Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Álmodtam a biztonságról

2010. december 15. - Harun al Rasid

Álmodtam, hogy a legbiztonságosabb manapság az állam. Ezért egyetlen tollvonással álmomban biztonságba helyezte mindenkinek a magántulajdonában lévő ingatlanjait. Mától mindenki az államot kell dicsérje, amiért biztonságot tud teremteni és örömmel kell fogadja, hogy jelképes havi bérleti díjért továbbra is lakhat ugyanabban az ingatlanban, amelyben eddig lakott. Az albérletben lakók is dicsőíthetik az államot -ezt is álmodtam-  mert ők továbbra is maradhatnak ugyanabban az albérletben, csak most már egy jelképes összeget kell fizessenek bérleti díjként és nem annak, akinek eddig szokták fizetni, hanem az államnak. Mindenki jól jár a biztonsággal. És esetleg (kár)örömmel töltheti be az albérlőt, hogy egy biztonságosabb világban már a lakásának főbérlője, vagy tulajdonosa is albérlő lett az egykori sajátjában...

Álmodtam, hogy minden személygépkocsit biztonságba helyez az állam. Mától mindenki tudhatja, hogy biztonságosabban közlekedhet, mert az állam gondoskodik a javításokról, esetleges baleseti kárrendezésekről, csupán egy jelképes havi bérleti díjat kell fizetni a gépkocsik használóinak.Gyönyörű volt az álmom.

Álmodtam, hogy legbiztonságosabb az állam. Ezért minden Magyarországon működő bankban vezetett minden magán-, vagy társasági számlát zárolni kell a megtakarításokkal együtt. Ebből kifizeti a biztonságos állam az összes bedőlt devizahitelt a bankoknak, hiszen az ingatlanokért, amelyeket biztonságba helyeztek, az állam felelős. Aztán amikor rendeződtek az adósságok, biztonságba helyeztetnek a bankok is.

Ezt követően biztonságba kerül minden magántulajdonban lévő nagy-, közepes- és kisvállalkozás. Biztonságban lesz a sarki élelmiszerbolttól a legnagyobb gépkocsigyártó cégig minden vállalkozás. Biztonságban lesznek a biztosítótársaságoknál elhelyezett megtakarított pénzek, biztonságban lesz itt minden, ami földön jár, vízen úszik, vagy levegőben repül. Biztonságban lesz az egyház vagyona is. Még a biztonságban élő emberek gondolatai is biztonságban lesznek.Minden biztonságban lesz.

Biztonságban lesz a munkavállalók erkölcse is, mert lopni lehetetlen egy biztonságos rendszerben, hiszen az esetlegesen ellopottat is csak biztonságos helyre tudnák rejteni, de egyik biztonságos hely rögtön jelentené a másik biztonságosnak, hogy valahol valaki szabadítani szeretne bármit is a biztonság alól. Ha ilyen eset is előfordulna, akkor az illető személyt is biztonságba helyezné az állam. Fokozott biztonságba! Ahol már nem csupán a lehallgatókészülékek, a térfigyelő kamerák, hanem rácsok is fokozzák a biztonságot.

Álmodtam, hogy a legbiztonságosabb az állam. Nem marad felelősség és teher egyetlen biztonságban élő ember vállán sem. Van szebb, mint biztonságban élni? Szeretném, ha mindenki azonosulna az álmommal. Természetesen ahhoz mélyen és biztonságosan el kell altatnom mindenkit. Legalább esti mesékkel.

 

Jaj! Azt elfelejtettem megemlíteni, hogy azt is álmodtam, hogy AZ ÁLLAM ÉN VAGYOK…

Aztán álomfejtők bölcs tanácsa összeült és beteljesülni látták álmomat a jövőben. Egyetlen kivétellel. Azzal, hogy az állam nem én vagyok... Haragomban nem is fizettem nekik a szolgáltatásaikért. Minek fizetni, ha hamarosan amúgy is biztonságba helyeztetik minden pénzük?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása