hogy Csurka művész volt. Ezt itt nem tagadhatja senki! :-) Ami Navi reagálását illeti, már mint a "Nyilas, takarodjon!" nem hiszem, hogy tolerálható lenne! Ki ő, aki egy mondattal képes ítélkezni és hihetetlenül biztos módon megmondani, ki a nyilas? Engem az ilyen stílus az SA-ra emléketet. Ott voltak ilyen "forradalmat" végig vinni akaró, a véleményüket mindenkire ráerőltetni vágyó alakok!

16940 2012.02.23. 11:57:18

"zseniális"-ból (41.) csak úgy BUGYOG a hazafiság...

110481 2012.02.23. 11:58:18

T.Rasid! Gyakran vitatkoztunk, de cikkeidet a szinvonalasabbak közé soroltam. Ez -az idézett anyag- rémes. '56. mint Szálasi folytatása? Hát akkor a zsidók nagy része is nyilas volt. (Unokatestvérem kezdeményezte a zsidó ifju mártirok emléktábláját) A másik: hosszú pályafitásom alatt évtizedekig dolgoztam zsidókkal (cigányokkal, melegekkel, és egyébb un. kisebbségekkel stb. stb.) igy tudom, hogy semmiféle általánositó magatartás nem vezet sehová, mert valamennyi társadalmi csoport nagyon vegyes összetételű. Igy zsidó viszonylatban nem szimpatizálok az antiszemitákkal, de az önmaguk társadalmi csoportjának felsőbbrendüségét hirdető, és/vagy más társadalmi csoportokat mélyen lenéző zsidó személyektől sem vagyok elragadtatva, pláne ha a genetikát meg a kultúrfölényt kezdik emlegetni. Hogy minden antiszemita náci? Hát nem hiszem, ugyanis a nácizmus előtt (úgy pár ezer éve) voltak antiszemiták. A nácizmus ezt kiegészitette a zsidók kiirtásának programjával. Jó lenne a cimkékkel nem feleslegesen dobálózni, mert úgy járhatunk mint a kismalac (tudom, hogy nem kóser) a farkassal.

34417 2012.02.23. 12:09:58

[Freewolf](#1335887) csurka művészete írói munkásságban merült ki, ami részben talpnyaló, részben megengedetten kritizáló volt. ettől még nem fog felkerülni a pantheonba. baj lehet a szövegértéseddel, mert bartus a tényekből vont le következtetéseket. kivételesen még indulata se ragadta el. csurka besúgó volt? igen. internálták ezért? igen. mint internált, a nép ellensége, közvetlenül utána diplomázott, amikor mások még diplomával is udvart takarítottak? csurka antiszemita volt? igen. csurka jóváhagyta orbánt és viszont? igen. vedd sorba a többit is , és cáfold meg őket. nem lesz egyszerű.

34417 2012.02.23. 12:10:23

[navigator](#1335888) vereckéből egészen más bugyog:-)))

34417 2012.02.23. 12:14:41

[zili](#1335890) kismalaca válogatja. kövesd bartus logikáját, az utcai történések krónikáját, a következményeket, és rá fgosz jönni, nem is olyan rémes feltételezés. megmondanád, miért hallgatnak az '56-os szervezetek csurka díszsírhelye okán? csurka, ott? ez nem rémes? ami pedig okfejtésedet illeti: csurkának is volt zsidó zöldségese... nem, valóban nem minden antiszemita náci. a nácizmus ugyanis - lásd kokónak írt válaszomat - társadalmi jelenség, az antiszemitizmus meg egyéni gyalázat és tudatlanság.

16940 2012.02.23. 12:27:15

Freewolftól (46.) is nemegyszer olvastam kimondottan, most direkt árnyaltsággal fogalmazok, náci, antiszemita jellejű megnyilvánulásokat. Nem kizárt, hogy ezek szerepet játszottak korábbi - meghatározott időre szólt - NOLBLOG-ról történt, szerkik általi kitiltásában. Szegény még mindig azt hiszi, hogy Navigátort gyalázni eleve piros pont (mindenkinél e felületen)... Egyébként nem értem, mi végre gond a néven nevezés és név fémjelezte közéleti magatartáshoz illeszkedő viszonyulás? Vallom, egyre szilárdabban, hogy az antiszemitizmus valójában nem politikai nézet, s hangoztatása nem része a véleményszabadságnak. Természetesen sokféle változatban reagáljunk rá, ám a lényeg azonos legyen: elfogadhatatlanságának leszögezése. A skála természetesen széles: exkommunikáció (néha ez is szükséges; most választottam, hiszen itt amúgy se én döntök, tehát "költői sóhajként" jeleztem, ami szabad), elítélés, leleplezés, megvilágítás, érveléses vita - a fizikai viszonerőszakot ezúttal kizárva. Freewolf nem az első (hogy visszafogottan jelezzem), aki a nácizmusnak való következetes ellenszegülést titulálja SA-stílusnak. Érdekes, hogy amikor a zsidóságot azzal rágalmazta valaki a NOLBLOG-on (hadd ne konkrétizájam az illetőt), hogy a holokausztért bosszút állva millió számra gyilkolta a németséget (az utalt elmeháborodott szerint), akkor e meglátásomban egyáltalán nem szabad Szabadfarkas, bizony nem tiltakozott, sőt helyeselt... No kérem, mi ez, ha nem náci viselkedés? Arról pedig, hogy mi az antiszemitizmus, így látom: (...) Az antiszemitizmus patologikus, zárt lelki állapot Az antiszemitizmus nem politikai eszme, nézet vagy felfogás, vélemény, ízlés, hanem formájukba öltözködött társadalmi-nemzeti jelenségként megnyilvánulni képes elhúzódó patologikus, de legalábbis destruktív-negatív, önmagába szerveződő (valós tapasztalatokon nem alapuló), zárt lelki állapot, amely a zsidósággal szembeni, annak a legkülönbözőbb színtereken való korlátozását, erkölcsi megbélyegzését, jogi kirekesztését, kirablását és megalázó elkülönítését, netán biológiai megsemmisítését célzó cselekedeteket, intézkedéseket kezdeményező-elkövető-végrehajtó, meg az ilyen történéseket beletörődően-elfogadóan tűrő emberek meghatározó jellemzője gyanánt, a szélsőséges előítéletesség és tömeghisztéria bázisán védi a benne rögzült egyént szocioperszonális szorongásaitól és frusztrációitól, kompenzálva rivalizációs elégtelenségét, identitáslabilitását és az ezek hátterét jelentő komplexusait. Társadalmi elterjedtségű emberellenes – zsidónak, illetve zsidószimpatizánsnak minősített egyes emberekre és embercsoportokra irányuló – bűnbakképzést jelent. Konkrét személyiséglélektani mögöttese az esélytelenség érzésének feldolgozásképtelensége, a lemaradás elviselésének képességhiánya, a jövőtlenség valós vagy téves benyomása, továbbá az alkotás/teremtés tartós örömének nem ismerése és az önbecsülés lényegi bizonytalansága. (...) Bővebben: http://szombat.portalinternet.hu/ujhirek/1119_kettos_magyarzsido_onazonossagesazantiszemitizmus.htm /E hosszabb kommentemet is jelen post támogatásaként és bizalmam jegyében küldöm./

