Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Vihar előtt, szélcsenden innen

2011. június 28. - Harun al Rasid

Úgy néz ki, hogy több oldalról vihar közeleg.

Az új alkotmány nem tetszik Európának„Számos ponton elmarasztalja az Európa Tanács Velencei Bizottsága az új magyar alaptörvényt – derül ki a HVG által megszerzett jelentéstervezetből. Mindenekelőtt a sarkalatos törvények túlzottan széles körű alkalmazása, az alkotmány preambulumában fellelhető ellentmondásos kitételek, a Költségvetési Tanácsra vonatkozó szabályok, a szabályozó testületek függetlensége, az Alkotmánybíróságra vonatkozó szabályok, valamint az AB elnökének kiválasztása, illetve kompetenciáinak korlátozása miatt aggódik az Európa Tanács alkotmányügyekért felelős intézménye, a Velencei Bizottság.”

Emiatt aztán mérhetetlenül felháborodott az éppen ügyeletes felháborodó, Szájer József, és keserű szavakkal illette a bizottságot és egész Európát, mert azóta már több helyről hallatszanak bírálatok. „A Fidesz szerint a legfőbb európai alkotmányozási tanácsadó testület nem ért a magyar joghoz, rosszhiszeműséget tételez fel, és mindent félreért. Az alkotmány részletes elemzése során a Velencei Bizottság sem tudta kivonni magát a magyar alkotmánnyal szemben az elmúlt időszakban kibontakozott ideológiai célzatú támadások hatása alól. (…) Magyarország a bizottság véleményét nem tudja elfogadni.” (HVG)

A BBC elemzői is félreértik: „A BBC összefoglalójából kiderül, a jogi és alkotmányjogi szakértők szerint az alaptörvényt érdemi vita nélkül erőltették át a magyar parlamenten, ami lehetővé teszi a kétharmados Fidesz-többségnek, hogy később visszafordíthatatlan jogszabályok sorát fogadja el. Ez sérti a demokrácia alapvetéseit.” Mindenki félreért mindent, államosítást, médiatörvényt, a demokratikus fékek teljes kiiktatását, a legnagyobb orbáni igazságokat egyfolytában félremagyarázzák, de van muníció bőven, hiszen csapataink szakadatlanul harcban állnak. Háború van, harcok minden bokorban és minden szegletben, a gazdaság terén éppúgy, mint a bel- és külpolitikában, annyi az ellen, hogy se szeri, se száma, na de ha Isten velünk, ki ellenünk? Mostanában Istennek más dolga sincs, mint a mi ellenségeinkkel perelni, perelj, Uram, perlőimmel – de perel itt a kormányfő, a kormány, az egypárt, csatakürtök hangja zeng mindenfelé.

Legutóbb a szlovén miniszterelnök kottyantott el valamit, és amikor többes számot használ valaki, akkor az bizony nem egyedi vélemény: „»Amint véget ér a magyar EU-elnökség, politikailag elszigeteljük Magyarországot, teljes mértékben. Már most is, látták Orbánt az elnökséget ellátó ország vezetőjeként az EU nevében beszélni? Sehol. Amint vége az elnökségnek, Magyarország elszigetelődik…« – mondta Borut Pahor szlovén miniszterelnök még május végén a szlovén sajtó egyes képviselőivel rendezett háttérbeszélgetésen.” Lekötelezne bennünket a szlovén kormányfő, ha részletezné a témát, mert bár magunk is tapasztalunk ilyen irányú törekvéseket egész Európa részéről, de ezek szerint ő pontosan tudja, hogy mire készülnek a magyar miniszterelnök kollégáéi. Hogy miért, arról is vannak sejtéseink.

Alarm! Alarm! – kiabálja úton-útfélen a miniszterelnök. Szerbiában, az osztrákok előtt, Párizsban: „Orbán Viktor a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) megalakulásának 50. évfordulóján rendezett ünnepségen vett részt Párizsban. A miniszterelnök az ország átszervezésének példájaként említette az egykulcsos személyi jövedelemadó bevezetését, egy »teljesen új nyugdíjrendszer« létrehozását, a tíz százalékos társasági adókulcs bevezetését, valamint az emberek meggyőzését arról, hogy egyhavi jövedelmüket vagy nyugdíjukat ajánlják fel erre a célra. »Az államadósság tekintetében Magyarország háborúban áll, és ezt a küzdelmet meg akarja nyerni« – mondta a kormányfő az EU-tagállamok parlamentjei európai ügyi bizottságainak ülésén, a Parlamentben. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az államadósság elleni harc sikeréhez olyan lépésekre is szükség van, amelyek ma még újak, vagy amelyektől már elszokott az Unió.” Milyen új lépésekre van szükség tehát? Azt figyelembe véve, hogy nincs új a nap alatt, a körvonalazódó módszerek háromféle régi, csúfos véget ért rezsim megoldásait másolják, tehát egy cseppet sem újak. Ez a három előd a Mussolini-féle fasizmus Olaszországban, a mi Rákosi-rezsimünk és a Ceauşescu által uralt Románia.

Fasizmus, itt? Eddig a gondolatig soha nem merészkedtem, amíg nem olvastam Bartus László elemzéseit az Amerikai Magyar Népszavában. Bartus írásai számomra korábban erősen túlzónak tűntek, de a folyamatosan bekövetkező események rendre őt igazolják. Az olaszországi fasizmus nem jelentett vérengző nácizmust, kár, hogy a közgondolkodásban egy platformra helyezik és tévesen szinonimaként használják a két fogalmat: „Baloldali és liberális gondolkodók többsége azért nem jut el a felismerésig, mert a »fasizmus« szó dimitrovi jelentését ismeri, amely a fasizmust a nácizmussal azonosítja. Sőt: ezt a kifejezést – tévesen – minden népirtó, embertelen diktatúra gyűjtőfogalmaként használja. Sztálin nevezte a nácizmust német fasizmusnak. A fasizmust ismerő jobboldali irodalom hangsúlyozza, hogy náci rémtettek vannak, de fasiszta rémtettek nincsenek. Olaszországban nem volt népirtás. A fasizmus nem hasonlítható sem a kommunista, sem a náci totalitárius rendszerekhez. A fasizmus nem a Gulág és nem Auschwitz. Az olasz fasizmusnak nincs köze a fajgyűlöletre épülő nácizmushoz, amely később jött létre. A nácik sok mindent átvettek a fasizmusból, de a fasizmus nem azonos a nácizmussal. Szó nincs kegyetlenkedésről. A fasizmus egy vallási erkölcstanra épülő, jóléti rendszert ígérő államforma, amely kiküszöböli a demokrácia – általa vélt – hibáit, amelyek a hatalommegosztásból fakadnak.” (Bartus László: A római iskola)

Megnyugtató, mert különben valóban meghökkentően sok az analógia. „A fasizmus lényege az állam mindenhatóságában van, ezért a fasiszta állam mindent az állam központi irányítása alá rendel, államosít. Ahogy Mussolini fogalmaz: »Aki egyedül oldhatja meg a kapitalizmus drámai ellentéteit, az az állam. Az, amit krízisnek nevezünk, csak az állam által, az államon belül oldható meg.« A fasizmus számára az állam maga az abszolútum. Egyének és csoportok csak annyiban »elgondolhatók«, amennyiben az államban vannak.” „A fasizmus sikerének egyik titka a kommunikáció. A nyelvet a végletes érzelmek előidézésére használja. Célja az érzelmi konszenzus, a vallásos jellegű, feltétlen egyetértés, hit létrehozása. »Ha a Haza nem vallást jelent, akkor nem értem, mi lehetne más?« (Mussolini) A hazugság nem számít, csak az érzelem, amit előidéznek vele. Az azonosulás alapja nem az igazság. Nem a rációra hat, ezért kerüli az érveket, a tényeket és az adatokat. Mussolini és a hallgatóság közötti kapcsolat hiten alapul. A Vezér beszédei prédikációk. A nyelv mágia, a hallgató hipnotizálására szolgál.” (Bartus László: A római iskola)

A hazugság nem számít, az alkotmány nem fontos, és nem is kell, vagy olyannak kell lennie, ami kizárólag a célokat szolgálja. A médiának a hatalom szolgálatában kell állnia, az egyházak arra valók, hogy „erkölcsi utat mutassanak”, azonkívül mindenkinek kuss.

Nézzük a Rákosi-rendszert. Ez még nincs túl messze, még élnek köztünk, akik átélték. Itt is találunk analógiát, nem is keveset. A folytonos ellenségkeresés, a háborús hangulat permanens szinten tartása, a hazug és álságos közbeszéd, az államosítások, a szintén kizárólag hazug propaganda, a vezérkultusz, a megfélemlítés minden eszköze, listázás, koncepciós perek, továbbá a valóság megszépítése minden vonalon – de természetesen más, nagyon más volt a nemzetközi környezet.

A hetvenes, nyolcvanas évek Romániájára is emlékeztet egyik-másik elképzelésük, ténykedésük. Az államadósság bármi áron való, a nép legnagyobb nyomora árán történő lefaragása, a közfoglalkoztatásnak nevezett kényszermunka, amire most készül a mi kormányunk. A kabinetnek az a terve, hogy a az éhbérnél is kevesebbért akar százezreket munkába állítani stadionok, nagyberuházások építésére, ásóval, kapával, talicskával, akár 5-6 óra utaztatással, nagyon emlékeztet az erőltetett román gigaépítkezések (Duna–Fekete tengeri csatorna) rabszolgamunkájára, és gondolom, ott is kápók vigyázták a kényszermunkásokat, ahogy most tervezi a hatalom.

Mindhárom rezsimre jellemző volt, hogy szakadatlanul hazudtak, valótlanságokat állítottak, és pofátlanul hencegtek. Mint a mi ducénk, bölcs vezérünk, kondukátorunk. „A mostani, 1345 milliárdos csökkentés azt jelenti, hogy az államadósság, amely ma az éves nemzeti össztermék 81 százalékán áll, egy lépésben 77 százalékra csökken – mondta a kormányfő, aki szerint ez világrekord. Orbán Viktor emlékeztetett, a magán-nyugdíjpénztári rendszer átalakításakor vállalták, hogy az abból származó forrásokat államadósság-csökkentésre fordítják. »Ennek első lépése, amit most megteszünk«, és ez valójában egy gazdasági fordulat, »most fejeződik ki először igazán érthető, világos formában az, hogy volt értelme az elmúlt egy év erőfeszítéseinek.«”

Ennél nagyobb szemtelenséget még Orbán esetében is nehéz elképzelni. Minek volt értelme? Milyen erőfeszítésnek? Orbánék az államadósságot 78%-on vették át Bajnaitól a GDP-hez arányítva. Ők lapátoltak rá még 3%-ot, mert igenis rendszeresen vettek fel hiteleket, egy év alatt két és félezer milliárdot, és ez a tendencia tart mind a mai napig: ennélfogva nyugodtan mondhatjuk, hogy a lopott pénzzel mindössze a 2010-es állapotot állítják vissza. Ez világrekord? Még ha a gazdaság élénküléséből származó adóbevételekből bonyolították volna le ezt a tranzakciót… de nem, olyan kölcsönből, amelyet a jövő nyugdíjasaitól vettek el, és azt egyszer valakinek vissza is kell adni. Hitelt hitelből.

„A kormányfő közölte: a tervek szerint ősz elején lesz még egy nagyobb adósságcsökkentő lépés, s mindezt 2012-ben folytatni kell. Az adósság többé nem nő, hanem csökken, »belépünk a stabil államadósság-csökkentés korszakába«.”
Amikor ezeket nyilatkozta, egy másik tudósítás is megjelent, miszerint Matolcsy aznap 775 millió euró kölcsönt vett fel az Uniótól. Fejlesztésre. Pár nappal később 1 milliárd eurót a kínaiaktól. Hazudni immár kényszeresen muszáj. Hogy milyen korszakba lépünk, azt már régen sejtjük, nem ér meglepetés. Még arra lennénk kíváncsiak, honnan vesz pénzt a beígért, ősszel esedékes újabb világrekordra, amikor is még 3 százalékkal csökkenteni kívánja az államadósságot. De persze már meg is van a fentebb említett megoldás: mindenki ajánlja fel egyhavi jövedelmét, nyugdíját. És képesek lesznek rá, hogy valahogy kicsikarják. Mint a már említett Rákosi-féle rezsimben a békekölcsönt. A nyugdíjastól nehezebb lesz, de az állami szférában dolgozókat könnyű lesz megzsarolni.

Az egykulcsos adótörvény egy bizonyos rétegnek – az eddig is jómódúaknak valóban kedvez, de ezt leszámítva nincs már olyan társadalmi csoport, amelyiket be ne csaptak, át ne vertek volna, és a törvénytelenségekkel szinte mindenkinek sérültek a jogai, vagy az érdekeikkel mentek szembe. Joggal gondoljuk úgy, hogy ezt nem tűrhetik már sokáig ezek a rétegek. Alkotmány, média, jog, gazdaság, munkaerőpiac, államadósság – minden fronton egyaránt kizárólag hazug propaganda folyik. Biztosra lehet venni: vihar közeleg, bár szélcsend, az mostanában nem jellemző errefelé.

 

A cikk a www.ellenszek.hu internetes folyóiratban jelent meg Rövidített változat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenszelben.blog.hu/api/trackback/id/tr528309352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

114634 2011.06.28. 14:41:23

Ossi! Ez a rövidített változat? :-)) Nagyon jó, de úgy látszik a másik olvasónak nem tetszett, vagy automatikusan olvasás nélkül adta a mínuszt! Amit kértél, innen van: http://nepszava.com/2011/06/magyarorszag/orban-hazudott-a-vilagcsucsrol.html

163107 2011.06.28. 14:45:23

Raptor, ha nem szólsz, nem veszem észre... sose nézem meg, a kezdetektől sem. Egyszer valaki szólt, hogy utólag (a rég lement anyagaimat) tele minuszolták. Olyan jót nevettem, hogy a könnyem is kicsordult: hát, ha valakinek ez okoz örömet, tőlem minuszoljon...:-))) Igen ez rövidített, de a vesédbe látok: ezt is hosszúnak tartod, igaz? Kösz a linket!!!!

122743 2011.06.28. 14:51:20

Az a baj, nem fogjátok fel, hogy az idegenek sose a javunkat, legfeljebb javainkat akarják. Nem tanították nektek. Szegény mi.

193225 2011.06.28. 14:53:08

Amíg mi írunk, a Zorbány dolgozik a fasizmus nácizmussá alakításán. A kurva életbe, nagyon szorgalmas! =))

114634 2011.06.28. 14:54:54

Igaz, mert sokan nem fogják végig olvasni, aztán csak idehánynak valamit! Egyébként nagyon nagy igazságokat írtál! A Szlovén ME. mondatai honnan valók? Ha valóban, akkor Orbánnak is, meg nekünk is "annyi"!!

114634 2011.06.28. 15:01:59

3. ahonfia Figyu! Hiányolom a mondandódból a karvalytőkét, uzsorásokat, b@sszunk visszafizetni a kölcsönt! Nem lehetne egy ilyen hozzászólásod is? Ma még csak kb. 18x írtad le! Esetleg gondolsz valami másra is? Mondjuk család, munka, szórakozás, esetleg 3,14na?? :-))

163107 2011.06.28. 15:04:38

Ahonfia érts már meg valamit, ha kérhetem. Magyarország nyitott gazdaság. Kicsi ország, nincs nyersanyaga, az élelmiszereket kivéve mindenből behozatalra szorul. Elszigetelődni nem lehet, mert úgy járunk, mint Észak-Korea, mint a régi Albánia. Ott a mienkhez képest őrületes nyomor volt, van, az isten mentsen meg ettől. De a környező országaink is ilyen nyitottak, egyedül egyik sem él meg - csak éppen a külpolitikájukat okosabban csinálják.

204326 2011.06.28. 15:04:39

Az a 3 % az annak az ára volt hogy általa levegőhöz jutottak és visszaszerezték az ország politikai szuverenittását

163107 2011.06.28. 15:07:43

Emilke, koncentrációs táborok, akasztások nem lesznek, és O. kicsike ahhoz, hogy világháborút robbantson ki. Nácizmus nem lesz.

110481 2011.06.28. 15:08:39

Ezt az EU ügyet kicsit másképp látom! Mivel a szocik sorba vesztik el a választásokat (többnyira a saját hibájukból és nem a Joboldal tehetségéből) kitört a hiszti. Ma is mit olvasok? "Orbán miatt több a gondjuk az osztrák bankoknak" Miért sántit ez? Mert otthon töbnyire vagy veszteségesek, vagy ki sem tudják mutatni, mitől nyereségesek az otthoni tevékenységtől, vagy a K.-i profittól. És mivel itt megcsapolták Őket, megy a hiszti. Hogy otthon is illene nyereséget termelni? Ugyan kérem! Ott vannak a keleti gyarmatok! (Ausztriában is bevezették a bakadót!)

110481 2011.06.28. 15:10:38

Ami a fasizmust illeti! Miután a Duce felszámolta a maffiát, azok a II. Vh-bon, az amerikaiakat támogatták! Egy frászt tisztességből! Érdekből. Ma a magyar maffia hol csinálja a műsort?

163107 2011.06.28. 15:10:46

Misima, nem szeretett vissza semmit. Azt ti csak hiszitek. Kína veszélyesebb az IMF-nél. Mit mondott a kínai min.elnök? Hogy jön segíteni a bajba jutott országokat. Tudod kiknek segített eddig a bajba jutottak közül? Görögöknek, Portugáliának és Spanyolországnak. De ha igaz lenne is: miért nem lehetne ezt kimondani??? Nem, inkább hazudnak és a semmivel hencegnek (erőfeszítés a lopás, világrekord a semmi).

163107 2011.06.28. 15:13:01

Zili, ma a magyar maffia a fidesz. A keresztapa a kormányfő. A módszerket nyilván Simicska tanulmányozta, és azokat híven követik.

163107 2011.06.28. 15:16:34

Raptor, hát van amit nem lehet öt sorban megírni. Meg aztán tudod, hogy én mindent dokumentummal támasztok alá. A szlovén min.elnöktől a szó szerinti idézet többek közt a NOL-ról való. És nem a maga nevében beszélt. Pröhle Gergely behívatta a szlovén nagykövetet, felelősségre vonta, aztán a min.elnök írt egy levelet is, de ezekről kuss van. Persze, hogy tud valamit, kurva jó lesz "függetlennek" lenni, és gazdaságilag tönkre menni.

114634 2011.06.28. 15:17:45

Ossi! Ahogy Maiman barátom mondaná: bexarás!! "Varga: A gazdaság növekedéséből finanszírozható az államadósság csökkentése " Én eddig azt hittem, h a Fidesz legértelmesebb embere!! :-))

114634 2011.06.28. 15:19:10

Bocsi! http://nepszava.com/2011/06/magyarorszag/varga-a-gazdasag-novekedesebol-finanszirozhato-az-allamadossag-csokkentese.html/comment-page-1#comment-50756

Csakazért is Fidesz!!! 2011.06.28. 15:19:54

Tévedsz, kedvenc elmebetegem, ha azt hiszed, tűröm a mocskaidat. Ez közös blog, igaz, de itt is jogom van kilőni a Holdra a barmokat, és trágárkodókat.

204326 2011.06.28. 15:22:46

12. Osszián (szerkesztő) 2011. 06. 28. 15:10 Nem igaz amit írsz mellébeszélsz félredumálsz összemosol gazdaságot poitikával ,igenis visszaszerezte a politikai szuverenitását az országnak és ennek politikai szuverenitás az ára volt a 3 % Az IMF politikai szervezet Az IMF itt politikai hatalamt gyakorolt a " Bajnai kormány" alatt A kínai miniszterelnök meg nem gyakorol politikai hatalmat Itt meg politikai hatalmat csak a megválasztott vezetők gyakorolhatnak

anticóreszista, antisábeszista 2011.06.28. 15:24:34

4. Shakespeare 2011. 06. 28. 14:53 Ocsmány szöveg miatt törölve.

Párizsi AS 2011.06.28. 15:29:37

12. Osszián 2011. 06. 28. 15:10 Igaz, mert a görögöknek is, a portugáloknak és a spanyoloknak is "segített" Kína, meg is nézhetik magukat...

Párizsi AS 2011.06.28. 15:32:19

14. Osszián 2011. 06. 28. 15:16 Há' má' me' mé'? A szlovén miniszterelnök persze hogy tud valamit, Szlovénia bár kis ország, de sokkal jobban állnak mint mi és eurójuk is van.

114634 2011.06.28. 15:33:58

17. Csakazért is Fidesz!!! (látogató) Nickedben és hozzászólásodban benne van a szellemi színvonalad!! 19.anticóreszista, antisábeszista (látogató) Szintén!

163107 2011.06.28. 15:44:31

"Nem igaz amit írsz mellébeszélsz félredumálsz összemosol gazdaságot poitikával ,igenis visszaszerezte a politikai szuverenitását az országnak és ennek politikai szuverenitás az ára volt a 3 %" Nos, ahogy már Historikusnál is írtam, ezt csak te állítod. A kormány egy szóval se mond ilyet, hogy felvett 2 és félezer milliárdot, az ország függetlensége kivívásáért...:-))) Ez gyerekes és nevetséges, Misima, nem is értelek, te okosabb vagy ennél. Nem beszélek én félre, csak a legjobb közgazdászokat olvasom. A politika és a gazdaság erősen összefügg! Kína terjeszkedik, és a segítségének lehet, hogy sokkal nagyobb ára lesz - de ez most mindegy is, mert a lényeg: nekik is tartozunk, és még fűnek fának. Ha igazad lenne, Matolcsy nem vett volna fel az EU-tól se 775 millió eurót, hiszen onnan is jön politikai befolyás...

163107 2011.06.28. 15:49:32

Raptor, küssé moderálom a fickót. Majd megunja...

12635 2011.06.28. 15:53:36

Ossi, a mellébeszélés (legyen hazudozás) mértékén vasárnap döbbentem meg, főzés közben a kabaré hallgatása után úgy maradt a rádió és a hírekben (Kossuth rádió) a miniszterelnök úr éppen az uniós elnökség hatalmas sikerét ecsetelte, benne a saját érdemeivel... ugyanakkor itthon, az emberek felé, van élet unió nélkül, IMF-et kipateroltuk, harcban állunk mindennel... akkor most a kettős beszédből mikor és mi igaz? A Kínaiak segítségéről a fent említett spanyol, görög, portugál eseteket folytatva éppen most döntögeti, mint a dominót a nagy Amerikát, vonja ki szép fokozatosan a tőkéjét...

értelmiségi 2011.06.28. 15:55:49

Hogyan csökkenti Orbán az államadósságot, ha folyamatosan kölcsönöket vesz fel? Ez az egyik. A másik, tényleg úgy tesz, mintha valami hallatlan erőfeszítés, beruházások tömkelege, munkahelyek teremtése, több adóbevétel tette volna lehetővé a csökkenést (osszi szerint kemény 1 %-ot), nem pedig egy olyan jellegű lenyúlás, ami katasztrofális helyzetbe hozza pár év múlva kezdődően az akkori nyugdíjpénztárat. "Még ha a gazdaság élénküléséből származó adóbevételekből bonyolították volna le ezt a tranzakciót… de nem, olyan kölcsönből, amelyet a jövő nyugdíjasaitól vettek el, és azt egyszer valakinek vissza is kell adni." Na és ha elfogy? akkor miből?

értelmiségi 2011.06.28. 15:59:15

Róna Péter szerint: "A közgazdászprofesszor – aki rendszeresen tanít az Oxfordi Egyetemen – úgy véli: az Orbán-kormány gazdasági és szociális intézkedéseivel Európa egyik legigazságtalanabb társadalma születhet meg Magyarországon. Szerinte az új alkotmány is a méltánytalanság alaptörvénye." Erre rá fognak jönni külföldön is. Már vannak jelek, de júliustól számíthatunk újabb cikkinvázióra, mint a médiatörvény kapcsán. erre is utalhatott a szlovén kormányfő.

163107 2011.06.28. 16:06:06

Szia Gordius! Amerika ismét gyengélkedik. Hogy Kínának van-e ebben szerepe, azt nem dogom (még), de persze könnyen lehet, hisz nagy tőkével van jelen. Kína tudja mit csinál. És nem szívjóságból. A kínaiak nem felejtenek, lehet ebből egy nagy bukta: mi van, ha emlékeznek a két-három évvel ezelőtti támadásokra a fidesz részéről? Én egyáltalán nem lennék olyan optimista, mit akár Gyurcsány vagy a fideszesek. Ha Amerika újra bajba jut, az bizony begyűrűzik. Ne adjon az isten egy újabb válságot, mert oltári bajba kerülünk, sőt rögtön csődbe, mert tartalék sincs immár. Az EU először az euróövezet országait menti ki, ha lesz miből.

163107 2011.06.28. 16:09:34

Értelmiségi, kösz a figyelemfelhívást Róna Péterre. Kerestem és meg is találtam, 168 óra: Első perctől mondom, hogy az egykulcsos adó elhibázott lépés, és behozhatatlan lyuk a büdzsén. Róna: "Az Orbán-kormány azzal a hivatkozással vezette be az egykulcsos adórendszert, hogy ez jó a multiknak is: az egész térségben nálunk lesz a legkedvezőbb beruházni. – Meg is lett az előre látható következménye. Az év első öt hónapjában több importált Audi talált vevőre, mint hazánkban gyártott Suzuki. Az egykulcsos adórendszer korszerűtlen és méltánytalan is: a gazdagokat juttatja jövedelemtöbblethez. A stabilan fejlődő gazdaságokban éppen ezért progresszív adózás van. Amúgy adócsökkentéssel mindig azok az országok próbálkoznak, amelyek mással már nem képesek vonzóvá tenni magukat. A nemzetközi cégek a beruházásaiknál főleg azt mérlegelik: az adott helyen mennyire képzett a munkaerő, milyen az infrastruktúra és a jogbiztonság. E téren egyre nő a hátrányunk a szomszédainkhoz képest. És ezt tetézi a kormány azzal, hogy pénzt von ki az oktatásból, az egészségügyből, a kultúrából. Katasztrofális hiba! Az is elriasztja a külföldi tőkét, hogy a Fidesz a pillanatnyi érdekei alapján változtatja meg a jogszabályokat, visszamenőleges törvényeket hoz, korlátozza az Alkotmánybíróság jogkörét. Pénzpolitikájuk egyébként abszolút következetlen: ha szeretnék idecsalogatni a multikat, miért vetnek ki rájuk különadót? Az adórendszernek szektorsemlegesnek kell lennie. A bizonytalan határidejű különsarcok politikai önkényességről árulkodnak."

értelmiségi 2011.06.28. 16:29:08

Hát ez már mégiscsak mérhetetlen aljasság: "Oda a bányászok nyugdíjkedvezménye is" - NOL

14927 2011.06.28. 16:30:15

"...... mert igenis rendszeresen vettek fel hiteleket, egy év alatt két és félezer milliárdot, és ez a tendencia tart mind a mai napig ..." Igen többek közt az USÁ-tól. De milyen feltételekkel? Erről nem szól a fáma, hogy piaci alapú a kölcsön! A kínai meg ajjaj, arról sem tudunk semmit. Az IMF nem kellett, az orosz rulett jellegű meg igen. Attól tartok - csak ne legyen igazam -, hogy lesz még itt ettől rosszabb is. A fekete leves, csak ezután jön.

163107 2011.06.28. 16:43:22

ghost 2011. 06. 28. 16:3 Üdvözöllek nálam, Ghost! Sokkal rosszabb jön, ez nem kétséges. Mindenképpen borzalmas a gazdaságpolitikájuk, ez csak csődhöz vezethet. Ex nihilo nihil, semmiből nem lesz semmi - márpedig, ha nincs termelés, és abból adódó elég adóbevétel, összeomlik minden. Kína terjeszkedni akar és nem jótékonykodni. Amerikának, az EU-nak a Világbanknak - mindenkinek - a hitelt vissza kell fizetni, akárki vette fel. De miből?

163107 2011.06.28. 16:48:30

30. Ez várható volt, és valóban aljasság. Persze, a megosztó politikájuk mián a rendvédelmiek kerültek reflektorfénybe, mert az emberi rosszindulatra építettek. (Nyavalyás rendőr, 45 éves korában nyugdíjas, elmegy őrző-védőnek és dagadtra keresi magát). Na de 800 olyan munkakör van, ami eddig kedvezményes nyugdíjra jogosított. Most ők vannak soron, de nem hiszem, hogy ezzel is annyira egyetértenek egyesek, mint a rendőr visszahívásával. És egy 55 éves bányász hol helyezkedik el???

180524 2011.06.28. 16:58:29

Üdv, Osszián! Szétvet a düh, harmadszorra írom az alábbiakat, kétszer már elszállt.... No, a lényeg. Az írásodat már olvastam az ellenszékben, értékeltem is. Mással ellentétben, alapos, összeszedett munkának tartom. Bartus idézetéhez a fasiz- musról, miszerint "A fasizmus sikerének egyik titka a kommunikáció." csak annyit, hogy idepasszol Hitler szövege: "Minden propagandának népszerûnek kell lennie és szellemi színvonalát a felvilágosítandók legkevésbé képzett rétegének befogadóképességéhez kell szabni. Minél nagyobb az a tömeg, amelyre hatást kell gyakorolni, annál kevésbé legyen magas a propaganda szellemi színvonala. Ha tehát a propaganda a háborúban való kitartás fokozását célozza, és éppen ezért az egész népre irányul, a túlságosan magas szellemi elõfeltételek kerülésére a legnagyobb gondot kell fordítani." Bár Hitler fentieket háborús propaganda fejezetében írta, mégis illik ide, elvégre Orbán is harcban áll. Amit most ideteszek, már írtam a "Hiszek az igazamban" postodban, de idevágó. A lózungokat, a rabulisztikát könnyen elhiszik a zemberek. Miért? Mert kényel- mes, fülbe mászó, hangzatos, gondolkodni sem kell rajta. Azt kapja a polgár, amit hallani akar, s ez egyszerű. S épp ez a fidesz retorikájának lényege. A kormánypropaganda tulajdonképpen drog. Csak sz@r lesz felébredni a mámor után. Az "elvonási tünetek" már most jelentkeznek, s hol van még a valóságra ébredés??!!! Most megint idézek: " hát nem ez történik egy éve, minden nap velünk is? Az indoklás nélküli kirúgás, az öt évre visszamenőleges adóztatás, a nyugdíjvagyonok elrablása, az Alkotmánybíróság megbénítása, az elő- és rokkantnyugdíjak visszamenőleges elvétele és sok minden más aljas lépés a mi megaláztatásunkat, megfélemlítésünket célozza, a Sántha által megfogalmazottak szerint. És mi? Hány ablakot törtünk be, hány képviselőt pofoztunk meg, hány füstbombát dobtunk politikusok kocsija elé? Elmondjuk-e minden nap, hogy az egykulcsos adó milyen vérlázítóan igazságtalan, hogy e miatt nem kaphatnak az egészségügyiek, rendvédelmiek, pedagógusok rendes bért?" Fentieket Bauer Péter írta "Az ötödik pecsét" cikkében. A teljes írás itt: http://galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=75552%3Aaz-oetoedik-pecset&catid=71%3Aa-napi-apro&Itemid=109 Vihar még nincs, szél már van.

163107 2011.06.28. 17:16:43

Szia Maiman! Mondanom se kell, hogy egyetértünk. Mint fent írom, én gyakran tartottam túlzónak Bartust. De olyan logikusan levezette azt, hogy a mostani intézkedések nagyon is fasiszta jellegűek, hogy egyet kell értenem. És még talán rosszabb is, mint Mussolini Itáliája: ott éhbéres kényszermunka nem volt. Hatalmas építkezések zajlottak, de nem rabszolgamunkával. Ebben még a Rákosi világ is különb volt, hiszen a kisemmizett paraszt, ha elment Sztalinvárosba, normális munkabért kapott. És látom a jobbos kommentelőkön, hogy a valóság NEM érdekli őket. A maszlag elég, arra vágynak, nem az igazságra. (ronda pofája van). Talán érik az ellenállás is, ahogy a címben képletesen sugalltam.

180524 2011.06.28. 17:35:51

35.-re Osszián Szociális robbanástó tart a GKI ".....megszigorították a közmunka indításának feltételeit, s az önkormányzati önerő mértéke is emelkedett, a kutatóintézet szerint nem csoda, hogy jóval kevesebben terveznek indítani közmunkát, mint korábban. Emellett a kormány megszorításai az önkormányzatokat sem kímélték, így idén jóval kevesebb olyan forrásuk van, amelyet a közmunka szervezésére fordíthatnak. Így nem elég, hogy folyamatosan csökken a munka nélkül maradottak ellátása, a szociális segélyezésre fordítható keret, de az eddigi munkaalkalmak száma is radikálisan csökken számukra, nem beszélve a munkáért elérhető, "gáláns" havi 30 ezer forint körüli jövedelmekről - áll a közleményben. A GKI úgy véli, hogy "a mindenáron munkára nevelni akaró politika, amely a realitásokra semmilyen figyelmet nem kíván fordítani, így előbb-utóbb szociális robbanáshoz vezethet." Bővebben itt: http://www.fn.hu/allas/20110627/onkormanyzatoknak_nincs_penze_kozmunkasokra/

163107 2011.06.28. 17:58:02

Maiman, ez azért van, mert az előirányzott bevételek már 200 milliárdnyi hiányt mutatnak, az ÁFA bevételekből, az SZJA-ból, és minden vonalon kevesebb a befizetés a tervezettnél. Így az önkormányzatokat (a közmunkaprogram kiadásait a felére csökkentették) a minisztériumok (eü, kultúra, stb) költségvetését megkurtítják, a szerencsétlen szerződéses pedagógusok nyáron nem kapnak bért, lehet sorolni a végtelenségig. Nincs olyan szegmens, ahol ne történnének felháborító dolgok.

163107 2011.06.28. 18:08:18

"Kevesebb áfa és eva érkezik Új adat, hogy a kormány mely sorokon vár bevételkiesést. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a társasági adóknál az eredeti tervekhez mérten 84, az áfabevételeknél 69 milliárd forintos mínuszt lát a terveihez képest. Az eva-bevételeket 16 milliárd forinttal tervezték túl, az szja bevételeknél a tárca nem lát okot a változtatásra. A kormány által beterjesztett költségvetési módosítás nullszaldós, hiszen mind a bevételi, mind a kiadási oldalt 182,12 milliárd forinttal csökkenti, így a hiányszám változatlan marad. Ugyanakkor a vitában bármikor érkezhet olyan költségvetési módosító, amely növeli pénzforgalmi hiányt."(Index)

114634 2011.06.28. 18:54:48

31. ghost Bocsi a tegnapiért!!

medve1942 2011.06.28. 18:55:37

Kína-ügyben javaslom megnézni Tóta W. új posztját az index.hun a kommentekkel. Nem a szokásos proorbán-antiorbán szöveg, sokkal informatívabb. Némelyik hozzászóló igazi orientalista.

163107 2011.06.28. 19:26:24

Kösz, Medve. Hát az aggályaink nem is Kína ellenességből vannak, csak nem látjuk a végét a kínai befolyásnak, de a célt se nagyon. Ingyen Kína se ad semmit, s ha jön is kínai tőke, az a katasztrofális gazdaságpolitikát kevéssé befolyásolja.

163107 2011.06.28. 19:33:16

"Magyarország viszont egészen közel került ahhoz, hogy kikötővárossá váljon egy méter tengerpart nélkül. Az ilyen helyeknek megvan az esélyük a virágzásra. Egy jól szituált kikötő évszázadokra megalapozhatja a jólétet, a nyüzsgést és a nemzetközi tarkaságot, a kultúrák megtermékenyítő vegyülését. " Ez csábító is. De nem ezekkel.

192385 2011.06.28. 19:34:46

Csak egy apro. rovid es erdektelen komment. Ha valoban fasiszta, kommunista, csau rendszer lenne Magyarorszagon, akkor a te posztod nem jelent volna meg. A tobbi fikcio. A brookliniak altal tamogatott Nepszavarol, Bartussal az elen meg csak annyit, hogy egeszen veletlenul a tamogatok kozott szerepel tobb, a chicagoi MAV ellenes perben is erdekelt szemely. A tobbi nema csend.

114634 2011.06.28. 19:46:11

43.wesza Ez valóban rövid, és érdektelen volt! És felesleges! Ezt már a múltkor is "elsütötted"! Valami új?? :-))

163107 2011.06.28. 19:49:51

wesza, szokásod szerint nem olvastad el rendesen - jeleztem, hogy a társadalmi közeg az más, ennélfogva nem lehet éppen olyan erőszakos és terrorszerű a mostani autokrata rezsim. Ugyanakkor az analógiákat is megokoltam. Igenis más nemzetközi környezetbe helyezve, sok mindent átvéve az említett rezsimek világából, túl sok a hasonlóság, hogy az véletlen legyen. Bartus magánakciói nem érdekelnek, csak az, hogy amit ír igaz-e. Gyakran túloz, mert szenvedélyes, de alapvetően rendszerint igaza van.

52511 2011.06.28. 20:10:14

Jajj, Jajj, Jajj, ...., és jajj!

163107 2011.06.28. 20:24:40

Mi van Funyikám, fáj a hátad? Vagy a fejed? Ne igyál annyit, mert mehetsz elvonóra, mint a barátod , a volgai...:-)

208873 2011.06.28. 21:39:34

Cigány ragadozók, egy védett állat faj akik Magyarországot zabálják fel. -- Falukutatók - Álláspont Igazából nem róluk lesz szó. Hanem arról, hogy ideje lenne feltámadniuk. Hogy legalább tudjuk, mivel kell szembenéznünk pillanatokon belül. El kell merülni Zemplén és a Cserehát falvaiban. Hogy megértsük, mit is jelent valójában a nyomor, s mindaz, ami vele jár. Zemplén és a Cserehát egyes falvai már nem Magyarországon vannak. Nem Európában vannak. Nem a Homo sapiens benépesítette Föld nevű bolygón vannak. Hanem túl mindenen, ami emberi, s ami még emberi maradt. S ez már régen nem „cigányügy”. Ez a mi ügyünk. Ami Zemplén és a Cserehát falvaiban kinőtt a nyomorból, az elől nincs már menekvés. Abból a nyomorból legelőször a felfoghatatlan, iszonytató agresszivitás nőtt ki. Az egyszerű lopás már az élet része. A tolvajnak is, a meglopottnak is. De lassan az lesz a mindennapi brutalitás is. „Hétköznapi fasizmus” – mondhatnánk a közhelyet, hogy ne legyen ostoba közhely. Mert ott most ez van: hétköznapi fasizmus. A nyomor trónjára ült többség bosszút áll az ott felejtett kisebbségen. S hogy senki ne tévedjen: ott már a cigány a többség. Mert lassan minden nem cigány elmenekült. Még néhány konok öreg húzza, s néhány középkorú, akinek végképp nincs hová mennie. Ők jönnek haza az esti busszal Kazincbarcika vagy Ózd rettenetes gyáraiból, s a kocsma előtt összegyűlt horda gúnyosan üvölti feléjük: „Mi van, parasztok! Dolgozni voltatok!?” És röhögnek, ahogy a hiéna röhög a kilátástalan éjszakában… A kirabolt öregasszonyokat, idős házaspárokat egyre gyakrabban össze is verik. (Gadnán megerőszakolták a nyolcvanéves asszonyt, majd fejszével levágták a lábát. Uramistenem!) Azóta, ha egy öregember éjjel felriad a szomszéd szobából áthallatszó zajra, magára húzza a takarót, és lapul, legalább az élete megmaradjon. Aztán másnap csöndesen odaadja az ország egyik legszebb református templomának kulcsát az arra vetődő idegennek. Az ufónak. Az egyik faluból tavaly költözött el a legutolsó magyar család. A templom harangját azóta azért nem tudják ellopni, mert elrontották a sorrendet: előbb a harangtoronyba vezető falépcsőt vitték el, és tüzelték el, így most nem férnek hozzá a haranghoz. A másik falu megmaradt iskolájába 165 gyerek jár, közülük 151 cigány. Az átlagos IQ hetvenes – ez az imbecilszint. Itt húzza az igát néhány szent őrült pedagógus, aki a májusi fizetését már nem kapta meg, mert a maradék pénz elment segélyre. És a hetedikes „tanuló” már terhes. Ikrekkel… A harmadik faluban egy vállalkozó tíz cigányt akart felvenni állandó munkára, több pénzért, mint a segély. Kettő volt hajlandó elmenni dolgozni… És ülnek a porban, arcukon nyál csorog, és megdobálják az idegent. A negyedik faluban a cigány uzsorás tizenhárom éves gyereklánnyal „él együtt”. Mindenki tudja, hogy uzsorás. Mindenki tudja, hogy gyereket hág. Baja nem lesz belőle. A törvények is mások arrafelé. A barbárok foglalhatták el így valamikor Rómát. Bizony. A Zemplén és a Cserehát Magyarország legszebb vidéke. A Rákócziak földje. Illetve: volt. Ma: egy másik bolygó. S lehet erre finnyáskodni is, s lehet felháborodni és rasszizmust üvölteni. De értelmetlen. Az itt leírtak: fényképek. Pillanatfelvételek. Hiperrealista képek. S jó, ha tudjuk: amikor majd elmenekül onnan az utolsó magyar is, és már végképp nem lesz kitől és mit ellopni, akkor ez a populáció meg fog jelenni a városainkban. Jönnek majd kurvának, rablónak, gyilkosnak. És majd akkor tessék finnyáskodni… Ideje van a falukutatásnak. Hogy lássuk és tudjuk, amit nem merünk látni és tudni. Pedig valami megoldást találnunk kell, méghozzá azonnal. Ami pedig bizonyos: aki tízéves koráig ebben a közegben szocializálódott, örökre menthetetlen. Ha valamit kezdeni akarunk mindezzel, le kell mondjunk néhány generációról. Ám a most hároméveseket ki kell szakítani ebből a környezetből. Akárhogyan, akármilyen áron. És el kell érni, hogy hetente legfeljebb hat-nyolc órát töltsenek otthon. Máskülönben végképp vége lesz mindennek. Bayer Zsolt (MH) _^ _ . . . . . . .. . . . . . . _ ^_

