Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

A komcsi örök

2011. augusztus 17. - Harun al Rasid

Tóta W. Árpád írása!

Tóta W. Árpád írása!

Vérszemet kaptam, kedves olvasóim, vérszemet, bizony, mert kurva sok jó publicista van ám, aki odaken rendesen Orbánéknak, méltatlanul kevés nyilvánosságot kapva! Így hát - ahogy már nem egy alkalommal - most is kihasználom a Nolblog felületét, hogy terjesszem igéjüket. Íme:

"Milovan Gyilasz jugoszláv kommunista 1957-ben publikálta Az új osztálycímű munkáját, amelyet Tito rezsimje négy év börtönnel honorált. Ebben a könyvben ugyanis Gyilasz azt a felháborító megfigyelését vezeti le, hogy az átkos úri világot az úgynevezett kommunisták nem számolták fel, hanem egyszerűen beleültek az előmelegített székekbe, és most roppantul élvezik, hogy ők az arisztokraták. Csak éppen sokkal bunkóbbak a volt uralkodó osztálynál, mivel nem ezüstkanállal a seggükben születtek.

A Jugoszláv Kommunisták Szövetsége okkal akadt ki ezen a profán hasonlaton, hiszen az önmeghatározása arra épült, hogy az ő hatalomátvételükkel egy vadiúj korszak jött el, ahol minden másképp van. Arisztokrácia, oligarchia, előjogok, kizsákmányolás és egyáltalán nagybirtok mint olyan ebben a forradalmi rendszerben nem is létezik. Nincsenek királyok, hercegek, grófok. Aki ennek az ellenkezőjét felveti, neadjisten bebizonyítja, az bizony államellenes felforgató.

A fülkeforradalom eredménye, a Nemzeti Együttműködés Rendszere szárba szökkent, él és virágzik. És rohadtul pont úgy néz ki, mint az a rendszer, amit állítólag végleg felváltott, csak éppen rosszabb annál.

Mert mit utálhatott a kommunistákban a magyar választó?

Utálta mindenekelőtt a korrupciót. Akkor telt be a pohár, amikor – egyébként szocialista kormányzat alatt – börtönbe kezdték vinni a nagyobbacska komcsi tolvajokat, keresztapákat. A Nemzeti Együttműködés Rendszere az efféle hangulatromboló eseményeket valóban megszüntette. Egyszerűen kizárt, hogy bármely ismert kormánypárti figura börtönbe vonuljon csak azért, mert lopott. Eleve az okosabbja beleíratja az alkotmányba, hogy amit ő csinál, az legális. A hülyébbjének beleírják utólag, aztán aláíratják a leghülyébbel."

A többi itt olvasható: Tóta W. Árpád

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr68309428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

163107 2011.08.17. 10:47:05

Fantasztikusan jó meglátások, főleg a folytatás. Igen, régen látjuk, hogy hatalomtechnikai szempontból teljesen bolsevik módszerekkel dolgozik a fidesz. Még a kifejezések is visszaköszönnek, amikkel hülyítették és hülyítik a népet. Csak - amíg a kádári komcsik tényleg fejlődtek, ezek egyre bunkóbbak és mohóbbak.

45691 2011.08.17. 11:00:32

A jelen helyzet elfogadható leírását illetően szerintem már nem kell nagyon tűnődni ! Tóta hangulatosan leíró gondolataihoz érdemes hozzátenni a szikár alkotmányjogász Sólyom László múltkori ítéletét : a parlament mai túlhatalma a szocialista állameszme alaptézise volt. Tóta W. és Sólyom László pont ugyanarról beszélnek.

180524 2011.08.17. 11:12:09

Salem, Harun! Ezt az írást én 14.-én belinkeltem Fsp.-hez, volt is sikere, nem csoda. Príma munka. Nekem ez tetszik: "Utálta aztán a magyar választó az oligarchákat; olyannyira, hogy Orbán Viktor az ő hatalmuk megtörését jó előre megígérte. Ez meg is történt, a gyűlölt újnemesség szűkölve adta át pozícióit a fideszes garnitúrának. Akik aztán pont úgy viselkednek, mint az elődeik – csak persze bunkóbbak, hiszen még csak most helyezik a seggükbe az ezüstkanalat. De mindenki másét is. Addig nem nyugszanak, amíg a seggükbe nem gyűrték az ország összes ezüstkanalát. Generációk múlva tanulják csak meg, hogyan kellene használni őket." Annyiban vitáznék csak, hogy szerintem soha nem fogják - önszántukból legalábbis - megtanulni.:-)

12296 2011.08.17. 11:34:12

Off: Egy pillanat Egy kép Egy emlék ....ez olvasható baloldalt, egy színes felhívásban. Alatta pedig: "Küld", így, egy D-vel, naná, hogy felszólító módban. Elterjedni látszik ez a nyelvi borzalom, általam kedvelt blogger-ismerőseim közül jó páran alkalmazzák szem-rebbenés nélkül ezt a takarékos nyelvi megoldást. Kérlek, "ved" le inkább!

69910 2011.08.17. 11:41:31

4 re Mikipapa, hogy te milyen okosakat tudsz a témához hozzászólni..... Százados.

34417 2011.08.17. 12:37:19

[szazados90](#1243021) meg kell, hogy védjem mikipapát, igencsak egyedi - de nagyon találó - a humora, bár erre az emlékre nem igazán emlékszem:-) aztán meg, nem is a témához szólt:-)

34417 2011.08.17. 12:39:01

[maiman](#1243007) valszeg nem voltam 14-én fsp-közelben, ezért elkerülte a figyelmemet. de sebaj, ismétlés a tudás anyja!

12392 2011.08.17. 12:45:39

A hasonlat egyszerűen tényszerű és determinált: a daliás 2/3isten és bandája egytől eggyig derék kádári-káder, ahogy azt mondani szokás komcsi! Hát úgy is gondolkdnak, viselkednek és cselekednek!!!

medve1942 2011.08.17. 16:34:37

Lehet, hogy pesszimista vagyok, és csak valamilyen későnyaralásról van szó, de nekem úgy tűnt, a szerintem is kiváló Worluk most mintha úgy döntött volna, hogy leteszi a lantot. Most megyek, és elolvasom még egyszer, alaposan.

34417 2011.08.17. 16:35:31

[ronagyuri](#1243050) nincs ezen mit csodálkozni. ezt látták otthon, ez épült be a tudatalattijukba. a kedves papa, mama káderi karrierje. volt honnan ellesni a módszertant. félreértések elkerülés végett: EZEK nem tanulták, örökölték.

163107 2011.08.17. 17:05:45

Rasid, baszod, hát ez nem olyan mint egy genetikailag kódolt rátörés az országra...:-)) Nem. inkább az a helyzet, hogy érdekek mentén nagyon sok geciláda úgy gondolja, hogy ha haszna van belőle, akkor lehasal és csókolja gazdája tyúkszemeit. Gyávák, ostobák, szolgalelkek,csicskák sunyítanak, nehogy lecsapjon rá a gazda korbácsa. Így viszont egy dalrabig ő is valami kakas lehet egy szemétdombon. Majd el lesznek zavarva - és kezdődik minden elölről. a csótányokat, a férgeket a vereckéket kiirtani nem tudod. Majd átállnak amoda, és minden megy tovább - a lényeg a totális jellemtelenség.

34417 2011.08.17. 17:14:30

[Osszián](#1243145) ugyan kérlek, előbb-utóbb a vereckéknek is kitelik a becsületük. akik nem veszik észre, hogy előttük csak a segget cserélték ki, és rendületlenül tovább nyalnak, leértékelődnek a gazdáik előtt is. nincs itt szó semmiféle gazdai korbácsról. az ugyanis csak azok felett csattog, akik befogták magukat a szekérbe, és önként haraptak rá a zablára. az olyanok, akik felfelé nyalnak, lefelé taposnak, valóban szemétdombra kerülnek. csak nem kakasnak.

69910 2011.08.17. 17:15:36

Kedves Harun, az 5 ős beszólást, csak tréfának szántam. De most komolyan akarok szólni a bejegyzésedhez. Én sem olvastam fspét. Nem tudom milyen analógiát vezetett le a Gyilasz kritikájából. Akármilyet is, de rossz analógia. Semmiféle hasonlóság nincs az akkori Jugoszlávia és a mai Magyarország és azok vezetői közt. A te hasonlatodat sem tudom elfogadni. Egyszerűen nem passzol ide. Tito egy sajátos kommunizmust vezetett be, ami Sztálinnak nagyon nem tetszett. Valszeg azért, mert ők bizony, karakterben nagyonis hasonmások voltak. Tito kommunizmusában az volt az eltérő, hogy nem vezette be a kolhoz - rendszert. (a lengyelek sem, de az más tészta) Továbbá, nem készített kuláklistát és nem számolta fel a kisipart, kiskereskedelmet. Indoklásul azt hozta fel, hogy a jugoszláv nép, nagy népi - nemzeti egységben harcolt a náci megszállás ellen. Köztük jócskán voltak kulákok, mindenféle parasztok polgárok, vállalkozók, akik a nemzet felszabadítását helyezték minden vagyoni, anyagi, társadalmi kérdések elé. Ezeket nem szabad büntetni. (ez mellet, ezrével végeztette ki a kommunista harcostársait, akik inkább hittek a nagy Sztálinnak, mint a horvát senkiházinak. Továbbá, Tito látta be elsőnek a kommunista országok közül, hogy a sztálini rendszerű gazdasági struktúra és központosított hatalom, bukásra van ítélve. Tito liberalizálta a gazdaságot, s később kinyitotta az országhatárokat, hogy az óriási munkanélküliséggel meg tudjon küzdeni. Gyilasz, egy kis seggfej volt, akinek "nem jutott dinnyeföld". Nem volt megelégedve a neki jutott porcióval, s azt hitte, hogy mint egykori haver, neki mindent szabad. Hát, Tito rajta keresztül statuált példát arra, hogy kuss mindenkinek. Végülis, Jugoszláviát ez a nyitottság tette gazdaggá, s ha nem olyan marhák a nacionalistáik, hogy szétverjék az országot, ma Európa mintaországa lennének. Bizony a mi nacionalistáink, no meg a többi nacionalistái Európának, tanulhatnának Jugoszlávia tragédiájából. Ennyit a Jugókról. Ami a mi kiskirályunkat illeti, az sehovase vezető nyűglődés. Jól ismerem ezt az embertípust. Önkontroll nélküli egoizmus. Hogy hogyan kell kézben tartani és vasfegyelmet tartani a csapatában, ahhoz nagyon ért. Csak szolgákkal veszi körül magát, akik egzisztenciája, sőt családjuké és még rokonaiké is, az ő kegyeitől függ. S kialakított egy olyan tekintélyuralmat köztük, hogy azoknak még barátságot sem ajánlatos egymással tartani, mert amögött már összeesküvés sejthető. (jobb az óvatosság) És nem mernek semmit kezdeményezni, nem lehet tőle kérdezni. Katonai a fegyelem. Azaz a katona, az alacsonyabb sarzsi, csak vagy kér, vagy jelent. Minden a Vezértől indul ki, minden kezdeményezés, s minden engedély nélküli cselekedet ellenszenves a vezérnek. S mindez, egy jó darabig elmegy. Mert nagy a függőség és az egzisztencia-félelem. És még tovább is elmegy, ha Vezér valóban tehetséges. De ha nem, ha csak önfejű és hatalmi túltengése során egyre - másra szüli a hülyeségeket, akkor rövid a királysága. (Rákosi mögött a világ leghatalmasabb hadsereggel rendelkező állama állt, aki itt is tartózkodott, de nem tudták Rákosit megvédeni, inkább ejtették, s elindult a lavina. érdemes volna emlékezni rá) A Vezér "Avante garde - izmusa, halálra van ítélve. Hogy meddig tartja magát, nem tudni. Baklövéseket, baklövések követik, de még az"építkezésnél" tart. Már nagyon utálja külföld is, egyetlen barátja, támogatója sincs. S egyre többen rühellik itthon is. Vajon be tudja e fejezni "művét"? Üdvözlettel: Százados.

34417 2011.08.17. 17:36:04

[szazados90](#1243151) akkor valamit nagyon félre értettem. biztosan azért, mert hiányzott mögüle a :-) jel. más. a cikket tóta w. írta, a hasonlat is övé. jómagam csak gyilasz nevét ismerem, munkásságát nem. ami a "kedves vezető" munkásságát illeti, erősen húzok ronagyuri megállapítása felé. bizony, komcsik ezek a javából, súlyosbításul bolsevikok, annak minden hatalmi torzulásával együtt. amikor három évvel ezelőtt elkezdtem itt blogolni, egy megjegyzésemben azt találtam írni, hogy az ég egy adta világon semmi különbség nincs gyurcsányék és orbánék közt. ugyanonnan jöttek, ugyanazt tanulták, ugyanazoktól a tanároktól, ugyanaz a szellemi és ideológiai családi hátterük van, csak az egyik a sarkon balra fordult, a másik jobbra. ezt a véleményemet most még inkább fenntartom.

69910 2011.08.17. 18:02:34

14 re Harun, Nézőpont kérdése, hogy ki merre tart. De van különbség kettejük módszerei közt. Gyurcsány abba bukott bele, hogy demokratát játszott. Az SZDSZ "társaságában nem is játszhatott mást. Orbán a demokrácia fegyverével, lehetőségeivel buktatta meg Gyurcsányt. Most a demokráciát buktatja meg, nehogy őt is meglehessen buktatni. Erre hoztam fel a Rákosi példát. Az azonban tény, hogy Orbán bolsevik módszereket alkalmaz. Amit Gyurcsányra ráfogni, -- a történések ismeretében -- nem lehet. Ami pedig a nevelést, az eredést illeti, az nem mérőeszköz. Engels is kapitalista volt, Jézus meg az apostolai pedig zsidók, s a négy evangélista közül három, szintén zsidó volt. Pétert és Pált a római császárok kivégezték, majd később egy római császár, államvallássá tette a kereszténységet. Én pedig a Horthy rendszerben születtem, s lettem húsz éves, ötven évig éltem, dolgoztam becsülettel a kommunizmus alatt. baloldali maradtam, fiaim is, de unokáim már nem a baloldalra szavaztak. De nagyon jól megvagyunk, szeretjük egymást, sosem vitázunk a politikáról. S becsületesen él minden családtagunk. Üdv: Százados.

34417 2011.08.17. 18:23:15

[szazados90](#1243185) példaként állítanálak sok narancshitű elé, ha tehetném, és ezt komolyan mondom. ennyi erővel te is sirathatnád vitéz nagybányait, mert hát akkor tényleg, micsoda rend volt, meg nyugalom. 20 évesen már láthattál egyet és mást. azért, ami az eredetet, családi hátteret, neveltetést, mintát illeti, vitatkoznék veled. az általad felhozottak egyedi jelenségek voltak, nem nagyon volt befolyásuk a hétköznapi ember életére. engels kapitalista volta nem akadályozta meg egy homlok egyenest más gondolkozásmód kifejlesztésében, az apostolok kivégzése lokális kihatású volt, az akkor zsidóság nevelését, ha lehet, ne tekintsük többnek, mint vallási rituálék és gasztronómiai, tisztasági szabályok gyűjteményének, attól még nem befolyásolták népek életének minőségét. orbánék viszont - hogy tudatosan-e, vagy butaságból, nem tudom - milliók életével játszanak. EZEK családi háttere, igenis a sarkon ellenkező irányba fordulás után determinálta módszereiket.

179584 2011.08.17. 19:10:24

Szomorúan, de örömmel is olvastam a postot és a kommenteket. Mondja meg végre valaki, lesz-e nálunk valaha is élhetö világ???

34417 2011.08.17. 19:22:58

[Marijja](#1243218) nem akarok cinikus lenni, de nálunk még arrébb van. nálatok azért már élhető. bocs. tudom, hogy szívvel-lélekkel magyar vagy svédországban is, de a "nálunk" , az sokkal messzebb van, mint a stockholm-budapest távolság:( ahogy elnézem, egyre messzebb is kerül. ráadásul ott van a ti, messze szakadt magyarok tehetetlensége, akik látjátok, hova vezet mindez. látjátok, pártállás nélkül, mert messziről sokkal könnyebb átfogó képet alkotni,csak éppen tenni nem tudtok semmit. aztán, ha bele gondolok, EZEKNEK most is élhető világ van. a többi 9 millió meg le van sz@va...

69910 2011.08.17. 19:52:02

16 ra Kedves Harun, lehet, hogy igazad van. De azt nem hiszem, hogy a családi neveltetés determinálná például a Vezér esetét. Ha igaz az, amit Kende Péter írt róla, miszerint felpofozta fiát, majd bezárta,amikor az Prágába akart menni forradalmat csinálni Fideszes társaival, akkor ez a megállapítás nem biztos hogy érvényes. Ez születési tulajdonság, nem felvett nevelési hatás. Azzal egyetértek, hogy milliók érdekével játszanak az ilyen emberek. De ki tette ezt számukra lehetővé? Miért tudott pl. Torgyán csaknem egymillió szavazatot szerezni, aki a Magyarország legtehetségtelenebb, leghülyébb minisztere volt. S mit láttam Torgyán bukása után? azt, hogy a volt Kisgazdák, kivétel nélkül a Fideszhez mentek át. Balra senki sem ment közülük. Ismerek néhányat közülük. Ha az egyik jobboldali párt megbukott, hívei kerestek egy még jobboldalibbat maguknak. Új seg, jobb mint a régi, -- mondják a nyalókák. Bonyolult dolog ez barátom. Az emberi lélek bonyolult a tett pedig kiszámíthatatlan. A felelőtlen emberek tömege állítja a polcra, saját megnyomorítóit. Üdv: Százados.

34417 2011.08.17. 20:13:40

19. szazados90 2011. 08. 17. 19:52 ebben a formában már teljesen egyetértek. bár, ha kihagyom a családi hátteret, akkor maradnak a tanulmányok, és a világnézet. ott pedig azonosak az alapok. orbánunk esetében nem kétséges a rés keresése, a kitörési vágy - ami viszont megint az otthoni viszonyokra vezethető vissza (freud, ha ezt hallaná, forogna a sírjában) -, amit ezen a módon valósított meg. széchenyi mondá: minden nemzetnek olyan kormánya van, aminőt megérdemel. nekünk orbáné jutott, habár a nemzet nem érdemelt meg ilyen büntetést.
süti beállítások módosítása