259612 2012.02.23. 12:32:24

47. Köszönöm ,önbölis bugyog sokminden , az itt most barátotjátszók is elmondták már

16940 2012.02.23. 12:48:53

Fő vonalakban. Van öngyűlölő zsidó ("azonosulás a támadóval " lélektani jelensége - Bettelheim). Van antijudaizmus, szorosan együtt vallási antiszemitizmussal (zsidóellenességgel) és ezek számos változata a kedélyeskedő-leereszkedőtől a pogromcsinálóig. És van - a kapitalizmus meghatározóvá válásával - a náci jellegűbe, a holokausztba torkolló antiszemitizmus. Mindegyik egyszerre szociális és individuális jelenség. Legfőbb funkciója a bűnbakképzés. Minden zsidó származású eleve bűnös, akár tett bűnös dolgot, akár nem. Továbbá, a náci típusnál, a zsidó hiába tér ki, akkor is zsidó, tehát elpusztítandó marad. E, legutóbbi, ismérve okán a rasszizmus - és így a Gonosz - abszolútuma a nácizmus antiszemitizmusa. A magyar tudós szerzőktől leginkább: Berend. T. Iván, Hahn István, Juhász Gyula, Karsai Elek, Karsai László, Krausz Tamás, Lackó Miklós, Ormos Mária, Ránki György, Sipos Péter (hamarjában sorolom, elnézést kérve a teljesség hiányáért). Csurka mindegyik antiszemitizmus-variánst megjelenítette, illetve egyikkel se szállt dominánsan szembe...

34417 2012.02.23. 12:59:00

53. navigator 2012. 02. 23. 12:48 köszönet a hozzászólásokért, de nem hiszem, hogy az itt megnyilvánuló antiszemiták akár csak egyetlen szót is értenének belőle. látásmódjuk von haus aus, erre alkalmatlan.

34417 2012.02.23. 13:03:15

53. zseniális. 2012. 02. 23. 12:32 verecke, itt nem játszik senki barátot. ez nem az a hely. de, ha már a játszásról beszélünk, egy valaki tényleg játssza az eszét: te, kicsi huszár:-) marad a gyerek, ha játszik:-))) mi van a kis vödröcskéddel? meg a lapátocskáddal? tényleg, mi volt a jeled az oviban? valami nagyon egyszerű ábrának kellett lennie, hogy megjegyezhesd:-) és még "zseniális" a nicked, ez a hónap legjobb poénja:-)))

Freewolf 2012.02.23. 13:13:29

Navigátor! Ezt a megnyilvánulást a liberálfasizmus megnyilvánulásának tekintem és írásaiból az SA mentalitás kottázható! Csak az a vélemény a mérvadó és tolerálható, amely csereszabatos az övével! Ernst Röhm forog a sírjában! Nos tévedni méltóztatik, hiszen a szólás szabadságába beletartozik az is, hogy egy magát liberálisnak nevezőről lerántsuk a leplet! Ami a háború utáni csúnya atrocitásokat illeti, talán megemlíthetem Slomo Morel nevét! A tömeggyilkos táborparancsnokra a MOSZAD vigyázott élete végéig, nehogy kár keletkezzen a bosszú angyalában! Gondolom kiterjedt kutatásai alatt már találkozott ezzel a névvel! Magam sem értem, hogy Navigátor miért nem vállalja be nyíltan antidemokratikus és fasiszta elveit?

34417 2012.02.23. 13:28:10

57. Freewolf (látogató) 2012. 02. 23. 13:13 wolfi, csitulj! ha így folytatod, kénytelen leszek azt hinni, hogy fogalmad sincs a fasizmus mibenlétéről, keletkezési és működési körülményeiről! szólás szabadsága pedig nincs, csak a véleményé, nézz utána! az érv, hogy mutogatsz másra, hogy ő meg bezzeg? a jobboldal mást sem csinál, csak 20 évre mutogat vissza, de még tovább is, csak horthynál áll le, az olyan nagyon dicséretes? a bezzeg a hümérék pistikéje? ugyan már, tudsz te ennél jobbat is!

16940 2012.02.23. 13:34:07

55. harunalrasid (szerkesztő) 2012. 02. 23. 12:59 Tanárember létemre nyugdíjasként is hadd cselekedjek az örök pedagógusi naivitással. Már azon konkrét megfontolásból is, hogy amiképpen antiszemitizmus és antiszemitizmus között van különbség (ezért jegyeztem, többek között, 54. - nem 53.! - alatt, no meg 54. valamivel kevésbé szakzsargon, mint 52., amely utóbbit viszont szükségesnek gondolnék némely antiszemita tudálékoskodó "kirekesztésellenessége" miatt), az egyik konkrét antiszemita se azonos személyiségű a másik hús-vér antiszemitával. És talán - a magam módján - segítek mindazoknak, akik velünk együtt nem hajtanak fejet, amikor az ordas eszmék ismét uszulnak (vagy akárcsak bugyognak-csepegnek). Ezúttal Zilinek (48.) külön is reagálva: (...) Visszatérő tragikus tapasztalat. Az antiszemitizmus, legalábbis „radikális”, „modern” (náci típusú) megjelenése, nem elégszik meg azzal, hogy többször is nekirugaszkodva megpróbálja elpusztítani az élő zsidó embert (hogy aztán sort kerítsen minden rendű és rangú liberálisra, konzervatívra, baloldalira és e vele együtt nem működő egyházak hívőire). A múlt, sőt a régmúlt zsidóit is ellenségnek tekinti. Elveti bárminemű pozitív szerepük elismerését. A teljes felejtés sötétségébe űzné őket, ha hatalmában állna. Azaz: megölné a halott zsidót is. Kétszeresen gyilkolna. A Választott Nép, amely ugye nem azért „választott”, hogy eltaposson és kizsigereljen más népeket, miként az antiszemiták hirdetik, hanem azért, hogy jó példát mutasson az emberiség egészének, szóval a zsidóság likvidálásában központi helyet foglal el a holokauszt eltüntetése a történelmi tudatból. Az antiszemitizmus dogmatikai „érve” megalapozatlan, ugyanis a Kiválasztás az Úr „önkényének”, „önzésének”, avagy szeretetének, „jó tetszésének” megmutatkozása, amelyben „megáldom – mondja az Örökkévaló Ábrahámnak – a téged áldókat és a téged átkozót megátkozom, és veled áldják magukat mind a föld családjai” (Genezis könyve, illetve Mózes első könyve 12:3) azért, mert – bővíti aztán tovább a gondolatot prófétái egyikének – „teszlek nemzetek világosságává, hogy segítségem a föld végéig érjen!”(Jesája, illetve Ézsaiás 49:6). Az antiszemitizmusnak hét fő viszonyulási módja van a holokauszthoz. Az első, a tagadás, mármint hogy semmi ilyen nem volt, a zsidók találták ki a világ sakkban tartására. Büntetését legutóbb – országunkban – egy kalap alá vették a despotikus államszocializmus bűneit tagadó cselekedetek üldözésével, meghajolva ekként az antiszemiták „kommunista zsidó, zsidó bolsi” tétele előtt. Második ésharmadik eljárása az antiszemitáknak ez ügyben, a relativizálás (bagatellizálás érdekében), és az a rágalom, hogy 1945-50 körüli években a „zsidó bosszú” Lengyelország keleti, Németország nyugati területein lemészárolt legalább 1.5 millió német embert, tehát végső soron.... A negyedik támadási mód a holokauszt kiiktatására az emlékezetből: azzal vádolni a holokauszt emlékét ápolókat, hogy e tevékenységük minden más kapcsolódású, eredetű gyász, fájdalom, kín érvénytelenítésére irányul és/vagy azt hangoztatni, hogy ez az emlékápolás hozzájárulhat újabb holokauszt előidézéséhez (tudniillik – ezen „értelmezés” szerint – óhatatlanul is permanens ingerültséget produkál a nem zsidó származásúakban, akik – mint utódnemzedékek – egyáltalán nem felelősek a holokausztért, és mivel áldozatai se voltak, az általa okozott gyász is jogosan közömbös számukra). Az ötödik féle magatartás, a holokauszt áldozatainak kárenyhítését nyerészkedésnek, a többi ember kizsákmányolásának hirdeti. Hatodikként az a módozat említhető, amelynek alkalmazásakor az antiszemiták az „ártatlanság vélelmét” hangoztatva a holokausztért örökre és általánosan viselendő történelmi felelősség maximáját, mint a kollektív bűnösség elismertetésének eszközét törekednek lejáratni. Látható, hogy az utóbbi három típusú törekvés a holokausztra való emlékezés ellehetetlenítését célozza közvetlenül. Végül, hetedik jellegzetességeként e gonoszságnak, idetartoznak a teljes idétlenségek is: a zsidó mártírok magukat pusztították el, a holokausztot a zsidók pénzelték (hogy később megtorolhassák, és zsarolásképpen hivatkozhassanak rá a zsidó újállamiság kierőszakolásakor), a holokausztot a zsidók provokálták ki tűrhetetlen viselkedésükkel, soha meg nem szűnő nemzetárulásukkal, idegenszívűségükkel a nekik otthont biztosító országokban, amelyek önzetlenül befogadták őket megérdemelt diaszpórás bolyongásukból, és e hálátlanságukat napjainkban is változatlanul gyakorolják, illetve – héber elnevezéssel, a Soa – kísérlet volt megelőzni, hogy a „kiválasztottak” leigázzák a földgolyóbist stb. (...) Három általános érvényű összefüggést nem tudok nem jelezni. Az egyik, hogy elkerülhetetlen belátni, az antiszemitizmus véglegesen soha nem lesz felszámolható. Az emberi személyiség énvédő mechanizmusai miatt. Amelyek közül destruktívakat is mindig előhív a túlélés kényszere. Ilyen vagy olyan helyzetekben, ilyen vagy olyan egyéneknél, közösségekben, szociális konstellációkban. A második igazság, hogy a holokausztnak mindannyian megszenvedői vagyunk. Az egykori áldozatok és lemészárolóik, kifosztóik, elpusztításuk egyéb haszonélvezőinek és közreműködőinek leszármazottai – mind. A harmadik parancsolata – ez ügyben – a valóságnak (az életnek!), hogy a holokausztért örökké hordozandó a társadalmi és az egyéni felelősség, amíg az emberiség a maga lényege akar maradni. Ettől történelmi. Ettől egyetemes. Mindenkire kiterjed, erkölcsi súlya, kihívása elől elbújni lehetetlen. Ugyanakkor az emlékezetbe való befogadásáért, a Nagy Kollektív Történetbe helyezéséért mindig, nemegyszer pillanatról pillanatra, napról napra meg kell küzdeni. Emiatt, mondjuk csak ki, civilizációnk fennmaradásának kiküszöbölhetetlen feltétele, hogy az emlékezést senki ne érezze vegzálásnak, hanem évente ismétlődő belső-külső feloldozást nyújtó rítusnak. Zsidó és nem zsidó egyaránt. Mert valahol legbelül, valamiképpen a föld minden lakosa – zsidó. Kiszolgáltatottságaival, képességeivel, lehetőségeivel és felelősségével. Az Örökkévaló teremtménye… /In: Az emlékezés védelmében – egy hazugság ellen. A „holokauszt-ipart” a gyilkosok működtették. A holokauszt maga volt az ipar! Remény. A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetségének társadalmi, közéleti, kulturális folyóirata. 14. évfolyam 1. (Peszah-i) szám. [Azonos című rövidített közlés.] Fekete György mentálpedagógus, történelemtanár./

Freewolf 2012.02.23. 13:39:25

Harun! Senkit nem cimkézgetek meg, amíg velem ezt nem teszik! Aki felvállalja a nyilasozást, ne csodálkozzon, ha hasonlóan cimkét kap! Amúgy pedig válaszoltam Navi személyemet érintő megnyilvánlására. Gondolom, nekem is van annyi jogom ezt kérni, mint neki! Amúgy épp ez a mutogatósdi nem vezet sehová! Kénytelen vagyok ismételni magam, de a nácizás, antiszemitázás és rasszistázás okozza a legtöbb problémánkat! Most nehogy azt mondd, ha kimondják az igazságot, akkor ez derül ki! Minden igazság szubjektív. Ép elmével a megoldás felé kéne elmozdulni, de a tények kimondásának tiltása ezt lehetetlenné teszi! Kissé hasolatos ez az óvodához, ahol a kiscsoportosok azon perlekednek, ki a hülye? Tevagy! Nem, te vagy! És hová vezet ez! Be kéne fejezni egymás provokálását és érdemben beszélni! Csurkát aztán most jól meg lehetett taposni. És? Mi változik vele? Bajunk mint a tenger, nem halottakkalkéne perlekedni! Az antiszemitázást és társait pedig a törvények szerint kéne elbírálni, nem egyes önjelölt váteszek kijelentései alapján!

34417 2012.02.23. 13:45:28

60. Freewolf (látogató) 2012. 02. 23. 13:39 valóban, bajunk, mint a tenger. csakhogy, egy jó széles árok két oldaláról egymásnak csak kiabálni lehet. ezt az árkot pedig orbán ásta ki. miért nem vele akarsz polemizálni? régi mondás: egy árkot két kis ugrással nem lehet áthidalni! de mi magyarok már csak olyanok vagyunk, hogy ha az árok betemetéséről van szó, még az egy darab, csorba lapáton is összeveszünk!

34417 2012.02.23. 13:51:28

még az előzőhöz: törvény erejével? miről beszélsz? bayert, a magyar szigetet, a barikádot és a többit, szerinted, hányszor szólították törvény elé? te tényleg ennyire naiv vagy? próbáld már meg gyöngyöspata jobbikos polgármesterét a szabad lakóhelyválasztás alkotmányos jogának megtagadása okán perbe szólítani - a deli legény megtagadta egy patai születési cigánygyerek visszaköltözésének bejegyzését - meglátod, mire fogsz jutni a törvény erejével!

16940 2012.02.23. 14:20:27

Freewolf! - 57.-re Számtalanszor felhívtam az Ön figyelmét is arra, hogy történelmi eseményekre és a bennük szereplő emberek cselekedetre irányuló történeti elemzést kizárólag a tér-, idő- és civilizáció-tartalom koordinátái közé helyezkedve lehetséges korrekt módon végezni (ezt nem én találtam ki, hanem a nagy történésziskolák tanítják, Annales stb.). Igaz, mi nem az Akadémia testületi tagjaiként konzultálunk egymással, azonban legalább törekedjünk annyi higgadtságot tanúsítani, amennyi - mondjuk - megfelel a civil közéleti érintkezésben elvárható sine ira et studio (Tacitus) mértékének. Tehát e szellemben a következőket reagálhatom jelen fölvetésére. 1/ Slomo Morel nácikat (leginkább SS-eket) őrző tábor parancsnokaként valóban szörnyű dolgokat követett el. 2/ Slomo Morel a holokauszt áldozata, aki nem csupán fizikai valójában szenvedett, hanem MINDEN HOZZÁTARTOZÓJÁT BRUTÁLISAN ELPUSZTÍTOTTÁK. 3/ Borzalmas dolgait, amelyeket e retteneteket követően tett, nem zsidóként, hanem olyan emberként követte el, olyan individuumként, akit a holokauszt betegített meg. Ha nincs holokauszt, nincs táborvezető Slomo Morel a nácizmus leverése után. 4/ Nyilvánvaló, hogy a fentieket mérlegelte a MOSZAD és a többi izraeli hatóság, amely döntött Slomo Morel sorsában. Összegezve. A holokauszt Slomo Morellel se relativizálható. Továbbá, mivel Ön szerint - mind a liberálisok, mind én - fasiszták vagyunk (egyébként antisztálinista kommunistának tartom magam, vagyis Öntől a totalitarizmus-elmélet igaztalansága, József Attila költői "pontatlansága", a "fasiszta kommunizmus" jelzős szóösszetétel is kijárt volna nekem...), idejegyzem külön magának, melyek a fasizmus/nácizmus fő ismérvei (az 54. alatt sorolt szerzők munkássága alapján meghatározva - felsorolásukat kiegészítve Incze Miklós nevével): Kiinduló tétel. A náci, a fasiszta, a hungarista (nyilas), tűzkeresztes és a többi hasonló irányzat egyike javára se alkalmazunk kivételezést, hiszen lényegi rokonságot hirdettek-tápláltak maguk között a következők alapján. 1/ A társadalom nemzeti/faji egység, amely által kap értelmet az egyén létezése. 2/ Ennek megfelelően a társadalmi érdektagoltság kifejezései, mint parlamentarizmus, szakszervezetek, polgárok autonóm szerveződései, mind feleslegesek. Nincs szükség a hatalmi ágak megosztására sem. 3/ Vannak nemzeti létre alkalmas és alkalmatlan népek, illetve fajok. Az utóbbiaknak engedelmeskedniük kell az előbbieknek. Tehát nincs egy emberi faj. 4/ A népek és az egyének biológiai törvények szerinti harcban állnak egymással, ez a viszonyrendszerük lényege. Az erősebb legyőzi a gyengébbet, az elesett életképtelenségre ítélt stb. 5/ A nép, a nemzet egysége és hatalma a karizmatikus (különleges képességű) vezérben összegeződik. 6/ A közösséget állandó ellenségek fenyegetik, ők legyőzendők, illetve elpusztítandók (zsidók, kommunisták, szocialisták, liberálisok, pénzoligarchák, színesek, cigányok stb.). 7/ Meg kell dönteni a liberális kapitalizmus, a szuperkapitalizmus, a bankkapitalizmus, a kereskedők kapitalizmusának (világ)rendszerét. A termelőtőke váltsa föl a parazita tőkét. 8/ A magántulajdon léte általában véve nem kérdéses. A becsülettel, munkával szerzettre szükség van. Amit loptak, sikkasztottak, illetve ilyen módon keletkeztek, azokat vegye magához és rendelkezzen velük a népállam. 9/ Társadalmi alapelvek a fasiszta ideológia és hatalom által értelmezett rend, egység, kötelesség, engedelmesség. Az egyén gondolkodásai és vágyai ezekhez igazodnak. 10/ Minden megvalósítható, bármi elérhető, csak kellő erő és akarat, valamint a vezérbe vetett olthatatlan bizalom szükséges hozzá. A fenti attribútumok mentén eldönthető, hogy mi-ki fasiszta/náci... Freewolf, amennyiben az iménti stílusban fogalmaz nekem címezve újra, az esetben Önnek nem reagálok, közvetlenül semmiképen se. Sajnálom, de Ön erre kényszerít.

16940 2012.02.23. 14:42:05

"Minden igazság szubjektív." (Freewolf - 60.) Szamárság. A társadalomtudományok is tudományok, a történettudomány úgyszintén. A politikum minden terjeszkedése dacára. Objektív összefüggéseket - törvényeket! - az utóbbiak is feltárnak. Például. (Közérthető lesz és jelen témával érintkező.) Az emberiség pusztulása vagy visszahullása a barbárságba - objektív érdek. A nácizmus ezzel fenyegetett. Tehát világhatalomra törő államának megsemmisítése (ráadásul olyan háborúban, amelyet éppen ez az állam indított!) megfelel az objektív igazságnak. Minden más vonatkozó összefüggés, történés, jelenség kiegészíti ezt a - kérdésben - legalapvetőbb igazságot. Visszautalva 57.-re. "Liberálfasizmus" a valóságban nincs. Szókatymaz, amiként Szálasinál a "talajrög" stb.

16940 2012.02.23. 15:09:35

/Jaj, jaj, jaj! Kopogási sietségemben lemaradt egy igen fontos, értelmet befolyásoló kiegészítő jelző! Pótolnám./ Fenti utolsó kommentemben a második bekezdés harmadik mondata helyesen: (...)Az emberiség pusztulása vagy visszahullása a barbárságba - objektív ellenérdek.(...) Ismételten elnézés kéretik.

Freewolf 2012.02.23. 15:44:11

Navigátor! Ez bizony szó szerint kimerítő elemzés volt! :-) Kérem, a liberálfasiszta jelzőt ne relativizálja! Nem óhajtok vitatkozni, mert ezzel az öntörvényű felsorolással nem tudok mit kezdeni, de főleg nem is akarok! Annyit azért hozzá tennék, hogy mindig előszeretettel használja a náci, nyilas és mifene nevek mellé a tűzkeresztes kifejezést. Tanár Úr! Az nem egy politikai vetület, vagy irány, hanem egy kitüntetés volt, melyet a bevetések után kaptak a katonák! Kéretik nem keverni egy hadi medált egy politikai irányzattal! Köszönöm! :-)

16940 2012.02.23. 17:26:04

Action Française, Croix de Feu (Cross of Fire) - francia fasiszta, fasisztoid szervezetek az 1920-1930-as években. Érintkeztek a Tűzkereszt katonai kitüntetéssel, hiszen az első világháború frontharcosait kifejezetten megcélozták, a frontharcos "hagyományok" ideológiájuk részét képezték. A nácit nem lehet lenácizni. Miért? Mert a náci/fasiszta neve - náci/fasiszta. A nácizmusnak/fasizmusnak a társadalomtudományok által feltárt ismérvei vannak, ezek összegző bemutatása lásd fentebb, 63. komment. A nácizmus/fasizmus ismérvei tekintetében javaslom hitelesebbnek elfogadni az itt - 54. és 63. alatt - felsorolt 11 (!) honi, de nemzetközileg is elismert szaktudóst (köztük professzorokat, és akadémikust), kiegészítve a sort Vajda Mihállyal, mint Freewolf bloggert. Az általam összefoglalt paramétereket a külföldi tájékozódás is megerősíti. Ezek tekintetében a történettudomány nagy részében konszenzus állapítható meg. A liberálfasizmus a szélsőjobboldal ideológiai fogalma (Csurka testvér is előszeretettel használta). Freewolf tipikus neonáci állításokat produkál. Lehet, hogy éppen ezért nincs is módja nálunk, a NOLBLOG-on regisztrálnia? Mint jeleztem, korábban többször is felfüggesztették itteni blogolását (a Szerki közleményei linkeknél utána lehet nézni). Freewolf - alkalmasint - olyan nézeteket képvisel, amelyek egyelőre még nem férnek be a hatályos magyar jog biztosította véleményszabadságba. Jó lenne, magának Wolfnak is, ha ez a jövőben se változna, pontosabban Wolfnak kellene rádöbbennie szélsőjobboldali kliséi tarthatatlanságára és embertelenségére. És - természetesen - gyarapíthatná történelmi ismereteit, valamint a már megszerzettekben egy kis rendet rakhatna. Amennyiben színvonalasan szeretne civil közéletet élni.

34417 2012.02.23. 17:37:26

jó kis csörte ez! wolfi neonáci, navigátor liberálfasiszta... mondjuk, ez utóbbinak a jelentésbeli tartalmát nem ismerem, de ez az én gondom. wolfi neonácisága meg csak egy kifordított szűr: belül egy csalódott komcsi:-)))

Freewolf 2012.02.23. 18:27:48

Drága Tanár Úr! Ne akarjon az én fejembe rendet rakni, mert ott a helyén van minden! :-) A liberálfasziszta kifejezés megoldását is megosztom, mert nagy szívem van! Olyan, magát liberális színben feltüntető egyénről, illetve csoportról szól, amelyik szavakban a demokratikus alapértékek (szólás, gondolat, vélemény, vallás szabadság) mellett szól, addig, míg kétségbe nem vonják a liberális voltukat, illetve ellenvéleményt nem fogalmaznak meg velük szemben. Ekkor, és ezért is említettem az SA-t, azonnal a tolerancia legkisebb jelét sem mutatva, még az eszközökben sem finnyáskodva lecsapnak! Kirekesztenek, gyűlölködnek és uszítanak gátlástalanul a más véleményűek ellen! Gondolom, sikerült a fogalom lényegi elemeit interpretálni és Tanár Úr értékes tanulmányaiban fel tudja majd használni! Jajj és egyébként, ami a tűzkeresztes kifejezést illeti, kissé önkényesnek találom épp ennek a faszistoid szervezetnek a kiemelését, hiszen az adott korban gomba mód szaporodtak. Messze ne menjek, Leon Degrelle Rexista pártja. Gondolom az urat nem kell bemutatnom, de amennyiben Tanár Úr igényt tart rá, természetesen küldök linket! :-) Remélem a törvénykezésbe nem akarja magát beleártani, mert innen úgy tűnik, már kész kódexek vannak előkészítve, nehogy már valaki el merje mondani a véleményét! Maradok tisztelettel és józan gondolatok társaságában!

16940 2012.02.23. 20:32:32

Freewolf, egy fasiszta uszító. Nagyobb baj, hogy inkorrekten vitázik (68.), ugyanis megterheli a becsületes diskurzust . Mert a kérdés a következő volt (ő tette föl): 1/ A Tűzkeresztesek néven futott-e francia fasiszta szervezet. Farkas úr állítottra, hogy 2/ Nekünk szegezte a "liberálfasizmus" kifejezést és az általa adott értelmét (szövegkörnyezeti módon). Jeleztem, hogy ez egy értelmetlen náci, legjobb esetben is szélsőjobboldali fogalom. Tudniillik vagy liberális, vagy fasiszta. megadtam a fasizmus 10 alapvető ismérvét is. Ezek egyike se fér a liberalizmus keretei közé. Ezek után "bizonyítja" a szélsőjobboldali hamis fogalmat, a liberálfasizmust, mivel? Szélsőjobboldali értelmezéssel, ami viszont semmilyen új valóságelemet nem tartalmaz. Érve, szerinte a liberálisok "Kirekesztenek, gyűlölködnek és uszítanak gátlástalanul a más véleményűek ellen!". Ezért aztán a liberális rendszer liberálfasizmus... Alkosson saját magának ítélet erről az Olvasó! Hisznek a bloggertársal Freewolfnak ebben? Hiszen liberális rendszerben, illetve olyan rendszerben, amelyben még érvényesülnek a liberalizmus értékei (is), sajnos (sajnos, mondom én, a rendszerkritikus baloldali, az antisztálinista, anti-államszocialista kommunista), tehát - harmadszor is jegyzem - sajnos publikusan megszólalhat/írhat a náci, a szélsőjobboldali. Azonban minél inkább náci irányba, fasiszta irányba tolódik a politikai rendszer, annál inkább elnémul minden hang, amely nem náci... Ezért mond valótlanságot Freewolf. Ami a magyar nemzet tragédiája, a holokauszt háborús áldozatunk tudásával mindenképpen embertelenségre, a Gonosz nem érzékelésére, valami nagy lélekbetegségre utal nála. Összegezve: liberális vagy fasiszta. Ezzel viszont nem azonos a marxi módszerű elemzés, ami azt mondja, hogy a liberalizmus a fasizmus melegágyává válhat. Ám azért a forradalmi baloldal nem azonosítja a liberalizmust és a fasizmust egymással. Mindkettő - a liberalizmus és a fasizmus - a kapitalizmus uralmi formája (formációszint), az egyik polgári demokratikus, a másik totálissá torzult-abszolutizálódott polgári diktatórikus módon (formáción belüli, rendszerszint). Az államszocializmus pedig (klasszikus despotikus változata, a sztálinizmus is) a tőkés magántulajdon tagadása, a kapitalizmus megkérdőjelezése (a kapitalista formációból a szocializmusba, a kommünszocializmusba, más néven a nyerskommunizmusba indított átmenet, amely zsákutcába torkollott, fiaskóval végződött formációszintű történelmi folyamat). További magánórát Freewolfnak nem adok. Minek? Nem ismeri el kompetenciámat. Ugyanakkor ellensúlyoztam közösségnek ártó politikai megjelenését. Meggyőződésem, sokunk már belépése után felismerte ideológiája ordas voltát. Velem se "szórakozhat" tovább. Minden "eszmei" megnyilvánulása mélységes undort kelt bennem. Sajnálom.

16940 2012.02.23. 21:00:30

/Lemaradt 70.-ből az első pont befejező része (ügyetlenségemből törlődött),, előtte meg elvétettem egy kommentszámot. Pótolom./ Freewolf, egy fasiszta uszító. Nagyobb baj, hogy inkorrekten vitázik (69.), ugyanis megterheli a becsületes diskurzust . Mert a kérdés a következő volt (ő tette föl - 66. alatt): 1/ A Tűzkeresztesek néven futott-e francia fasiszta szervezet. Farkas úr állította, hogy a Tűzkeresztesek kifejezés csupán katonai kitüntetést jelent. Erre megvilágítottam, hogy mindkettőt, mégpedig egymással összefüggően (67.). Ezek után, az illető "úr", tromfként bedobja, hogy nem csupán Franciaországban működtek Tűzkeresztesek... (69.) Egy kiegészítés még (többet úgyse reagálok e provokátorra, mert az, hiszen nem tudásvágy vagy ismeretmegosztás késztetése vezeti, ez nyilvánvaló, hanem hörög mindenre, ami demokratikus, akár polgári, akár szocialista értelemben vett demokratikus értékek is a szóban forgók...). 66. alatt Freewolf a fasizmus 10 legalapvetőbb ismérvét, amely történettudományi koszenzuson nyugszik, legközvetlenebbül Incze Miklós és Ormos Mária tudósok szakmunkásságán, "öntörvényű felsorolásnak" minősíti, amivel "nem tud mit kezdeni"... Hiába is argumentáltam újra (67.), úgy tesz, mintha a hivatkozás meg se jelent volna ismét a felületen. Szóval, önnönmagához ragaszkodó butasághoz, tudáshiányhoz és szembetűnő gonoszkodáshoz a továbbiakban ún. vitapartnerként se asszisztálok. Több különórát Freewolf nem érdemel. Különösen nem, hogy térítésmentesen kapta ez ideig is.

34417 2012.02.24. 07:46:13

[navigator](#1336169) köszönjük a színvonalas hozzászólásokat. wolfiét is, hiszen a maga módján ő is oktatott. reményeim szerint mindannyian tanultunk olvastukon valamit. talán még wolfi is:-)

262835 2012.02.24. 11:58:40

Feljelentetted ossziánt rasid ?:DDDDDDDD juuuuhhuuuuu ügyes vagy. Osszi tudja már ?:D

16940 2012.02.24. 15:13:14

Szívesen, Kalifa. Bár egy kicsit fárasztó volt.

propatria 2012.02.25. 13:40:02

37. harunalrasid (szerkesztő) Oké, kábé ezt gondolom én is. Amúgy Kölcsey a szatmári adózó nép nyomora miatt háborodott fel, és ezt a földesúri kizsákmányolás mellett a zsidó kocsmárosok tevékenysége következményének is tartotta. Tényleg olyan szövegeket írt, mintha Csurka szellemi atyja lett volna. De amúgy jó ember volt, nyilván nem látta előre, mi lehet az ilyen nézetek szellőztetésének folyománya.

16940 2012.02.25. 14:42:28

Propatria (?!) Sokféle zsidó korcsmáros, meg szatócs, s egyéb kiskereskedő volt. Sokkal inkább adtak hitelt a köznépnek, a szegényeknek, mint a nem zsidók... Ráadásul, ellentétben az antiszemita uszítással, nem uzsoraként. Ám ha Kölcsey közvetlenül mást is tapasztalt, nagyon elgondolkodtató, hogy a holokauszt tagdói vagy bagatellizálói hozakodnak minden effélével elő... Auschwitz után, azután a rettenet után, hogy Édes Hazánk saját hatszázezrét - pusztán származás miatt - halálba adta, no meg előtte és utóbb ki mis rabolta, megszajrézta, megváltozott ám az optika!

tiger 2012.02.25. 17:03:30

Ha két dinoszaurusz vitatkozik akkor már látszik ennek a Jurassik-parknak (nOLblog ballibsijainak a jövője. Inkább a fejetekre olvasok: Ne éljék már át, de feleljenek bűneikért „Azonnal javítsd ki”- és már tépte is ki a vonalas iskolai füzetből apám a lapot. Ugyanis ez volt a szokása, és ilyenkor a teljes lapot kellet pótolnom írásgyakorlás örve alatt. Most azonban durca helyett megrémültem, mert apám és ugyanitt a konyhában ténykedő anyám szemeiben valami ősi, majdhogynem állati rémület látszott, amit még sose tapasztaltam. Egyike korai emlékeimnek ez a jelenet. Amiben az igazi borzasztó az volt, hogy nem értettem. Ártatlan, alig hétéves, naiv valóm nem értette, mi ez a rémület, amit csupán egy mondat váltott ki,: „Nemzetiségem magyar , anyanyelvem német”. Hiszen őszintén csak azt írtam, amit tapasztaltam rövid alig hétéves eddig eltelt életemből. „Nemzetiségem magyar, anyanyelvem magyar”, volt a leírandó. Így már megfelelt a kitelepítést megúszott apámnak. Szeretett anyai nagyszüleim, akik a szülőházamtól néhány háznyira szemben laktak, és ahol szabadidő nagyobb részében lógtam a hatalmas gyümölcsösben, a szobakonyhás finom birsalmaillatú tisztaszobában és a konyhából nyíló spájzban ahol, a sötétség mellett jellegzetes volt még márciusban is a rafiaszálakon lógó Otelló szőlők száradó fürtjeinek illata. Azok azután teljes értékű szőlőszemekké váltak nagyanyám sápadt szőlős rétesében, némi tejben való áztatás után. Ezen a vidéken nem szőlőnek ejtették, hanem Weipi-nek abban az archaikus bajor-délnémet nyelvjárásban, ami kétszázötven év távlatában még felderenget a közel kétszáz évig háborítatlan nyelvi szigetben itt a Budai hegység körül ölelte medencében. Nagyszüleim egymás közt, az intim szférában gyerekeikkel, szomszédjaikkal ezen a nyelven érintkeztek, a külvilággal a Lehel téri piac városi nagyságáival (akik valószínűleg ugyanolyan földönfutók voltak mint nagyapám)azon jellegzetes éneklő hangsúlyú magyarral, amiről még ma én is elkerülhetetlenül megismerhető vagyok származásomat illetően, és ami tagadhatatlanná tesz, hogy egy csepp magyar vér sem csorog ereimben. Ezt a hagyományt én törtem meg, mert gyerekeim már fele részt jönnek innen másik fele bizony egészségem magyar, Somogy-beli eredetű. Az elmondottaknak egy lényege van, az ötvenes évek félelemmel vegyest beégett félelme az alig fél évtizede népünkre, - a Délnémet vidékről különböző okokból idetántorgott magyarországi németekre- égetett pecsét a kollektív bűnösség érzése, amit az akkor diadaltáncának csúcsán őrjöngő bosszúálló kommunista diktatúra képviselői – a kollaboránsok - nyomtak. Hosszú lenne az a lista, amit családunk megtapasztalt kisebb nagyobb rajta elkövetett bűnökből származó megaláztatások sora, pedig az életünket igazándiból nem fenyegette semmi. Milyen lehetett azok fájdalma, akik börtönben, bitófán végezték megaláztatásuk sanyarú szenvedéssel telt eredményeként. Mindezért a kommunista kollaboránsok felelnek, és én erre emlékezem ma a kommunizmus emléknapján. Kit milyen szinten lehet emlékeztetni a közel ötven év alatt dúlásuk alatt elkövetett bűneire, az másra hagyom. Én csak itt ezeknek a kommunista kollaboránsoknak a Juraszik-parkjában a NOLblogon megismert dinoszauruszait szeretném emlékeztetni a felelősségükre. Szeretném, ha egyenként ismernének magukra és rossz lelkiismeretük figyelmeztetné őket: átélni nem kell hasonló bűnöket, - mert az emlékezők nem bosszúállók -, de felelniük kell lelkiismeretük ítélőszéke előtt.

16940 2012.02.25. 19:10:49

Én pedig emlékeztetem napjaink nácijait/nyilasait, hogy semmilyen kommunizmus áldozatai emléknappal nem relativizálható a Holokauszt emléknapja. Semmiféle kitelepítésekkel nem relativizálható a magyar - a teljes vidéki! - zsidók majd félmilliós tömegének halálba deportálása 1944 nyarán. 6 millió európai zsidó legyilkolása, az Endlösung és a - szenvedést, esetenként halált is jelentő - kényszermigrációk nem ekvivalensek egymással! Arra szintén felhívom a figyelmet, ma a kommunizmus áldozatain gyásznapján, hogy a GULAG-ban nemegyszer kevésbé aratott az éhség, mint a környező, helyi szovjet lakosság körében. Mészáros Márta nemzetközileg ismert rendezőnk filmeposzában emléket állított kommunista édesapja sztálinizmus általi legyilkolásának. Ám alkotásából azt is megtudjuk, hogy ugyanez a hatalom - a Nagy Honvédő Háború nélkülözései dacára! - biztosította a gyermekotthonok kis lakónak tejjel való ellátást. Köztük a Népellenség lánya Mészáros Mártának, aki utóbb - szintén ugyanezen rendszerben - elvégezhette a szovjet felsőfokú filmrendező-képzést. Hát ezért se helyettesíthető bel a hitlerizmus a sztálinizmussal. Persze, az igazi különbség, a különbségek mélyoka a történelmi-társadalmi folyamatok formáció- és rendszerszintjén ragadható meg. Ez utóbbit jeleztem fentebb, tömören megismétlem. A marxi módszerű elemzés azt mondja, hogy a liberalizmus a fasizmus melegágyává válhat. Ám azért a forradalmi baloldal nem azonosítja a liberalizmust és a fasizmust egymással. Mindkettő - a liberalizmus és a fasizmus - a kapitalizmus uralmi formája (formációszint), az egyik polgári demokratikus, a másik totálissá torzult-abszolutizálódott polgári diktatórikus, végletében NÁCI/FASISZTA módon (formáción belüli, rendszerszint). Az államszocializmus pedig (klasszikus despotikus változata, a sztálinizmus is) a tőkés magántulajdon tagadása, a kapitalizmus megkérdőjelezése (a kapitalista formációból a szocializmusba, a kommünszocializmusba, más néven a nyerskommunizmusba indított átmenet, amely zsákutcába torkollott, fiaskóval végződött formációszintű történelmi folyamat). TEHÁT A FASIZMUS VÉDI A KAPITALIZMUST, A KOMMUNISTA RENDSZER, A KOMMUNISTA PÁRT DIKTATÚRÁJA TAGADJA (TAGADNI IGYEKSZIK).

16940 2012.02.25. 21:34:37

"diadaltáncának csúcsán őrjöngő bosszúálló kommunista diktatúra képviselői" (77.) - vö. Sánta Ferenc/Fábri Zoltán: Húsz óra c. regényben/filmben a téeszelnök Jóska 1956. novemberi kifakadása a magyar parasztság sorsának alakulásáról a Rákosi-rendszerben (amikor valamikori cseléd, illetve summástársa az 145-ben kapott földecskéjét követeli vissza)... "Ha két dinoszaurusz vitatkozik akkor már látszik ennek a Jurassik-parknak (nOLblog ballibsijainak a jövője. Inkább a fejetekre olvasok" (uo.) - Tipikus náci, újnyilas, magyargárdista, jobbikos indítás...

tiger 2012.02.26. 02:39:09

ad. 79 Majd ha kitisztul a szemed a bosszútól és az agyad gyűlölettől, akkor javasolom szakirodalomként Anna Seghers: A hetedik kereszt c. könyvét. Még egyetemista koromban olvastam és mintha arról esne benne szó, hogy a háború végén a civil lakosság rosszabbul volt ellátva, mint a koncentrációs táborok kerítésének másik oldali lakói. Szóval a zsidók. További jó gyűlölködést. Mond te kivel nem vesztél össze. Felírom a kéménybe korommal.

16940 2012.02.26. 04:11:41

80. Azért dózerolták a koncentrációs táborokat felszabadító angol, amerikai katonák a csont-bőr zsidó hullák ezreit, ugye? Maga vagy nincs észnél, vagy náci... Megzavarta a tegnapi politikai emlékezés. Korán tetszik inni a medve bőrére. Hiába sértegeti a nácizmus áldozatait (meg utódaikat), vagyis minden tisztességes embert!

34417 2012.02.26. 08:46:13

[tiger](#1337047) aha. mintha nem lennél tisztában a ténnyel, hogy a kz-ekben - alapos germán szervezéssel élelmezési norma volt, méghozzá 800cal naponta, e mellett meg robot. manapság, korszerű táplálkozástudománnyal összeállított 1400 cal már súlycsökkenéshez vezet, és még a buna werke-ben se kell melléje 12 órát lehúzni. tudsz követni? mintha a hullahalmok mellé állított , rosszul ellátott civilek a szomszéd városból, elég tokásak lettek volna. vagy propaganda célból előre felhizlalták volna őket? ami pedig a jurassic-parkos hasonlatodat illeti: biztos, hogy jó filmet néztél? mert az ottani ragadozók, biza, könyörtelen , ráadásul az emberi faj törékeny példányai által legyőzhetetlen ragadozók voltak! szóval, én a te helyedben nem nagyon jurassicoznék itt, mert a végén még azt fogják hinni, hogy minket reklámozol:-)

16940 2012.02.26. 21:51:19

Bízom benne, hogy Kalifát inkább megérti majd Tigrisünk, mint az én elvont fejtegetéseimet...

34417 2012.02.27. 10:42:57

[navigator](#1337474) nem hiszem. neki a gondolkodás, ami túlmegy a betanított dogmáin, túl megerőltető.

tiger 2012.02.27. 14:21:36

Ezt szeretem a kihalásra ítélt ballibsikben. Ha az igazsággal szembesítenek benneteket, a hazugságban azonnal egyetértetek, összezártok. De ez már csak a csendes kimúlásra elég.

16940 2012.02.27. 14:42:00

Véletlenül megláttam: tiger (látogató) = rodosto = Botzheim István... Itt: http://bastya.nolblog.hu/archives/2012/02/26/Bstya_elvtrs_s_szmhbor/ 122. tiger (látogató) 2012. 02. 27. 14:33

tiger 2012.02.27. 15:35:15

A szemtől az agyig durván 12 óráig tartó reakcióidő. Na ezért fogtok szép lassan kíméletes körülmények között kihalni. Ne féljetek számíthattok a többség irgalmára.

11381 2012.02.27. 17:18:48

Ez ugyanaz a Botzheim Pistuka, aki élénken tiltakozott az ellen, hogy a budai sváb községekben igen erős (volt anno) az antiszemitizmus? Ahoz képest egészen szépen bepótolta a mulasztottakat.

34417 2012.02.27. 17:41:50

87. tiger (látogató) 2012. 02. 27. 15:35 attól tartok, nálad ez sokkal gyorsabban fog végbe menni. tudod, mihelyt az az egyetlen maradék agysejted is feleződni kezd, meg fog ám rajtad látszani:-))) ja, és te nem tartozol a többséghez: tudod, azok gondolkodnak:D

34417 2012.02.27. 17:43:44

88. kopacsi 2012. 02. 27. 17:18 ugyanaz, hát:-) szegény, szánni való vesztes...már csak ez maradt meg neki...tehetetlenül dühöngeni, érvek nélkül fröcsögni, hát istenem, 60 felett ez is egy eredmény:-))) amíg rodosto volt, legalább vállalta magát. most már ahhoz is gyáva.

16940 2012.02.27. 19:38:10

Itt van Botzeim-rodosto-tiger örök mementója, nincs szívem alkotását kitörölni és nem tudom megállni, hogy amikor apropó adódik, ne tegyem közszemlére (mert ugye újszülöttek mindig vannak, a blogvilágban is....): Küldi: rodosto (profil) Innen: /az eredeti küldésben feltüntetve/ Ekkor: 2011. 02. 04. 1:20 Email: /az eredeti küldésben feltüntetve/ Örülök, hogy egy ilyen témával képesek vagytok órákat eltölteni. Azt tudjátok e hogy ez idő alatt a németség 35 millió embere hontalanná vált és milliókat pusztított az ószövetségi bosszú

34417 2012.02.27. 20:08:26

91. navigator 2012. 02. 27. 19:38 botzheim is csak egy brossurából dolgozik, egy önálló gondolata nincs:-) ószövetségi bosszú lett volna a szövetségesek győzelme? ez olyan vastag antiszemitizmust tükröz, hogy arra már rá lehet állni! ez az ember vagy egy másik világban él, vagy egy másik filmet néz!

tiger 2012.02.28. 03:34:45

A végén beleszakadtok a fejetek erőltetésébe. Hogy könnyebb legyen a dolgotok: http://istvan.botzheim.hu/ Jó olvasást!

34417 2012.02.28. 06:54:29

[tiger](#1338057) te túlértékeled magad, kicsi huszár:-) a fene se kíváncsi rád, lábjegyzet:-)))
süti beállítások módosítása