163107 2011.06.28. 22:21:56

Tanulságos cikk, nem mondom. Egy olyan kormány van hatalmon, amely vezetője azt ígérte, hogy beiktatása után két héttel rendet tesz a falvakban. És maga Bayer Zsolt olvassa a fejükre (igaz Pintér bajtárs?), hogy egyre kilátstalanabb a helyzet.

relatív 2011.06.28. 22:34:22

A jelenlegi kurzussal sok félreértés kering a médiumok - a blogok - soraiban részint félre értés, részint a tudatos félrevezetés kapcsán. Az a szinte folyamatos Rákosi- rendszerrel való párhuzamba állítása IS több sebből vérzik. Egyrészt az akkori rendszer kifejezetten egy teljesen más ideológia alapján álló, tudatosan képviselt időszak volt ( most, hogy milyen az akkori, és a későbbi megítélése, az egy más vitára adhat okot ), ami nem IS hasonlítható a jelen körülményekhez (!), másrészt az átlag állampolgárok szempontjából sokkal kedvezőbb körülményeket biztosított, mint a jelenlegi ! Ezért az 1950-es évekkel való összehasonlításban a mai biztosan alul maradna ! A Kádár-i időszakkal pedig nem lehet még egy lapon sem említeni, ami szintén - hibásan - sokszor előfordul ! De a hasonlítgatás mindig sántít ( hiszen - bár vannak bizonyos jelek - nyilván nem egy fasiszta kurzus sem a mai ! ), ezért nincs sok értelme az efféle hasonlítgatásoknak. Ennél nagyobb bakik IS előfordulnak e jeles öndicsérgető kormány intézkedései kapcsán ( pl. a minap egy nem kormányhoz közeli TV -beszélgetés során egy magát történészként elképzelő vitapartner azt találta mondani - dicsérőleg -, hogy az egykulcsos adóval a kormány a középosztályt kívánja megerősíteni ( mintegy létrehozni ), holott tudható, hogy az a magas jövedelműeket hozza kedvezőbb helyzetbe, éppen az alacsonyabb - akikből elvileg képezhető lenne a középosztály erősítése, felemelésükkel - jövedelműek ellenében ! Az ilyen, és hasonló vélemények bizony az állampolgárok nem annyira tájékozott részét - a mostani kormányzat hatalomba kerülését elősegítők - rendesen félrevezetik a kiizzadt törvények hasznosságának megítélésében, ami a támogatás-ellenzékiség mérhető arányát magyarázhatják, a tények ellenében !

163107 2011.06.28. 22:45:00

Relativ! Nem vagyunk nagyon távol egymástól a véleményeinkkel, hiszen én is folyton hangoztatom, hogy más a nemzetközi és a hazai környezet, ugyanazt már nehéz lenne megvalósítani, mint amit évtizedekkel ezelőtt mások, más társadalmi és politikai szituációban. De vannak arra jelek, hogy Orbán igenis innen is onnan is ötletel. A fasizmusból is, a Rákosi korból is (jeleztem, hogy dolgozni lehetett, és nem rabszolgaként, ahogy tervezik ezek), a csauseszkui gigantomániából is meg akarnak valósítani egyet mást. Mindhárom rendszerre jellemző volt a hazugság, a hencegés, a megtévesztés. A középosztály tekintetében igazad van, inkább lesüllyed lassan, mintsem emelkedik.

relatív 2011.06.28. 23:04:52

51. Osszián (szerkesztő) válaszodhoz - korábbi hsz.-em kiegészítéseként, magyarázat gyanánt - szerintem ( mivel ismeretesek 'azok' a rendszerek előnyei, hátrányai ) aki azokat a rendszereket 'másolja', tudatosan használja azok - az állampolgárok szempontjából hátrányos - egyes 'megoldásait', az már bűnnek számít ! Ezért gondolom az összehasonlításokat - melyeket igazolásul lehet értelmezni - mintegy felmentésként értelmezhetőnek, annak ellenére, hogy azok egy tudatosan gonoszságként valamely csoportok, személyek ellenében fogalmazódnak meg rendszeresen a mai kurzus gyakorlatában ! Ezért a jelenlegi vezetés személyes hibáiként kell, és érdemes elítélni azokat az intézkedéseket, melyeket elkövettek, elkövetnek, nem valamely már ismert jelenséggel - ezért jóval kisebb súlyúként - párhuzamba vonva, hiszen a most elkövetett - ismert - hibák nagyobb vétkek, mint egy korábbi, új rendszer során előforduló hibaként !

163107 2011.06.28. 23:24:50

A történelem tanulmányozása nem marhaság. Sokféle konklúziót le lehet vonni a történésekből is, a rendszerekből, amiket emberek működtettek, hogy mi volt a hibája azoknak a rendszereknek, és mi lett a végük. Nos, én gyakran emlegetem ezzel a mostani rezsimmel kapcsolatban a Rákosi időket. Nem kell bemutatni, milyen volt, de azt sem, mi lett a vége. Hat év kellett hozzá, és Rákosi hatalmának vége volt az orosz tankok és Moszkva árnyékában. Mussolini sorsa is ismert, Csauseszkué is. A tanulságokat le lehet vonni, és feltenni a kérdést, vajon egy mostani rezsim, amely diktatúrát épít, amelyik autokrata, amelyik szinte minden társadalmi csoporttal szembe megy a leggazdagabbakat kivéve, hosszabb távon mire számíthat, főleg, ha a gazdaságpolitikája a legrosszabb, ami lehet, ha hazudnak örökösen, ha átverik a társadalmat és éppen az ellenkezőjét cselekszik, mitn amit beígértek. Lehet-e jó vége? Erre alkalmasak a visszatekintések.

relatív 2011.06.29. 00:32:15

Ez a példálózás jellemző a kritika elleni védelem esetére a jelenlegi vezetésnél IS, mint azt sűrűn halljuk ! Mindig van egy 'rész' igazság más körülmények közt fellelhető esetként, mint egy már 'elfogadott' gyakorlatra való hivatkozásként. Erre minden esetben hivatkoznak, ha az embertelen elképzeléseiket kifogásolja valaki ! Ezért sem helyes a mostani lépéseikre a történelem letűnt gyakorlatában mintegy mentséget találni, gyengítve az intézkedéseik elleni felszólalásokat, tiltakozásokat.. .... szerintem.

163107 2011.06.29. 08:23:05

Relatív, tulajdonképpen mit akarsz? Mi a valódi kifogásod? Ilyen állásponttal az összes tanulmányt, történelmi összevetést, vagy bármely összevetést el kellene dobni. Biztosan látod a két betűt (v.ö - vesd össze) kritikákban, értékelésekben, nos a te különös szempontod szerint ez káros. Egyáltalán nem mentségeket keresek, sőt "találok", hanem éppen fordítva!Eszembe sincs gyengíteni az intézkedések elleni felszólalásokat, tiltakozásokat (és nem is hiszem, hogy az összehasonlító gyakorlat ezt tenné)... sőt.

201778 2011.06.29. 10:19:38

Nagyon tetszenek, a cikkeid. Ez most így folyik, de ezt észre kellene venni a hatalomnak, hogy nem jó fele mennek. De hát, ha nem veszik észre, ki szól nekik.

163107 2011.06.29. 10:28:18

Köszönöm Arnold. A jó vélemény kölcsönös. Írnék is hozzád, de nem szeretek előmoderált blogra írni, mert az ember nem látja rögtön mit ütött el, mit kell esetleg javítani. Viszont jól véd a trollok ellen, ez igaz. Ez a hatalom nem fog észrevenni semmit. És hidd el nekem Arnold, hogy ez lesz a veszte. az arroganciájuk miatt veszítettek 2002-ben - nos az akkori viselkedésüket megszázszorozták. Lehet ennek jó vége?

relatív 2011.06.29. 20:54:54

Kedves Osszián ! A világért sem akarnám a véleményedet megkérdőjelezni, sőt azokkal teljes mértékben egyet értek, csak a jelenlegi hatalom esetében - láthatóan - visszaüt ez a történelmi összehasonlítgatás, mert az ő gyakorlatuk éppen ez ! Tudni való, hogy 'alkotmányozni' 2/3-os felhatalmazással lehet hazánkban, nem IS ez a kifogás, hanem annak körülményei, de ők csak azzal hárítják el a teljesen jogos kifogásokat, hogy erre megvan a joguk, holott ezt senki sem vonta kétségbe ! Ugyanígy járnak el a többi esetben IS, mindig valami rész-igazságot hoznak igazolásul a teljesen elfogadhatatlan, embertelen - egyeztetéseket megkerülő - gyakorlatuk igazolására. Ezért tűnik a súlyos hibák sora - hasonló már ismert embertelen gyakorlatok sűrűjében - sokak előtt pitiáner akadékoskodásokkal elfogadhatónak, kivárhatónak az eredménye, ami - a normális, ismeretekkel rendelkezők előtt - az első gondolatuk megjelenésekor láthatóan téves irányultságú, de legalább IS egyes csoportokat igaztalanul sodor hátrányba ! Ez a megközelítés - nem a teljes ellenállás minden kis piti ügyek esetén IS - lassan ( mint egy métely ) lepi el a közélet minden egyes részletét és a feleszmélés csak a hatalmas krakk bekövetkezésekor jelenik meg, holott már a rossz irány elején meg lehet állítani határozott kiállással a kárt okozó intézkedéseket ! Hogy mit akarok ? Ezt, a jelenlegi kormány intézkedéseinek nemzetrontó tényét - nem egy másik, vagy több azonos bűn között elenyészni hagyni, hanem - kiemelten ennek a kormányzatnak a tudatos nemzet-ellenességének mindenki előtt feltárni, hogy ne legyen meg a lehetőségük bármiféle mások által elkövetett, vagy gyakorolt tettekkel palástolni a bűnüket ! Azok az egyes részletek, melyek a haza szempontjából előnyösek - véletlenül, és szerencséjükre - intézkedéseik során nem menti fel az általános irányultságú nemzetrontó intézkedéseik sorát gyakorlatukban ! Még egyszer elnézésed kérek észrevételeimért, amelyek az általad írtakat támogatva, azokat semmiféleképpen nem negligálják.

relatív 2011.06.29. 20:54:57

Kedves Osszián ! A világért sem akarnám a véleményedet megkérdőjelezni, sőt azokkal teljes mértékben egyet értek, csak a jelenlegi hatalom esetében - láthatóan - visszaüt ez a történelmi összehasonlítgatás, mert az ő gyakorlatuk éppen ez ! Tudni való, hogy 'alkotmányozni' 2/3-os felhatalmazással lehet hazánkban, nem IS ez a kifogás, hanem annak körülményei, de ők csak azzal hárítják el a teljesen jogos kifogásokat, hogy erre megvan a joguk, holott ezt senki sem vonta kétségbe ! Ugyanígy járnak el a többi esetben IS, mindig valami rész-igazságot hoznak igazolásul a teljesen elfogadhatatlan, embertelen - egyeztetéseket megkerülő - gyakorlatuk igazolására. Ezért tűnik a súlyos hibák sora - hasonló már ismert embertelen gyakorlatok sűrűjében - sokak előtt pitiáner akadékoskodásokkal elfogadhatónak, kivárhatónak az eredménye, ami - a normális, ismeretekkel rendelkezők előtt - az első gondolatuk megjelenésekor láthatóan téves irányultságú, de legalább IS egyes csoportokat igaztalanul sodor hátrányba ! Ez a megközelítés - nem a teljes ellenállás minden kis piti ügyek esetén IS - lassan ( mint egy métely ) lepi el a közélet minden egyes részletét és a feleszmélés csak a hatalmas krakk bekövetkezésekor jelenik meg, holott már a rossz irány elején meg lehet állítani határozott kiállással a kárt okozó intézkedéseket ! Hogy mit akarok ? Ezt, a jelenlegi kormány intézkedéseinek nemzetrontó tényét - nem egy másik, vagy több azonos bűn között elenyészni hagyni, hanem - kiemelten ennek a kormányzatnak a tudatos nemzet-ellenességének mindenki előtt feltárni, hogy ne legyen meg a lehetőségük bármiféle mások által elkövetett, vagy gyakorolt tettekkel palástolni a bűnüket ! Azok az egyes részletek, melyek a haza szempontjából előnyösek - véletlenül, és szerencséjükre - intézkedéseik során nem menti fel az általános irányultságú nemzetrontó intézkedéseik sorát gyakorlatukban ! Még egyszer elnézésed kérek észrevételeimért, amelyek az általad írtakat támogatva, azokat semmiféleképpen nem negligálják.

relatív 2011.06.29. 20:56:40

Bocs,véletlen a kettőzés, kérlek töröld az egyiket .

Minden cenzort és kommentátírót szét kéne ütni, mint eső a libaszart... 2011.06.30. 02:51:31

Jó lett megszerkesztve a kommentem, köszönöm

Minden cenzort és kommentátírót szét kéne ütni, mint eső a libaszart... 2011.06.30. 02:54:29

Sajnos hülye vagyok, bocsánatot kérek.

Libsipofán Kell Szétkenni A Húggyal Kevert Teveszart 2011.06.30. 03:00:45

24. Osszián 2011. 06. 28. 15:49 Bár fiatalabb vagy, de okosabb, ezért tisztelettel nézek fel rád.
süti beállítások módosítása