Gondolatok, ellenszélben. Aki profi hajós, az ellenszélben is képes előre haladni.

Ellenszélben

Ellenszélben

Több fényt – írják a kereszténydemokraták

2010. április 19. - Harun al Rasid

Amikor a címet leírtam: Több fenyít – lett belőle, ez Fraud – gondolom. Belenéztem az oktatáspolitikai programjukba –  ezért ez az elírás talán nem véletlen….

Amikor a címet leírtam: Több fenyít – lett belőle, ez Fraud – gondolom. Belenéztem az oktatáspolitikai programjukba –  ezért ez az elírás talán nem véletlen….

Ha nem a politikai mocskolódással akarunk foglalkozni (és nem azzal akarunk), akkor hagyjuk a fenébe az olyan mondatokat, hogy:  a mai fiatalok Gyurcsányéktól tanulták meg  a lopást. Mint  ahogy nem beszélünk a pedofil papokról sem, mert nem ez a lényeg. (bár gusztustalan, azért ezt jegyzőkönyvbe lehet venni szerintem!)

Nem meglepő, hogy jó pár gondolatukkal egyetértek.

Például Semjén Zsolt első mondatával, hogy, az erkölcs fontos:

„A Kereszténydemokrata Néppártnak nem pusztán az az ambíciója, hogy jó oktatáspolitikát hirdessen, hanem az is, hogy az értékek irányába mozdítsa el a társadalmat – mondta Semjén Zsolt, a KDNP elnöke az Iskola – erkölcs – tudás címmel rendezett konferencián.”

- Nu, lássuk gondoltam, ezt, hogy, s mint szeretnék ők megvalósítani.

Hát, volt, amin csak mosolyogtam:

„Tanítótól miniszterig nem tudunk a szülőkkel kommunikálni. (Hiller miniszter úr soha nem írt levelet a szülőknek, csak most a vírus elleni oltás kapcsán. Miért?).”

Ez csak hihihi…

Ez meg ciki…. „

5. A felsőoktatás feladata az ország felsőfokú szakemberigényének biztosítása. Igen, de itthon maradnak? Elvégzik az orvosi egyetemet állami költségen, majd egyéni érdekből külföldön kamatoztatják az itthon ingyen szerzett tudásukat. Ez nem erkölcsös cselekedet.

Az jó, ha külföldön tapasztalatot szereznek. De jöjjenek haza! A legnagyobb értéket, amit Magyarország előállíthat: a tudást, itthon kell tartani! Törvényi úton, vagy akár szerződéssel biztosítani kell, hogy aki állami finanszírozású felsőbb képzésben részesül, egy bizonyos időt hazájában szolgáljon.”

Ezen meglepődtem!

9. Minden tanulónak legalább egy alkalommal támogatott tanulmányi kirándulás keretében el kell jutnia határon túli magyarlakta területekre.

Ettől igen csak félek:

Úgy érzem, a tantervvel kapcsolatban ez történik a mai pedagógusokkal. Fontos, hogy a jövőben ne egy „tisztellek, ezért azt csinálsz, amit akarsz, illetve amit tudsz”, hanem egy „tisztellek, ezért irányítalak, de teret adok a véleményednek” – elv érvényesüljön a tantervi szabályozásban és ellenőrzésben.

Ezt meg remélem nem jól értem:

„Az óvodáknál hangsúlyoznám az érzelmi és erkölcsi nevelés, illetve a nemzeti identitás kiépítésének fontosságát.”

 

Ez meg felháborít!

A közoktatásban 1985 óta – közel 25 éve - a nevelési-oktatási rendszerben nem működik külső szakmai ellenőrzés.  Szakmai ellenőrzés nélkül csak „selejtet”lehet létrehozni, eluralkodik a káosz.

Kábé itt hagytam abba. Persze lehet mondani, kiragadott szöveg, és a többi. Aztán elolvastam újra az első mondatot:

„A kormányváltás után ezt az utat kell követnünk. Késlekedés nélkül visszafordítani a kártékony folyamatokat, és megkezdeni az oktatásügy újraépítését a közmegegyezésen nyugvó európai humanista értékek, a természetjog, a kereszténységben gyökerező erkölcsiség talapzatán.”

Jesszusom!

A humanizmussal egyetértek, a természetjogot nem értem (Kalimpa vagyok), ezért utána néztem: A hatályos pozitív jog felett álló, a természetből, Istenből, vagy az észből leszűrhető általános jogelvek összessége, amelyek magasabb rendűek a pozitív jognál.)

Még mindig nem, de ez biztos az én hibám.

A Tízparancsolattal egyetértek: Ne ölj, felebarátod izé, szóval ne kívánd és a többi. DE!

És ha valaki buddhista, taoista, ateista, erőspista, etatista, hindu, vagy muszlim?

És ez még nem a Jobbik!

http://kdnp.hu/media/videotar/iskola%E2%80%93erkoelcs%E2%80%93tudas-%E2%80%93-konferencia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása